Connect with us

Motoporadňa

Ultraseal

Publikovaný

on

Určite mnohí z Vás v tomto období plánujú alebo sú už v príprave na dovolenku. Ak patríte medzi tých, ktorí nenechávajú nič na náhodu prečítajte si tento článok.

Vo výbave každého motorkára by sa mal nachádzať antipich ? teda prostriedok na upchatie malého defektu a núdzový dojazd do pneuservisu. Pýtate sa prečo? To zistíte, až keď ho budete naozaj potrebovať, pretože motorka nemá rezervné koleso a s jedným sa jazdiť nedá. Prax je však taká, že len máloktorý motorkár ho má. Najhoršie na tom však je, že aj keď ho máte, nemusí Vám pomôcť. Dokáže totiž upchať len malé prepichy, vzduch väčšinou naďalej z pneumatiky pomaly uniká a rýchlosť, ktorou sa môžete ďalej pohybovať by mala byť čo najnižšia a vzdialenosť čo najkratšia. Fajn, predstavme si, že ste niekde na dovolenke, napr. v Rumunsku, chytíte menší defekt, nastriekate do pneu antipich a čo teraz? Ide sa hľadať pneuservis, podľa možností taký, kde robia aj motocykle, teda majú potrebné vybavenie ? nuž poviem Vám, toto by som nechcel zažiť, pretože to vie poriadne znepríjemniť dovolenku.

Existuje však riešenie: Ultraseal. Možno ste o tom niektorý počuli, možno nie. Je to niečo podobné ako klasický antipich, len sa to aplikuje do pneumatiky už vopred a môže Vám naozaj pomôcť.

Ak Vás to zaujalo prečítajte si zopár faktov. Z chemicko-fyzikálneho hľadiska je Ultraseal prípravok na báze etylen-glykolu, riediteľný vodou. Obsahuje Thixogel TM a má tixotropné vlastnosti, čo znamená, že pôsobením odstredivých síl prechádza z gélu do kvapalného stavu a naopak po prechode do kľudu sa opäť stáva gélom.


Ultraseal je výrobok, ktorý dokáže utesniť iba taký otvor, ktorého veľkosť sa po prepichu sama zmenší, pretože nedošlo k sekundárnemu poškodeniu kordu a prenikajúci objekt nespôsobil stratu pryže. Tixotropná látka je polotuhá teda gélovitá zlúčenina, ktorej štruktúra je daná jedným typom častice, ktorá nesie ostatné zložky. Keď bude pôsobiť na danú látku vnútorná sila, väzby medzi jednotlivými časticami v suspenzii oslabujú a látku čiastočne stráca svoju pôvodnú štruktúru ? chová sa potom skôr ako tekutina a jej viskozita klesá s rastúcim šmykovým napätím. Necháme však túto látku odstáť, vráti sa do gélovitého stavu.

V prípade prepichu je tesniaci prostriedok do vzniknutého otvoru vtlačený vďaka tlaku vzduchu. Ako sa prepich otáča zo zaťaženej polohy, zostávajú v ňom vlákna, drobné čiastočky a adhézne činidlá a dochádza k ich vulkanizácií. Za pomoci opakovanému otáčaniu kolesa sú tu pri normálnej záťaži ukladané ďalšie vlákna atd. A upchávka je nakoniec mimoriadne tesná. Vlákna majú veľmi drsný povrch a ako náhle sa vzájomne prepletú a vklinia do otvoru, ich pevnosť veľmi vzrastie, takže upchávka bude trvalá..


Okolo 80% prepichov je priamych ? klinec čisto preniká medzi strunami kordu a spôsobuje iba malé poškodenie. Ak je v pneumatike tesniaci prostriedok, pomôžu lubrikanty obyčajne klinec rýchle vytlačiť, čo zabráni sekundárnemu poškodeniu. Klinec vychádza von a otvor o priemere 3 ? mm sa zmenší na drobnú dierku o priemere menšom ako 1mm, ktorú dobrý tixotropný tesniaci výrobok s vláknami utesní natrvalo.

Na záver:
Ultraseal je výrobok, ktorý pomôže upchať dieru v pneumatike až do 6,3 mm bez straty tlaku vzduchu a zvyšuje životnosť pneumatík, keďže sa tak neprehrievajú no a hlavne zvyšuje bezpečnosť jazdy na motocykli.

Ak sa teda chystáte na dlhú cestu, napr. aj za hranice našej krajiny alebo jazdíte mimo spevnených ciest môže byť pre Ultraseal správne riešenie, ktorým sa dá predísť skutočným nepríjemnostiam.

Ultraseal okrem iných používa aj mototurista Tomáš Špaček, ktorý v r. 2003 absolvoval cestu na motocykli BMW R 1150 GS do Južnej Ameriky:

Citát:
"Zatím jsem nepíchl i po 3500 km šotolinou, kamením potoky ? pneu TKC 80 ješte mám vzorek a celkem slušnej! Bez nich bych nikam nedojel a nic neprojel!!!"

Ultraseal je už na našej predajni BULDOG-SILÁRD v bratislavskej Rači.

V prípade, že si u nás kúpite pneumatiky a necháte si ich prezuť, tak za aplikáciu neplatíte vôbec nič a na Ultraseal máte zľavu 50%.

Cena náplne do kolies: 120/90-17 + 180/55-17 je 966,- sk. Cena práce je 100,- sk.

Môže byť?

Vadim

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri