Ak chcete mať v garáži kus peknej, exotickej, turistickej motorky, model Benelli Tre 1130 K môže byť to pravé, čo vás odlíši od tuctovosti a rozhodne prispeje k vášmu imidžu. Silný motor, neopakovateľný dizajn, trojvalcový motor, nezameniteľný zvuk a k tomu priaznivá cena v základe t. j. 11 000 Eur.
Však to je ako TnT, zvučalo mi v ušiach všade, kde som bol. Ale opak je pravdou. Spoločné prvky s prednedávno testovanou TnT 889 S tu samozrejme nájdete a môžem ich aj vymenovať: zadná kyvná vidlica, predný a zadný svetlomet, koncovka výfuku a tu musíme skončiť. Všetko ostatné je iné a dá sa povedať až veľmi odlišné. Keď sa pozriete na naháča TnT 899 S, ktorý je vyrobený na mestskú premávku, tak TreK má zásadné odlišnosti. Patrí tu iný ? hlavný priehradkový rám, podvozok, nenastaviteľné predné pruženie vpredu, zato s väčším priemerom a naopak turisticky nastaviteľný zadný tlmič rolovacím kolieskom, mechanicky nastaviteľný predný čelný štít, pohodlnejšie sedadlo, vyššia svetlá výška, ďaleko menší polomer otáčania, palubný prístroj a jeho ovládanie, iné pákovanie zadnej brzdy, väčšie spätné zrkadlá a úplne iný prevod – zadná rozeta je o niekoľko zubov menšia.
Prečo toto všetko? Pre určenie smerovania stroja. Všetko má za úlohu urobiť z modelu TreK športového, rýchleho, obratného a pohodlného turistu, aby jeho majiteľ vydoloval zo 120 koní výkonu maximum pre svoje potreby. A tak sa i stalo, 600 redakčných kilometrov na TreK-u ubehlo skutočne rýchlo a je o čom rozprávať.
Mesto mu moc nesedí Nabalená motorka (3 kufre a spolujazdec) potrebuje výkonový potenciál na pohodlnú a bezpečnú jazdu. Mestská premávka ma ale zaskočila. Aj keď má motor dostatok výkonu, pri rýchlostiach od 0 do 50 km/h sme sa dosť hnevali. Zaradená jednotka potrebuje na rozbeh otáčky blížiace sa k 3 000-om a hneď prvá jazda skoro skončila pádom a motor mi zhasol. Použijem teda vyššie otáčky ale na mokrej ceste mám zasa trochu strach pre možné prekĺznutie zadného kolesa a práve tu sa dlho s charakterom motora hľadáme. Kvôli prevodu je jednotka krátka a tak motor káže daj za dva. Dám za dva, ale premávka ma pustí 30-40 km/h a dvojka seká, idem naspäť za jedna a stále dookola. V tejto polohe sa motor správa doslova ako dvojvalec a je potrebné to mať na mysli a to neustále. Ale zvyknete si…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.
Benelli Tre 1130 K MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový trojvalec, rozvod DOHC, 12 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 88 x 62 mm
Zdvihový objem: 1 131 ccm
Kompresný pomer: 11,6 : 1
Max. Výkon: 123 k pri 9 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 112 Nm pri 5 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových rúrok a hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 183 x 850 x 1 320 mm
Rázvor: 1 515 mm
Výška sedla: 840 mm
Objem palivovej nádrže: 22 l, rezerva 4 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 50 mm, zdvih 150 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 180 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 230 kg prevádzková hmotnosť, (205 kg suchá hmotnosť)
Cena: 10 990 Eur (331 085 Sk)
Pekna pekna, popravde zatial a momentalne zrejme jedina ktora by teoretisch u mna prichadzala do uvahy namiesto multistrady keby som mal vymenit
prekvapil ma trocha ten 2valcovy charakter v meste, ale co uz aspon by som si nemusel zvykat na ine 😁
…popravde, to plexi je naozaj take tragikomicke ako vyzera? lebo sa mi zda ze ucinnost ma nulovu… resp 100percentnu pri nafukani vsetkeho priamo na ramena a hlavu?
Pekná mašinka, mne moc nesedia tie kufre, ale naživo to môže ukázať inak. Inak pekná v detailoch a ako sa správa na ceste???? to neviem posúdiť, trebalo by ju prehnať. 😀 Inak ok
ogard Motor, zvykneš si v meste je to tak ako píšem, zvyšok tak ako má byť Plexi? V rôznych pasážach rôzne správanie, nastaviteľné mechanicky iba na parkovisku, účinok má každopádne, ale presne záleží na podmienkach v akých ideš.
VladiB na cukanie som v meste zvyknuty, to by mi problem nerobilo 😁
Plexi je jasne ze zalezi na podmienkach, som myslel ze kedze ste Trek-a testovali (a zaradili ako rychleho turistu) mozno povies jednu-dve vety k ucinnosti s ohladom na turistiku a jeho funkcnosti pri odvadzani vetra.
Poviem priklad:
– trasa: cca 200km
– cesta: rychle okresky
– cestovna rychlost: snazis sa drzat cca 120 (v reali 90-140 podla premavky, samozrejme okrem obci)
– otazka: co na to tvoje plecia a hlava? napor citia? nie, trocha, akurat, vela, strasne vela, uplne najviac vela moc 😁
Je to jednoduché, štít dolu znamená stály tlak vetra na hlavu, ale zato žiadne turbolencie, štít hore – v plnej rýchlosti aj +180 zmierni tlak na helmu, celkom výborné obtekanie vzduchu lebo sa mierne zväčší polomer obtekania, predpísaná 130-tka je úplne v pohode, ale pozor, strašne zlá skúsenosť so silným nárazovým vetrom. Musel som zastaviť a štíť dať radšej dolu, pretože turbolencie spojené s nárazmi vetra boli neznesiteľné. Pokiaľ je počasie dobré, prípadne slabý vietor, štít je dobrý i v hornej polohe, v meste na okreskách i na diaľnici. Aj keď som to testu nenapísal ako majiteľ Treku by som i tak ako prvé vymenil plexi s lepšou účinnosťou.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
ogard
18. augusta 2009 at 11:04
Pekna pekna, popravde zatial a momentalne zrejme jedina ktora by teoretisch u mna prichadzala do uvahy namiesto multistrady keby som mal vymenit
prekvapil ma trocha ten 2valcovy charakter v meste, ale co uz aspon by som si nemusel zvykat na ine 😁
…popravde, to plexi je naozaj take tragikomicke ako vyzera? lebo sa mi zda ze ucinnost ma nulovu… resp 100percentnu pri nafukani vsetkeho priamo na ramena a hlavu?
Frank
18. augusta 2009 at 11:23
Pekná mašinka, mne moc nesedia tie kufre, ale naživo to môže ukázať inak. Inak pekná v detailoch a ako sa správa na ceste???? to neviem posúdiť, trebalo by ju prehnať. 😀 Inak ok
VladiB
18. augusta 2009 at 11:26
ogard Motor, zvykneš si v meste je to tak ako píšem, zvyšok tak ako má byť Plexi? V rôznych pasážach rôzne správanie, nastaviteľné mechanicky iba na parkovisku, účinok má každopádne, ale presne záleží na podmienkach v akých ideš.
Express
18. augusta 2009 at 11:30
Farebne kombinacie su pekne ale pre mna je 120 koni velmi vela 😛
RoboNM
18. augusta 2009 at 11:37
Mmm, zaujímavý, pekný, iný, možno trochu škoda že je retiazkáč 😉
Ale inak by som to rád vyskúšal na nejakej týždňovej dovolenke 😁 , rozhodne ma to oslovilo 🙂
ogard
18. augusta 2009 at 11:56
VladiB na cukanie som v meste zvyknuty, to by mi problem nerobilo 😁
Plexi je jasne ze zalezi na podmienkach, som myslel ze kedze ste Trek-a testovali (a zaradili ako rychleho turistu) mozno povies jednu-dve vety k ucinnosti s ohladom na turistiku a jeho funkcnosti pri odvadzani vetra.
Poviem priklad:
– trasa: cca 200km
– cesta: rychle okresky
– cestovna rychlost: snazis sa drzat cca 120 (v reali 90-140 podla premavky, samozrejme okrem obci)
– otazka: co na to tvoje plecia a hlava? napor citia? nie, trocha, akurat, vela, strasne vela, uplne najviac vela moc 😁
VladiB
18. augusta 2009 at 12:22
Je to jednoduché, štít dolu znamená stály tlak vetra na hlavu, ale zato žiadne turbolencie, štít hore – v plnej rýchlosti aj +180 zmierni tlak na helmu, celkom výborné obtekanie vzduchu lebo sa mierne zväčší polomer obtekania, predpísaná 130-tka je úplne v pohode, ale pozor, strašne zlá skúsenosť so silným nárazovým vetrom. Musel som zastaviť a štíť dať radšej dolu, pretože turbolencie spojené s nárazmi vetra boli neznesiteľné. Pokiaľ je počasie dobré, prípadne slabý vietor, štít je dobrý i v hornej polohe, v meste na okreskách i na diaľnici. Aj keď som to testu nenapísal ako majiteľ Treku by som i tak ako prvé vymenil plexi s lepšou účinnosťou.
ogard
18. augusta 2009 at 13:02
Hmm, zaujimave s tym bocnym vetrom, diky VladiB
f00k
18. augusta 2009 at 13:05
Skor som pokukoval po verzii Amazonas… s tou nemate niekto realne skusenosti?
nerd
19. augusta 2009 at 20:04
Ani plexi a ani sedacka spolujazdca nie su moc turisticke 😕
ten motor robi presne to iste ako stare TNT z roku 05…
chorche
20. augusta 2009 at 9:07
Ten spolujazdec asi vela pohodlia nema, ale pre jednoho to moze byt pekna masinka