Connect with us
BMW GS Prehadzovač

Testy a recenzie

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Publikovaný

on

Advertisement

Triumph to opäť dokázal. Nový Speed Twin 1200 RS pre rok 2025 nie je len kozmetická modernizácia. Je to dôkladne vylepšená moderná klasika, ktorá kombinuje tradičný britský dizajn s technikou ostrého naháča. Výsledkom je stroj, ktorý nielen vyzerá dobre, ale jazdí ešte lepšie.

Viac výkonu, viac charakteru

Pod kapotou pracuje známy paralelný dvojvalec s objemom 1 200 cm³, ale v RS verzii dostal ostré ladenie. Výkon vyrástol na 105 koní pri 7 750 ot./min, čo je o 5 koní viac ako pri štandardnom Speed Twine. Motorka točí o 500 ot./min. viac. Krútiaci moment zostáva pôsobivých 112 Nm, dostupných už pri 4 250 ot./min. Motor reaguje okamžite a ťahá odspodu s typickým charakterom 270-stupňového kľukového hriadeľa. Zvuk výfukov je autentický, hutný a presne taký, aký od britského dvojvalca očakávaš. 900ka má zvuk o niečo lepší, ale tak tomu bolo aj pri minulej generácii.

Podvozok zo športovej ligy

Najväčší rozdiel medzi RS a štandardom cítiť pod zadkom. Vpredu pracuje plne nastaviteľná 43 mm USD vidlica Marzocchi, vzadu dvojica nastaviteľných tlmičov Öhlins s externými nádobkami. Motorka je v zákrutách stabilná, presná a ochotná. Podvozok drží stopu aj pri ostrej jazde a pohlcuje nerovnosti bez toho, aby strácal spätnú väzbu. Speed Twin RS je športovejší a tuhší ako bežný model, ale stále komfortný.

Brzdy, ktoré ti dôveru neukradnú

Brzdy sú kapitolou samou o sebe. Vpredu nájdeš dvojicu kotúčov s priemerom 320 mm a radiálne strmene Brembo Stylema. Brzdný účinok je výborný, dávkovanie presné a sila konzistentná aj pri opakovanom brzdení. Zadná brzda je jemnejšia, ale dobre dopĺňa predok. RS ťa podrží aj pri náhlych manévroch alebo neskorom brzdení do zákruty. Vrcholný model má navyše prémiové nastaviteľné páčky spojky aj brzdy.

Technológie bez rušivých elementov

Triumph stavil na funkčnú výbavu bez zbytočností. RS verzia dostala jazdné režimy Rain, Road a Sport, a vylepšené náklonové ABS a trakčnú kontrolu. Novinkou je tiež rýchloradenie Triumph Shift Assist – prvýkrát dostupné na modern classics s motorom 1200. Funguje dobre, aj keď v nižších otáčkach môže byť pocitovo trochu tvrdšie.

Displej kombinuje analógový otáčkomer s malým TFT segmentom. Je prehľadný, čitateľný, ale na slnku spôsobovalo až príliš veľký odraz. Mne osobne sa sem hodil starší prístrojový panel, ktorý tvorili 2 krásne budíky. Tie museli ustúpiť v mene pokroku. Na Prístrojovke nájdeš USB-C konektor, ktorý oceníš pri navigácii alebo nabíjaní telefónu.

Prémiový vzhľad s dôrazom na detail

Dizajnovo RS stavia na klasických tvaroch, no pridáva viac ostrosti. Nádrž je známa svojimi proporciami, má hranatejší tvar, hliníkové blatníky a prémiová povrchová úprava. Nové farebné schémy, ako napríklad Baja Orange, pôsobia výrazne, no nie gýčovo. Každý detail – od výfukov po stupačky – pôsobí kvalitne a premyslene. Nájdeme tu nové svetlo, ktoré je menšie ako pri predchodcovi.

Ergonomika a komfort

Sedlo je vo výške 810 mm, čo vyhovuje aj vyšším postavám. Posed je vzpriamený, ale mierne športový. Riadidlá sú širšie, no nie extrémne. Jazdec má nad motocyklom dobrú kontrolu, bez toho, aby trpel na dlhších trasách. Motorka zvládne aj každodenné dochádzanie, no najviac žiari na okreskách. Oproti predchodcovi sa z môjho pohľadu zmenil posed na nepoznanie. Vadilo mi smerovanie sedla smerom na nádrž, ale nové umiesnenie stúpačiek do vyššej a dozadu posunutej polohy celej ergonómii veľmi pomohli. Rovnako stojan, ktorý sa v čižmách zle ovládal prešiel zmenou.


Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 je viac než len štýlový retro bike. Je to premyslený, výkonný a zábavný stroj, ktorý v sebe spája športový duch, kvalitný podvozok a prémiový vzhľad. Jazdí ostro, brzdí silno a znie presne tak, ako má britský dvojvalec znieť. RS verzia posúva Speed Twin na novú úroveň – a robí z neho dospelý naháč s dušou klasiky.

Technický parameterHodnota
Typ motoraKvapalinou chladený paralelný dvojvalec
Objem motora1 200 cm³
Vŕtanie x zdvih97,6 mm × 80,0 mm
Kompresný pomer11,0 : 1
Maximálny výkon105 PS (77 kW) pri 7 750 ot./min
Maximálny krútiaci moment112 Nm pri 4 250 ot./min
Prevodovka6-stupňová, s rýchloradením (Quickshifter)
SpojkaAsistenčná a antihoppingová
RámOceľový, dvojitý kolískový rám
Predné odpruženieMarzocchi 43 mm USD vidlica, plne nastaviteľná
Zadné odpruženie2× Öhlins s externou nádobkou, nastaviteľné
Predná brzda2× 320 mm kotúč, radiálne strmene Brembo Stylema
Zadná brzda220 mm kotúč, plávajúci strmeň Nissin
Kolesá17″ liate z ľahkej zliatiny
PneumatikyPirelli Diablo Rosso IV – 120/70 vpredu, 160/60 vzadu
Výška sedla810 mm
Rázvor1 420 mm
Svetlá výška140 mm
Kapacita palivovej nádrže14,5 litra
Pohotovostná hmotnosťcca 220 kg (s plnou nádržou)
Elektronika3 jazdné režimy (Rain, Road, Sport), IMU, ABS v náklone, trakčná kontrola, rýchloradenie
PrístrojovkaKombinácia analógového a farebného TFT LCD
Konektivita / portyUSB-C port pod sedlom

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri