Gilera Nexus 500 po tretie
<p>Na úvod Vás, vážení čitatelia, chcem vopred upozorniť, že daný popis sa týka môjho skútra po jemných úpravách, ktoré som si nechal urobiť počas garančnej prehliadky a bežnej údržby motocykla, ak sa dá skúter motocyklom nazvať. :o) </p>
<p> Začnem tým, čo mi časom začalo na Nexovi po všetkých tých skúsenostiach vadiť, i keď to slovo nevystihuje to, čo v skutočnosti myslím a slovo rozladený alebo smutný tiež nevystihuje daný pocit. Išlo o rozbiehanie skútra z 0 km/h do tej 60 km/h, kde motor ešte nemal potrebné otáčky a rozbehol skúter, ktorý má niečo nad 200 kg. Proste a jednoducho bol lenivý a ja som mal stále pocit, že na obsah 500 cm2 by sa mal chovať živšie. Mal!!! Ale nechcel . :o( <br>
Popri bežnej výmene oleja, filtrov, sviečky, klinového remeňa, ktorý predstavte si, bol po odjazdení cca 10 000 km zúžený trením o 1,5 mm :o(, nových pneu a všakovakých drobnostiach, z ktorých najvýraznejšia je čalúnenie sedadla a zmäkčená výplň pre spolujazdca, . to aby sa mojej sedelo ako na vatičke, :o) predajca a hlavný servisný technik v jednej osobe položil predo mňa veľkú krabicu s tým, že toto by malo pri rozbiehaní trošičku pomôcť. Čo to je? Moja otázka zaznela skôr ako to stihol dopovedať. Je to športový variátor Malossi mutivar2000. Hmm a to mi akože rozbehne Nexa o kúsok živšie? JASNÉ!!! ? boli jeho slová a dodal: ?môžeme to skúsiť a keď to nebude podľa tvojej predstavy, vrátime originál.? A čo cena? Čo to koštuje? 6800 Sk. Chvíľku som zvažoval svoje finančné možnosti a rozhodol som sa, že oželiem športový výfuk, o ktorom viem, že urobí krajší zvuk, ale nemám ani potuchy, či pridá nejaký výkon a z ušporených koruniek na to určených, zaplatím športový variátor a poslúchnem radu servismena :o) </p>
<p> 9. februára som ju vyzdvihol a cestou domov som sa ju snažil trošičku vyskúšať, berúc zreteľ na studenú cestu a 4 stupne pod nulou. Nerád by som šiel so skútrom do servisu s tým, že je rozfláknutý . Brrr hnusná predstava. Prvé pocity za tých 40 km, čo som prešiel, boli dosť zmetené a chaotické. Prvý moment, keď som odchádzal zo servisu a pritiahol som plyn bol, že som ho v tom momente aj pustil, lebo som sa zľakol čo sa stalo. Motor vyskočil do otáčok 7500 a Nexus vyskočil ako splašený, druhý pokus, ktorý prišiel o chvíľku, dopadol zase nie k mojej spokojnosti. Zas som pritiahol plyn, motor vyskočil do otáčok a ja neviem ani ako som si uvedomil, že sa pokúšam stláčať pravú páčku na riadidlách a nohou radím rýchlosť, ktorá tam nie je! Zvláštne, ako sú v človeku zafixované dlhoročné návyky a nebyť mojej duchaprítomnosti a schopnosti zvládať paniku, určite by som sa odporúčal k zemi a aj keď som nemal veľkú rýchlosť, určite by si to Nex zlízal a ja minimálne tiež. Takže som začal pridávať plyn s podstatne väčším rešpektom a s názorom, že ešte príde čas na jeho skúšanie a testovanie aj preto, že sú tam pneu, s ktorými som ešte nejazdil a neviem ako sa budú chovať. Kľudne som sa kotúľal asi 80 a opájal sa jazdou na dvoch kolesách a fučaním vetra, aj napriek tomu, že keď sa dostal pod prilbu na krk a bradu bolelo to. :o) Počkal som si na rovný úsek a osud mi prial. Jediné auto bolo to, čo išlo za mnou už od servisu /moja zelená žabka ? a kamarát za volantom/, trošičku dôraznejšie som pritiahol plyn a zas som zostal prekvapený, Nex vyskočil vpred, spôsobom mne nepoznaným. Bola to len chvíľka. 130 na tachometri, zelená žabka okamžite zaostala, aj s kamarátom :o)</p>
<p> Odvtedy som najazdil asi 1000 km a jednoducho povedané nedá sa to porovnávať!!! Až teraz sa Nexus chová športovo :o) Na to že má len 40 koní ťahá neuveriteľne, keď si uvedomím, že sa vlastne s motorom nič nerobilo. Jediný rozdiel je ten variátor, ktorý má iný uhol a lahšie valčeky. Následky tejto výmeny sú dramatické. Keď idem 40 a prudšie pridám začne mi preklzovať zadné pneu, :o) to by som od skútra nečakal. Na 100 teraz vybehne za 5 sek a to som si istý, že keď zhodím zadný kufor a zosuniem čelný štít do nižšej pozície spraví to pod 5 sek., čo je na skúter slušný výkon. No a na záver môžem skonštatovať len: lepšie minuté peniažky na moto som si nemohol ani predstaviť.<br>
</p>

07.03.08, Jozefko    
Foto titulka
Gilera Nexus 500 po tretie

Fotogaléria
Jozefko - Gilera NEXUS 500

fffffff
fffffff
Moj spolujazdec :o) Papa viac ako moto :o)
f
Moje nove prerobene sedadlo bo mi ho nejaka KUR.A prepichla na dvoch miestach klucom . bodaj ho !
Diskusia k článku
neby
07.03.06 18:35

No mna by zaujmalo ako to je teras s max. rychlostou, ci sa niak na ukor zrychlenia neznizila.
s


Jozefko
07.03.06 19:19

neby Zatial som to nemal kde moznost rozbehnut ... akurat len dnes co som sa bol povozit ale bola dost hnusna premavka na 63 tak som vzdy pri 168 - 170 musel brzdit :( ... nevadi dockam kym sa viac otepli a prebehnem to pri hradzi vodneho diela Gabcikovo :) je tam krasna rovinka ... a pekne dlha :) :) :) :) :)


milan3232
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 04.10.05
Tém: 103
Príspevkov: 1014

07.03.06 19:50

Jozefko ty tuner - a fest drsny s
To by som fakt nepovedal, ze az taky velky rozdel... Ako je to so zivotnostou a zarukou?


Na pocatku bylo slovo bozi a zopar svarenych trubek. To ostatni je legrace a pochopi to i nejvetsi blbec.
Jozefko
07.03.06 20:55

milan3232 No montoval mi to priamo predajca a vravel ze o zaruku neprichadzam ... s s s Inac by som s tym neexperimentoval ... preto vaham nad chip tuningom ... to ma o zaruku pripravi urcite :( ... takze este pockam ... ale teraz slape celkom dobre s s s s s Ja a tuner ... to neee mne pri pomysleni vseliakych divne blikajucich a svietiacich neonov stoja secky chlpy s s s Nech si blikajuci tuning nechaju pre 50 ... mne stacia upravy povolene, alebo schvalen vyrobcom s


Jura
pic

Trnavský kraj
Člen od: 25.05.17
Tém: 2
Príspevkov: 42

08.03.06 07:23

..."že sa pokúšam stláčať pravú páčku na riadidlách a nohou radím rýchlosť "... uričite si myslel pravú - nie spojku???


..keep the rubber down &amp; the paint up..
BacilBA
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 23.11.05
Tém: 5
Príspevkov: 115

08.03.06 08:36

s s s To poznám, keď som začal minulý rok jazdiť na skútri, automaticky s ubratím plynu som stláčal aj ĽAVÚ s páčku a pomerne razante, tak som hneď flekoval zadnou brzou. Je to ako nejaký "tik", toho sa len tak nezbavíš... s


Jozefko
08.03.06 13:45

Jura Jasne ze spojku s s s s s


Jura
pic

Trnavský kraj
Člen od: 25.05.17
Tém: 2
Príspevkov: 42

08.03.06 14:03

s s ..tak to som kľudnejší s s už som si myslel že som zabudol kde je spojka s a myslel som si že som brzda s s


..keep the rubber down &amp; the paint up..
andoo
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 17.07.05
Tém: 22
Príspevkov: 607

08.03.06 14:43

ja chcem vidiet tu fotku celu v normalnom rozliseni :) je tam nejaka babenka, predpokladam ze to je tvoja dcera s


Zistil som že na slnku, sa rýchlo kazí saláma, a v noci býva tma, niekedy až do rána...
Jozefko
08.03.06 15:25

andoo V nektorej galerii odo mna je tam foto v normalnej velkosti s


AMIS
18.10.07 20:47

JOZI gratulujem vždy keď idem okolo kruháča v DS na svojom strome obdivujem tvojho Nexusa pri bare odstaveného. Teraz kupujem pre moju Amisku Hondu Silver Wing 600 ccm namiesto jej doterajšej Yamahy Majesty 125, veď na jar si to môžete porovnať na tej hrádzi je to kúsok od nás a určite sa tam uvidíme .


IgorZZR
21.06.12 18:07

Zdravim ta,chcem sa ta opytat kde si zohnal alebo ako si poriesil zamky na kufre co mas na tom robenom nosici,chcem nieco take poriesit synovi aby mohol obcas snami pocestovat,Dakujem


BacilBA
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 23.11.05
Tém: 5
Príspevkov: 115

22.06.12 00:08

Igor, Nexus je už dávno predaný a užívateľ sem už nechodí. s


IgorZZR
23.06.12 22:26

Aha,tak dik,a nevie niekdo poradit kde by sa dali kupit tie zamky?potreboval by som to na GIWI kufre,Dik


AMIS
28.06.12 19:57

Všade kde predávajú givi vedia dodať aj náhradné diely givi


Upozornenie: Na tejto stránke sú zobrazené názory návštevníkov a užívateľov portálu. Redakcia nepreberá žiadnu zodpovednosť za prezentované názory a ani sa s nimi nestotožňuje.
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.04116