Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
- This topic has 90 odpovedí, 12 hlasov, and was last updated pred 18 years, 11 months by zajo78.
-
AutorPríspevky
-
14. januára 2006 o 23:42 #65085yagizaÚčastník (Participant)
Jozefko neni tazke jak hovado… moja 600 je este aspon lahka, ale 900 je tazke… skus si niekedy hayabusu, ale bud na nejakom mediznarodnom letisku…kua to je ina sila 🙂
14. januára 2006 o 23:49 #65086JozefkoÚčastník (Participant)yagiza toho by som sa asi bal … neviem ale zastavam nazor ze na take kubaturi clovek musi mat svoje odjazdene … na 900 sadnem a momentalne nevydim problem pojazdit krizom krazom po EU ale Hayabusa … to je iny rang !!
Ja dufam ze Gilera spravi novy typ skutru okolo 800 … to je myslim pre mna prave orechove … Tento co mam ide 177 a teraz sa preraba variator. Zaciatkom februara teda presnejsie ked bude trosilinku teplejsie ide na chip tuning a stou zmenou na variatore by to malo mat strop niekde pri 210 – 220 …
14. januára 2006 o 23:55 #65087yagizaÚčastník (Participant)Jozefko na taku moto treba gule 😉
piaggio chysta 850cc kua necitas bleskovky?
inak gilera mala rozrobenu automaticku 850cc ale vyzeralo to ako DNA, cize menj pohodlne
14. januára 2006 o 23:58 #65088JozefkoÚčastník (Participant)yagiza no cital som len som potom patral nieco blissie a nist konkretne som nezistil ale dufam ze to zabalia do vzhladu Nexusa a daju zan cislo 850 … 500 ma vahu asi 230 kg a snou sa mi jazdi Velmo dobre !! len ked mam plne nalozene tak to od 130 nechce tahat tak ako by som si predstavoval … 😁 Ale bude !! 😁
15. januára 2006 o 0:01 #65089yagizaÚčastník (Participant)Jozefko 😟 my poskytujeme najcerstvejsie info, zmier sa s tym, pobys ti nepovie ani holy fakt
kup pan europeana, pohodlie, luxus a taha nadherne 🙂
15. januára 2006 o 0:08 #65090JozefkoÚčastník (Participant)yagiza Je v tom dilema … ja jazdim cez pracovne dni strasne vela a kratke vzdialenosti po malo mestecku kde kazdu chvilku stojis koli necomu a niekom … a len cez sobotu a nedelu sa premavam dlchsie cesty … preto volba skuter … ciste z praktickeho hladiska … a burgman sa mi zdal po preskusani … nemotorny do mesta … ale Nexus 850 … ine kafe … to by som bral seckimi 10 prstami …
15. januára 2006 o 9:13 #65091jaRRoÚčastník (Participant)v konecnom dosledku som mal na zaciatku pravdu ja 😀 a EXE hmmm brzdna draha sa predlzuje s dvomi to je fakt ale ze v zakrutach si viac dovolis s dvomi no neviem prilnavost pneumatik je vyssia moze byt ale myslis viac na bezpecnost takze nesuhlasim menej 😁 🙄
15. januára 2006 o 11:16 #65092milan3232Účastník (Participant)Vazeni, brazdna draha sa samozrejme predlzuje, cim je dopr. prostr. tazsi.
Pr:
* prazdny vlak/ plno nalozeny vlak,
* prazdny autobus/ plny autobus,
* auto s jednym vodicom/ plne obsadene auto,
* prazdny nakladak/ plny nakladak,
* moto s jednym jazdcom/ moto s 2, prip. s batozinou.
To je fakt. Preco?
Pri ratani brzdnej drahy uvazujeme s max. brzdnym ucinkom, ktory je na hranici smyku kolesa. To znamena, ze ak stlacim viacej brzdu, kolesa sa zablokuju a nasleduje smyk, kedy vozidlo spomaluje pomalsie, ako na hranici smyku kolesa. Naozaj si niekto mysli, ze pneu sa defornuje az tolko pri plnom zatazeni, aby bola stycna plocha napr. dvojnasobna? Ista deformacia tam samozrejme je, ale ta je ZANEDBATELNA! Dalsia velicina, ktora jasne povie, ze brzdna draha bude dlhsia je kineticka energia, ktora stupa so zvysujucou sa hmotnostou vozidla ako celku. Vsetky ostatne vstupy su rovnake! Nechce sa mi to tu vsetko zdovodnovat matematicky, z praxe to vsetci pozname.Prejazd zakruty tiez neobstoji, lebo nie ste kompaktna hmota (vodic, spolujazdec a batozina). Ste oddeleni vzduchovymi medzerami a co je najhlavnejsie, posuvate idealne ulozene tazisko niekde uplne inam, preto sa moto chova inak ako ked jazdite sami.
yagiza myslel som, ze to bude C, alebo D. Ale typoval som C. Otazka, aky druh cesty sme mali porovnavat s jazdou po lade 😁
Viete o tom, ze pri rychlosti viac ako 250 km/ h hnacia pneu aj pocas priamej jazdy preklzava? Pri 300 km/h to je vraj az 17% – Motorradmagazin pri teste Kawy 1400 – aj preto maju tieto stroje problem s zivotnostou pneu.
Pekny den.
15. januára 2006 o 12:08 #65093raptorÚčastník (Participant)milan 3232 myslim ze to co si ty rozpisal som ja v skratke napisal jozefkovi niekde pred tebou… uplny suhlas
to s tym preklzavanim pneumatiky pocujem prvy krat… preco sa to deje?
15. januára 2006 o 12:49 #65094KmotrÚčastník (Participant)No to preklzavanie gum by aj mna zaujimalo. Na prvy pohlad to sice mozno trosku logiku ma a to, ze aerodynamicky odpor je tak velky, ze guma, aby preniesla taku velku hnaciu silu na cestu, sa musi ciastocne pretacat, ale len do urcitej hranice, potom sa uz ucinok straca a hnacia sila klesa.
Dost sa o tomto hovorilo u F1, ked zaviedli trakcnu kontrolu. Tam sa tiez pri rozjazdoch, alebo vyjazdoch zo zakrut kolesa pretacali o cca 15% oproti pohybu 1:1 s vozovkou.15. januára 2006 o 13:02 #65095milan3232Účastník (Participant)Veru Kmotr, to je ono – aerodynamicky odpor + pri tychto rychlostiach je jeho vplyvom koleso mierne ohlahcene a motorka, obrazne povedane, „leti“ nizko nad povrchom cesty. Je to samozrejme prehnane, ale ked si uvedomime, aky vykon a otacky su na hnacom kolese a to, ze povrch cesty nie je idealny (rovny) + to, ze tlmice tiez nezvladaju pri tychto rychlostiach uplne vsetko – tieto veliciny spolu tvoria celok, kedy sa pri vysokych rychlostiach aj prejazdom neuveritelne malych nerovnosti (ktore normalne ani nepostrehneme) motocykel nadlahcuje, a vznika preklz. Nasledkom aj toho je (okrem prebrzdenia a driftovania), ze gumy pri SS alebo GP vydrzia iba jedny zavody. Ono to zboku vypada asi tak, ako keby motorka isla po sinusoide – hore dole, odlahcenie, zatazenie a stale dookola. A pri tom odlahcovanie vznika preklz.
Viete o tom, ze pri prejazde otvorenym kanalom pri rychlosti vacsej ako 40 km/h sa vam nic nestane (ani motorke) a dieru vlastne preletite? Nad 80 km/h ani nepostrehnete, ze ste presli otvoreny kanal. Zdroj: VOX, Auto-Moto und sport.
15. januára 2006 o 13:54 #65096jaRRoÚčastník (Participant)ty kokso co sa tu clovek nedozvie to som ani len netusil zekoleso pri takych rychlostiach preklzáva hmm dobre vysvetlenie lebo mne by to nedavalo logiku 😁 a s tym kanalom hmm no to by som neskusal najde sa nieko na test?? 🙄
15. januára 2006 o 14:03 #65097raptorÚčastník (Participant)milan3232 ani to s tym kanalom som nevedel, ale nevyskusal by som to ani za svet…
15. januára 2006 o 15:21 #65098eXeBaTÚčastník (Participant)O tom, že výmole je lepšie prechádzať vyššou rýchlosťou som už počul a niečo na tom pravdy aj je, ale cez otvorený kanál ani za svet, v 40 km/h by som tam nechcel hodiť držku. V 90 km/h si trúfam viac, mám v tom už predsa len prax 😁
15. januára 2006 o 15:26 #65099yagizaÚčastník (Participant)milan3232 islo o normalnu autostradu ale s kvalitnym aflatom
pri skuskach sa take veci nepytas, je to dane dopravnym inspektoratom kralovnej alzbety a ked nechces moze vypadnut a bicyklovat sa nadalej 😀to ze pri vysokych rychlostiach nemas stycnu plochu ako pri nizkych je pravda, ale to s tym kanalom je blbost… kanal to sice nebol ale isla som cca60km/h ale cez dieru o priemere 25 cm a hlboku v najhlbsom bode 20 cm a nepreletela som ju.mala som co robit aby som to ustala. a neviem co za skodu mi to urobilo ale odvtedy mi korman isiel stale len dolava a musel byt opraveny a miestny „council“ to vyslo na 120 anglickych libier.
Z|droj: vlasna skusenost i ked nie s dierom 50cm sirokou a 3 metre hlbohou -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.