Spoločnosť Honda predstavila novú prevodovku s dvojitou spojkou pre veľkoobjemové športové motocykle
8. september 2009 ? Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že vyvinula prvú plne automatickú prevodovku na svete určenú pre veľkoobjemové športové motocykle. Nová prevodovka ponúka jazdcom športové jazdné vlastnosti v kombinácii s jednoduchou obsluhou a vynikajúcou účinnosťou prenosu sily, ktorá zaisťuje porovnateľnú alebo nižšiu spotrebu paliva než pri štandardnej manuálnej prevodovke. Nový veľkoobjemový športový motocykel VFR vybavený touto novou prevodovkou bude na európsky a severoamerický trh uvedený v roku 2010, v Japonsku bude predaj zahájený neskôr.
Prvá motocyklová prevodovka s dvojitou spojkou na svete má ľahkú a kompaktnú konštrukciu, ktorá umožňuje jej spojenie s existujúcimi motormi bez zásadných úprav. Ďalej ponúka presnú kontrolu pri zrýchľovaní, ktorú jazdci požadujú, a to vďaka technológii elektronického riadenia, ktoré zaisťuje hladké a plynulé radenie. Aby bola prevodovka schopná reagovať na požiadavky jazdcov v mnohých rôznych situáciách, ponúka tri prevádzkové režimy ? dva plne automatické (D pre bežnú premávku a S pre športovú jazdu) a 6-rýchlostný manuálny režim, ktorý poskytuje rovnaký pocit pri radení ako manuálna prevodovka. Spoločnosť Honda plánuje zaradiť túto novú prevodovku do ďalších veľkoobjemových motocyklov, najmä športových modelov určených pre tradičné veľké motocyklové trhy.
Spoločnosť Honda hodlá aj naďalej pokračovať vo vývoji a výrobe motocyklov, ktoré budú spĺňať potreby spoločnosti a budú vyhovovať životnému štýlu jej užívateľov, s cieľom prispievať k radosti z jazdy a mobility.
Nová prevodovka má dve spojky, ktoré sú nezávisle určené pre radenie nepárnych a párnych rýchlostných stupňov. Pri radení pracujú striedavo. Napríklad pri radení z prvého na druhý rýchlostný stupeň počítač rozozná nutnosť preradenia a zaradí druhý stupeň, pričom uvoľní spojku so zaradeným prvým stupňom a súčasne spojí spojku s druhým stupňom, čím sa dosiahne plynulé preradenie. Niektoré existujúce prevodovky s dvoma spojkami majú veľké rozmery, ale nový systém využíva originálne technológie ako napríklad dvojitý hnací hriadeľ, inovatívnu konštrukciu spojok v jednej osi, či sústredenie hydraulických okruhov pod kryt motora ? všetky tieto riešenia prispievajú ku kompaktným rozmerom zariadenia. Kompaktné rozmery a nízka hmotnosť sú rovnako výsledkom použitia jednoduchého mechanizmu radenia vychádzajúceho z princípu štandardného motocyklového radiaceho bubnu. Optimalizované časovanie radenia prispieva k zníženiu spotreby paliva, ktorá je zhodná alebo nižšia než majú stroje s manuálnou prevodovkou, takže prevodovka s dvoma spojkami ponúka nielen športové jazdné vlastnosti, ale je aj ohľaduplnejšia k životnému prostrediu.
Honda predstavila novú prevodovku s dvojitou spojkou
Nebál by som sa toho, skôr tu ide aj o to, že jazdec nebude môcť robiť výstrelky typu na zadné a pod. Že to ušetrí spotrebu o tom nepochybujem ani najmenej, lebo polovica motorkárov neradí správne
Aby sme si rozumeli… nie som odporca pokroku ani to nekritizujem ako celok, len na prvy pohlad ma to nepresvedcilo ze to chcem. Pred jazdou navolit zelany rezim prevodovky, v tom jednom poloautomatickom mode radit hore pidi-tlacitkom na lavej strane a dole nohou na vypinac jak z obyvacky; v inom mode zas neradit a nespojkovat vobec; v tom „normalnom“ radit tradicne… No ja by som sa z toho domylil urcite a v automatickom mode radil dole jak o zivot pripadne zabudol preradit v manualnom 😁.
O znizeni spotreby nepochybujem (a mimochodom, vsak to radilo 6tku pri 65kmh??) a to je prinos, taktiez aj rychlejsie a plynulejsie preradovanie je prinosom (vid napr DSG v autach), len ta tzv „uzivatelska privetivost“ mi pride trocha nedotiahnuta zatial.
ogard Nie to som tak vôbec nemyslel že odporca pokroku…
Inak Honda uvádza že prevodovka v motorke môže byť aj klasická manuálna, alebo táto nová,, príruba k motoru bude identická, t.z., že to bude vyrábané pre rôznych užívateľov v dvoch verziách, kľudne to môžem prirovnať k FJR z. r. 2006 s poloautomatickou prevodovkou a s klasickou manuálnou (samozrejme nie spojku ale výrobu oboch verzií).
raptor S tým radením súhlasím už sme o tom v redakcii debatovali – to by asi nechcel nikto, všetko ale ukáže prax
S tou spotrebou, keď počúvam na ceste ako niekto motorku vyťahuje do výšok, potom za dva, do výšok, za tri do výšok, križovatka, brzda, tak ti garantujem, že jeden a ten istý jazdec by s tou automatikou ušetril aj liter PHM na 100 km. Inak až to bude k dispozícii bude to dobrý námet na test
Mno, ak by to fungovalo tak, že si bez spojky kvaltuješ normálnou šaltpákou, alebo aj čudlíkom, tak na turistiku prečo nie, mne sa to osobne páči, mám to na crosske a je to super, nescípne ti to ani na 5-ke, v teréne sa nemusíš venovať spojkovaniu, mne osobne sa to páči. Full automat ee, automatická spojka mhm 🙂
Apropos, stále platí, že ak si to chce niekto vyskúšať /automat. spojka/, moto je k dispozícii v prístave BA 🙂
Kombinovane ABS, dvojite spojky, kontrola trakcie…
Zachvilku pride co? Za to bude samo aj zatacat, startovat, autopilot???
Tiez nie som proti pokroku, ale niekto to zacina prehanat.
A ohanat sa so spotrebou paliva si myslim, ze nie je uplne namieste 🙄
Štatisticky napr. v automobilovom priemysle s nástupom ABS klesli dopr. nehody s nástupom ESP opäť klesni počty dopr. nehôd.
A nič nemôže byť lepšia karta ako úspora paliva. Celosvetovo zdroje fosílnym palív raz skončia a každý jeden liter usporeného paliva je víťazstvo. Tak napr. aj v Amerike už ľudia prestali kupovať autá s 5 litrovými motormi
Ja som za každú novú vec v tomto priemysle, a čas vždy ukáže či to malo zmysel alebo nie.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
ogard
10. septembra 2009 at 7:39
Asi k tomu budu dodavat samostatny navod na pouzivanie 😁
VladiB
10. septembra 2009 at 7:50
Nebál by som sa toho, skôr tu ide aj o to, že jazdec nebude môcť robiť výstrelky typu na zadné a pod. Že to ušetrí spotrebu o tom nepochybujem ani najmenej, lebo polovica motorkárov neradí správne
ogard
10. septembra 2009 at 8:29
Aby sme si rozumeli… nie som odporca pokroku ani to nekritizujem ako celok, len na prvy pohlad ma to nepresvedcilo ze to chcem. Pred jazdou navolit zelany rezim prevodovky, v tom jednom poloautomatickom mode radit hore pidi-tlacitkom na lavej strane a dole nohou na vypinac jak z obyvacky; v inom mode zas neradit a nespojkovat vobec; v tom „normalnom“ radit tradicne… No ja by som sa z toho domylil urcite a v automatickom mode radil dole jak o zivot pripadne zabudol preradit v manualnom 😁.
O znizeni spotreby nepochybujem (a mimochodom, vsak to radilo 6tku pri 65kmh??) a to je prinos, taktiez aj rychlejsie a plynulejsie preradovanie je prinosom (vid napr DSG v autach), len ta tzv „uzivatelska privetivost“ mi pride trocha nedotiahnuta zatial.
raptor
10. septembra 2009 at 8:52
Moj nazor je ze ak to usetri spotrebu tak moj nazor ze len kozmeticky
auta z automatickou prevodovkou maju vseobecne vyssiu spotrebu ako tie co maju manual, ako to bude v tomto pripade neviem..
ze za mna radil pocitac na DN01 mi to nevadilo lebo to bol skuter do mesta, ale aby za mna radil pocitac na dovolenke?? v ziadnom pripade!!
VladiB
10. septembra 2009 at 9:34
ogard Nie to som tak vôbec nemyslel že odporca pokroku…
Inak Honda uvádza že prevodovka v motorke môže byť aj klasická manuálna, alebo táto nová,, príruba k motoru bude identická, t.z., že to bude vyrábané pre rôznych užívateľov v dvoch verziách, kľudne to môžem prirovnať k FJR z. r. 2006 s poloautomatickou prevodovkou a s klasickou manuálnou (samozrejme nie spojku ale výrobu oboch verzií).
raptor S tým radením súhlasím už sme o tom v redakcii debatovali – to by asi nechcel nikto, všetko ale ukáže prax
S tou spotrebou, keď počúvam na ceste ako niekto motorku vyťahuje do výšok, potom za dva, do výšok, za tri do výšok, križovatka, brzda, tak ti garantujem, že jeden a ten istý jazdec by s tou automatikou ušetril aj liter PHM na 100 km. Inak až to bude k dispozícii bude to dobrý námet na test
raptor
10. septembra 2009 at 9:43
A ja ti garantujem ze jazdec ktory vytahuje motorku do vysok si nekupi motorku ktora mu to nedovoli
VladiB
10. septembra 2009 at 9:46
raptor Kurňa na tým som neuvažoval, ….. však preto budú dve verzie
RoboNM
10. septembra 2009 at 10:45
Mno, ak by to fungovalo tak, že si bez spojky kvaltuješ normálnou šaltpákou, alebo aj čudlíkom, tak na turistiku prečo nie, mne sa to osobne páči, mám to na crosske a je to super, nescípne ti to ani na 5-ke, v teréne sa nemusíš venovať spojkovaniu, mne osobne sa to páči. Full automat ee, automatická spojka mhm 🙂
Apropos, stále platí, že ak si to chce niekto vyskúšať /automat. spojka/, moto je k dispozícii v prístave BA 🙂
malymirec
10. septembra 2009 at 18:54
Kombinovane ABS, dvojite spojky, kontrola trakcie…
Zachvilku pride co? Za to bude samo aj zatacat, startovat, autopilot???
Tiez nie som proti pokroku, ale niekto to zacina prehanat.
A ohanat sa so spotrebou paliva si myslim, ze nie je uplne namieste 🙄
CBR900RR
10. septembra 2009 at 20:31
malymirec co ti na to poviem? no dokonalost HONDA 😁 😉
Urcite bi som si to vyskusal vypada to zaujimavo 🙂
VladiB
11. septembra 2009 at 7:24
Štatisticky napr. v automobilovom priemysle s nástupom ABS klesli dopr. nehody s nástupom ESP opäť klesni počty dopr. nehôd.
A nič nemôže byť lepšia karta ako úspora paliva. Celosvetovo zdroje fosílnym palív raz skončia a každý jeden liter usporeného paliva je víťazstvo. Tak napr. aj v Amerike už ľudia prestali kupovať autá s 5 litrovými motormi
Ja som za každú novú vec v tomto priemysle, a čas vždy ukáže či to malo zmysel alebo nie.
raptor
11. septembra 2009 at 7:30
VladiB s tym sporenim paliva sa podla mojho nazoru seknes, ta motorka este nie je vonku a ty uz vidis ako setri palivo
posilovac brzd u BMW tiez vyzeral ako dobra vec a nakoniec sa prislo na to ze do novych motoriek ho uz radsej nedavaju
VladiB
11. septembra 2009 at 9:38
raptor To je pravda