V minulom roku sa na nás začali sypať novinky z triedy super-športov zo všetkých strán. Spomeňme si na 4 valcovú 400ku od Kawasaki, či návrat oživenej Hondy CBR600RR a ďalších. Kartami chce zamiešať aj britský Triumph, ktorý vzkriesil meno Daytona. Ide o model, ktorý koncepčne vychádza z modelu Trident 660. Nejde však len o kapotovaného Tridenta, ale ako si toto meno zaslúži, motor a komponenty upravili. Pozrime sa spolu, čo je na motorke nové.
Silnejší motor
Motor je známy trojvalec z modelu Trident a Tiger Sport. Motor však prepracovali po mechanickej stánke. Má objem 660 ccm. Jeho výkon narástol až o 17 percent. Inžinieri zvýšili jeho hodnotu o 10 kW na 70 kW pri pri 11 250 ot./min. Maximálny krútiaci moment narástol o 9 percent na 69 Nm pri 8 250 ot./min. Vrchol otáčkového pásma sa zastaví na 12 650 ot./min. Viac ako 80 % krútiaceho momentu je k dispozícii od 3 125 ot./min do 11 750 ot./min. V strednom pásme bude mať čo ponúknuť oproti konkurencii. Zmenou prešiel aj výfukový systém, ktorý sľubuje dravšiu zvukovú kulisu. Motor má elektronicky ovládanú škrtiacu klapku, ktorá spolu so spojkou s technológiou Triumph’s Torque Assist umožní plynulešie zrýchlenie a jemnejší chod pri prudkom podradení. Rýchle radenie je v ponuke ako príplatková výbava.
Tento model si môže zakúpiť aj jazdec z vodičákom A2, ktorý má obmedzenie na 35 kW.
Vylepšený podvozok a brzdy
O pruženie sa stará obrátená vidlica značky Showa – Big Piston (SFF-BP) so šírkou 41 mm, ktorá nie je nastaviteľná. Maximálny zvdih má 110 mm. O zadné pruženie sa stará Showa monoshock RSU, s nastavením predpätia a zdvihom kolesa 130 mm.
O brzdenie zabezpečujú dvojité plávajúce kotúče s priemerom 310 mm s radiálne upevnenými štvorpiestikmi. Vzadu je to 220 mm pevný kotúč s jednopiestikovým posuvným strmeňom.
Motorka je obutá na ľahkých 5 lúčových kolesách s priemerom 17 palcov, vzadu so šírkou 180 mm, vpredu 120 mm.
Motorka má pohotovostnú hmotnosť 201 kg aj s prevádzkovými kvapalinami.
Technológia a dizajn
Elektronický plyn prináša možnosť voliteľných jazdných režimov. Nájdeme tu SPORT, ROAD a RAIN. Každý z režimov ponúka rozličnú odozvu škrtiacel klapky a trakčnej kontroly. Novinkou je signalizácia núdzového zastavenia, ktoré aktivujú výstražné svetlá v prípade prudkého brzdenia. Displej je prebraný z modelov Trident a Tiger Sport. Skladá sa z väčšieho čierno-bieleho displeja a menšieho doplnkového farebného TFT displeja. Motorka podporuje konektivitu s mobilným telefónom cez bluetooth, ktorý je tu v základe.
Triumph Daytona 660 bude dodavaná v troch farebných kombináciach bielej, čiernej a červenej farbe.
Zhrnutie
Motorka prináša zaujímavý koncept trojvalcového motora do oživeného trhu so športovými modelmi. Nejde o ostré športové náradie, ponúka však všestrannú motorku s veľkou porciou zábavy a praktickosti pre jazdcov, ktorí preferujú športový charakter motocykla. Jeho najväčším konkurentom bude zrejme Honda CBR650R. Cenovka sa bude pohybovať okolo 10 tisíc EUR.
Viacbodové sekvenčné elektronické vstrekovanie paliva s elektronickým ovládaním škrtiacej klapky
Výfuk
Systém zberača 3 do 1 z nehrdzavejúcej ocele s nízkym jednostranným tlmičom hluku z nehrdzavejúcej ocele
Posledná jazda
X-krúžková reťaz
Spojka
Mokré, viacdoštičkové, šmykľavé a asistujúce
Prevodovka
6 rýchlostí
PODVOZOK
Rám
Obvodový rám z oceľových rúrok
Swingarm
Obojstranná, vyrobená z ocele
Predné koleso
Liata hliníková zliatina, 5 lúčov, 17 x 3,5 palca
Zadné koleso
5-lúčová zliatina hliníka, 17 x 5,5 palca
Predná pneumatika
120/70 ZR 17
Zadná pneumatika
180/55 ZR 17
Predné odpruženie
Vidlica Showa 41 mm upside down s oddelenou funkciou veľkého piestu (SFF-BP), zdvih kolesa 110 mm
Zadné odpruženie
Showa monoshock RSU, s nastavením predpätia, 130 mm zdvih kolesa
Predné brzdy
Dvojité 310 mm plávajúce kotúče, 4 piestové radiálne strmene, ABS
Zadné brzdy
Jeden pevný kotúč 220 mm, jednopiestový posuvný strmeň, ABS
ROZMERY A HMOTNOSTI
Nástroje
Multifunkčné prístroje s farebnou TFT obrazovkou
Dĺžka
2083,8 mm
Šírka (riadidlá)
736 mm
Výška bez zrkadiel
1145,2 mm
Výška sedadla
810 mm
Rázvor kolies
1425,6 mm
Hrable
23,8°
Trail
82,3 mm
Mokrá hmotnosť
201 kg (pri 90 % objemu paliva)
Kapacita palivovej nádrže
14 litrov
SPOTREBA PALIVA
Spotreba paliva
57,6 mpg (4,9 litra / 100 km)
Údaje o CO2
113 g/km
Emisný štandard
Údaje o emisiách CO2 EURO 5+ a spotrebe paliva sú merané podľa nariadenia 168/2013/ES. Údaje o spotrebe paliva sú odvodené zo špecifických testovacích podmienok a slúžia len na porovnávacie účely. Nemusia odrážať skutočné výsledky jazdy.
SERVIS
Servisný interval
Servisný interval 10 000 míľ (16 000 km) / 12 mesiacov, podľa toho, čo nastane skôr
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.