Connect with us

Testy a recenzie

Yamaha Neos 4 – Štyri je viac ako dva

Publikovaný

on

Test Yamaha Neos 4
Štyri je viac ako dva

Pri poslednej návšteve Talianska som prestal pochybovať o potrebe skútra do preplneného veľkomesta. Väčšinou sa parkujú na ulici, kde sa na ne práši, prší a nikto sa o ne nestará a stále aj po rokoch bezchybne jazdia. Sú obité z každej strany a človek si uvedomí, že ide iba najmä o spôsob prepravy. Jeden taký typicky mestský a spoľahlivý skúter sme mali v našom redakčnom teste.

Neos je na trhu už nejaký ten rok a vo svoje triede patrí medzi najobľúbenejšie. Svieži dizajn, ľahké ovládanie, minimálne náklady na prevádzku, to všetko sú vlastnosti, vďaka ktorým Neos patrí medzi bežné súčasti ľubovoľného európskeho veľkomesta. Tento rok však Yamaha prišla s vylepšenou verziou. Zmeny sú radikálne a za všetky spomeniem hlavne motor, ktorý sa oproti svojmu dvojtaktnému predchodcovi môže pýšiť tichým bublaním na štyri doby. Skúter získal nie len na spotrebe, ktorá klesla, ale aj na emisiách a v neposlednom rade aj na hluku.

Štvortaktná technika
Ak by sme to mali celé zhrnúť, tak novinky by ste hľadali najmä na motore, vlastne celý motor je úplne nový. Yamaha siahla po modernej štvortaktnej pohonnej jednotke. V tejto objemovej triede sa človek len nerád lúči s malými dvojtaktmi, ktoré možno vypúšťajú do ovzdušia viacej dymu, no dokážu byť mimoriadne svižnými spoločníkmi. Legislatíva je však neúprosná a tlak vyvíjaný na dvojtakty je veľký…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 21-vého septembra.

Yamaha Neos 4
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod SOHC, 3 ventily
Vŕtanie x zdvih: 38,0 x 43,6 mm
Zdvihový objem: 49 ccm
Kompresný pomer: 12,0 : 1
Max. výkon: 3,2 k pri 7 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 3,15 Nm pri 7 000 ot./min..
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické TCI
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 1 840 x 663 x 1 118 mm
Rázvor: 1 275 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem palivovej nádrže: 5,4 l
Pneu: vpredu: 120/70 ? 12, vzadu:130/70 – 12
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, vzadu: jeden postranne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 190 mm, vzadu: bubnová, priemer bubna 110 mm
Hmotnosť: 95 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 2 090 ? (62 963,34 Sk)

Text a foto: Pavol Škorpík

Yamaha Neos 4

1 komentár

1 komentár

  1. AIR

    20. septembra 2009 at 9:04

    Zaujimavy a sikovny pomocnik na dochadzanie do zamestnania… zaujala ma ta pristrojovka, vtipne riesenie

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri