RoboNM
Reakcie
-
AutorPríspevky
-
RoboNMÚčastník (Participant)
Inak, toto je skica tej gondoly:
K tej ekologickosti sa dajú viesť, ako si spomenul nikam nevedúce siahodlhé diskusie, môj názor je, že sú rozhodne ekologickejšie ako spaľováky 😉
RoboNMÚčastník (Participant)Rapťák, ano, ale v komerčnej plavbe sa to zatiaľ nepoužíva, takmer všetky vojnové lode na tom princípe fungujú a nech si vraví kto chce čo chce, určite to je ekologickejšie ako gigantické spaľovacie motory 🙂
Žiadna potreba gigantických nádrží na palivo, filtrov, neuveriteľný servisný interval a iné mnohé výhody by znamenali, že komerčne plávajúci kontajnerák so 14 000 TEU by bol schopný nonstop plávať dva – tri roky, iba by sa menili posádky, ktoré predstavujú dnes okolo 10 – 15 ľudí. Tieto opachy ma veľmi zaujímajú, je to takmer neuveriteľné 🙂
RoboNMÚčastník (Participant)Raptor,
teu – twenty foot equivalent unit /ľudovo povedané malý kontajner – dvadsaťstopák/
bugstrahl – dokormidlovák, vrtuľa, turbína priečne umiestnená vpredu na prove, vďaka ktorej sa dokáže loď točiť rýchlejšie, v podstate okolo vlastnej osi.Dodnes funguje bežná loď – vzadu jedna, dve vrtule na pohon a kormidlo a vpredu bugstrahl na manévrovanie. Neviem v ktorej lodenici začali experimentovať pred pár rokmi snahradením týchto troch elementov – kormidlo, bugstrahl a hlavný pohon štyrmi gondolami podvesenými pod trupom,m ktoré sú otočné o 360 stupňov a poháňané hriadeľami zalomenými v hruške.
Inak som niekde videl aj takú srandu, že nahradiť bežný dieselagregát malým jadrovým reaktorom vyrábajúcim paru a poháňajúcim hriadeľe parnou silou – 100% ekologické
bezdoo, oki, skúsim dačo pohľadať a hodím ti to sem 🙂
martiner, chybička se vloudila, ja som predtým čítal to s tým bmw 😁
RoboNMÚčastník (Participant)Kua, prečo píšem martiner, keď to písal bezdoo 😶
RoboNMÚčastník (Participant)Martiner, Emma Maersk 😉 , momentálne najväčší kontajnerák, na tých ca. 9600 TEU, momentálne sú vo výrobe dve 12 000 TEU a na papieroch jedna 14 000 TEU. Emma má okolo 297 m, tá najväčšia opacha na 14 000 má mať okolo 350. Pravdepodobne už nebude mať štandardné poháňanie vrtuľou vzadu a bugstrahlom vpredu, ale 4 gondoly otočné o 360 stupňov podvesené pod trupom, teraz sa s tým hrajú v zopár lodeniciach. Tým pádom loď nepotrebuje buchsír, ale dokáže sa 350 metrová opacha pristaviť na polohu sama, lebo sa na mieste otočí a proste sa bokom prirazí na hranu
najväčšia loď na svete bola Seawise Giant, posledne plávajúca pod menom Jahre Viking, 650 000 mt ropy, 450 metrov, ponor 29 metrov, ale to bolo v 80-tych rokoch. Dnes je z nej prekládková platforma pri nejakom offshore ropnom poli
RoboNMÚčastník (Participant)Tie motory sú nízkootáčkové, interval nebude až tak strašný, náplne budú teda riadne plus si ľúbia cucnúť, stačí mi spotreba oleja na našich malých 1600 koňových fľusátkach 😁
Filtre tam vyzerajú super, niečo ako malé chovné bazéniky na kapre 🤣
Keď si vezemš že takáto obluda utiahne 10 – 12 000 TEU kontajneráky, ktoré sú momentálne v konštrukcii /vraj je na papieri už aj 14 000 TEU/, respektíve tankery na 350 – 400 000 ton ropy pri tamtom výkone a spotrebe idú náklady na cargo pekne dole 🙂
RoboNMÚčastník (Participant)človeče 320 – 330 ton nafty na deň 😶 pri výkone 115 000 koní, kua tak tomu vravím slušná efektivita /keď vezmeš do úvahy, koľko dokáže taká loď odviezť/
Tie parametre sú fakt zaujímavé 🙂
RoboNMÚčastník (Participant)A pár ľudí zo seba spravilo blbcov a dokázalo, že stačí nahodiť návnadu a ani silon nevidíš 😛 👋 👋
RoboNMÚčastník (Participant)Martiner, juraja, by som povedal, nakoľko vás oboch poznám osobne, že budete dostatočne inteligentní na to, aby ste odhalili takto stupídne okatý fake 😉 Nie je to prvá ani originálna reklama svojho typu. A krásne registráciou na stránke poskytnete svoje osobné údaje dobrovoľne marketingovým spamerom 👋
nabudúce na vás vyskúšam trik zo Simpsonovcov, takzvanú inšpekciu peňaženiek. 🤣 A čuduj sa svete, budete ich mať plné falzifikátov, ktoré vám zadržím. Ako odborníka si privolám znalca z odboru, Božského káju. Sa domnievam, že mi to aj klapne 🤣 👋
RoboNMÚčastník (Participant)Jazvy s bojov sú minulosťou, ja už som dobojoval 😉
TT výbavu si môžeme ukazovať aj navzájom ty môj adventurosexuálny kamaráde 😛 😁
A kerky mám len a iba pre seba, takže zase z troch argumentov nič 😁
Ale aj tak ťa mám rád 😀 😀
RoboNMÚčastník (Participant)No tak dobre, ale ja som sa na ten striptejz tak veľmo tešil 😠 Ale že si to ty, tak ti tú radosť spravím 🤣 🤣
RoboNMÚčastník (Participant)A načo? Jazdím sám pre seba, necítim potrebu sa zviditeľňovať. Nepovažujem sa za nejakého "všeobecného" motorkára, necítim potrebu bojovať za každého 😉 Amisko, neblbni nám aj ty, stačí mi, že sa nám zbláznil jeden váš bývalý zamestnanec 😠 😟
RoboNMÚčastník (Participant)Ok, zapísané, dojdem 🙂
RoboNMÚčastník (Participant)Furby, nie, jedna je r 850 r komplet zrekonštruovaná s kuframi, solovka, ex policajná, ca. 35 000 km a druhá k 750 rt, tóže zrekonštruovaná, tóže ex policajná, ca. 60 000 km 😉 Sú kamošove, ja v podstate iba "sprostredkujem" 😇
RoboNMÚčastník (Participant)Ak je ten inzerát myslený seriózne, bmw na predaj mám, až dve 🙂
-
AutorPríspevky