Connect with us
Triumph Tiger Expedition Pack

Spravodajstvo

Honda CB1000F (2026): retro svaly, moderná technika

Publikovaný

on

Dizajn

Odkaz na CB750F/CB900F vidno na prvý pohľad. Okrúhly LED svetlomet, pod ním dvojica klaksónov ako z éry AMA. Plynulá línia od nádrže cez boky až po zadok. Chrómované zvody nechávajú motor na očiach. Lichobežníkový rám je aj estetika. Dlhší podsedadlový rám vytvára viac miesta pre jazdca aj spolujazdca. Farby: Wolf Silver Metallic (modrý alebo sivý pruh) a Graphite Black.

Motor

Radový štvorvalec 1 000 cm³ vychádza z platformy CB1000 Hornet/Fireblade. Naladenie presúva silu nižšie a do stredu otáčok. Udávané hodnoty: 91 kW pri 9 000 ot./min a 103 Nm pri 8 000 ot./min. Úpravy sa týkajú vačiek, nasávania (predĺžené lieviky, asymetrické priemery) a výfuku typu 4-2-1 s trojkomorovým tlmičom. Prevodovka má kratšie 1.–2. a dlhšie 3.–6. stupne; pri 100 km/h na šestke motor beží cca 4 000 ot./min. Antihoppingová spojka zmierňuje skoky pri podraďovaní. Udávaná spotreba 5,6 l/100 km, nádrž 16 l.

Elektronika

Základ tvorí IMU (6 osí) a plyn Throttle-by-Wire. K dispozícii sú tri režimy (Sport/Standard/Rain) a dva USER profily. Nastavuje sa výkon, brzdenie motorom, trakcia (HSTC) a ochrana proti zdvíhaniu predku. Displej je 5″ TFT s optickým lepením pre lepšiu čitateľnosť na slnku. Konektivita Honda RoadSync (iOS/Android), ovládanie cez podsvietený štvorsmerný prepínač na ľavej rukoväti. Smart Key rieši zapaľovanie, ESS bliká pri núdzovom brzdení, HISS stráži motorku.

Podvozok a brzdy

Vpredu Showa SFF-BP 41 mm, plne nastaviteľná (predpätie, kompresia, odskok). Vzadu nový centrálny tlmič Showa s oddeleným ventilom a Pro-Link pákovaním; nastaviteľný odskok a predpätie vačkou. Rám je oceľový „double backbone“, geometria 25°/98 mm, rázvor 1 455 mm. Pohotovostná hmotnosť 214 kg. Brzdy: vpredu Nissin radiálne štvorpiesty a 2× 310 mm plávajúce kotúče; vzadu 240 mm. ABS do zákruty pracuje cez IMU. Kolesá 17″ s Y-lúčmi, pneumatiky 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17.

Výbava a praktické detaily

Komplet LED osvetlenie. USB-C zásuvka. Sedlo 795 mm, svetlá výška 135 mm. Minimálny polomer otáčania 2,8 m. Niektoré diely (zadný blatník, spodné panely sedla) sú z recyklovaného polypropylénu.

Príslušenstvo

Tri továrenské balíky:

  • Sports – kryt svetlometu, ochrana chladiča, kryt motora, polepy, quickshifter.
  • Comfort – komfortné sedlo, vyhrievané rukoväti, ochrana nádrže.
  • Travel – mäkké sedadlové tašky (14/10 l) a 3 l tankbag.
    Dostupné aj jednotlivo: hlavný stojan, alarm, mriežka chladiča, polepy, interiérová plachta a ďalšie.

Technické parametre (výber)

  • Motor: R4, 999 cm³, DOHC, 16V, kvapalinou chladený; 76 × 55,1 mm; 11,7 : 1
  • Výkon/krútiaci moment: 91 kW/9 000; 103 Nm/8 000
  • Prevodovka: 6-stupňová, reťaz; antihoppingová spojka
  • Podvozok: Showa SFF-BP 41 mm; zadný centrál Showa, Pro-Link
  • Brzdy: vpredu 2× 310 mm/4-piestik Nissin, vzadu 240 mm; ABS do zákruty
  • Rozmery: 2 135 × 835 × 1 125 mm; sedlo 795 mm; rázvor 1 455 mm; 214 kg
  • Kolesá/pneumatiky: 17″; 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17
  • Palivo: 16 l; udávaná spotreba 5,6 l/100 km
  • Elektronika: IMU, HSTC, Wheelie Control, 3 + 2 režimy, 5″ TFT s RoadSync, Smart Key, ESS/HISS

Farby a dostupnosť

Wolf Silver Metallic (modrý pruh), Wolf Silver Metallic (sivý pruh), Graphite Black. Termíny dodávok a ceny sa budú líšiť podľa trhu; detail dá národný distribútor Hondy.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri