Connect with us

Spravodajstvo

Extrém – predstavenie Honda Gold Wing F6C

Publikovaný

on


 Pravdepodobne  je to tým, že som po zimnej absencii napichaný televíziou, ale úplne prvý, kto ma pri pohľade na novú Hondu Gold Wing F6C napadol bol Joseph Dredd. Všetci ho určite, poznáte pod menom sudca Dredd a nová F6C ako keby z oka vypadla jeho motocyklu, ktorý sa volal Lawmaster. Teda okrem toho, že nie je vybavená umelou inteligenciou, autopilotom a automatickými zbraňami. Napriek tomu je nová Honda extrémom, ktorý vás doslova posadí na zadok.

Gold Wing mal ku cruiserom vždy blízko
 Málokto by v roku 1975 povedal, že Gold Wing začal svoju úžasnú kariéru ako naháč. Tento motocykel utvoril triedu cestovných motocyklov, kde hlavnú úlohu hrá mohutný motor – „boxer“ a v rôznych prevedeniach a ročníkoch jazdia prakticky dodnes.
 Ako som naznačil v úvode, nový model F6C je power-cruiser ako sa patrí a tým pádom vybočuje z rodiny cestovných Gold Wingov. Túto odbočku okrem originálu myslím neskôr vytvoril model Valkyrie v roku 1996. F6C je položená na základnej stavbe modelu Gold Wing a preberá od neho ako podvozok, tak aj motor. Aj napriek tomu je o celých 70 kíl ľahšia ako turistický model GL1800. Je to nízko položený a svalnatý model, ktorý nepriamo vytvára most medzi GL1800 a modelom CTX1300. Je ľahší ako Gold Wing, ale masívnejší ako CTX. Je to neuveriteľná stavba na dvoch kolesách, ktorá vytvára dojem, že už už zastaví dopravu, aby mohla plynúť naprieč výslním mesta.

Podvozok do pohody
 Bol navrhnutý tak, aby jazdec vyvíjal čo najmenej energie pre ovládanie stroja. Základným stavebným prvkom je rám pozváraný z ľahkých hliníkových zliatin a spolu s motorom pôsobia ako namáhaný prvok, čím motor výrazne prispieva k zníženiu ťažiska. Toto usporiadanie by malo zabezpečiť ľahkú ovládateľnosť pri akejkoľvek rýchlosti.
 Nový podporný rám z hliníka znižuje zadnú časť modelu F6C. Výška sedla je len 734 mm a sedlo bolo navrhnuté tak, že v prednej časti má len 30 cm šírku, takže nohy by mali pohodlne „visieť“ z motocykla.
 Predná vidlica má priemer nosníkov 45 mm. Vzadu nájdete centrálne uložený tlmič pruženia so systémom Honda Muli-Action System (HMAS), ktorý umožňuje ručné nastavenie predpätia pružiny. Tlmič je spojený s efektívnou jednoramennou kyvnou vidlicou. Celé nastavenie pruženia bolo ladené na danú váhu motocykla a na jeho priame určenie, ktorým je mestský crusier.
 Rozloženie hmotnosti je 49,9 / 50,1. Vpredu je 19-palcové koleso s rozmerom pneu 130/60. Brzdené je dvojicou 310 mm plávajúcich kotúčov ovládaných strmeňmi so štyrmi protismerne umiestnenými piestikmi. Vzadu je 17-palcové koleso, pneumatika 180/55 a jeden 316 mm kotúč s trojpiestikovým strmeňom.
 Osvetlenie motocykla je vyvedené v dobre čitateľnej LED technológii a palubovku tvorí LCD displej.

Sila šiestich valcov
 Cieľom mestského power-crusieru je urobiť dojem. Motor má teda spĺňať dve požiadavky: po prvé vyštartovať z miesta neuveriteľným spôsobom a po druhé plaziť sa mestom pri minimálnych otáčkach na najvyššom prevodovom stupni. Presne tento prístup bude otáčať hlavy okoloidúcich, a to je predsa cieľom. Práve na to mysleli v Honde pri ladení tohto ležatého šesťvalca s objemom 1 832 ccm.
 Motor má 12 ventilov ovládaných pomocou rozvodu SOHC a elektronické vstrekovanie PGM-FI. Vŕtanie x zdvih je 74 x 71 mm a kompresný pomer 9,8:1. Motor sa vďaka týmto hodnotám dostáva na ohromný krútiaci moment 167 Nm pri 4 000 ot./min. a výkon 115 koní pri 5 500 ot./min.
 Drobným orieškom u modelu F6C bolo uloženie chladenia, ktoré z logických dôvodov nemohlo byť osadené pred motor. Výrobca ho umiestnil po stranách motocykla a zapracoval ho do celkového dizajnu, takže nepôsobí rušivo.
 Sila motora sa prenáša cez päť-stupňovú prevodovku na kardanový hriadeľ poháňajúci zadné koleso. Zodpovedajúcu zvukovú kulisu má na starosti výfukový systém spĺňajúci normu EURO 3 a výrobca prezradil, že bolo vyvinutých 10 prototypov systému, kým sa dopracovali k tomu, ktorý je použitý u F6C. Príjemné je, že výfukové potrubie má dvojicu tlmičov po stranách motocykla. Vďaka jeho usporiadaniu si môžete zvuk šiestich valcov vychutnať v cruiserovskom podaní. Samozrejmosťou je katalyzátor a výrobca na tento účel zvolil svoj trojcestný Honda Evolution Catalysing System 3 (HECS3).

Čo dodať na záver?
 F6C sa bude dodávať v dvoch farbách, červenej Bordeaux Red Metallic a mojom favoritovi, čiernej Graphite Black farbe. Doplnkovú výbavu tvorí LED hmlovka, predný štít, chrómové doplnky, zadný nosič, kožené brašne a štítky proti vetru.
Dnes už na trhu cruiserov možno nie je veľa modelov, ktoré by mohli vniesť nejaké pochybnosti  do sveta kde vládne koncept V2, no ak taký existuje, tak je to jedinečná Honda Gold Wing F6C so svojím nenapodobniteľným šesťvalcovým boxerom.

Honda Gold Wing F6C
Cena:
20 390 Eur
Motor: 1 832 ccm, 12 ventilov, SOHC, P6
Výkon: 115 k pri 5 500 ot./min.
Krút. moment: 167 Nm pri 4 000 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 473 x 942 x 1 154 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 341 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 707 mm
Výška sedla: 734 mm
Objem pal. nádrže: 23,2 l
Pneu: vpredu: 130/60-19, vzadu: 180/55-17

Text: Jozef Jambor, foto: Honda
Článok bol publikovaný v Motomagazíne 4/2014.

 

Extrém

Advertisement

4 komentáre

1 komentár

  1. JFK

    28. apríla 2014 at 6:19

    Nádherná! 👍 

  2. Bopsik

    28. apríla 2014 at 6:40

    Napadlo ma, že vzduch z chladiča by sa mohol dať nejakou klapkou prepínať na vajcia, aby ich v chladnejšom počasí vyhrievalo – priam sa to núka.  😉

  3. malylapaj

    28. apríla 2014 at 15:38

    Bopsík a čo by na to hovorili tý malí s bičíkmi? 😛

  4. Bopsik

    28. apríla 2014 at 20:16

    Hriali by sa, niektorí už ich nepotrebujú. Keď Ti je zima všade kde sa dá, tak kašleš na bičíky, len nech je teplúčko. Ja už som pchal ruky na žeravú hlavu valcov.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri