Connect with us

Spravodajstvo

DUNLOP SPORTSMART – Z PRETEKÁRSKEJ DRÁHY NA CESTY

Publikovaný

on

Z PRETEKÁRSKEJ DRÁHY NA CESTY: VÍŤAZI PRETEKOV IDM 2010 Z KTM SI NA SVOJ CESTNÝ MOTOCYKEL RC8R VYBRALI PNEUMATIKY DUNLOP SPORTSMART

Tlačová správa, Bratislava 13. decembra 2010
Po nedávnom zisku prestížneho titulu pre výrobcu motocyklov superbike na nemeckých majstrovstvách IDM 2010 s pneumatikami Dunlop bude rakúsky výrobca motocyklov superbike KTM montovať na cestnú verziu svojho víťazného stroja RC8R pneumatiky Dunlop SportSmart.

Pneumatiky s kombinovaným výkonom SportSmart boli pre KTM prirodzenou voľbou, pretože na cesty prinášajú priekopnícke technológie spoločnosti Dunlop, ktoré boli tak produktívne nielen pre jazdcov na IDM, ale aj na Moto2. Spoločnosť Dunlop je výhradným dodávateľom pretekárskych pneumatík na oba šampionáty.

V nemeckej sérii IDM proti sebe stoja rozmanité, na cestu orientované motocykle superbike – obrovské vysokootáčkové stroje s motormi V-twin od KTM a Ducati až po vyrovnanejšie vysokovýkonné viacvalcové zbrane od Hondy, Yamahy, Suzuki, Kawasaki a BMW.

Každý typ motora kladie na pneumatiky iný dôraz. Schopnosť pneumatík Dunlop zvládať tieto veľmi odlišné nároky sa veľmi jasne preukázala pri mimoriadne vyrovnanom pretekaní, ktoré bolo typické pre sezónu IDM 2010. Pri kvalifikácii v Hockenheime jazdilo desať najlepších motocyklov so vzájomnými rozstupmi do 0,3 sekundy. Motocykel KTM RC8R, ktorý vyhral titul pre výrobcov na IDM, žiada od svojich pneumatík mnoho. Aj pri štandardnom pristrihnutí dáva jeho motor V-twin s objemom 1195 cm3 výkon 129 kW pri 10250 ot./min. a krútiaci moment neskutočných 123 Nm pri 8000 ot./ min. Pneumatika SportSmart odpovedá na všetky tieto požiadavky inteligentným použitím troch prelomových technológií, ktoré spoločnosť Dunlop vyvinula na pretekárskych okruhoch – viacvrstvovej technológie Multi-Tread, technológie bezšvového pásu Jointless Belt (JLB) a systému úpravy tlaku NTEC, ktorý umožňuje jazdcovi optimalizovať pneumatiku úpravou jej nahustenia.

Pri jazde na suchej trati povedie zníženie tlaku v pneumatike vybavenej technológiou NTEC, ako je napríklad SportSmart, k predvídateľnému a pevnému ovládaniu v extrémnych situáciách. Dohustenie na hodnoty tlaku odporúčané výrobcom poskytne špičkovú úroveň priľnavosti a výkonu na cestách. Pre jazdcov orientovaných na hyperšportové a superšportové stroje, ktorí si radi vychutnajú adrenalín na pretekárskej dráhe, avšak bez obmedzenia svojej bezpečnosti na ceste (alebo bez nutnosti kupovať dve sady pneumatík), je nárast mechanickej priľnavosti, ktorú poskytuje technológia NTEC, nepochybne tým finančne najefektívnejším riešením.

Priekopnícka viacvrstvová technológia Multi-Tread (MT) pneumatík SportSmart, vyvinutá vďaka rokom pretekárskych úspechov na najvyššej úrovni, poskytuje tuhšiu, na nižšiu teplotu sa zohrievajúcu stredovú trakčnú zmes, ktorá zaručuje stabilitu v priamom smere, trakciu, brzdný výkon a dlhšiu životnosť dezénu pri jazde na motocykli bez nakláňania. Odlišné zmesi po oboch stranách tohto stredového behúňa boli vyvinuté špecificky na zaistenie optimálnej priľnavosti pri maximálnych uhloch naklonenia.

Výsledkom tejto kreatívnej technológie spoločnosti Dunlop je priľnavosť na pretekárskej úrovni na suchej ceste, absolútna dôvera na mokrej vozovke a rýchlosť opotrebovania, ktorá nikdy neobmedzí potešenie zo športovej jazdy. Nezávislé testovanie spoločnosťou DEKRA* preukázalo, že jazdci môžu od pneumatík SportSmart očakávať značne vyšší kilometrový výkon než od ostatných hyperšportových pneumatík.

Sú perfektným doplnením cestného motocykla KTM RC8R a zaručujú vynikajúci výkon a referenčné ovládanie v pretekársky orientovanej podobe, ktorá je však rovnako dobrá aj pri cestovaní v Alpách.

Znalosti, ktoré spoločnosť Dunlop získala v najvyššej testovacej aréne pretekárskych dráh, sa vždy budú rozširovať aj za brány pretekárskych areálov. To je dôvod, prečo budú spoločnosť Dunlop, výhradného dodávateľa pneumatík na sériu IDM 2011, vítať nielen jazdci IDM, ale aj skúsení cestní jazdci, ktorí žiadajú pneumatiky SportSmart pre svoje cestné stroje.

Sharon Antonarosová, marketingová riaditeľka spoločnosti Dunlop pre Európu, hovorí: „Stratégiou našej spoločnosti je vyvíjať špičkové pneumatiky na pretekárskych tratiach a potom tieto technológie sprístupňovať zákazníkom žiadajúcim cestné pneumatiky. Úžasné nové partnerstvo s KTM a RC8R je absolútne v súlade s touto filozofiou: my vyhrávame na trati a naši zákazníci vyhrávajú na ceste.“

Pneumatiky sú k dispozícii v týchto rozmeroch:
160/60ZR17
180/55ZR17
190/50ZR17
190/55ZR17
120/60ZR17
120/70ZR17

Fakty o IDM:
Medzinárodné majstrovstvá cestných motocyklov Nemecka (Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft) je séria pretekov triedy superbike, ktorá sa koná v Nemecku. Sú otvorené pre štvorvalcové motocykle do objemu 1000 cm3 a dvojvalce do 1200 cm3. Z dôvodu zachovania realistických nákladov nie sú povolené drahé motory ani tuningové rámy a všetky motocykle musia spĺňať minimálne hmotnostné požiadavky.
Spoločnosť KTM získala titul pre výrobcov motocyklov triedy superbike na IDM 2010 pred viac než 30 000 divákmi na okruhu v Hockenheime na poslednom podujatí sezóny – firemní jazdci Stefan Nebel a Martin Bauer premenili štart z vedúcich pozícií na víťazstvo Nebela v prvých pretekoch a Bauerovo 1. miesto a Nebelovo 2.miesto v druhých pretekoch. Spoločnosť KTM získala titul pre výrobcov o jeden bod pred BMW, tretia bola spoločnosť Honda.
Očakávalo sa, že jazdec Formuly 1™ Michael Schumacher sa zúčastní majstrovstiev IDM 2009, ale motocyklová nehoda pred sezónou ho vyradila zo súťaže a oddialila aj jeho návrat do F1 v danej sezóne.

DEKRA
V januári a februári 2010 vykonala nezávislá medzinárodná skúšobná agentúra DEKRA test, ktorý bol zameraný na skoncentrovanie mnohých týždňov náročného športového jazdenia na európskych podujatiach do podstatne kratšieho časového obdobia. Boli použité štyri rovnaké modely motocykla Suzuki GSX-R1000s na rok 2009, ktoré jazdili na 15 % diaľnic a 85 % bežných a mestských komunikácií, z ktorých bolo 45 % náročnými horskými cestami. Predné pneumatiky 120/70 ZR17 a zadné pneumatiky 190/50 ZR17 na motocykli Suzuki boli nahustené na výrobcom odporúčaný tlak 2,5 baru (predné) a 2,9 baru (zadné). Všetky štyri motocykle, jazdci a samotné pneumatiky sa presne striedali, aby sa zaistila spravodlivosť a regulárnosť testovania. Spoločnosť DEKRA zistila, že jazdec dodržiavajúci jej náročný testovací režim bude potrebovať na prekonanie vzdialenosti 10 000 kilometrov len 3,64 pneumatík Dunlop SportSmart, čo je najnižšia hodnota spomedzi piatich testovaných pneumatík. Pre porovnanie bude jazdec s pneumatikami Bridgestone potrebovať na prejdenie rovnakej vzdialenosti 10 000 kilometrov za rovnakých podmienok viac než dvojnásobný počet pneumatík BT016 – 7,88.

O spoločnosti Dunlop
Spoločnosť Dunlop je jedným z popredných svetových výrobcov vysokovýkonných pneumatík, ktoré majú za sebou pozoruhodné množstvo úspechov v motocyklovom športe. Na rozsiahlych pretekárskych skúsenostiach spoločnosti Dunlop ďalej stavia neustály vývoj inovatívnych technológií, ktoré pomáhajú navrhovať a vyrábať pneumatiky na každodennú jazdu. Mnoho najväčších svetových výrobcov motocyklov používa ako štandard pneumatiky spoločnosti Dunlop. Ide o spoločností ako Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph a Yamaha.
Viac informácií o aktivitách spoločnosti Dunlop v oblasti motocyklového športu a o rade vysokovýkonných pneumatík nájdete na stránkach www.dunlopmotorcycle.eu

DUNLOP SPORTSMART – Z PRETEKÁRSKEJ DRÁHY NA CESTY

DUNLOP SPORTSMART

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri