Tucson Motorcycles z Francúzska pracujú na motocykli (poháňanom V-Twinom), ktorý by mal byť schopný súperiť s dvojvalcami iných výrobcov. Na tomto fakte by nebolo nič (až také) zvláštne a o Tucson Motorcycles tento článok ani nie je. Zaujímavým riešením na závodnom motocykli od Tucsonov je práve brzdový systém, ktorý im pripravila spoločnosť Beringer.
Brzdy vyzerajú vážne malé (titulka vľavo) a v skutočnosti aj sú. Kotúče majú priemer 230 mm (oproti bežnejším 320 mm kotúčom). Ak sa však na brzdy pozrieme trochu bližšie zistíme, že na prednom kolese sú štyri kotúče namiesto dvoch.
Prečo sú štyri menšie kotúče lepšie? Beringer to vidí takto:
* Nárast účinku o 20% v porovnaní z jedným kotúčom o priemere 320 mm. Toto umožní jazdcovi skrátiť brzdnú dráhu. Porovnávacie testy by mali dokázať aj nižšie teploty kotúčov.
* Zníženie váhy oproti bežným kotúčom. Bežné 320 mm kotúče vážia 1950 gramov, zatiaľ čo u štvorkotúča je váha len 1460 gramov.
* Redukcia zotrvačnosti. Zotrvačnosť štvorkotúča je 3 krát nižšia ako u bežných 320 mm kotúčov a o 30% nižšia ako u karbónových kotúčov.
Štvokotúč od Beringeru používa pri brzdení pevnú (nepohyblivú) stredovú obojstrannú doštičku a dve pohyblivé z vonkajších strán (schéma na titulke vpravo).
Uvidíme, či sa tomuto systému bude dariť, a či ho niekedy uvidíme aj v praxi.
bacaono to si myslím, je už konštrukčne dávno zvládnuté.Inak ja už som z tých plávajúci a pevných kotúčov trochu mimo. KTM, Husaberg ostré enduro má oba kotúče pevné, Husqvarna zadný plávajúci a predný pevný, Yamaha WR predný plávajúci a zadný pevný. A teraz čo je lepšie?
Velmi zaujimave riesenie.
Ale podla mna sa hromadne vyrabat nebude.
Bude to asi drahsie na vyrobu, co si lacne japonky nemozu dovolit – ako brzdu od buella
malymirec hodnotíš niečo čo si ani nevyskúšal a ani tomu nedávaš šancu. Aj to chápem aj ja budem radšej používať dobrú overenú vec. Brzda od Buella je naozaj dobrá? Nie je chránená patentom? Derie ju niekto súťažne?
kxbibo nehovorim, ze to je zla vec. Len vravim, ze do hromadnej vyroby sa to asi tazko dostane.
Patentom? Neviem, videl som ju na viacerych exotickych masinach, aj sutaznych.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
kxbibo
5. septembra 2008 at 13:29
Celkom pekné konštručkné riešenie, uvidíme ako sa ujme.
bacaono
5. septembra 2008 at 13:44
Nuz ale viem si to predstavit iba ak je aspon jeden z tych dvoch kotucov plavajuci a strmen tiez, alebo obidva kotuce plavajuce.
kxbibo
5. septembra 2008 at 16:55
bacaono to si myslím, je už konštrukčne dávno zvládnuté.Inak ja už som z tých plávajúci a pevných kotúčov trochu mimo. KTM, Husaberg ostré enduro má oba kotúče pevné, Husqvarna zadný plávajúci a predný pevný, Yamaha WR predný plávajúci a zadný pevný. A teraz čo je lepšie?
malymirec
5. septembra 2008 at 20:48
Velmi zaujimave riesenie.
Ale podla mna sa hromadne vyrabat nebude.
Bude to asi drahsie na vyrobu, co si lacne japonky nemozu dovolit – ako brzdu od buella
kxbibo
6. septembra 2008 at 6:06
malymirec hodnotíš niečo čo si ani nevyskúšal a ani tomu nedávaš šancu. Aj to chápem aj ja budem radšej používať dobrú overenú vec. Brzda od Buella je naozaj dobrá? Nie je chránená patentom? Derie ju niekto súťažne?
malymirec
9. septembra 2008 at 8:28
kxbibo nehovorim, ze to je zla vec. Len vravim, ze do hromadnej vyroby sa to asi tazko dostane.
Patentom? Neviem, videl som ju na viacerych exotickych masinach, aj sutaznych.