Novinka od Garminu – motorkársky navigátor 590LM prišiel na trh opäť v strede sezóny. V cene 649,90 Eur vám ponúkne obrovský 5“ displej, nové aplikácie, polarizáciu o 90 stupňov a možno po prvý krát firmware, ktorý drží pripojené zariadenia prostredníctvom Bluetooth® bez výpadkov.Tento prístroj má opäť prístup k vyberateľnej batérii a tak si jednu môžete prikúpiť a mať ju v zálohe, pokiaľ používate prístroj napr. na endure v lese a toto nemá 12 V zásuvku.
Orientácia na výšku: konečne sa dočkali i moto GPS tejto funkcie. Pokiaľ máte v smartfóne nejakú navigáciu a je tu samozrejmosťou orientácia na výšku, či šírku, dodnes GPS zariadenia v tomto len spali. Konečne tento model poskytuje orientáciu na výšku a táto poloha vám pomôže presnejšie nastaviť pozíciu zariadenia, keďže na motorke máte plno prekážok, ako sú zrkadlá, tankbag, či predné plexi. Orientácia nie je ale automatická, musíte ju v menu potvrdiť.
Nové aplikácie
Pred vami: spustením tejto funkcie sa vám zobrazí ďalšie, menšie okno na obrazovke a toto vám bude zobrazovať PIO body, ktoré sú pred vami v smere trasy. Môže to byť napr. stacionárny radar, či upozornenie na miesto výskytu mobilného radaru a informáciu dostane kilometroch. Takisto budete informovaný o reštauráciách, toaletách, ubytovaní, parkoviskách a bankových automatoch či benzínových pumpách. Ak to nepotrebujete funkciu jednoducho zrušíte, alebo nastavíte len to, čo vás zaujíma.
Okružná trasa: prišli ste niekde na miesto a máte 2hodiny čas? Pomocou tejto funkcie si zvolíte dĺžku vášho času, jej preferencie a prístroj vám vytvorí trasu na skrátenie voľnej chvíle, tak aby ste sa vrátili načas, kde potrebujete byť.
Smartphone Link: funkcia, ktorá by bola fajn, ale súvisí priamo s ďalšími pripojeniami on-line a nainštalovaním aplikácie Smartphone Link do vášho smartfónu. Táto funkcia by vám potom prostredníctvom dát z vášho telefónu ukazovala napr. počasie, alebo dopravnúsituáciu na ceste pred vami priamo na obrazovke Garminu. Reálne údaje získavate od spoločnosti Garmin a táto služba je spoplatnená.
Telefón: plnohodnotný prístup k vášmu mobilu. Pokiaľ si spárujetezūmo s interkomom do prilby a následne s mobilným telefónom, tak pod ikonkou telefón získate kompletný telefónny zoznam vášho mobilu na telefonovanie. Samozrejme sa Garmin najprv spýta, či mu dovolíte prebrať vašu databázu uložených čísel a odvďačí sa vám tým, že môžete volať a vytáčať čísla priamo z plochy displeja Garminu. Nájdete tu i históriu volaní, zmeškané hovory, či obľúbené čísla. Pokiaľ po ceste hľadáte ubytovanie ako ja, tak jednoduchou zapnete napr. ubytovanie, to vám zobrazí najbližšie miesta a ak tam uvidíte pripojené telefónne číslo, môžete volať na recepciu a zistiť, či majú pre vás izbu a koľko stojí.
Ovládanie VIRB™ kamery: pokiaľ vlastníte unikátnu VIRB kameru Garmin, tento prístroj má jej plnohodnotný ovládač. Kamera i Garmin má rovnakú odolnosť voči vode IPX7 a tak ich môžete rovnocenne využívať. Môžete ju nainštalovať na motocykel či ATV mimo dosahu vašich rúk a prostredníctvom displeja zūmo môžete v hocktorom momente spúšťať videozáznam, či robiť fotografie.
Plnohodnotná výbava: Garmin k 590LM dodáva úplne kompletné príslušenstvo, okrem púzdra na odkladanie. Do auta dostanete prísavku s nabíjačkou, na motocykel full servis vrátane montážnej sady. Kabeláž motocyklovej sady obsahuje nekonečný zväzok káblov slúžiaci aj na mechanické pripojenie, interkomu,USB port na prípadné pripojenie k notebooku. Káble sú dostatočnej veľkosti na to, aby ste ich potiahli popod kapoty svojho motocykla na miesta, ktoré vám vyhovujú.Pokiaľ ale potrebujete iba kábel na napájanie, takáto voľba tu nie je a zväzok káblov proste musíte niekde upratať. Vo význame slova Lifetime hľadajte doživotnú bezplatnú aktualizáciu predinštalovaných máp. Doživotne ale neznamená navždy, ale iba do naplnenia dátovej kapacity a časovej životnosti podpory produktu.
Potešilo nás najviac: jednoznačne Bluetooth konektivita v smere Garmin / interkom / smartfón. Najstaršia chyba v komunikácii Garminov bola prerušovanie spojenia týchto zariadení, prípadne opätovného nenadviazania konektivity pri vypnutí z niektorých zariadení. Môžem potvrdiť, že v tomto prípade moja konektivita fungovala na 100 % a doposiaľ som kvôli tomu nemusel ani jedno zo zariadení reštartovať. (Použité zariadenia: Interphone F4 a Samsung Galaxy SIII). Potom je to počúvanie hudby zo smartfónu, žiaľ tu nevidieť na celé menu, ale môžete skladby len preskakovať a posúvať, či opakovať. Ale funguje to.
Technické parametre: Cena: 649.90 Eur Displej: 5“ ( 10,8 x 6,5 cm / 800 x 480 px) Hmotnosť zariadenia: 374 g Akumulátor: Lithium-ion, výdrž do 4 h Pamäťová karta: Áno, microSD Zariadenie na test zapožičal: Conan s.r.o.
Autor: Vlado Brniak, foto: autor a Garmin
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazin 9 / 2014
Garmin opäť prekvapuje – test GARMIN zumo 590 LM Lifetime
Tak ten garmin je fakt pre cestovatela dobry / teda okrem ceny/, na potulkach po Europe sa dobra navigacia zide….
OFFTOPIC: Vladik – ta fotka motorky vyzera uz pomaly ako kokpit v malom aeroplane… neviem, co by som mal skor sledovat? pristroje? krajinu? premavku? 😛 😁 😁
A toto ma práve baví, sledovať krajinu, premávku, počúvať muziku, faktom ale je že keď mi niekto volá vidím to dva krát, na GPS i na mobile, ale telefonujem cez GPS, funguje to skvele, to na tej fotke je moja pojazdná kancelária.
Poznám tisíc ľudí čo sadne na motorku, vypne mobil a jazdí – tak to je pokiaľ máš motorku ako zábavu.
Pokiaľ mám motorku prácu, tak to proste musím mať takto a navyše mi to vôbec nevadí a o to viac ma to baví. Takže paráda.
Ale musím priznať jednu veľmi dôležitú vec, interkom, GPS, mobil, muzika všetko to niekto vyrába, ponúka, nás to baví, uľahčuje nám to život ale z bezpečnostného hľadiska by som skoro toto všetko zakázal – odpútava to pozornosť od premávky a od vedenia motorky a to je holý a pravdivý fakt!
Klapci, najviac odpútavajú pozornosť baby. Keď ide po chodníku pekná baba, a ešte v lete, keď je „vkusne“ oblečená – hotová havária. Všetci chlapi kukajú tam kde nemajú, a ja najviac…
Už sa mi stalo, že som musel na kruháči urobiť jedno kolečko navyše.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
17. októbra 2014 at 5:55
Tak ten garmin je fakt pre cestovatela dobry / teda okrem ceny/, na potulkach po Europe sa dobra navigacia zide….
OFFTOPIC: Vladik – ta fotka motorky vyzera uz pomaly ako kokpit v malom aeroplane… neviem, co by som mal skor sledovat? pristroje? krajinu? premavku? 😛 😁 😁
VladiB
17. októbra 2014 at 9:17
A toto ma práve baví, sledovať krajinu, premávku, počúvať muziku, faktom ale je že keď mi niekto volá vidím to dva krát, na GPS i na mobile, ale telefonujem cez GPS, funguje to skvele, to na tej fotke je moja pojazdná kancelária.
raptor
17. októbra 2014 at 9:24
Pri tebe Vlado chapem vzhladom na mnozstvo casu ze potrebujes z moto aj telefonovat… ale vela ludi z kancelarie uteka prave na motorku 🙂
VladiB
17. októbra 2014 at 11:03
Poznám tisíc ľudí čo sadne na motorku, vypne mobil a jazdí – tak to je pokiaľ máš motorku ako zábavu.
Pokiaľ mám motorku prácu, tak to proste musím mať takto a navyše mi to vôbec nevadí a o to viac ma to baví. Takže paráda.
Ale musím priznať jednu veľmi dôležitú vec, interkom, GPS, mobil, muzika všetko to niekto vyrába, ponúka, nás to baví, uľahčuje nám to život ale z bezpečnostného hľadiska by som skoro toto všetko zakázal – odpútava to pozornosť od premávky a od vedenia motorky a to je holý a pravdivý fakt!
AIR
18. októbra 2014 at 5:16
VladiB napisal si to velmi rozumne, presne ako pises ulahcuje zivot, ale zaroven odputava pozornost od diania v premavke… 🙂 🙂 🙂
Bopsik
18. októbra 2014 at 16:35
Klapci,
najviac odpútavajú pozornosť baby. Keď ide po chodníku pekná baba, a ešte v lete, keď je „vkusne“ oblečená – hotová havária. Všetci chlapi kukajú tam kde nemajú, a ja najviac…
Už sa mi stalo, že som musel na kruháči urobiť jedno kolečko navyše.
AIR
19. októbra 2014 at 5:49
Bopsik este dobre, ze sa ti z toho nezatocila hlava…. 😁 😁 😁
Bopsik
19. októbra 2014 at 11:22
Zatocila, ale nie z kruhaca
AIR
20. októbra 2014 at 5:04
Velmi nebezpečná situácia 😁 😁 😁 tie chodiace navigácie by asi mali zakázať 😁 😁 😁
raptor
20. októbra 2014 at 7:06
Vlado – suhlas
este v dobach kedy neboli mudrofóny som si dal nokiu na drziak na hrazdicku.. a na druhy den dal rovno aj dole presne z dovodu co si napisal
detto som zistil ze je paradoxne mat navigaciu nie v zornom poli ale mimo neho
bopsik takato nejaka? 😀
AIR
20. októbra 2014 at 12:27
A že jaká nebezpečne návyková navigácia…. toto sú mi veci… 😈 😈 😇
prdlafka
8. decembra 2014 at 13:06
…tak toto je garmin, na ktory som cakal…len som kua pocas toho cakania minul vsetku vatu, co som mal nan odlozenu…