Connect with us

Testy a recenzie

Zoznámte sa: najmenší Triumph Scrambler 400X

Publikovaný

on

Britská značka predstavila svoj nový model, ktorý sa orientuje na úplných začiatočníkov. A to je skvelé. Doteraz bol, hlavne finančne, najprístupnejší model Trident. Odteraz je tu motorka, ktorá parametrami aj cenovkou vie konkurovať strojom v nižšej strednej triede.

Motorka štýlu tzv. Modern Classics, takže má krásne konzervatívne dizajnové prvky zamerané na kvalitu výroby a prevedenie. Ako býva u tejto značky zvykom, zaujme výrazná nádrž, sedlo a predné svetlo v klasickom štýle. Pri cenovke okolo 6000 EUR pri modeli Speed 400 (ktorý si ešte len skúsime), resp. 6500 EUR pri Scrambleri som musel očakávať, že kvalita spracovania nebude úplne dorovnávať drahšie modely, ktoré majú oveľa vyššiu cenovku.

Je to vidieť hlavne na ovládačoch na riadidlách, avšak pri tejto cenovke sú v kontexte celej motorky veľmi dobré. Motorka si zachováva ducha prémiovosti. Dokonca by sa pre menej znalých mohlo zdať, že sa jedná o väčšiu kubatúru. Fakt, že ide o jednovalec si všimnete až pri absencii druhého zvodu výfukového potrubia.

Motor

Nová 400ka dostala jednovalcový motor s rozvodom DOHC, ktorý má objem 398 ccm. Maximálny výkon je 40 koní pri 8000 otáčkach. Krútiaci moment sa zastavil na 37,5 Nm pri 6500 ot./min. Ide o veľmi príjemné hodnoty, ktorých sa nezľakne úplný začiatočník. Motor je najvyužiteľnejší v nízkych a stredných otáčkach. Pocitovo sa motorka necíti najlepšie na v červenom spektre. Celému spektru otáčok robí výfukový systém veľmi príjemnú dunivú kulisu.

Čo sa týka prevodovky, má 6 stupňov. Zmena prevodových stupňov je veľmi jemná a presná, tak ako som zvyknutý z iných modelov značky. Prvé dva prevodové stupne sú veľmi krátke a ani pri pomalšej jazde som nevyužil na ceste prvý stupeň. Vždy som to držal aspoň na dvojke. Takáto prevodovka má veľmi pekné využitie hlavne v teréne, kde sa táto motorka cíti veľmi dobre. Označenie Scrambler si plne zaslúži, rovnako ako občasnú vychádzku mimo spevnených ciest. Verím však, že Speed 400 bude trochu inak nastavenú prevodovku – pre rýdze použitie na ceste.

Podvozok a brzdy

Obutie dostane jazdec v typickom enduro rozložení. Vpredu 19ka s priemerom 100 mm a vzadu 17 palcové koleso so šírkou 140 mm. Maximálne zdvihy sú „len“ 150 mm, ale pocitovo je to trochu viac. Vpredu sa stará o pruženie obrátená vidlica s priemerom 43 mm, bez možnosti nastavenia. Na zadnej tlmiacej jednotke je možné nastaviť akurát predpätie.

Brzdy sú na takto ľahkú motorku účinné, občas bol nástup menej razantný, ako by som si želal. Ale naozaj mala motorka len veľmi málo kilometrov. Pre offroad je na motorke vypínateľné ABS. O brzdný účinok sa vpredu stará jeden pevný kotúč s priemerom 320 mm s radiálnym strmeňom. Vzadu rovnako pevný kotúč s priemerom 230 mm s plávajúcim strmeňom.

Technické vybavenie a spracovanie

Úplne nová prístrojová doska kombinuje analógový rýchlomer s digitálnym otáčkomerom a palubným počítačom. K dispozícii je ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Vypínateľná kontrola trakcie zvyšuje bezpečnosť a ovládateľnosť v teréne. Na úplne nastavenie do offroadu, ako vypnutie trakčnej a ABS, si pripravte dávku trpezlivosti. Keď som si na to zvykol, už to bolo lepšie. Súčasťou výbavy je imobilizér.

Motorka má vzhľadom na svoju cenovku výborné spracovanie, kde tu sa nájde nejaký kompromis (ako ovládače na riadidlách, prípadne páčka spojky a prednej brzdy). Motorka však svojmu majiteľovi prinesie aj radosť z estetickej stránky a pri danej cenovke je toto veľkým plusom oproti spracovaniu konkurentov z Číny, prípadne niektorých motoriek podobného zamerania japonskej výroby.

Pozícia jazdca je doslova v štýle enduro. Sedím vzpriamene s veľkou blízkosťou riadidiel k telu. Celkovo ide o veľmi pohodlný stroj s krátkym rázvorom. Ovládanie je príkladné a hmotnosť 179 kg sa zdá ešte o niečo nižšia, ako v skutočnosti.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri