Yamaha práve v týchto chvíľach oficiálne predstavila nový model Yamaha XT1200Z Super Ténéré, ktorý nadväzuje na populárnu 750-ku XTZ750 Super Teneré z polovice 90-tych rokov. Nový motocykel vstupuje do novinkami nabitej kategórie, kde v posledných rokoch kraľuje BMW R 1200 GS, ktoré sa v tomto roku podrobilo menšej modernizácii. Yamaha opäť vsadila na radový dvojvalec, no tento krát až o objeme 1 199 ccm. Maximálny výkon 110 k dosahuje už pri 7 250 ot. Hodnota krútiaceho momentu vrcholí na hodnote 114 Nm pri 6 000 ot. Motor je priam nabitý elektronikou a okrem elektronicky ovládanej škrtiacej klapky (systém YCC-T je rovnaký ako na superšportoch rady YZF-R) je novinkou aj úplne nový systém trakčnej kontroly, ktorý bol vyvinutý na základe systému, ktorý sa používa aj na továrenskom stroji YZF-M1 zo seriálu MotoGP. Senzory monitorujú rýchlosť na oboch kolesách a v prípade straty trakcie okamžite regulujú výkon motora. Nový systém je nastaviteľný v troch rôznych režimoch a pri jazde v teréne je možné ho vypnúť úplne.
Ďalšou významnou novinkou je nový elektronický protiblokovací systém ABS, ktorý neustále monitoruje správanie oboch kolies a v prípade hroziaceho zablokovania niektorého z kolies elektronika dá pokyn hydraulickej jednotke, ktorá dokáže plynule regulovať účinok bŕzd a zásah ABS je tak oveľa plynulejší ako v prípade klasického ABS. O náhon zadného kolesa sa už stará bezúdržbový kardanový hriadeľ, ktorý najmä v prípade diaľkových turistov je prínosom. Kolesá s klasickým výpletom signalizujú schopnosť motocykla zdolávať aj komplikovanejší terén, čo ocenia predovšetkým dobrodružní turisti, no Yamaha prezentuje tento model ako univerzála do ľubovoľného prostredia.
Yamaha Super Tenéré bude v roku 2010 ponúkaná len ako limitovaná edícia a v sérii bude vybavená kompletnou sadou doplnkov (hliníkové kufre, chránič svetiel, hliníkový kryt motora…). Všetky tieto doplnky budú už od modelového roku 2011 len súčasťou doplnkovej výbavy.
Uz viem jaku jazdenku budem asi zhanat, ked pojde moja africka na zasluzeny odpocinok na cestne miesto v garazi na koberceku. 😁 Len podla sucasnych financii som rad ze je vyhlasena spolahlivostou, lebo to tak skoro asi nebude.. 😕 No nevadi, aspon zatial vychytaju muchy a klesnu ceny 😈 🤣
No vyzera veeelmi peknucky uvidime aka bude cena a akym smerom nastavia doplnky na nom a predajnost pretoze je to konecne nieco konkurencne a nie len BMW alebo KTM
Na super-ténéré som sa veľmi tešil, no nenaplnila moje očakávania.
na začiatku sa špekulovalo o 21″ prednom kolese, v tech. špecifikácii je uvedené 19″. Zdvihy rovnako 190 mm sú na úrovni GS, čo nie je zlé, no mimo asfaltu, či exkluzívnej šotolinky nepoužiteľné. O pohotovostnej hmotnosti 261kg ani radšej nehovorím. Na druhú stranu ako konkurencia GS … prečo nie…
Ako konkurenciu GS to beriem. Design celkový sa mi veľmi páči. Prístrojová doska ma upútala, naozaj krásny design. Kryt pod motor mi to tam trošku kazí svojím desingom, ale je to kryt, účelová vec. Ten kryt pod motor mohli aj naďalej nechať v sériovom vybavení.
No podľa tých prvých fotiek (resp. modelu zabaleného v modrej látke) to vyzeralo oveľa ALE oveľa lepšie. A opäť sa potvrdilo, že reči okolo nej (21 palcový ráfik vpredu, suchá váha pod 200kg…) boli len báchorky – tak ako všetky neoverené informácie.
Tie zdvihy 190mm vpredu aj vzdu sa nehrabú ani na GS1200 Adventure (210/200 predok/zadok) a ani na KTM 990 Adventure (210/210). Natankovaná ťahšia ako GS-ko (a to má GS-ko o 10 litrov väčšiu nádrž). Výkon a krútiak viac jak KTM menej ako GS-ko. Kolesá rozmerovo presna jak GS-ko. No akurát má v sebe najviac elektroniky (japonec sa nezaprie – čudujem sa že to nemá aj LCD televízor) čo možno nieje najlepšie na opravovanie niekde v Mongolsku.
No a cenovo je najdrahšia 14 750 Eurorubľov, GS 1200 Adventure 14 550 a KTM 13 300 – ceny v základe. Ale zase má na tento rok kufre, držiaky kufrov, kryt svetlometu (len pre Offroad nasadenie), kryt motora alumíniový a nálepku v cene.
A mne osobne sa ani ten dizajn a farby nepáčia. A to mám starú dobrú XTZ 660 doma.
No ja osbne som bol včera o pol deviatej ked som si pozrel fotky, video, katalóg, cenu a parametre poriadne sklamaný.
Aspoň, že ráno dnes vyhrali naši v hokeji na Švédmi.
PS: Aby z nej nakoniec po veľkých očakávaniach nebola konkurencia LEN pre XL 1000 V Varadero. Oproti Varanu je aj dokonca ľahšia o 7 kíl natankovaná. ALe je drahšia o 3 560 Eurorubľov.
Taká šanca na super stroj a tak to súdruhovia z Japonska doje..kazili.
Ta cena je podla mna preto taka vysoka, lebo je to novinka limitovana edicia na rok 2010 s doplnkami… od 2011 sa bude predavat bez doplnkov za nizsiu cenu
Medzi nami kolko by stal varan s kuframi a tymi dalsimi vecami ako chránič svetiel, hliníkový kryt motora…. atd
A 1x lomený kardan ?? Neviem ake to bude mať vlastnosti, BMW od tohto systemu na endurách upustili cca pred 20 rokmi. Mne to tiež pripada ako Varadero, aj hmotnosť, celé prepchaté kravinami. Velmi slabá konkurencia pre LC8 aj GS 12.
Riesit cenu novinky je bezpredmetne.. staci pockat rok a potom sa to bude dat porovnavat
marektm – dobry postreh s tym kardanom .. 👍
… to bude rehotu ak nahodou nove varadero spravi honda v dvoch verziach a ta terennejsia by dala superteneru dole (ale zial sucasne trendy su take ze sa tohto scenara asi bat nemusime)
kazdopadne myslim ze si treba uvedomit jednu vec… tato motorka je cestne enduro a nie enduro a preto sa na nu treba tak aj pozerat… poznam 3-4 ludi ktory sa na cestnom endure priblizili ku hraniciam jeho terennych moznosti.. vsetci ostatni vratane mna jazdia predovsetkym asfalt a offroad prilezitostne… ved predsa ak sa budem chciet venovat offroadu tak si kupim EXC alebo volakeho husaberga a nie GS, LC8, XL1000V, XTZ12, DL atd..
Maxik my sme ohmatali 3D obrazok.. 😛
Co chces na tom este vidiet? Koncepcia+hmotnost a vysledok je neokrôchany varan na druhu. Hlavne, ze bol prezentovany tak, ze ide schovat LC8 vrecka. Je len samozrejme ze tí, co na zaklade prezentacie cakali ostrejsie naradie su teraz sklamaní.
Uz len pockat na cestnu obtlstnutú verziu afriky ala Varadero a sme kompletne v Pčku. 👋
😁 nepaci sa mi predok,ani pristrjovka,kryt motora len abz bol 😁
Mne sa zda ze v blate je moja Afrika uz priserne tazka s 220kg, ci kolko to ma a nie totoooo cudo..
Priklanam sa k nazoru,ze dalsie Varadero 🤐
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
raptor
24. februára 2010 at 20:16
odpadol som aka je pekna 👍 👍
.. a mam pocit ze tymto strojom yamaha vypalila rybnik ako BMW tak KTM
lebo bude to cestnejsie ako KTM -> casta vycitka pri dlhych presunoch malo pohodlia na KTM
ale zaroven terennejsie ako BMW -> casta vycitka ze v terene je neobratna a neohrabana
treba pockat rok dva kym sa vychytaju vsetky detske choroby a klesne cena a bude motorka jak vino a asi aj moja dalsia volba 🙂 🙂
AIR
24. februára 2010 at 20:32
Silno chrumkavá motorečka, naozaj sa mi velmi paci 👍 👍 👍
RoboNM
24. februára 2010 at 20:35
😶 😶 😶 😶 👍 👍 ano, pekná motorka, ano, rozmermi pre mňa, ano, kardan, ano, vzhľad, ano celkovo.
Wow, fakt nemám slov, dúfam, že budem mať možnosť sa na nej previezť 🙂
rapťák, vystihol si to, ľahšia a terénnejšia ako BMW, pohodlnejšia ako KTM. Ešte zopár drobných edvenčr doplnkov a fakt že 👍 👍
bacaono
24. februára 2010 at 20:41
Velice velice silno pritazliva motorecka!!! 🙂 👍
Uz viem jaku jazdenku budem asi zhanat, ked pojde moja africka na zasluzeny odpocinok na cestne miesto v garazi na koberceku. 😁 Len podla sucasnych financii som rad ze je vyhlasena spolahlivostou, lebo to tak skoro asi nebude.. 😕 No nevadi, aspon zatial vychytaju muchy a klesnu ceny 😈 🤣
AMIS
24. februára 2010 at 20:47
Vyzerá popičí 😈 To uchytenie výplatu na bezdušovom ráfiku je kúlové 😈 😈 😈
kankoXF
24. februára 2010 at 20:47
Vyzera velmi pekne. Bude to dobra volba v triede kam mieri. 🙂
Len dufam, ze to prespikovanie elektronikou nebude na skodu… 🤐
AIR
24. februára 2010 at 21:23
Tak tento model sa im vazne vydaril a myslim, ze bude silno konkurencie schopny, uz len aby spravne nastavili cenu
AIR
24. februára 2010 at 21:26
kankoXF to vsetko ukaze cas, ci to bude kladom, alebo slabou strankou, prax to preveri
italofighter
25. februára 2010 at 5:50
No vyzera veeelmi peknucky uvidime aka bude cena a akym smerom nastavia doplnky na nom a predajnost pretoze je to konecne nieco konkurencne a nie len BMW alebo KTM
MartineR
25. februára 2010 at 6:45
Na super-ténéré som sa veľmi tešil, no nenaplnila moje očakávania.
na začiatku sa špekulovalo o 21″ prednom kolese, v tech. špecifikácii je uvedené 19″. Zdvihy rovnako 190 mm sú na úrovni GS, čo nie je zlé, no mimo asfaltu, či exkluzívnej šotolinky nepoužiteľné. O pohotovostnej hmotnosti 261kg ani radšej nehovorím. Na druhú stranu ako konkurencia GS … prečo nie…
každopádne škoda
kxbibo
25. februára 2010 at 7:29
Ako konkurenciu GS to beriem. Design celkový sa mi veľmi páči. Prístrojová doska ma upútala, naozaj krásny design. Kryt pod motor mi to tam trošku kazí svojím desingom, ale je to kryt, účelová vec. Ten kryt pod motor mohli aj naďalej nechať v sériovom vybavení.
raptor
25. februára 2010 at 8:29
Hm, aj ja som sa z nej nejako vyspal 😕
je to len konkurencia pre GS, KTM ostava nedotknuta
AIR
25. februára 2010 at 12:21
Tak cena v nemecku vraj 14 750 …. to aj bachor GS je lacnejsi 😕 😕 😕
satanokky
25. februára 2010 at 12:44
No podľa tých prvých fotiek (resp. modelu zabaleného v modrej látke) to vyzeralo oveľa ALE oveľa lepšie. A opäť sa potvrdilo, že reči okolo nej (21 palcový ráfik vpredu, suchá váha pod 200kg…) boli len báchorky – tak ako všetky neoverené informácie.
Tie zdvihy 190mm vpredu aj vzdu sa nehrabú ani na GS1200 Adventure (210/200 predok/zadok) a ani na KTM 990 Adventure (210/210). Natankovaná ťahšia ako GS-ko (a to má GS-ko o 10 litrov väčšiu nádrž). Výkon a krútiak viac jak KTM menej ako GS-ko. Kolesá rozmerovo presna jak GS-ko. No akurát má v sebe najviac elektroniky (japonec sa nezaprie – čudujem sa že to nemá aj LCD televízor) čo možno nieje najlepšie na opravovanie niekde v Mongolsku.
No a cenovo je najdrahšia 14 750 Eurorubľov, GS 1200 Adventure 14 550 a KTM 13 300 – ceny v základe. Ale zase má na tento rok kufre, držiaky kufrov, kryt svetlometu (len pre Offroad nasadenie), kryt motora alumíniový a nálepku v cene.
A mne osobne sa ani ten dizajn a farby nepáčia. A to mám starú dobrú XTZ 660 doma.
No ja osbne som bol včera o pol deviatej ked som si pozrel fotky, video, katalóg, cenu a parametre poriadne sklamaný.
Aspoň, že ráno dnes vyhrali naši v hokeji na Švédmi.
satanokky
25. februára 2010 at 12:51
PS: Aby z nej nakoniec po veľkých očakávaniach nebola konkurencia LEN pre XL 1000 V Varadero. Oproti Varanu je aj dokonca ľahšia o 7 kíl natankovaná. ALe je drahšia o 3 560 Eurorubľov.
Taká šanca na super stroj a tak to súdruhovia z Japonska doje..kazili.
kxbibo
25. februára 2010 at 21:41
Tak tiež som si porovnal parametre. Asi Varadero 2 len má ináč jeden valec 😁
AIR
25. februára 2010 at 22:03
Ta cena je podla mna preto taka vysoka, lebo je to novinka limitovana edicia na rok 2010 s doplnkami… od 2011 sa bude predavat bez doplnkov za nizsiu cenu
Medzi nami kolko by stal varan s kuframi a tymi dalsimi vecami ako chránič svetiel, hliníkový kryt motora…. atd
Matooo
25. februára 2010 at 23:49
Na tuto masinku by sa uz mohol zmestit aj SANI 😎 Ja ti nevim Karle 😉
Sani kedy menis? 👋
marektm
26. februára 2010 at 9:58
A 1x lomený kardan ?? Neviem ake to bude mať vlastnosti, BMW od tohto systemu na endurách upustili cca pred 20 rokmi. Mne to tiež pripada ako Varadero, aj hmotnosť, celé prepchaté kravinami. Velmi slabá konkurencia pre LC8 aj GS 12.
raptor
26. februára 2010 at 11:40
Riesit cenu novinky je bezpredmetne.. staci pockat rok a potom sa to bude dat porovnavat
marektm – dobry postreh s tym kardanom .. 👍
… to bude rehotu ak nahodou nove varadero spravi honda v dvoch verziach a ta terennejsia by dala superteneru dole (ale zial sucasne trendy su take ze sa tohto scenara asi bat nemusime)
kazdopadne myslim ze si treba uvedomit jednu vec… tato motorka je cestne enduro a nie enduro a preto sa na nu treba tak aj pozerat… poznam 3-4 ludi ktory sa na cestnom endure priblizili ku hraniciam jeho terennych moznosti.. vsetci ostatni vratane mna jazdia predovsetkym asfalt a offroad prilezitostne… ved predsa ak sa budem chciet venovat offroadu tak si kupim EXC alebo volakeho husaberga a nie GS, LC8, XL1000V, XTZ12, DL atd..
raptor
26. februára 2010 at 11:46
P.s. kua nechapem co je na nej take tazke ze GS1200 Adventure s 10 litrami benzinu navyse je o 5kg lahsia jak tenera 😶
italofighter
27. februára 2010 at 6:40
raptor japonske kraviny ako elektronika a podobne nezmysli to bude ta vaha navyse
kxbibo
27. februára 2010 at 9:37
Takže sme sa asi všetci zhodli. KREDENC od YAMAHY 😁 😁 😁
superflanker
2. marca 2010 at 9:53
Varadero na druhú…kua kua kua 😟
Jaký strašný marketingový ťah – Supertenere zabalena v tuaregovskej plachte – Q7+X6 na dvoch kolesách.
raptor
2. marca 2010 at 10:33
Superflafla presne si to pomenoval 🙂
rovnaky trend prevlada aj v automobilizme… parodie offroadov v podobe Q7, X6
velka skoda, ..ta studia namlsala vela ludi ktori teraz preglgli naprazdno..
VMax
2. marca 2010 at 10:50
Nalepšie tieto tlachaniny, ešte ste to nevideli a už na to pitchujete 😟 😘
raptor
2. marca 2010 at 11:17
Vmax tak ja si pockam kym ty uvidis ze co povies 🙂
apropo v com nesuhlasis z nazorom ze je to konkurencia pre varadero & vstrom ..mozno pre GS ale na KTM to nekonkuruje vobec?
okrem koncepcie motora a pohonu kolesa neviem najst prienik tej prezentovanej studie a tohto co vypustili
MartineR
2. marca 2010 at 14:47
Lacimu sa to páči, lebo niekde počul, že v základnej výbave bude perfektne zamknuteľný topcase so špeciálnou úpravou na nosenie foťáku 😈
superflanker
2. marca 2010 at 15:18
Maxik my sme ohmatali 3D obrazok.. 😛
Co chces na tom este vidiet? Koncepcia+hmotnost a vysledok je neokrôchany varan na druhu. Hlavne, ze bol prezentovany tak, ze ide schovat LC8 vrecka. Je len samozrejme ze tí, co na zaklade prezentacie cakali ostrejsie naradie su teraz sklamaní.
Uz len pockat na cestnu obtlstnutú verziu afriky ala Varadero a sme kompletne v Pčku. 👋
kxbibo
4. marca 2010 at 11:00
Ja si ešte počkám na nejaký vychvalovací test. 😁
manana
9. marca 2010 at 8:36
Odzaciatku to bola kravina, ako moze niekto ocakavat od 1200ccm motorky terenne schopnosti? soudruzi naco?
ta vaha je navyse fakt na dnesnu dobu prestrelena.
Silwestrik
14. marca 2010 at 8:44
😁 nepaci sa mi predok,ani pristrjovka,kryt motora len abz bol 😁
Mne sa zda ze v blate je moja Afrika uz priserne tazka s 220kg, ci kolko to ma a nie totoooo cudo..
Priklanam sa k nazoru,ze dalsie Varadero 🤐
raptor
14. marca 2010 at 11:13
Jeden moj kamarat to vystihol velmi trefne
„ked vybehla nova supertenera tak v BMW a KTM buchali s usmevom sampanske..“
Express
14. marca 2010 at 11:31
Osobne som tiez z foto a popisu sklamany. Yamaha moze byt dalsia moja moto ale necham sa prekvapit a dufam ze v nazivo to nebude az take zle.