Connect with us

Články užívateľov

Balada o peniazoch alebo wellness is easy…

Publikovaný

on

Preľakol som sa. Moje zlaté Vertu poskakovalo po nočnom stolíku svetielkujúc do slnečného rána prijatú SMS. Lenivo som sa pretočil na opak a načiahol sa preň. V texte ma banka informovala o nabehnutí pár tisícov eur. Zanadával som. Preto som sa zobudil? Dom už oblialo ranné slnko a ja som sunul svoje opálené upravené telo metrosexuála do kúpeľne. Kvapkajúca voda navrátila včerajšiu spomienku letného dažďa, Auparku a Milanovho kamaráta. Mám Porsche, veľký dom a na každý deň jednu cicu. No ten chlap bol frajer. A prišiel na motorke. Absolútne neviem na akej. No mozgožrút (volajme ho mošmorón) zožieral moju istotu najlepšieho. Aj moja piatková stará po ňom zamľaskala a práve ma napadlo že ju dnes na wellness neberiem.

Milan vravel o pár kusoch, na ktoré sa mám pozrieť a niekam mi to napísal. A neviem kam. Ten chlap ma štval. Podradil som a stočil to na obchvat. Tak hlúpo sa usmieval, keď som sa pýtal niečo o dvoch kolách. Veď nebolo leto, cez ktoré som na dovolenke osedlal skúter. A dodnes mám pocit, že som svoje super volantové skúsenosti preniesol perfektne na ten hučiaci dvojtakt. Prudko som pribrzdil, zanadával na feldu pred nosom a s pretočeným zadkom ho obehol. Čo to len bolo za stroje. Spomenul som si. Viem kde to mám. Parkoval som. Stále považujem McDonaldovské odstavné miesto za svoje. V priehradke som našiel včerajší účet. Aj čašníkove pero. A to som mu sľúbil že mu ho vrátim. Smola. Pobral som sa do bistra.
Lívia bola nová. Keď ma zbadala, úsmevom ktorý poznám, pustila na mňa ladný krok. Že čo si dám… by som vedel moja, alebo viem. Nemáš chuť na wellness dnes večer? Ale to som jej nepovedal, dal som si toast a kávu. Keď som vyžehlil starý účet, našiel som tam tri mená písané Milanovým škrabopisom. Suzuki B-King, Yamaha V Max a Honda DN-01. Nemal som ani tušenie čo je čo, značku som samozrejme poznal, no v ostatnom som sa úplne stratil. Dojedol som toast a objednal si čerstvú pomarančovú šťavu. Vytiahol som mini notebook a zapol Wi-Fi, no Lívia kráčajúc smerom k baru rozhádzala moje sústredenie. Jej vysoká dlhonohá postava ma privádzala na tisíc nápadov. Žeby som ju predsa len zobral na ten wellness? Stopol som sa. Musím sa sústrediť, pokiaľ si chcem po obede kúpiť motorku. Možno prídem na nej po ňu. Zastrel som obraz okolitého ruchu a sústredil sa na monitor. Moja predstava bola investovať tak pätnásť tisíc eur. Prvá bola Honda DN-01. Na obrázkoch ma stroj prekvapil. Odvážny a futuristický dizajn ma nadchol. Čítal som tam o dvojvalcovej pohonnej jednotke do ?V? použitej aj v Honde NTV. Namiesto prevodovky tam je automat HFT, ktorý mal tri režimy: sport, drive a manual. Manuál sa ale radil na tlačidlách, a to bola teda pre mňa iná španielska dedina. Prevodovka má šesť stupňov a motor 61 koní. Výška sedadla nad zemou je 690 mm a nádrž má 15,1 litra. Celková váha je riadnych 270 kg. Prevod kardanom. Pekná prdel, široká zadná sto deväťdesiatka a sexi prístrojovka. Milan odporúčal práve toto moderné ?DNA?. Ale on sa tomu moc nerozumie. Ja aj tak nesadnem na motorku pokiaľ bude na oblohe len jeden mrak. A Bratislavu opustím jedine tak po Modru, kde si dám zmrzlinu. Môj hlad ale šiel po výkone. Veď ak zvládnem moje štyri kola, musím ?ukočírovať? aj tie dve. Ďalšia bola Suzuki B-King. Na obrázkoch sa zdala moderná a veľká. Taká poriadna beštia. Motor je pôvodne z modelu Hayabusa a technológia je používaná v rade GSX-R. Výkon 184 koní a váha 235 kg. To je už síce veľká ale ľahšia motorka pre mňa. Aspoň si myslím. Možnosť je aj prepínať palivovú mapu na zmenu výkonu. Brzdy sú vpredu radiálne a štvorpiestikové. Zadnú dvestovku poháňa reťaz. Vraj to treba mazať. Musím si to zistiť. Cena dobrá, podobná tej Honde, stále môžem ušetriť a budem ?king?. Začínal som tomu rozumieť. Tretia bola Yamaha V-MAX. Očakával som dáku ?harleyku?, tak som si to dal ako posledné. Lenže na obrazovke na mňa pozeralo monštrum drtiace zadnú gumu na akejsi závodnej dráhe. Zamával som na Líviu a poprosil ju o Evian. Lačno som sa napil. Čierne zviera na obrázkoch na mňa mrkalo štvoricou nasávačov vzduchu. A výkon 200 koní. Konečne poriadna nádielka. Motor do ?V?, 4 valce zvierajú uhol 65 stupňov. Variabilné sanie YCC-I a elektrický plyn. Krútiaci moment je 167 Nm pri 6 500 otáčkach, váha 310 kg. Začal som mať pocit že to je to pravé pre mňa. Prevod na zadnú dvestovku je kardanom a spojka je antihoppingová. Podvozok sa dá plne nastaviť. Moja radosť silnela až som bol presvedčený, že ju nič nemôže pokaziť. Že cena bola takmer o 5 000 Eur vyššia ma netrápilo. Len motorku som si mal vraj najprv objednať a počkať si na zákazkovú výrobu. Bola tak jedinečná, že bola len na objednávku a limitovaný počet kusov. A ja som ju možno chcel hneď. Nechápal som. To snáď nie je možné.

Nervózne som zavrel notebook a zamával o účet. Cestou k autu som uvažoval, či chcem hneď Suzuki alebo Hondu, alebo možnosť ?C?, čakanie na Maxa. Ten pocit včerajšieho večera vo mne vrel a ja som nevedel, či dokážem čakať. Ale keď… nevedel som sa rozhodnúť. Naštartoval som a rozhodol sa, že dnešný wellness mením za behanie po motocyklových showroomoch. Slnko bude o hodinu najvyššie a ja mám tak málo času. Aspoň, že som si doma zobral z trezoru viac ako som plánoval. Odbočil som na diaľnicu a na oči si nasadil Ray-Bany. Turbo nasalo plný dúšok vzduchu a ja som letel. Vedel som, že to nemám v živote jednoduché, no bol som šťastný ako som si vždy vedel dobre poradiť. A wellness si dám zajtra…

Upozornenie: Pri prípadnom výskyte nežiaducich účinkov, alebo iných neobvyklých reakcií sa o ďalšom užívaní poraďte s kompetentnými, predávkovanie môže spôsobiť oslabenie organizmu, rednutie kostí, prípadne smrť. Pred použitím riadne čítajte príbalový leták. Dávkovanie je individuálne podľa veku a skúseností. Kontraindikácie sú nenávratné.
Uschovajte mimo dosahu detí.

Text: Campa

Článok bol publikovaný v Motomagazine: 04 / 2009

Advertisement

12 komentárov

12 Comments

  1. milan3232

    9. júna 2009 at 12:30

    Campa, tento clanok sa mi fakt paci 🙂

  2. campa

    9. júna 2009 at 14:29

    Vďaka. 👋

  3. Radioaktiv

    9. júna 2009 at 14:59

    Dobré čítanie!
    😀

  4. MartineR

    9. júna 2009 at 16:12

    campa cital som to uz v „papierovej“ verzii a neskutocne som sa nasmial … 😁 🤣

  5. Express

    9. júna 2009 at 17:24

    Velmi pekne citanie, cital som este v casopise 😁

  6. AMIS

    9. júna 2009 at 18:27

    😁 😁 😁 ďalší „NAD…“ 😈

  7. Cistic

    10. júna 2009 at 4:11

    Článok absolútne super. 🙂
    Ale uvedomujete si, že sú aj ľudia čo sú na tom tak, že aj o nás čo máme starú motorku a staré auto majú také predstavy ako my o tomto článku, kde chlapík vlastní Porsche a celý deň sa špára prstom v …

  8. reeko

    10. júna 2009 at 5:47

    Aby tu neboli len same chvalospevy tak mna to nejako veru nezaujalo.. 😎 👋

  9. milan3232

    10. júna 2009 at 12:20

    reeko ty si nejaky iny, nemas nahodou v garazi nalestene Porsiatko? 😈

  10. campa

    10. júna 2009 at 13:20

    😉 ,pohoda – je to paródia a parafráza ktorá má poučiť. Ale nemusí sa to každému páčiť. Ja to beriem.

  11. tomXX

    10. júna 2009 at 13:44

    Campa: tiez mi to pride divne. Ale ako informacia o „pozeroch“ je to ok 👋

  12. PeterBA

    13. júna 2009 at 9:34

    Úsmevné…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri