Connect with us

Spravodajstvo

Bosch ukázal nový stabilizačný systém MSC v praxi

Publikovaný

on

Pred pár dňami predstavila KTM nový stabilizačný systém Bosch MSC, ktorý bude súčasťou výbavy modelu 1190 Adventure pre rok 2014. Tento systém nastavuje nový štandard v oblasti bezpečnosti a okrem štandardných funkcii, ktoré ponúka trakčná kontrola a ABS, nový systém MSC umožňuje aj intenzívne a bezpečné brzdenie v náklone. Na priloženom videu, ktoré zavesila firma Bosch je najlepšie vidieť rozdiely v správaní bežného motocykla a motocykla vybaveného stabilizačným systém.

Advertisement

34 komentárov

34 Comments

  1. AIR

    10. októbra 2013 at 20:16

    No ak to naozaj funguje tak ako je na videu a nie je to nejake upravene, tak je to super vec, co by mala byt povinna vybava 👍 👍 👍

  2. kxbibo

    11. októbra 2013 at 16:03

    Video pekné. Ale ak to raz prepísknem to by sa mi potom skôr hodil parkovací asistent. 😁

  3. zviera

    11. októbra 2013 at 18:05

    Je to určite perfektná vec kvôli bezpečnosti, ale aby som trošku pod****l, nestráca sa tým trochu ten dobrý pocit, že motorku riadim ja a nie motorka mňa?

  4. kxbibo

    11. októbra 2013 at 18:18

    zviera s týmto systémom si môžeš počaš jazdy písať na FB so šúchacím telefónom. 😁

  5. zviera

    11. októbra 2013 at 18:34

    Kxbibo to je samozrejme fajn, ale keď pôjdem vlakom v lôžkovom vozni môžem aj súložiť, jesť , nezmoknem, v zátačke určite nespadnem atď, takže je vlak lepší ako motorka?
    Sám si aj odpoviem. Je lepší no nie je tam ten zážitok z jazdy a preto mám motorku a nie vlak. Je to len môj názor.

  6. kxbibo

    11. októbra 2013 at 19:23

    zviera ja si robím srandu. A súhlasím s tebou. Ja som za nech to dávajú tieto systémy do motoriek ale nech sa to dá vypínať. Ono to určite niekedy pomôže. Ale capnúť sa dá určite aj s tým.

  7. zviera

    11. októbra 2013 at 19:38

    👍 moja reč

  8. bacaono

    11. októbra 2013 at 21:40

    Zaujimava vychytavka 👍 , a urcite vela zachrani.
    Ale stale mam pocit, a ten sa so stupajucim poctom tychto vychytavok zväcsuje, ze priamo umerne rastie aj pocet \“nesmrtelnych\“ hrdinov, co si myslia ze ak maju taketo vymozenosti, dokazu prekonat aj fyzikalne zakony.
    Ved ked aj nieco presvihnem, tak systemy zachrania.
    Je to este jazda na morke ktoru ovladam ja? Alebo alibisticke vozenie sa? 🤐

  9. kxbibo

    14. októbra 2013 at 7:48

    bacaono presne tak niektorí ľudia to tak chápu. Neviem v motorkách to nemám vyskúšané. Tie systémy samozrejme najmä v autách ESP a pod. Nedokážu niekedy úplne vyhnúť sa situácii ale dokážu ju aj zmierniť. Ale sú situácie kedy sa kopec situácii dá vyriešiť zručnosťou vodiča lepšie bez takýchto systémov. Lenže nie všetci považujú šmyk za jazdenie. 😁

  10. campa

    16. októbra 2013 at 11:44

    👍 👍 👍

  11. Mlhos

    19. novembra 2013 at 0:19

    V správaní bežného motocykla a motocykla vybaveného stabilizačným systém. 😁 pripomina mi to reklamu s beznym pracim prostriedkom a Procter and Gambel

  12. kweni

    19. novembra 2013 at 0:59

    Pred piatimi rokmi sa podobnými videami porovnávali ABS vs. No ABS motorky .. teraz sa porovnávajú MSC ABS vs. ABS ..

    ja ti nevím Karle .. že by mi niekedy ustrelilo predné koleso v zákrute .. pre mňa to je len filmové Sci-fi ..

    nech si na to reklamu robia .. aj tak je ABS vo väčšine prípadov zbytočné .. a len uberá z pôžitku jazdy ..

    for me behind me 👎

  13. krivoklat

    19. novembra 2013 at 7:11

    Kweni, no ved to je v poriadku, ked prechádzaš zákruty rovno, bez klopenia, koleso Ti neustrelí, to sa nedá a presne píšeš aj to, že aj ABS je vo väčšine prípadov zbytočné…aj to je pravda, ABS je potrebné naozaj iba občas v rizikových prípadoch, čo sa Tebe tiež určite nestáva……. 😉

    ale ak sa ešte vozíš, tak dávaj pozor, je dosť lístia a blata, čo keby náhodou to ABS predsa len zaplo a zostaneš z toho vykoľajený, nedajbože na zemi… 😕

  14. AIR

    19. novembra 2013 at 8:19

    V minulosti som ABS na moto nemal, v podstate mi nechybalo, lebo som si to myslel 🙄 🙄 🙄 … teraz ho na motorke mam….. 99% jazdenia je mi zbytocne, ale musim priznat, ze uz sa mi parkrat na vode a slizkej ceste ozvalo a motorka bola omnoho lahsie opat dana do ovladatelneho stavu, ako keby tam to ABS nebolo, takze do buducna isto volim radsej cestu priplatenia si za tuto srandu 🙂 🙂 🙂 / aj ked podla niekoho mozno zbytocne vyhodene peniaze, podla mna isto nie / 😛 😛 😛

  15. kweni

    20. novembra 2013 at 1:18

    Krivoklat rovnako tak ako airbag, pásy, volvo antidbl system a pod. rovnako tak mi nechýba ani ABS .. áno studený asfalt,farba,lístie,blato .. to všetko sa setsakramensky šmýka ale jedná sa o 0,01% prípadov čo je set-setsakramensky malé číslo .. takže zväčša nevyužiteľné ..

    mne osobne ABS nechýba a ani ho nechcem .. viď zviera 11.10.13 20:34

  16. krivoklat

    20. novembra 2013 at 7:40

    Kweni, zase máš pravdu… škoda len, že tých 0,01% z účastníkov premávky , čo ležia v nemocnici alebo 2 metre pod zemou to už zväčša nemôžu povedať

  17. Goldy

    20. novembra 2013 at 8:52

    No, onoho času ani moja babka nechcela automatickú pračku ( že vraj trhá prádlo ). 😶 Vývoj nezastavíš, hlavne ak raz ( časom ) uzákonia v EU povinnosť používať menovaný systém. 😛

  18. kweni

    20. novembra 2013 at 10:02

    Ale no .. netreba to zase preháňať .. možno bude pravda aj v tom čo píše Goldy .. možno časom to pochopím .. ale momentálne to nechcem ani cítiť ..

  19. prdlafka

    21. novembra 2013 at 14:10

    Kvenas, ked sa len jeden jediny krat zje_es (nedajboze), tak aj to 0,01% ti bude zrazu 100% a leziac v tom lepsom pripade v nemocnici a mysliac na totalne rozdrbanu motorku a kto vie co este si budes hovorit, ake fajn by bolo mat dasco podobne a nic taketo sa nemuselo stat…ak to teda samozrejme bude situacia, v ktorej by to pomohlo….

    ja som len raz, len jediny raz nebol v stave vyjst so zadnym nahonom na zasnezene kramare, tak som sa slapajuc potom do toho kopca peso, ked mi snezilo za golier, triasol som sa od zimy jak ratlik a nohy som mal mokre az po kolena zazprisahal, ze uz nechcem ine auto, ako stvrkolku…od vtedy sa ta situacia nezopakovala a mozno ani nezopakuje, ale ten moment bol tak silny, ze som sa skratka rozhodol…

  20. kweni

    22. novembra 2013 at 15:49

    Jednu jedinú situáciu som takú zažil kde by mi možno (!) také niečo pomohlo .. zhruba 5°C, ľahký dážď ktorý dokázal dať na asfalt všetko svinstvo zo vzduchu a studené pneumatiky .. bola to fajn trojkombinácia ktorá mi spôsobila silný adrenalínový zážitok .. (nie len že som nedobrzdil do Tčkovej križovatky ale vletel som do nej a zastavil zhruba 15cm od obrubníka, som fučal jak lokomotíva )..

    a ešte jeden krát v Maďarsku keď sme v noci cestovali na dovolenku tak som v neprehľadnej zákrute na zas**tom asfalte štrkom radšej vyšiel do járku s motorkou a vďaka bohu bez najmenších problémov aj vrátil späť na cestu 🙄 .. ináč si myslím že brzdy na Hayi sú super a celkovo mám z tej motorky taký pocit že človek vie čo to pod ním motorka robí .. z časti človek vie kde sú hranice a z časti ani do extrémov nejde .. i keď flekovanie a podobné srandičky si sem tam neodpustím 😇

    keď je také naprd počasie tak si človek zoberie auto .. ale vravím ja to nechcem a dlho chcieť ani nebudem .. leda že .. možno .. boh vie keď človek zmení kategóriu motocykla .. ale o tom potom ..

  21. kweni

    22. novembra 2013 at 15:54

    V ostatných situáciach by asi moc nápomocné ABS nebolo .. ale, ale, ale .. ja ho proste nechcem ..

  22. fikus

    23. novembra 2013 at 23:42

    Ja chcem abs.som turista.

  23. Mlhos

    24. novembra 2013 at 1:41

    No ano v Bratislave 1 cm a na kysuciach a orave 2 metre snahu su kalamita

  24. papi

    24. novembra 2013 at 6:03

    Neviem, čo vám vadí.
    Vývoj nezastavíte – a raz budú motorky tak bezpečné, že ich zvládne aj debil. 😈 👋

    [linka]

  25. lara

    24. novembra 2013 at 8:58

    No papi to bude asi 22 storoci 🤣

  26. Bopsik

    24. novembra 2013 at 14:12

    Čím je viac gombičiek, tým je viac možností posrať to… 😟

    I keď niektoré funkcie by sa mali dať vypnúť… (napr. DPH, alebo KSČ…)

  27. papi

    24. novembra 2013 at 14:41

    1) Zdravý rozum ničím nenahradíš, dôležité je sústrediť sa na jazdu . 👋
    2) Čím viacej dzindzikov to má, tým menej pánko zapína smerovky. 😈

  28. prdlafka

    26. novembra 2013 at 7:40

    Slovenskych motorkarov skraatka bavi jedendruhemu ripovat…na motorkach sa nezmyselne dorazi tak vela ludi a navzdory tomu sa voci kazdej novej veci, ktora aspon trocha zvysi bezpecnost motorkovania okamzite zdvihne masivna vlna odporu…vsade technika napreduje, len u motoriek sa ma vyvoj zastavit??? odhliadnuc od toho, ze valiaca sa motorka po zemi po pade je nebezpecna nie len jej jazdcovi…

    a cool argumenty o kazeni vsetkych tych veci su tiez hlboko na zamyslenie…porovnajte skodovku 105 z roku 1980 a skodovku z roku 2013…kde je viac k***itok? a ktora sa viac kazi? mimochodom dake tie 105ky sa este v inzercii najdu pre odporcov pokroku, rovnako, ako aj starych motoriek…

  29. papi

    26. novembra 2013 at 10:13

    Tak-tak, NN, nech prežijú len bohatí alebo šikovní, ostatní z cesty preč!!! 😈 🤣 👋

  30. prdlafka

    26. novembra 2013 at 10:53

    Ja som len tym chcel napisat ze veciam, ktore su k duhu bezpecnosti sa podla mna netreba branit…nikto nenapisal, ze by to nechcel, lebo na to nema, ale nechce to, lebo on je taky super motorkar, ze by mu to bolo na nic a trufa si vsetko zvladnut vlastnou sikovnostou a prezieravostou a to sa nie vzdy moze podarit

  31. prdlafka

    26. novembra 2013 at 11:22

    Samozrejme ale ani nie je dobre vstepovat ludom to, ze ked maju motorku, alebo auto plne hi-tech systemov, ze su nezranitelni…

  32. papi

    26. novembra 2013 at 12:32

    😁 Prdlafka, veď ja si len srandu robím. Aj ja mám ABS, keď chcem machrovať, vyberem poistku, nech bliká 😉

    Keby sa motorkári museli skoro pred jazdou sa srať s 6 či 10 mazacími bodmi, jak dedo premazával na svojej starej Jawa-Special napr. čapy paralelogramu prednej vidle a bohvie-čo ešte, tak dnes by bolo motorkárov 5 a pol dokopy… 😈

    Ale občas človek chce, aby na tom fúkalo, aby to búchalo, hrabalo, aby neobmedzovalo. Aby sa niečo aj naučil z tej sk***enej skutočnej, nefalšovanej fyziky, ta ne? Tak niekedy ešte ošetríme tie maznice niektorí, potom aj nejaké modriny – a vôbec sa za to nehanbíme… 😈 👋

  33. Bopsik

    26. novembra 2013 at 13:08

    Kedysi rádioprijímače sa ladili otočným kondenzátorm, zapojeným paralelne k cievke – ladený rezonančný obvod.

    Neskôr , aby sa zvýšila selektivita obvodu, aby rádio hralo čistejšie, bolo tých obvodov až 5. Rádioprijímač mal 5 gombičiek, bolo dosť obtiažne ho obsluhovať.

    Ďalej v 70- 80- tych rokoch pribúdali „veže“, kde sa dalo ladiť všeličo, technici jasali, dalo sa nastaviť spústa parametrov, a každý zvlášť.

    Ale čo „jednoduchí ľudia, babky, netechnici“? Nevedeli to nastaviť, naladiť, kukali na to jak na raketoplán.

    Dnes mám v dome 5 TV, prehrávače, veže, v autách autorádia, počítače – všetko sa nastavuje ináč, všetko sa ladí opačne, každé zariadenie ma svoje menu. Som technik, dokonca elektrotechnik, ale keď mám na autorádiu raz za pol roka prestaviť hodiny, tak som z toho magor. A manželka sa ani nepokúša…

    Chcem tým vlastne povedať, že na motorke mať 40 gombičiek 8 budíkov, 20 signálok a nastavovať každú prkotinu počas jazdy je nezmysel. Možno by to malo byť skryté niekde pod nádržou a keď zastavím, zoberiem si manuál a ponastavujem si parametre – to áno, ale mať na volante pojazdný cirkus je somarina.

    Hehe, ale zase nemusíš sledovať cestu, stačí jazdiť podľa prístrojov, jak v Aerobuse, dyk. 😀

  34. prdlafka

    26. novembra 2013 at 13:40

    Ty ale pises o goldwingu, ten drzi rekord v pocte zbytocnych gnoflikov, aj ked technologii je tam pomenej….
    kedysi som mal motorku, ktora bola naozaj nabita vsetkym, co sa len dalo a vsetko som to prehladne a intuitivne ovladal lavym palcom, ale ani som nemusel…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri