Výber motocykla
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Výber motocykla
- This topic has 89 odpovedí, 27 hlasov, and was last updated pred 16 years, 6 months by Matooo.
-
AutorPríspevky
-
5. januára 2008 o 13:52 #78049yagizaÚčastník (Participant)
vasili21 ja by som Jawy neodporucala. moja (i ked chaba) skusenost s nimi je ze sa na nich vela narobis a dobry pocit z jazdy nemas.spojka ma zaber zakazdym niekde inde, plyn tiez ide zakazdy na inej frekvencii a kopes, tlacis, tahas a potom nevidis z coho su ludia tak ocareny.
ja by som odporucila najviac yamaha XJ600. pri mne sa motorkam nedostane vela lasky a ked vydrzia tak su hodne svojej vahy v zlate. tato motorka ide donekonecna a az na mazanie retaze a vymienanie oleja nema ziadne ine vacsie naroky na majitela. robi ako jej rozkazes a nevystrasi ta.
Suzuki Bandit600 a Hornet 600 (oba ale starsie rocniky) su tiez vhodne ako prve velke motorky.
v ziadnom pripade by som nekupovala Kawasaki ER-5 (pred 2006) a suzuki gs500. obe motorky su vhodne iba ak mas bankovy ucet bez dna a nervy z ocele.
5. januára 2008 o 15:45 #78050HeavyÚčastník (Participant)Lavergsx600 😉 ja nemám problém s tým, že sa niekomu snažíš poradiť, aj keď nemáš veľké skúsenosti, ale absolútne sa nestotožňujem s Tvojou radou pri výbere prvej motorky, že by to mala byť povedzme GSXR 600 – myslím, že na začiatok je to "trochen" nebezpečné… Ako si napísal, že si začínal na 500, tak sa musím pousmiať, pretože tých pár jázd v autoškole sa rozhodne nedá porovnať s tým, keď na moto spravíš povedzme celú sezónu (10 – 15 tis km). V autoškole jazdíš, inštruktor ti funí za krk a nedovolíš si ani zďaleka otočiť plynom, ako keby si išiel sám. To by sa ukázalo až po pár 100 kilometroch, keď si myslíš, že už máš motorku zvládnutú a pred Tebou bude zopár skvelých zákrut – ak to neodhadneš môže to skončiť zle…jasne, že môžeš oponovať, že sa nenecháš strhnúť a že budeš jazdiť iba bezpečne, ale to je čistá teória, prax je niekde inde – ono Ti to nedá – uvidíš… 😉
Ale aby som sa vrátil k veci, chcel som vysvetliť vetu, ktorá ma veľmi zaujala, citujem: ked sa chces naucit poriadne jazdit , kup si nieco poriadne – neviem presne čo si tým myslel, ak sa Ti bude chcieť skús mi túto myšlienku objasniť a môžeme o tom polemizovať… 🙂
yagiza – 😀 😀 …a teraz sa pustím do Teba… 😉 Celé to bude o tom, že každý motorkár je iný, ja som napríklad rád, že postupnosť mojich kubatúr bola 50, 175, 250, 600, ale to si určite čítala v mojom článku "Tak ide čas". Nie som zástancom názoru, že jazda na Jawe (ČZ) je nevýslovným utrpením, skôr si myslím, že to nie je na škodu veci, pretože je to niečo ako tamagoči, ak sa o to nestaráš, tak Ti zdochne a vedieť si poriešiť doma nejaké drobné opravy a ešte k tomu niekedy aj úspešne je o dosť prospešnejšie ako suchá teória niekde v autoškole. Preto som na začiatku napísal, že každý sme iný, niekoho proste nebaví zašpiniť sa od oleja…, ale Jawka je proste Jawka a zoznámiť sa s cestnou premávkou na Slovensku na pomalšom stroji nie je zlé, pretože máš viac času na riešenie nečakaných situácií, kde by Ti silnejšia motorka nedala šancu a čas…toť môj názor. Ale myslím, že v našej konverzácii by sa patrilo aj zaveršovať (…ako za starých dobrých čias… 😉 )Jawka predsa nie je zlá,
trochu staršie vyzerá.
Sem-tam olej odkvapne,
možno niečo odpadne.
Je v tom kopa nostalgie,
jawka ale stále žije.
Pre ne tvorím tento rým,
stretnem ich, rád ich pozdravím. 🙂 😘5. januára 2008 o 16:03 #78051FERRARIMENÚčastník (Participant)FURBY: Co sa tyka cuvania keby si bol taky skuseny tak by si vedel ze budes cuvat uz podla toho ze neukazuje otackomer takze nenaburas ziadne auto za sebou. A co sa tyka okruhu preco by si mal tam nieco rozbijat ked si taky skuseny ??? MartinerR: A ty si myslis ze skuseny motorkar je ten co dostal vodicak a vie zaradit jednicku a ist po dialnici 200 kmh ???
5. januára 2008 o 16:10 #78052FurbyÚčastník (Participant)Dnešná mládež je tuším nejaká zhýčkaná, že GSXR 600 ako prvá moto… Ja som bol kedysi rád keď som dal peniaze dokopy na jawu z brigád kde som sa oháňal s krompáčom celý deň za 30,-SKK/hod… No ale časy sa menia… A to nehovorím o tom, že čo sa všetko naučíš pri jawách, tak to pri japoncoch ako keby si našiel 😁 Takže ten čas strávený s jawou určite neľutujem. A ani ten čas strávený rôznymi opravami a vyklepávaním, to patrí proste k tomu a niekedy mi to už aj chýba… 🙄
Heavy Ty Hovado ja budem s Tebou rád polemizovať, stretneme sa ako vždy pri bare a hodíme decovú borovičku, prípadne váácej 😘5. januára 2008 o 16:20 #78053FurbyÚčastník (Participant)Ešte odbočím od témy, aby som nebol ignorant:
FERRARIMEN Ty ako skúsený jazdec by si mal vedieť, že nie každá jawa má otáčkomer, ten je iba za príplatok 😉 a hlavne táto konkrétna situácia sa stala na jawe 250, tak k tomu asi iba toľko
a k tomu umeniu jazdiť: vidím že si to nepochopil ani po mojom treťom príspevku, tak skús prečítať ešte raz celú diskosiu, možno blikne.. 😉 Ale keďže ja nič nenechávam nanáhodu, tak Ti to vysvetlím po lopate aby som sem nemusel písať o tom istom ešte 48krát, lebo za to by ma už Robko neľúbil 😁
Takže: ja akože ja, menom Furby, kamarátmi tiež oslovovaný Keket, prehlasujem, že ani po náročnom a zdĺhavom kurze v autoškole a piatich rokoch praxe na motorke (číslom: 5 rokov), sa necítim ani čuchom, ani iným orgánom podporovanom v tejto veci, že by som vedel jazdiť. Toť vsio. S láskou Váš Furby 😘5. januára 2008 o 16:41 #78054eXeBaTÚčastník (Participant)Používajte súkromnú poštu. To vaše cikanie do diaľky sem nepatrí. Odteraz mažem.
5. januára 2008 o 17:06 #78055HeavyÚčastník (Participant)Najprv budem zmazaný,
o chvíľu zas nasraný.
Tvrdím stále dookola,
jawka bude je a bola.
Na začiatok žiadnu inú,
a kto chce, nech si držku nabije. (Viem, že sa to nerýmuje, ale je to pravda) 😀 😀 😀 😀 😀 😀5. januára 2008 o 17:17 #78056MartineRÚčastník (Participant)FERRARIMEN nie, to si nemyslim, no tiez si nemyslim, ze je skuseny len ten, co jazdi okruhy a "BEZNU" premavku zaziva len v aute, ci autobuse. ono to chce z kazdeho rozku trosku 😉 aby clovek zazil z kazdeho nieco a vedel si ako tak poradit v kazdej situacii.
Heavy suhlas 🙂
eXeBaT ne-roz-mon-to-vat !! číslo pět žije !!5. januára 2008 o 17:22 #78057HeavyÚčastník (Participant)MartineR – na tom je kus pravdy – každý účastník cestnej premávky by mal byť chvíľu chodec, cyklista, motorkár, vodič plechofky a kamióna a autobusu MHD. Potom by ľudia možno pochopili… 🙂
5. januára 2008 o 17:36 #78058Lavergsx600Účastník (Participant)Heavy ked si vsimnej moja rada znela ako prva nahacove masiny, cize gsr 600 alebo honda hornet. ale ked clovek oblubuje sporty, preco kupovat nahaca? porovnaval som gsr 600 (nahac) s gsxr600 (sport) a vykonovo je to takmer rovnake, obe idu nad 200km/h. obe acceleruju z 0 na 100 za menej ako 4 sekund. tak o com je motorka ak ne vo velkej miere o rozume? … Tvorca tejto debaty, ctihodny VASILI21 ma uz skusenosti s motorkami mensieho kalibru, preco sa opat vraciak k malim? je to na nom ci ma ambiciu rast kubatorov, ja napriklad nie, mne staci 600. po 1000cke nikdy nesiahnem… k tomu co som napisal ze naucis sa jazdit len na poriadnej masine, za tym si stojim, pretoze ucit sa na pionieri (ani neviem jak ta motorka vyzera, musim kuknut do google) , alebo jawke 350 je jedna vec, ale osobne si myslim ze ak niekto raz sadne na 600stovku nahaca ci sporta, je to nebo a zem oproti tej 350 ci 250 ci 150 ci 50. jazdil som troska aj na 50 siatke, aj na 250siatke. moje dojmi boli z toho asi take… v naklone som to nemal pod kontrolou, bralo ma nekam do riti, mal som pocit ze sa motorka podo mnou vlni a padnem… takze volba je jasna . 600stovecka nejaka. moj problem je ten ze som nesedel na sporte, tak neviem porovnat na nom jazdu. takze sa mi v hlave bije myslienka nahaca s sportom. ale vyriesim tuto situaciu, nasiel som kamarata co sa mi da povozit na gsxr600 🙂 tesim sa . ps.s ako vzdy, vela happy km zelam
5. januára 2008 o 18:24 #78059HeavyÚčastník (Participant)Lavergsx600 – v tejto základnej otázke sa asi nikdy nezhodneme, ale to nevadí, nemusíme sa vo všetkom zhodnúť… 😁 Máš pravdu v tom, že jazdné vlastnosti Jawy 350 a dnešných naháčov 500-600 sú podstatne odlišné, ale nesmieme zabúdať, že okrem iných podstatných rozdielov je medzi nimi rozdiel vo vývoji cca 20-30 rokov. Nedokonalé jazdné vlastnosti Jawy, ktoré Ty prezentuješ ako nevýhodu, ja vidím ako plus v motorke pre začiatočníka. Prečo? No, preto, lebo tá motorka mu jednoducho nedovolí ísť nad jeho možnosti (v obecnom poňatí). Na naháčoch, prípadne športoch je to jazdenie samozrejme o niečom inom…voľne parafrázujem reklamu a poviem, že Ti dáva pocit istoty… 😁 To môže byť pocit zdanlivý a môže sa stať, že sa zákruta priblíži rýchlejšie, ako by jazdec čakal…nie je pre začiatočníka problém pridať (motorka k tomu priam navádza), ale je problém zastaviť na bezpečnú vzdialenosť, prípadne sa v zákrute udržať vo svojom jazdnom pruhu. Je mi absolútne jasné, že veľa ľudí začalo sedlať silné motorky, ako svoje prvé a jazdia v pohode až dodnes, ale aj napriek tomu budem tvrdiť stále dookola ako zaseknutý gramofón, že začínať by sa malo postupne… 🙂 A je tu ďalší faktor ktorý rozhoduje, poviem to asi takto, niekto sadne na motorku a jazdí ako malý boh a niekto jazdí, ale je to o ničom aj keby najazdil 1 000 000 kilometrov, proste nemá ten dar. Ja sa napríklad snažím "zavesiť" sa za niekoho, kto jazdí dobre a proste idem v jeho stope a rýchlosti, teda pokiaľ stíham 😀
Vasili21 neurobí chybu, ak pojazdí nejaký ten piatok na Jawke a potom sa rozhodne, čo ďalej…
Ak by som sa mal ja dnes rozhodnúť čo budem jazdiť ďalej, tak jednoznačne naháča nie, na môj vkus je na ňom dosť veterno. Možno by som si vybral VFR, ale zase sa pýtam – načo? Veď ešte pár krát vymením sadu gúm, kým využijem možnosti, ktoré mi CBF 600 ponúka.
Takéto diskusie sú v podstate nekonečné, ako diskusie o oktánových číslach, alebo výmene oleja, ale rozhodne nie sú zbytočné, pretože každý má možnosť pozrieť sa na vec z iných strán a vytvoriť si vlastný názor. Samozrejme, že flameware, sú tak ako všade inde kontraproduktívne…ale aj to je súčasť tejto komunikácie… 😈 😇5. januára 2008 o 18:47 #78060Lavergsx600Účastník (Participant)Heavy pekne si to napisal, klobucik dole 😎 … a vystihol si aj ten moj pocit, a to je ta istota ktoru chcem mat ked budem jazdit. tu istotu mi da poriadna masina, a bezpecie mi da moja volba a moj rozum… o volbe a rozhodnuti kazdeho z nas ako pojdeme, ci pretocime ten plyn na doraz alebo nie a pod… sa uz popisalo vela, tak to tu nebudem pisat. Heavy este raz dik
6. januára 2008 o 0:39 #78061mirolcÚčastník (Participant)Aj ja 🙂
1. Nenapísal, že kolko má penazi na motorku, čiže ak 20-30 tis takvelmi nemá na výber MZ alebo jawa popripade nejaký kros
2. Asi ste ho vyplašili lebo už davno k tejto teme nič nenapísal
3.Ked sa mu páči jawa a podobne motorky tak GSX-R je ASI ina kategoria a nie každý si može dovoliť kupovať motorku za 100-200 tisic
4. Stale odbáčate od témy a ešte bez smerovky 😛
Toto su len moje osobne názory, ktore nemusia suhlasiť s názormi redakcie. Vacsina tu viac nacuvala ako som ja najzdil tak moje nazory su aj tak bezvýznamne. A ešte k tomu všetkemu ani neviem jazdiť 😈
😘6. januára 2008 o 0:40 #78062mirolcÚčastník (Participant)A zabudol som, že tá 640 by nemusela byť zlá volba 😉
6. januára 2008 o 1:01 #78063sotharÚčastník (Participant)Chudak vasili ked zbadal co za hovada sa tu nanho vrhli, tak radsej utiekol kade lahsie 😀
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.