Koženka bola nahradená laminátom Vynález bratov Stránskych – malá, koženkou potiahnutá trojkolka Velorex, bola pôvodne určená prevažne pre invalidov. Údajne ide o jediné vozidlo s koženkovou karosériou, ktoré bolo homologované pre cestnú premávku.
60 rokov po predstavení pôvodného Velorexu na výstave Motosalon 2010 v Brne sme mali možnosť vidieť jeho nástupcu Velor-X-Trike. Tento však má so svojím predchodcom spoločné iba niektoré základné črty, ako motocyklový motor umiestnený vzadu, dvojmiestnu kabínu alebo typickú splývajúcu zadnú časť. Rám strechy už nezakrýva karoséria vyrobená z koženky, ale laminát, i keď podľa slov výrobcu z októbra minulého roku mala zostať v základnej výbave odnímateľná plátená, alebo koženková strecha a laminátová, resp. karbónová pevná strecha mala „zdobiť“ len vyššie modely. Interiér tohoto každopádne zaujímavého stroja obsahuje okrem iného, športové anatomické sedadlá so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, rádio i DVD prehrávač. Bočné dvere sa vyklápajú smerom hore podobne, ako v autách značky Lamborghini.
Motor z Jawy je už minulosťou V prototype vystavenom na motosalóne je použitý moderný zážihový štvorvalec pochádzajúci z Hondy CB 1300, ktorý v budúcnosti majú doplniť v lacnejších verziách motory s objemom 0,7, resp. 1,0 l. V ponuke tiež má byť model „Racing“ vybavený odľahčeným rámom, upraveným podvozkom a motorom o výkone 147 kW (200 k). Keď už sme pri cenách, za zmienku určite stojí fakt, že výrobca, spoločnosť Motoscoot neuvažuje o cene pod 500.000 Kč, čo predstavuje približne 19.500€. Keďže sa nebude jednať o sériovú, ale skôr o malo-výrobu o počne cca 6 kusov ročne, autor projektu verí, že Velor-X-trike si nájde svojich fanúšikov a budúcich majiteľov. Prví záujemcovia sa vraj prihlásili ešte pred samotnou výstavnou premiérou.
Zaujímavosťou je aj fakt, že vývoj trojkolky trval iba pol roka.
Autor a výrobca projektu – spoločnosť Motoscoot, má v pláne trojkolku následne predviesť aj na prehliadkach v Moskve, Dubaji, Los Angeles a Tokiu.
MartineR
Velor-X-trike na výstave Motosalon v Brne
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
campa
14. marca 2010 at 16:44
😕 😕 😕 😕 😕 😕 zlatej hadraplan………. totok je hnus.
AIR
14. marca 2010 at 16:54
Hadraplan byl hadraplan Bohušu Bohušu
myslienka dobrá, ale ten laminát… 😟 😟 😟
raptor
14. marca 2010 at 16:55
Mne sa to naopak paci ako koncept tak samotna reportaz a fotky
s tym motorom z CB1300 to moze byt silno zaujimave vozidlo
ogard
14. marca 2010 at 18:29
Paci sa mi… ten Termignon pri zadnom kole na zemi 🙄
RoboNM
14. marca 2010 at 20:09
Pekné to je, ale s hadraplánom to nemá nič spoločné 😉 Už len samotná karoséria o tom vraví
Rovnako ako new beetle, nový mini cooper, nový fiat 500 a podobné „nové“ klasiky. Všetko pekné veci, ale nič spoločné s originálom.
Hadraplán mal jeden náš sused, škoda, že som ho od neho vtedy nezískal 😟
Bubo
14. marca 2010 at 22:36
A nikto ste si nevšimli tú peknú kočku? 😶
Aj do koča, aj do hadraplánu… 😘
FaDe
15. marca 2010 at 9:16
Bubo: 👍
Ta kocka je exkluzivna, krasna a pritom uplne normalna, ziadna fiflenka presne ako pises aj do koca aj do hardaplanu 😈
raptor
15. marca 2010 at 16:17
Fade presne tak.. nekrici, neni prvoplanova a je prirodzene krasna 🙂
bezdooo
16. marca 2010 at 7:03
Hadraplan som mal, skoda len, ze som nemal cas ani peniaze ani nervy,aby som to dal do origo stavu
toto nove, neviem neviem
aj ked povedzme si pravdu, kto by dal homologizaciu v tejto dobe na nieco, co je z kozenky 😁 😁 😁
AIR
16. marca 2010 at 16:32
Bubo FaDe tak pre Vas, ale aj dalsich je na ceskej stranke moznost hlasovat za hostesky, co sa Vam pacia, len treba byt prihlaseny na stranke
[linka]
AIR
16. marca 2010 at 16:32
A je tam aj ta hadraplanova…
ja jej poslal hlas za seba, fakt prirodzena krasa 👍 👍 👍
MartineR
21. marca 2010 at 7:24
Raptorovi sa páči moja reportáž a fotky ? 😶 🙄