Connect with us

Spravodajstvo

Danger Chopper z Mafstory – bližší pohľad

Publikovaný

on

Trnavská firma TT Choppers sa už niekoľko rokov venuje stavbám a za tento čas predstavila niekoľko zaujímavých kúskov. Posledným dielom partie z Bikerscentra je stavba s názvom Danger Chopper. A ako už vyplýva zo samotného názvu inšpiráciu hľadal v prostredí, kde nebezpečenstvo je súčasťou každodenného života.

Od prvotnej myšlienky až po dokončenie celej stavby ubehlo deväť mesiacov a premiéru si Danger Chopper odbil na tohtoročnej výstave Motocykel na bratislavskej Inchebe. Aj podľa reakcie návštevníkov bolo jasné, že vynaložený čas stál naozaj za to a Danger Chopper sa tešil zaslúženej pozornosti. Ako základ bol použitý motor o objeme 2 500 ccm z dielne S&S, ktorý bol doplnený karburátorom so saním Rivera. V tejto kombinácii dosahuje motor masívny výkon 150 k, ktoré sa na zadné koleso prenášajú pomocou 6-stupňovej prevodovky. Veľa komponentov z tejto stavby bolo vyrobené priamo v TT Choppers a či už je to rám typu Softail, zadná kyvná vidlica, nádrž, riadidlá alebo blatníky, tak všetko pochádza priamo z domácej dielne. To však nie je všetko a množstvo doplnkov, ktoré zdobia túto stavbu rovnako pochádza z diele TT Choppers. Špeciálne upravená je aj zadná kyvná vidlica, ktorá musela byť prispôsobená pre použitie vôbec najširšej sériovo vyrábanej pneumatike Monster o rozmeroch 360/30/R18. Medzi zaujímavé technické riešenia určite patrí uloženie prednej kotúčovej brzdy, ktorá je ukrytá priamo v náboji predného kolesa. Naopak zadná kotúčová brzda je na pravej strane spolu s zadnou rozetou. Danger Chopper je plný rôznych detailov, ktoré evokujú vojenské prostredie a bojové nasadenie v duchu ?Púštnej búrky?.

Technické parametre:
Rám: Softail ? vlastná konštrukcia
Motor: S&S 2500 ccm
Max. výkon: 150 k
Výfuky: originál, čierny chróm
Prevodovka: 6-stupňová
Príprava zmesi: karburátor + sanie Rivera
Farba: pieskovo matná
Predná vidlica: springer
Pneumatiky:
vpredu: 130/60/R23 AVON VENOM
vzadu: 360/30/R18 MONSTER
Doba stavby: 9 mesiacov

Text: M. Tamáši, foto: V. Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín č.: 5/09.

Danger Chopper s 360? gumou

Advertisement

27 komentárov

1 komentár

  1. VladiB

    1. júna 2009 at 8:51

    Keďže začala téma nie o účinkovaní Danger Chopper v Mafstory, ale o motorke, pozrite si ju v detaile viac. Toto je proste štýl majiteľa BCS ? teda Džona, nie vždy musí ísť všetko podľa najnovších trendov a vlastné nápady sú vlastné. Každému podľa toho čo má rád. Niekomu sa páči, niekomu nie.

  2. AIR

    1. júna 2009 at 9:20

    No neda sa zapriet, ze sa na tom chalani vyšantili… svojim sposobom pekna praca a isto sa nadreli, az to zrealizovali, klobuk dolu…

    no prakticke vyuzitie v tom nevidim a na nejake velke jazdenie to tiež asi nie je …

    no ale image je image… 😎 😎 😎

  3. Steinar

    1. júna 2009 at 10:32

    Jebnut teplaky a do jednoty pre tik taky.. ine vyuzitie nevidím 😁

  4. raptor

    1. júna 2009 at 11:27

    Dekuji matko, ja už blil.. 🤐

  5. tikac

    1. júna 2009 at 11:38

    Hlavne, ze to ma 150 koni 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁

    videl som to na vystave………….precudesna potvorka 👋

  6. milan3232

    1. júna 2009 at 11:41

    Predpokladam, ze stavitel na tom nechcel jazdit, iba predvadzat.
    Ja osobne nemusim motorky, ktore nie su plne funkcne a vyuzitelne.

  7. RoboNM

    1. júna 2009 at 11:43

    Posed kombinácia kristus na kríži a pôrodná stolica 🤣 , ale budiž, lak a zopár detailov sa mi páči – niektoré technické vychytávky 🙂 ale ja som skôr na bobbre a hot rody

  8. MartineR

    1. júna 2009 at 12:09

    milan3232 suhlas. Len mi neslo na vystave do hlavy, ze niekto chce na jednu stranu nieco predvadzat a na stranu druhu ti zakaze fotit, lebo na jeho „vytvore“ prave sedi nejaka cuuza z playboya ci odkial …

  9. RoboNM

    1. júna 2009 at 12:18

    Martiner, nástenka je hat sviňa 😉 , a nástenkár, ten už pije iba s Desmodom a Plyboyom 😕

  10. AIR

    1. júna 2009 at 12:26

    MartineR mam podobnu skusenost ako ty … naco to vobec vystavovali

  11. raptor

    1. júna 2009 at 12:32

    Martiner fakt ta tak strasne mrzi si sa tvojej cocke nedostalo cesti zmurknut na tuto parodiu motorky? 🤐

  12. MartineR

    1. júna 2009 at 12:55

    RoboNM AIR tak, tak …
    raptor sam vies, ze ide o princip, nie o parodiu motorky. fotil som uz rozne parodie. 😉

  13. blackhole

    1. júna 2009 at 14:08

    S&S nevyraba motor s obsahom 2500 cm3 , je to mylna informaci, maximum z ich produkcie je 2032 cm3 presne co je v palcovych mierach 124 cui. A detto nema 150 ks, jeho spicka na kluke je niekde okolo 100 vky. vyladeny konci na 130 tke

  14. Ronko

    1. júna 2009 at 15:17

    Dakujem neprosim,škoda času 😛

  15. Bubo

    1. júna 2009 at 15:55

    Boha, keď sa to niekde rozgúľa v premávke, tak to naozaj bude Danger Chopper… 🤣

  16. darth

    1. júna 2009 at 17:34

    Reagoval na toto monstrum niekto kladne?

  17. caferacer

    1. júna 2009 at 19:59

    Raptoresku..ty tomu vobec nerozumies..to je umelecke dielo nefunkcnosti a parodie na motorku 😁

  18. raptor

    1. júna 2009 at 20:45

    Ronko tvoja shadowka mi pride oproti tomu agilny trial bike z nadstandardnymi jazdnymi vlastnostami 😀 (aby sme si rozumeli je to kompliment pre tvoju motorku)

  19. Frank

    2. júna 2009 at 8:45

    No čo k tomu dodať …. Technicky je to celkom ok, ale bohužiaľ v tom tiež nevidím použiteľnosť. Inak ani ten štýl mi nesedí, videl som aj krajšie motorečky. Ale inak obdivujem ten kus práce čo do toho páni dali, nie je to sedieť pri PC a kritizovať 😁

  20. blackhole

    2. júna 2009 at 14:36

    Blizsi pohlad

    [linka]

  21. skrina

    2. júna 2009 at 17:48

    Sorry, ani zadarmo…

  22. FaDe

    3. júna 2009 at 9:12

    Blackhole: nieco v tom style ako si napisal som chcel podotknut aj ja ze sa mi nezda ze by to bolo zrovna 2500ccm S&S v tomto bajku.

    Ale musim ta opravit S&S vyraba/vyrabal motor ktory ma nieco teraz neviem presne 2400 alebo 2500 ccm tento motor sa vsak nepredaval komercne bolo to tusim k vyrociu firmy S&S vyrobilo sa ich naozaj len par kusov za rok neviem ci ho robili este potom aj dalej, ale tych par kusov vacsinou putovalo renomovanym customizerom na par vychytenych stavieb skor ako promo nie ako klasicky predaj.

  23. blackhole

    3. júna 2009 at 12:14

    FaDe viem o tom, to boli motory na zakazku, ktore boli aj tak jednoducho nepredajne a ani neboli v standartnej ponuke S&S.
    Momentalne najvacsi predavany obsah ma tusim Ultima 131 cui – 2147 cm3 potom je Revtech 125 cui – 2048 cm3 a konecne S&S 124 cui – 2032 cm3
    Wild style si vyrobil V-eckovy motor s obsahom 3,3 litra [linka]
    ale ako sam tvorca hovori, ten motor je jednoducho nejazditelny a neuchladitelny, napriek tomu ze ho staval s renomovanymi DÜX Industries.

  24. blackhole

    3. júna 2009 at 18:20

    Doplnujem, svoj predchadzajuci prispevok:
    S&S predsa vyraba motory dokonca s vyssim obsahom ako 2500 a sice 160 cui= 2622 cm3, v kazdom pripade sa jedna o velmi specialne zavodne motory, ktore sa do europy nedovazaju a dovazat oficialne nebudu

    [linka]

  25. blackhole

    3. júna 2009 at 18:22

    Este jeden link: [linka]

  26. RoboNM

    3. júna 2009 at 19:03

    Z toho motora ide strach už aj z fotky 🙂 ale na drag asi ideálny 😈

  27. FaDe

    4. júna 2009 at 14:14

    Tak tak… 😉 👋
    Secko sedzi ako ma…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri