Triumph to opäť dokázal. Nový Speed Twin 1200 RS pre rok 2025 nie je len kozmetická modernizácia. Je to dôkladne vylepšená moderná klasika, ktorá kombinuje tradičný britský dizajn s technikou ostrého naháča. Výsledkom je stroj, ktorý nielen vyzerá dobre, ale jazdí ešte lepšie.
Viac výkonu, viac charakteru
Pod kapotou pracuje známy paralelný dvojvalec s objemom 1 200 cm³, ale v RS verzii dostal ostré ladenie. Výkon vyrástol na 105 koní pri 7 750 ot./min, čo je o 5 koní viac ako pri štandardnom Speed Twine. Motorka točí o 500 ot./min. viac. Krútiaci moment zostáva pôsobivých 112 Nm, dostupných už pri 4 250 ot./min. Motor reaguje okamžite a ťahá odspodu s typickým charakterom 270-stupňového kľukového hriadeľa. Zvuk výfukov je autentický, hutný a presne taký, aký od britského dvojvalca očakávaš. 900ka má zvuk o niečo lepší, ale tak tomu bolo aj pri minulej generácii.
Podvozok zo športovej ligy
Najväčší rozdiel medzi RS a štandardom cítiť pod zadkom. Vpredu pracuje plne nastaviteľná 43 mm USD vidlica Marzocchi, vzadu dvojica nastaviteľných tlmičov Öhlins s externými nádobkami. Motorka je v zákrutách stabilná, presná a ochotná. Podvozok drží stopu aj pri ostrej jazde a pohlcuje nerovnosti bez toho, aby strácal spätnú väzbu. Speed Twin RS je športovejší a tuhší ako bežný model, ale stále komfortný.
Brzdy, ktoré ti dôveru neukradnú
Brzdy sú kapitolou samou o sebe. Vpredu nájdeš dvojicu kotúčov s priemerom 320 mm a radiálne strmene Brembo Stylema. Brzdný účinok je výborný, dávkovanie presné a sila konzistentná aj pri opakovanom brzdení. Zadná brzda je jemnejšia, ale dobre dopĺňa predok. RS ťa podrží aj pri náhlych manévroch alebo neskorom brzdení do zákruty. Vrcholný model má navyše prémiové nastaviteľné páčky spojky aj brzdy.
Technológie bez rušivých elementov
Triumph stavil na funkčnú výbavu bez zbytočností. RS verzia dostala jazdné režimy Rain, Road a Sport, a vylepšené náklonové ABS a trakčnú kontrolu. Novinkou je tiež rýchloradenie Triumph Shift Assist – prvýkrát dostupné na modern classics s motorom 1200. Funguje dobre, aj keď v nižších otáčkach môže byť pocitovo trochu tvrdšie.
Displej kombinuje analógový otáčkomer s malým TFT segmentom. Je prehľadný, čitateľný, ale na slnku spôsobovalo až príliš veľký odraz. Mne osobne sa sem hodil starší prístrojový panel, ktorý tvorili 2 krásne budíky. Tie museli ustúpiť v mene pokroku. Na Prístrojovke nájdeš USB-C konektor, ktorý oceníš pri navigácii alebo nabíjaní telefónu.
Prémiový vzhľad s dôrazom na detail
Dizajnovo RS stavia na klasických tvaroch, no pridáva viac ostrosti. Nádrž je známa svojimi proporciami, má hranatejší tvar, hliníkové blatníky a prémiová povrchová úprava. Nové farebné schémy, ako napríklad Baja Orange, pôsobia výrazne, no nie gýčovo. Každý detail – od výfukov po stupačky – pôsobí kvalitne a premyslene. Nájdeme tu nové svetlo, ktoré je menšie ako pri predchodcovi.
Ergonomika a komfort
Sedlo je vo výške 810 mm, čo vyhovuje aj vyšším postavám. Posed je vzpriamený, ale mierne športový. Riadidlá sú širšie, no nie extrémne. Jazdec má nad motocyklom dobrú kontrolu, bez toho, aby trpel na dlhších trasách. Motorka zvládne aj každodenné dochádzanie, no najviac žiari na okreskách. Oproti predchodcovi sa z môjho pohľadu zmenil posed na nepoznanie. Vadilo mi smerovanie sedla smerom na nádrž, ale nové umiesnenie stúpačiek do vyššej a dozadu posunutej polohy celej ergonómii veľmi pomohli. Rovnako stojan, ktorý sa v čižmách zle ovládal prešiel zmenou.
Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 je viac než len štýlový retro bike. Je to premyslený, výkonný a zábavný stroj, ktorý v sebe spája športový duch, kvalitný podvozok a prémiový vzhľad. Jazdí ostro, brzdí silno a znie presne tak, ako má britský dvojvalec znieť. RS verzia posúva Speed Twin na novú úroveň – a robí z neho dospelý naháč s dušou klasiky.
Technický parameter
Hodnota
Typ motora
Kvapalinou chladený paralelný dvojvalec
Objem motora
1 200 cm³
Vŕtanie x zdvih
97,6 mm × 80,0 mm
Kompresný pomer
11,0 : 1
Maximálny výkon
105 PS (77 kW) pri 7 750 ot./min
Maximálny krútiaci moment
112 Nm pri 4 250 ot./min
Prevodovka
6-stupňová, s rýchloradením (Quickshifter)
Spojka
Asistenčná a antihoppingová
Rám
Oceľový, dvojitý kolískový rám
Predné odpruženie
Marzocchi 43 mm USD vidlica, plne nastaviteľná
Zadné odpruženie
2× Öhlins s externou nádobkou, nastaviteľné
Predná brzda
2× 320 mm kotúč, radiálne strmene Brembo Stylema
Zadná brzda
220 mm kotúč, plávajúci strmeň Nissin
Kolesá
17″ liate z ľahkej zliatiny
Pneumatiky
Pirelli Diablo Rosso IV – 120/70 vpredu, 160/60 vzadu
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.