Connect with us

Moje moto

Yuki 125 SM MOTARD

Publikovaný

on

Čo na začiatok pre mladého človeka, ktorý nemá žiadne skúsenosti s jazdou na motorke?… Staré socialistické mašiny vyrábali tak, aby sa neustále kazili, čím prehlbovali zručnosti svojich majiteľov, preto vôbec neprichádzali úvahy :)…a jazdenky? Inzeráty boli plné "zaručene nepadnutých" a "nehavarovaných" motoriek po ?prvom? majiteľovi. A tak sme začali hľadať alternatívu z radov čínskych a kórejských ?mašín?.

Ceny japonských 125-tiek boli o 100% vyššie, presnejšie o 50 tisíc ?eská? a výkonovo podobné k Yuki 125 SM /Yamaha XT125, výkon 7,5kW, cena 100 tisíc, Honda 125L za 90 tisíc/. Svoje zohrala priaznivá cena motorky ruka v ruke s proaktívnym prístupom predajcu, domáci servis a ceny dielov, ďalej fakt, že motorka je sezónna ?záležitosť? a aj skutočnosť, že času na sedlanie ?koníčka? nie je veľa …. takže voľba padla na motocykle predávajúce sa pod obchodnou značkou Yuki.

S motocyklom jazdím len vo voľnom čase v rámci ?rodnej hrudy?, v okolí svojej ?haciendy? po čiastočne spevnenej komunikácií, cez neďaleké mestečko a za ?Ančou? do susednej dediny 🙂 Nie som priateľom (sú)družných zrazov ani fanúšikom ?extrémnej? jazdy, preto mi výkon 125 ťkového motora zatiaľ postačuje. Štvortaktný motor má ventilový rozvod OHV a myslím si, že vyrábaný v licencií jedného z japonských výrobcov motoriek. Výkon 8 kW a 5 stupňová prevodovka si celkom rozumejú. Štartovanie je elektrické aj manuálne. ?Nakopávačka? našla svoje opodstatnenie po fotení, kedy sme pozabudli na zapnuté svetlá čo nám vytĺklo batériu 🙂

Optimálna rýchlosť je tak 60-70km/h. Maximálka je medzi 80-85 km/h, kedy sa začínajú prejavovať citeľné vibrácie od motora putujúce k stupačkám motorky. Vibrácie sú pre jednoválec príznačné … a myslím, že ani 125ťka od "značkového" výrobcu nepôjde rýchlejšie a nebude bez vibrácií. Zaujímavá je spotreba, asi 2,5 litra na 100 km. Nevýhodou sa zdá menšia nádrž a nespozoroval som, že by mala rezervu. Myslím že brzdy (jednokotúčové vpredu aj vzadu) aj pruženie sú na takýto objem motora a určenie motocykla predimenzované a fungujú veľmi spoľahlivo.

Samozrejme sa objavilo pár nedostatkov. Benzínová hadička sa počas jazdy uvoľnila, čím zapríčinila únik paliva a môj nedobrovoľný ?tlačing? motocykla. V sobotné ránko sa ešte riešilo "dusenie" motora a chýbajúce skrutky držiaka. Neboli to veľké veci ,ktoré by sa nedali opraviť no zbytočne to kazí meno týchto motoriek. Nepáči sa mi stojan, je kusom nafarbenej hrubej trubky a drží motorku v príliš kolmej polohe takže pri silnejšom ?vánku? môže mašina capnúť na zem. Motorka nemá žiadny odkladací priestor, takže by to v blízkej budúcnosti mal vyriešiť kufor.

Niektoré materiály na motorke by mohli byť kvalitnejšie – píšem o materiáloch nemajúcich vplyv na spoľahlivosť a funkciu motorky ako celku, skôr estetická stránka ako napr. skrutky, hadičky, sedadlo či zvary. Netýka sa to bŕzd a pružín, ktoré sú na tento druh motorky kvalitné a fungujú bezproblémovo. S elektrikou nebol žiadny problém, no niektoré konektory kabeláže mohli byť lepšie vyriešené a vplyvom vibrácii sa môžu ľahko odpojiť. Pre začínajúceho ?bikera? je manuál v prvých týždňoch dôležitým dokumentom, najmä ak sedlá motorku po prvý krát, bohužiaľ nebol dodaný, ale je prisľúbený pri 1 návšteve v BA 🙂 Čiastočne ho nahradila osvedčená metóda ?pokusu-omylu? a diskusné fóra internetu.

Pokiaľ chcete ľahko manévrovateľné moto do veľkomesta, mesta, dediny, alebo do ľahkého terénu je tento ?Fun Bike? zaujímavou voľbou. Yuki 125 ST Motard má ?cestovné? obutie, ale nemá podľa môjho názoru dostatočný výkon na medzimestské cestovanie, určenie je skôr preto do mesta/dediny a ľahkého nie príliš blatového terénu. /Kvôli cestným pneumatikám/ Verzia ?motard? mohla mať komfortnejšie sedadlo a minimálne motor 200ccm. Motorka je ľahká, štíhla a uzučká, nie moc vysoká, má solídne pruženie zvládajúce rôzne druhy nerovností cesty ako diery, rolety či prejazd koľajníc.

Zatiaľ som spokojný no s marketingovým ?tvrdením? na stránkach Yuki, ktoré zaradilo tento motocykel do kategórie "supermoto", by som asi moc nesúhlasil. Skôr ho vidím ako ?fun bike? pre mladého a začínajúceho motorkára, ktorý chce na ceste jazdiť legálne …. a keď sa aj stane, že siahne na ?výkonové dno? motorky a precení svoje schopnosti, tak ho to až tak nebolí, ako keď sa ?vycápe? na prvom pankete s nejakým bezpapierovým ?jogurto-fajtrom? 🙂 ST125

Yuki 125 SM MOTARD

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri