Connect with us

Testy a recenzie

Keď iný, tak iný – Benelli Tre 1130 K

Publikovaný

on

Benelli Tre 1130 K

Ak chcete mať v garáži kus peknej, exotickej, turistickej motorky, model Benelli Tre 1130 K môže byť to pravé, čo vás odlíši od tuctovosti a rozhodne prispeje k vášmu imidžu. Silný motor, neopakovateľný dizajn, trojvalcový motor, nezameniteľný zvuk a k tomu priaznivá cena v základe t. j. 11 000 Eur.

Však to je ako TnT, zvučalo mi v ušiach všade, kde som bol. Ale opak je pravdou. Spoločné prvky s prednedávno testovanou TnT 889 S tu samozrejme nájdete a môžem ich aj vymenovať: zadná kyvná vidlica, predný a zadný svetlomet, koncovka výfuku a tu musíme skončiť. Všetko ostatné je iné a dá sa povedať až veľmi odlišné. Keď sa pozriete na naháča TnT 899 S, ktorý je vyrobený na mestskú premávku, tak TreK má zásadné odlišnosti. Patrí tu iný ? hlavný priehradkový rám, podvozok, nenastaviteľné predné pruženie vpredu, zato s väčším priemerom a naopak turisticky nastaviteľný zadný tlmič rolovacím kolieskom, mechanicky nastaviteľný predný čelný štít, pohodlnejšie sedadlo, vyššia svetlá výška, ďaleko menší polomer otáčania, palubný prístroj a jeho ovládanie, iné pákovanie zadnej brzdy, väčšie spätné zrkadlá a úplne iný prevod – zadná rozeta je o niekoľko zubov menšia.

Prečo toto všetko?
Pre určenie smerovania stroja. Všetko má za úlohu urobiť z modelu TreK športového, rýchleho, obratného a pohodlného turistu, aby jeho majiteľ vydoloval zo 120 koní výkonu maximum pre svoje potreby. A tak sa i stalo, 600 redakčných kilometrov na TreK-u ubehlo skutočne rýchlo a je o čom rozprávať.

Mesto mu moc nesedí
Nabalená motorka (3 kufre a spolujazdec) potrebuje výkonový potenciál na pohodlnú a bezpečnú jazdu. Mestská premávka ma ale zaskočila. Aj keď má motor dostatok výkonu, pri rýchlostiach od 0 do 50 km/h sme sa dosť hnevali. Zaradená jednotka potrebuje na rozbeh otáčky blížiace sa k 3 000-om a hneď prvá jazda skoro skončila pádom a motor mi zhasol. Použijem teda vyššie otáčky ale na mokrej ceste mám zasa trochu strach pre možné prekĺznutie zadného kolesa a práve tu sa dlho s charakterom motora hľadáme. Kvôli prevodu je jednotka krátka a tak motor káže daj za dva. Dám za dva, ale premávka ma pustí 30-40 km/h a dvojka seká, idem naspäť za jedna a stále dookola. V tejto polohe sa motor správa doslova ako dvojvalec a je potrebné to mať na mysli a to neustále. Ale zvyknete si…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.

Benelli Tre 1130 K
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový trojvalec, rozvod DOHC, 12 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 88 x 62 mm
Zdvihový objem: 1 131 ccm
Kompresný pomer: 11,6 : 1
Max. Výkon: 123 k pri 9 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 112 Nm pri 5 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových rúrok a hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 183 x 850 x 1 320 mm
Rázvor: 1 515 mm
Výška sedla: 840 mm
Objem palivovej nádrže: 22 l, rezerva 4 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 50 mm, zdvih 150 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 180 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 230 kg prevádzková hmotnosť, (205 kg suchá hmotnosť)
Cena: 10 990 Eur (331 085 Sk)

Text: Vlado Brniak, foto: autor a Štefan Hvizdák

Benelli Tre 1130 K, turista, športovec, tri valce, exot v naších končinách

Keď iný, tak iný

Advertisement

11 komentárov

1 komentár

  1. ogard

    18. augusta 2009 at 11:04

    Pekna pekna, popravde zatial a momentalne zrejme jedina ktora by teoretisch u mna prichadzala do uvahy namiesto multistrady keby som mal vymenit

    prekvapil ma trocha ten 2valcovy charakter v meste, ale co uz aspon by som si nemusel zvykat na ine 😁

    …popravde, to plexi je naozaj take tragikomicke ako vyzera? lebo sa mi zda ze ucinnost ma nulovu… resp 100percentnu pri nafukani vsetkeho priamo na ramena a hlavu?

  2. Frank

    18. augusta 2009 at 11:23

    Pekná mašinka, mne moc nesedia tie kufre, ale naživo to môže ukázať inak. Inak pekná v detailoch a ako sa správa na ceste???? to neviem posúdiť, trebalo by ju prehnať. 😀 Inak ok

  3. VladiB

    18. augusta 2009 at 11:26

    ogard Motor, zvykneš si v meste je to tak ako píšem, zvyšok tak ako má byť Plexi? V rôznych pasážach rôzne správanie, nastaviteľné mechanicky iba na parkovisku, účinok má každopádne, ale presne záleží na podmienkach v akých ideš.

  4. Express

    18. augusta 2009 at 11:30

    Farebne kombinacie su pekne ale pre mna je 120 koni velmi vela 😛

  5. RoboNM

    18. augusta 2009 at 11:37

    Mmm, zaujímavý, pekný, iný, možno trochu škoda že je retiazkáč 😉

    Ale inak by som to rád vyskúšal na nejakej týždňovej dovolenke 😁 , rozhodne ma to oslovilo 🙂

  6. ogard

    18. augusta 2009 at 11:56

    VladiB na cukanie som v meste zvyknuty, to by mi problem nerobilo 😁

    Plexi je jasne ze zalezi na podmienkach, som myslel ze kedze ste Trek-a testovali (a zaradili ako rychleho turistu) mozno povies jednu-dve vety k ucinnosti s ohladom na turistiku a jeho funkcnosti pri odvadzani vetra.
    Poviem priklad:
    – trasa: cca 200km
    – cesta: rychle okresky
    – cestovna rychlost: snazis sa drzat cca 120 (v reali 90-140 podla premavky, samozrejme okrem obci)
    – otazka: co na to tvoje plecia a hlava? napor citia? nie, trocha, akurat, vela, strasne vela, uplne najviac vela moc 😁

  7. VladiB

    18. augusta 2009 at 12:22

    Je to jednoduché, štít dolu znamená stály tlak vetra na hlavu, ale zato žiadne turbolencie, štít hore – v plnej rýchlosti aj +180 zmierni tlak na helmu, celkom výborné obtekanie vzduchu lebo sa mierne zväčší polomer obtekania, predpísaná 130-tka je úplne v pohode, ale pozor, strašne zlá skúsenosť so silným nárazovým vetrom. Musel som zastaviť a štíť dať radšej dolu, pretože turbolencie spojené s nárazmi vetra boli neznesiteľné. Pokiaľ je počasie dobré, prípadne slabý vietor, štít je dobrý i v hornej polohe, v meste na okreskách i na diaľnici. Aj keď som to testu nenapísal ako majiteľ Treku by som i tak ako prvé vymenil plexi s lepšou účinnosťou.

  8. ogard

    18. augusta 2009 at 13:02

    Hmm, zaujimave s tym bocnym vetrom, diky VladiB

  9. f00k

    18. augusta 2009 at 13:05

    Skor som pokukoval po verzii Amazonas… s tou nemate niekto realne skusenosti?

  10. nerd

    19. augusta 2009 at 20:04

    Ani plexi a ani sedacka spolujazdca nie su moc turisticke 😕
    ten motor robi presne to iste ako stare TNT z roku 05…

  11. chorche

    20. augusta 2009 at 9:07

    Ten spolujazdec asi vela pohodlia nema, ale pre jednoho to moze byt pekna masinka

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri