Connect with us

Spravodajstvo

Honda predstavila novú prevodovku s dvojitou spojkou

Publikovaný

on

Spoločnosť Honda predstavila novú prevodovku s dvojitou spojkou pre veľkoobjemové športové motocykle

8. september 2009 ? Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že vyvinula prvú plne automatickú prevodovku na svete určenú pre veľkoobjemové športové motocykle. Nová prevodovka ponúka jazdcom športové jazdné vlastnosti v kombinácii s jednoduchou obsluhou a vynikajúcou účinnosťou prenosu sily, ktorá zaisťuje porovnateľnú alebo nižšiu spotrebu paliva než pri štandardnej manuálnej prevodovke. Nový veľkoobjemový športový motocykel VFR vybavený touto novou prevodovkou bude na európsky a severoamerický trh uvedený v roku 2010, v Japonsku bude predaj zahájený neskôr.

Prvá motocyklová prevodovka s dvojitou spojkou na svete má ľahkú a kompaktnú konštrukciu, ktorá umožňuje jej spojenie s existujúcimi motormi bez zásadných úprav. Ďalej ponúka presnú kontrolu pri zrýchľovaní, ktorú jazdci požadujú, a to vďaka technológii elektronického riadenia, ktoré zaisťuje hladké a plynulé radenie. Aby bola prevodovka schopná reagovať na požiadavky jazdcov v mnohých rôznych situáciách, ponúka tri prevádzkové režimy ? dva plne automatické (D pre bežnú premávku a S pre športovú jazdu) a 6-rýchlostný manuálny režim, ktorý poskytuje rovnaký pocit pri radení ako manuálna prevodovka. Spoločnosť Honda plánuje zaradiť túto novú prevodovku do ďalších veľkoobjemových motocyklov, najmä športových modelov určených pre tradičné veľké motocyklové trhy.

Spoločnosť Honda hodlá aj naďalej pokračovať vo vývoji a výrobe motocyklov, ktoré budú spĺňať potreby spoločnosti a budú vyhovovať životnému štýlu jej užívateľov, s cieľom prispievať k radosti z jazdy a mobility.

Nová prevodovka má dve spojky, ktoré sú nezávisle určené pre radenie nepárnych a párnych rýchlostných stupňov. Pri radení pracujú striedavo. Napríklad pri radení z prvého na druhý rýchlostný stupeň počítač rozozná nutnosť preradenia a zaradí druhý stupeň, pričom uvoľní spojku so zaradeným prvým stupňom a súčasne spojí spojku s druhým stupňom, čím sa dosiahne plynulé preradenie. Niektoré existujúce prevodovky s dvoma spojkami majú veľké rozmery, ale nový systém využíva originálne technológie ako napríklad dvojitý hnací hriadeľ, inovatívnu konštrukciu spojok v jednej osi, či sústredenie hydraulických okruhov pod kryt motora ? všetky tieto riešenia prispievajú ku kompaktným rozmerom zariadenia. Kompaktné rozmery a nízka hmotnosť sú rovnako výsledkom použitia jednoduchého mechanizmu radenia vychádzajúceho z princípu štandardného motocyklového radiaceho bubnu. Optimalizované časovanie radenia prispieva k zníženiu spotreby paliva, ktorá je zhodná alebo nižšia než majú stroje s manuálnou prevodovkou, takže prevodovka s dvoma spojkami ponúka nielen športové jazdné vlastnosti, ale je aj ohľaduplnejšia k životnému prostrediu.

Honda predstavila novú prevodovku s dvojitou spojkou

Advertisement

13 komentárov

1 komentár

  1. ogard

    10. septembra 2009 at 7:39

    Asi k tomu budu dodavat samostatny navod na pouzivanie 😁

  2. VladiB

    10. septembra 2009 at 7:50

    Nebál by som sa toho, skôr tu ide aj o to, že jazdec nebude môcť robiť výstrelky typu na zadné a pod. Že to ušetrí spotrebu o tom nepochybujem ani najmenej, lebo polovica motorkárov neradí správne

  3. ogard

    10. septembra 2009 at 8:29

    Aby sme si rozumeli… nie som odporca pokroku ani to nekritizujem ako celok, len na prvy pohlad ma to nepresvedcilo ze to chcem. Pred jazdou navolit zelany rezim prevodovky, v tom jednom poloautomatickom mode radit hore pidi-tlacitkom na lavej strane a dole nohou na vypinac jak z obyvacky; v inom mode zas neradit a nespojkovat vobec; v tom „normalnom“ radit tradicne… No ja by som sa z toho domylil urcite a v automatickom mode radil dole jak o zivot pripadne zabudol preradit v manualnom 😁.
    O znizeni spotreby nepochybujem (a mimochodom, vsak to radilo 6tku pri 65kmh??) a to je prinos, taktiez aj rychlejsie a plynulejsie preradovanie je prinosom (vid napr DSG v autach), len ta tzv „uzivatelska privetivost“ mi pride trocha nedotiahnuta zatial.

  4. raptor

    10. septembra 2009 at 8:52

    Moj nazor je ze ak to usetri spotrebu tak moj nazor ze len kozmeticky

    auta z automatickou prevodovkou maju vseobecne vyssiu spotrebu ako tie co maju manual, ako to bude v tomto pripade neviem..

    ze za mna radil pocitac na DN01 mi to nevadilo lebo to bol skuter do mesta, ale aby za mna radil pocitac na dovolenke?? v ziadnom pripade!!

  5. VladiB

    10. septembra 2009 at 9:34

    ogard Nie to som tak vôbec nemyslel že odporca pokroku…
    Inak Honda uvádza že prevodovka v motorke môže byť aj klasická manuálna, alebo táto nová,, príruba k motoru bude identická, t.z., že to bude vyrábané pre rôznych užívateľov v dvoch verziách, kľudne to môžem prirovnať k FJR z. r. 2006 s poloautomatickou prevodovkou a s klasickou manuálnou (samozrejme nie spojku ale výrobu oboch verzií).

    raptor S tým radením súhlasím už sme o tom v redakcii debatovali – to by asi nechcel nikto, všetko ale ukáže prax
    S tou spotrebou, keď počúvam na ceste ako niekto motorku vyťahuje do výšok, potom za dva, do výšok, za tri do výšok, križovatka, brzda, tak ti garantujem, že jeden a ten istý jazdec by s tou automatikou ušetril aj liter PHM na 100 km. Inak až to bude k dispozícii bude to dobrý námet na test

  6. raptor

    10. septembra 2009 at 9:43

    A ja ti garantujem ze jazdec ktory vytahuje motorku do vysok si nekupi motorku ktora mu to nedovoli

  7. VladiB

    10. septembra 2009 at 9:46

    raptor Kurňa na tým som neuvažoval, ….. však preto budú dve verzie

  8. RoboNM

    10. septembra 2009 at 10:45

    Mno, ak by to fungovalo tak, že si bez spojky kvaltuješ normálnou šaltpákou, alebo aj čudlíkom, tak na turistiku prečo nie, mne sa to osobne páči, mám to na crosske a je to super, nescípne ti to ani na 5-ke, v teréne sa nemusíš venovať spojkovaniu, mne osobne sa to páči. Full automat ee, automatická spojka mhm 🙂

    Apropos, stále platí, že ak si to chce niekto vyskúšať /automat. spojka/, moto je k dispozícii v prístave BA 🙂

  9. malymirec

    10. septembra 2009 at 18:54

    Kombinovane ABS, dvojite spojky, kontrola trakcie…
    Zachvilku pride co? Za to bude samo aj zatacat, startovat, autopilot???
    Tiez nie som proti pokroku, ale niekto to zacina prehanat.
    A ohanat sa so spotrebou paliva si myslim, ze nie je uplne namieste 🙄

  10. CBR900RR

    10. septembra 2009 at 20:31

    malymirec co ti na to poviem? no dokonalost HONDA 😁 😉

    Urcite bi som si to vyskusal vypada to zaujimavo 🙂

  11. VladiB

    11. septembra 2009 at 7:24

    Štatisticky napr. v automobilovom priemysle s nástupom ABS klesli dopr. nehody s nástupom ESP opäť klesni počty dopr. nehôd.
    A nič nemôže byť lepšia karta ako úspora paliva. Celosvetovo zdroje fosílnym palív raz skončia a každý jeden liter usporeného paliva je víťazstvo. Tak napr. aj v Amerike už ľudia prestali kupovať autá s 5 litrovými motormi
    Ja som za každú novú vec v tomto priemysle, a čas vždy ukáže či to malo zmysel alebo nie.

  12. raptor

    11. septembra 2009 at 7:30

    VladiB s tym sporenim paliva sa podla mojho nazoru seknes, ta motorka este nie je vonku a ty uz vidis ako setri palivo

    posilovac brzd u BMW tiez vyzeral ako dobra vec a nakoniec sa prislo na to ze do novych motoriek ho uz radsej nedavaju

  13. VladiB

    11. septembra 2009 at 9:38

    raptor To je pravda

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Partneri