Connect with us

Testy a recenzie

Test Honda VT750S – Baránok v rúchu vlčom

Publikovaný

on

Aj na chronicky známom motocykli, ktorý figuruje v portfóliu výrobcu už veky, sa ešte dá vytĺcť veľmi pôsobivý kapitál. Dôkazom toho je nová VT 750S, ktorá je už štvrtým model z tohto typového radu.

Každý, kto aspoň okrajovo zakopol o motocykle, musí túto Honďácku stálicu bezpodmienečne poznať. Veď na „Shadowici“, ako sa jej medzi motorkármi hovorí, vyrástlo množstvo z nás. Niektorí ju mali ako medzistupeň k vyšším kubatúram, mnohí však zostali ako verní „VéTéčkari“ dodnes. Po cestách sú ich mraky a o spokojnosti majiteľov niet pochýb.

Technika
Osvedčený V-twin s objemom 745 ccm a pomerne nízkym výkonom si spoľahlivo buble už po celé generácie a ako sa v tomto teste ukáže ešte si pravdepodobne bude bublať pekných pár rôčkov. Testovaná VT750S totiž reaguje na najnovšie trendy, kedy sa opäť stávajú zaujímavými jednoduché a funkčné veci za primeranú cenu. Preložené do slov praktika… všetky zbytočnosti, cingrlátka a samofunkčné ozdoby tu nemajú miesto. Riešením je priamočiara a jednoduchá cesta za rovnako jednoduchým a priamočiarym motocyklom. Ako predobraz ideového návrhu, či už sa to niekomu páči alebo nie, nesporne poslúžil konkurenčný Sportster spoza oceánu. Aj napriek tomu, že rám aj so svojou geometriou zostal zachovaný z predchádzajúcich modelov, nový „roadsterový“ dizajn nádrže a vyššie situovaného sedadla odlišuje túto variantu od zostávajúcich troch VT-čiek v ponuke Hondy. Motor prešiel takmer bez zmien a veľmi mierny pokles výkonu a krútiaceho momentu (mínus 1,5 k a mínus 3,1 Nm oproti VT750C) ide pravdepodobne na vrub priateľskejšiemu programovaniu riadiacej jednotky vstrekovania. Prenos sily na zadné koleso nie je podľa očakávania kardanom, ale použitá reťaz má svoje dôvody hlavne v dosiahnutí čo najnižšej ceny. Predne koleso je veľkosťou tak akurát niekde medzi mantinelmi tvoriacimi z jednej strany 21-palcový Shadow Spirit a 17-palcový Black Spirit. Konkrétne vpredu sa na našej testovanej krásavici krúti vypletaná 19–ka. Vzadu nám páni inžinieri osadili o palec väčšie koleso, a teda oproti klasickej pätnástke je tu 16-palcové koleso. Brzdy sú klasikou, vpredu jeden 296 mm kotúč, vzadu 180 mm „spomaľovací“ bubon. Toľko teda najvýraznejšie zmeny, nový okrúhly prístroj, riadidlá, či zadné skupinové svetlo je namiesto opisu asi najzrozumiteľnejšie pozrieť na obrázkoch.

Jazda
Nová Shadovica na pohľad zaujme triezvosťou a priam až sparťanskou jednoduchosťou. Farebne veľmi čisto skombinované tmavé plochy s malým množstvom chrómu. Napríklad čierny motor s dvojicou chromovaných bočných krytov a ventilovými krytmi, či čierne pružiny s chrómovanými čiapočkami tvoria celkom príjemnú „kulisu“ pre oči. Stačí naštartovať a máme tu hneď ďalšiu kulisu… a to zvukovú. Prudko počúvateľné bublanie niekde za hranicou obvyklého „homologizačného sériového šumu“ navodzuje atmosféru drsného a nekompromisného čopra. Rebelantský vzhľad a rovnako rebelantský zvuk sa však neprejavuje v nijak rebelantskom správaní. Stačí si len sadnúť, zamatovo zaradiť jednotku a celková uhladenosť a priateľskosť sa okamžite prejaví. Spojka ide s ľahkosťou lyžičky kĺzajúcej sa do čerstvého francúzskeho krémeša, plynová rukoväť sa asi otáča na priemyselných ložiskách a lanká budú pravdepodobne vystlané teflonom :-). Neutrál na križovatke zaskočí takmer sám a rozbeh nepripraví žiadne horúce chvíľky ani začiatočníkovi či krehkej žene. Spomínam si na testovanie VT-čiek po minulé roky, ale zo žiadnej z nich som nemal pocit tak ľahkého a príjemného ovládania. Motor sa aj nechá vytočiť, informácia však kde začína červené pole nie je z dôvodu chýbajúceho otáčkomera dostupná. A tak nezostáva nič iné len zabudnúť na vyššie otáčky a príjemne a donekonečna sa voziť a voziť. Ak očakávate informáciu o maximálke, asi vás sklamem, pretože som to skúšal tak do 120-130 a potom sa mi už jednoducho nechcelo odolávať náporu vetra zahryznutý do riadidiel, ale motor mal stále chuť zrýchľovať. Tak ako som bol ja spokojný s celkovou prezentáciou motocykla pod mojim zadkom, určite nebude naplno spokojný spolujazdec, pretože relatívne malé sedadlo je navyše skombinované s vyššie položenými stúpačkami a netvoria práve ideálnu kombináciu na dlhšie trate. Po meste sa to ešte bude dať, aj keď podrážka na pravej spolujazdcovej strane sem-tam príde do kontaktu s výfukom.

Záver
Ak chcete začať svoje pôsobenie v triede čoprákov, alebo naopak k dokonalému super športu, či ťažkej turistike chcete do garáže niečo príjemné na cestu do práce, či len tak na nedeľu po meste, riešením je práve najmenšia z rodu VT750. Aj napriek svojej jednoduchej výbave a mierne rebelantskému vzhľadu prináša mimoriadne priateľský a nenáročný spôsob jazdy na (v podstate) imidžovom motocykli. Cena 6150 EUR je viac menej rovnaká, za akú sa donedávna predávali niekoľkoročné jazdenky, čo už je argumentom samým o sebe. Jediným mínusom je už spomenutá absencia kardanu, ktorý padol za obeť nízkym výrobným nákladom. Ak sa ale neviete zmieriť za žiadnu cenu s reťazou, riešenie je prosté. Buďto si priplaťte a kúpte Shadow s kardanom, alebo pojazdite s VT750S zo dva rôčky na reťazi a potom následne „apgrejdnúť“ na ozubený remeň… 🙂

plus – pružný motor, priateľské správanie, atraktívny dizajn, zvuk, priaznivá cena
minus – absencia kardana, komfort spolujazdca

Honda VT750S
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do "V", rozvod SOHC, 6 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 79 x 76 mm
Zdvihový objem: 745 ccm
Kompresný pomer: 9,6 : 1
Max. výkon: 43 k pri 5 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 61,8 Nm pri 3 250 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 297 x 874 x 1 120 mm
Rázvor: 1 569 mm
Výška sedla: 737 mm
Objem palivovej nádrže: 10,7 l
Pneu: vpredu: 100/90 – 19, vzadu: 150/80 – 16
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 41 mm, zdvih 118 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 90 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 296 mm, vzadu: bubnová, priemer bubna 180 mm
Hmotnosť: 229,5 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6 150 EUR

Motocykel na test zapožičal: Honda Slovakia spol. s r. o., Bratislava

Autor: Dušan Demovič, foto: Vlado Brniak

Test Honda VT750S – Baránok v rúchu vlčom

43 komentárov

1 komentár

  1. AIR

    22. júla 2010 at 9:17

    Zaujimave a pre mna tak trocha aj nepochopitelne, ze honda v tejto kategorii vsadza hlavne na objem 750 a venuje tomu taku velku pozornost, ale asi je to iba o ksefte a dobre sa to predava…. 😕 😕 😕

  2. raptor

    22. júla 2010 at 9:43

    Mne sa to páči… oholiť pár zbytočností (predný blatník, smerovky, svetlo… ) a môže ísť robiť komparz Haríkom do Tarantinovho Hell ride 👍

  3. RoboNM

    22. júla 2010 at 10:00

    Jj, vymeniť vidlu, motor, rám, výfuky, rajdy, odstrániť zbytočnosti ako klaksón, blinkre a pár ďalších blbostí, nejaké veci, ako napr. nádrž a zadný blatník môžu ostať, kolesá, no budiž a ej to celkom pekná motorka 🤣 🤣 🤣

  4. FaDe

    22. júla 2010 at 10:46

    Hehe, ako sa pekne chce Honda prizivit na neskutocnom uspechu HD Sportster 48… Frisky su… rychle vedia zareagovat na trh… Taka zla kopia…
    Lenze HD dokazalo homologovat pre europu spataky pod rukovatami, obrysove a brzdove svetlo v ramci zadnych smeroviek a cistota dizajnu je na svete. A nie jebnut tam svetlo jak z Jawy 350, zlu kopiu HD blatnika a nadrze, budik jak z MZ-ty a blinkre zo starych nepredanych skladovych zasob… k tomu motor z 1998-eho roku s novymi kastlikmi a krytmi ventilov a dlasich par detailov a la Honda a hnusna komercna motorka je na svete… 👎 😛
    Honda sa nikdy v zivote nenauci robit pekne a detailne prepracovane motorky… Nechapem ako sa jej moze u nas tak darit… nikde inde v europe nie je jednotkou… Je jasne preco…

    Apropo okorpirovany Harik: [linka]

  5. FaDe

    22. júla 2010 at 10:54

    Kokos 😶 a ten uzaver nalievky chladiacej kvapaliny to je preboha co??? To vam pri teste odpadok kryt hlavy riadenia alebo to sa nebodaj hentak fakt predava 😟 hnus, hnus, hnus… A o tom zamku riadenia pod spodnymi okuliarmi ani nehovorim… Vidim ze Honda sa vo svojich uzasne zmaknutych detailoch od modelu k modelu „zdokonaluje“…
    Kable, hadicky, plastove nasavania z airboxov, klakson vedla chaldica 😶 OMG!!!

  6. VladiB

    22. júla 2010 at 11:46

    Je to jednoduchá motorka, pre nenáročných ľudí za doslova smiešnu cenu. Všetko je adekvátne voči sebe postavené, tak sa na to treba pozreť.
    FaDe Nesmieš byť taký ortodoxný v jednom smere, a to čo si napísal: Honda sa nikdy v zivote nenauci robit pekne a detailne prepracovane motorky… tak to si pokašľal a riadne

  7. FaDe

    22. júla 2010 at 12:46

    VladiB: Honda ma otrasne detaily na cruisroch (Shadowach) uz od 90-tych rokov a krasne s tym pokracuju aj na novodobych cruisroch VT, VTX atd. Je to holy fakt a prihliadnuc k tomu ze cruiser ma byt hlavne o optike a vycancanosti je to uplne odveci nevenovat sa tym detailom…
    Yuki alebo lepsie teda Regal Raptor je motorka tiez za smiesnu cenu dokonca 2/3 z tejto shadowy a pozri si tie detaily 😉 Ok je to sice 125-ka alebo 350ka voci 750-ke ale spracovanost tejto ciny je minimalne trojansobne krajsia. Videl som ju na vlastne oci vo viedni a bol som v nemom uzase ako moze vyzerat cina…

    [linka]
    [linka]
    [linka]

  8. raptor

    22. júla 2010 at 12:59

    Fade nevidel som ani yuki (regal laptola 😁 ) ani tuto shadowku detailne ale jednoducho neverim ze yukina je viac prepracovana ako honda

    mozem jednu neapnu otazku? je tvoj suzuki marauder viac prepracovany ako honda? ak ano je prepracovany viac ako yuki? ak ano … neber tie pirule!! 😁

  9. blackhole

    22. júla 2010 at 13:00

    Je to len uboha kopia XL modelu od HD nic viac,

    uz Vt 1300Cx cijak sa ta furia vola, je nechutnou kopiu Big Dog K9 a VT750S je kopiou tohto:
    [linka]

    a na margo, ked uz som zasa nasrdeny:

    [linka]

    a porovnaj s

    [linka]

    fuj toto by som od hondy necakal 👎

  10. raptor

    22. júla 2010 at 13:02

    No urcite sa vsetci zhodneme ze trendy v CCC oblasti udava HD

    to ze honda kopiruje neni nic nove, kopiruje aj kawa, aj suzuki aj yamaha

  11. FaDe

    22. júla 2010 at 13:04

    Raptor: na to vem jed ze marauder je 100x krajsie prepracovany ako shadowa… 😛 Mne nevedu ako na Shadowe medzi hnusnym podsedlovym kastlikom a sedlom kable prieskapaskovane k ramu… Pozri si modely cruisrov hondy z roku 1998 podrobne a pozri si Maraudera… rad ti tie rozdiely poukazujem 😉

  12. blackhole

    22. júla 2010 at 13:07

    Sa mi tu nehadajte….. honda ma pridane na spolahlivosti, ine znacky na designe a povedzme prepracovanosti

  13. raptor

    22. júla 2010 at 13:11

    Fade otazka, suzuki respt konkretne tvoj marauder nie je „tiezlenkopia“ nejakeho z mnohych modelov HD?

  14. blackhole

    22. júla 2010 at 13:12

    Uz len cakam, kedy vybehnu s dalsou kopiou tohto

    [linka]

  15. raptor

    22. júla 2010 at 13:15

    Pri pohlade na ten link ma napadla otazka, aky je rozdiel medzi sportsterom a bobberom?

  16. ogard

    22. júla 2010 at 13:18

    Preboha.. to naozaj „cenovo pristupne“ musi hned znamenat skarede?? …akoze napad gut, dokonca na jedej fotke sa mi zdala aj pekna celkom (zrejme tym ze pripomina sportstera), az kym som nepozrel zabery na detaily… radobychromove dekliky ocioslepujuce, blinkre, spodny okular (ten ma upne dostal), budik… jednou vetou: mozno spolahlive a lacne ale skaredeeeeeeeeeee

  17. blackhole

    22. júla 2010 at 13:18

    Sportser ako trieda HD ponuka niekolko modelov konkretne 7 pre MY 2010
    forty eight je jeden z nich a mas pravdu je to cistokrvny bobbriak

  18. ogard

    22. júla 2010 at 13:19

    Hmmm… na fortiejte by som ja asi vyzeral smiesne 😕

  19. blackhole

    22. júla 2010 at 13:20

    Ogardie, k tvojej „utlej“ vyske by hadam aj road king tazko lapal po dychu 😀

  20. raptor

    22. júla 2010 at 13:43

    Marčello – ty berno-lak 😁 píše sa ogardieu

    a lehošova carmen deep blue electra mu celkom proporčne pasuvala 🙄

  21. FaDe

    22. júla 2010 at 14:00

    Raptor: Marauder bola motorka vyvinuta uplne od zakladu, nebol to len prekopany iny model ako napr. M800 co je len trosku ina volusia. Marauder z nicoho nevychadzal a nic nevychadzalo z Marauderu… A kopia? v roku 1996 kedy Marauder zazrel svetlo sveta nebolo esta ani chyru ani slychu o sportovych alebo muscle cruisroch takze neviem co by kopiroval 😉 Bol prvym prekopnikom tohto stylu…

    Sorry za off-topic… 😇

  22. blackhole

    22. júla 2010 at 15:33

    FaDe mas bezosporu pravdu, ale pri 800 cm3 hovorit o „muscle“ je trocha nadnesene, ja by som to skor nazval, (aspon tak nam to bolo prezentovane za mojich Suzuki a Honda predajcovskych cias) ako sportovo ladeneho cruisera

  23. raptor

    23. júla 2010 at 6:14

    Fade zoberme si takovu HD sporster 1000, ten nie je sportovy (pripadne muscle) cruiser? ved ako dlho je uz na trhu 30-40 rokov?

    suzuki beton skala nevymyslelo segment sportovych alebo muscle cruiserov 🙂

  24. blackhole

    23. júla 2010 at 7:40

    raptor bratmmm, on sportster ako taky mal byt americkou odpovedou na zaplavu japonskych radovych 2 a 4 valcov, o sportovani nemoze byt ani reci, i ked podvozok je vcelku stabilny. A bavit sa o obsahu motora (883 cm3 je najmensi obsah v HD) holt to je amerika = vsetko velke.

    pre porovnanie:

    Marauder = sportovy cruiser, a velkostou = maly sportser, kvázi mestská a primestská motorka (pretoze sportster je skutocne maly) kde je potom ta pomyselna hranica?
    Ja myslim, ze na tuto temu by sa dalo debatovat donekonecna, ale ten zakladny princip som napisal o par riadkov vyssie amerika=vsetko velke, preto v tomto zmysle asi nema vyzna moc porovnavat US a JAP motorky.

  25. reeko

    23. júla 2010 at 11:21

    ..to co bol za zvuk okolo 0:30 ??? to v takom naklone uz skrka stupacky ci co???

  26. Dragon

    23. júla 2010 at 11:53

    reeko – áno 🙂 , dobre si počul… bohužiaľ dorazy sú na tomto motocykli pomerne nízko

  27. blackhole

    23. júla 2010 at 13:31

    reeko ale Honda Ti bude urcite schopna dodat originalny, priam genuine „nesuchaci kit stupaciek“ za take love, ze radsej budes drat s povodnymi stupackami aj topanky 🤣

  28. Express

    23. júla 2010 at 13:33

    Za tu cenu myslim pohode motorecka aj ked ja pravda ze svetlo, budik, retaz su zle 😈

  29. blackhole

    23. júla 2010 at 13:36

    Express priplatim si cca 1000 eur a mam noveho sportstera sice „v zaklade“ ale zato zo zeleza, s obsahom 900cm3 a mam HD……

  30. darth

    24. júla 2010 at 17:16

    Podla mna to Honda nerobi zle.Je zname ze japonce su ,,spolahlivejsie“a ,,kultivovanejsie“.A to co teraz vypustila Honda na trh(VTX 1300 a 750s) je polotovar prosiaci o upravu!A ked sa chce da sa z tohoto urobit sexy masina velmi sa podobajuca na H-D. Tolko moj nazor.

  31. raptor

    25. júla 2010 at 6:38

    Darth prave odchadzam na dodavke pod Grossglockner po jednu „spolahlivejsiu“ CBF600 – cim nechcem povedat ze honda je nespolahliva ale asi tolko ze kazda znacka sa raz pojebabre

    to len na margo ze japonce su „spolahlivejsie“ … co sa tyka kultivovanosti japoncov povedz mi preco ludkovia majuci intruder alebo VTX atd poniektori zufalo znizuju volnobeh aby dosiahli nepravidelny zvuk v nizkych otackach podobajuci sa na HD

    naco by som si kupoval polotovar prosiaci o upravu po ktorej sa bude z dialky 300 metrov podobat na HD ked si mozem o par eur viac kupit ozajstneho harika

    skoda len ze famy o nespolahlivosti HD rozsiruju najma ti ktori harika videli tak na obrazku

  32. kankoXF

    25. júla 2010 at 10:30

    raptor to uz preco ako „romatik“ sa vozis do Alp na dodavke? 😀 🤣 😀 To je co za stadium???

    Jaaj, pomoc kamaratovi… 🤣 🤐

  33. kankoXF

    25. júla 2010 at 10:32

    …romantik… Ale bol to mily preklep! 🤐

  34. RoboNM

    25. júla 2010 at 18:05

    Kanko, na dodávke a „v ohoze“ – oberromantik 🤣 🤣 🤣

    P.S. s***em vám zvysoka na umývanie motorky, včera mi posledných 20 km pršalo a zas je špinavá 😕 🤣 🤣

  35. RoboNM

    25. júla 2010 at 18:05

    Vlastne to už bolo dnes, skoro, ale dnes 😀

  36. kankoXF

    25. júla 2010 at 19:29

    RoboNM mas chodit domov v slusnom case. To su aj cesty slusne. Moja motorka, je taka cista aka bola pri odchode z garaze. 😉

  37. RoboNM

    25. júla 2010 at 19:47

    Prchať zo svadby za svetla sa nepatrí 😁

  38. raptor

    25. júla 2010 at 20:44

    Počúvajte ma vy dve negustiózne hovadá… 😁 jeden sa večne nevie oholiť a druhý uteká k sukni svojej ženy ešte kým je svetlo

    neviem čo je na saku a kravate romantické ale keď sa raz bude ženiť robo tak prisahám že prídem v montérkach 😛 😛 😀

  39. RoboNM

    26. júla 2010 at 6:33

    Raptor, až mne by sa stalo, že by som raz nadobro prišiel o rozum a ženil sa, tak si to zapamätám a v tých monterkách prísť budeš musieť! 😛 Máš ty ale veľké šťastie, že ti to nehrozí 😁

    Holiť sa nebudem, nechce sa mi, toto je nenáročnejšie na údržbu. raz za mesiac to prebehnem strojčekom aj s vlasmi na jednu dĺžku a je pokoj 🤣 🤣

    A tá kravata a sako iba dopĺňali celkový prejav romantika najvyššej triedy 👋 😀

  40. raptor

    26. júla 2010 at 8:37

    Ty židovsko maďarskz dili s vyleštenou GéEsou – teší ma, že ťa môj elegantný zjav tak zobral 🙂

  41. FaDe

    26. júla 2010 at 10:01

    blackhole: ja Maraudera nikdy nenazyvam muscle cruiserom ale sportovym cruiserom 😉

  42. kankoXF

    26. júla 2010 at 14:21

    RoboNM raptor moji drahi prdi !!! 🤣 😁 🤣
    Neponahlal som sa domov. Do tmy tmucej som sa vozil na motorke a spominal na kamarata pred tym krokom…. 🤐 🤣
    A trepat sa v endurackom moto obleceni medzi kravatakmi vo vyzehlenych oblekoch, nezne sa tuliacich k svojim cicam… no co som tam mal robit???? Bol som tam sam v moto obleceni a na motorke. To stacilo na taky sok, ze som radsej isiel palit benzin.

    p.s.: Sam na motorke a v motoobleceni preto, ze GSA je nie motorka a Robo bol tak nalahko…. 😛

  43. raptor

    26. júla 2010 at 22:14

    Ku spominanej CBF600 co umrela pod grossglocknerom

    podla vsetkeho to ma na svedomi ukazovatel zaradeneho kvaltu GIPRO, ktory sa najskor zblaznil sam a potom zblaznil motorku…. klobuk dole pred hondou ze pouziva „resetovatelnu“ riadiacu jednotku

    motorka po zasahu servisaka v lamaci opat sepoce a chcem sa podakovat pitazovi (predajca honda lamac) za mna aj za dura, za jeho velmi ustretovy a kamaratsky pristup 👍 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri