Connect with us

Spravodajstvo

Horex VR6 Roadster

Publikovaný

on

Po viac ako pol storočí sa do motocyklovej rodiny opäť vrátila dnes už pomaly kultová značka Horex. Svoj najväčší úspech zožala v rokoch 1925 – 1960. Pred piatimi rokmi však páni Clements Neese a Frank Fischer túto značku oživili a začali pracovať na niečom úplne novom a tu je výsledok – VR6 Roadster.

========================================

Žiadne retro
Horex nie je retrobike, ako by si mohol niekto myslieť. Tento motocykel je založený na dlhoročnej tradícii dizajnu, ale technologickými vlastnosťami je to moderný motocykel, ktorý vo svojej triede nemá zatiaľ žiadneho konkurenta. Je to vôbec prvý motocykel s motorom o objeme 1 200 ccm a s valcami usporiadanými radovo a zároveň vidlicovo. Tieto valce medzi sebou zvierajú uhol 15° a ich piesty sú prispôsobené tak, aby boli v jednej rovine. Túto koncepciu prebrali so súhlasom od nemeckej automobilky VW (Volkswagen).
__________________________________________________

Vzduchový kompresor
Ďalším nevídaným doplnkom na tomto motocykli je vzduchový kompresor. O ten sa postarala značka Rotrex. Kompresor pracuje podobne, ako turbodúchadlo, akurát neodvádza spálený benzín, ale privádza do motora presné množstvo vzduchu. Kompresor je napojený na plynovú rukoväť a je zosúladený s motorom tak, aby pri vysokých rýchlostiach dosahoval čo najlepšieho efektu tzv. preplňovania motora. Tým pádom sa hranica výkonovej krivky zastavila na 200 plnokrvných žrebcoch a s krútiacim momentom 150 Nm pri 8 500 ot./min.
__________________________________________________

Ostatné perličky
Pri tomto všetkom si motor zachoval neuveriteľnú šírku a to len 429 mm! To je rozmer motora, aký majú aj niektoré štvorvalce. V hlave valcov pracuje 18 ventilov, na každý valec sú dva sacie a jeden výfukový ventil a všetko to riadi trojica vačkových hriadeľov. Zadné koleso je pri tom poháňané remeňom, čo je v tejto triede tiež novinkou. Motocykel sa zastavil na prijateľnej váhe 240 kg, k čomu určite prispel aj hliníkový rám. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, takže je predpoklad, že tento motocykel dokáže vyvinúť aj väčšiu rýchlosť. Ale technici dobre vedeli, čo robia, pretože postavili predsa „naked bike“. Dizajnovo teda s guľatým svetlometom, smerovkami a dvoma budíkmi do tejto kategórie jednoznačne patrí. Keď sme pri tom dizajne, tak najzaujímavejším dielom je trojica koncoviek výfuku. Tento motocykel by sa mal vyrábať v Nemecku a jeho cena je odhadovaná na 20 000 Eur (602 520 Sk).
__________________________________________________

Horex VR6 Roadster
Cena: odhadovaná na 20 000 Eur
Motor: 1 218 ccm, 18 ventilov, TOHC 15° V6
Výkon: 200 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 150 Nm
Prevodovka: 6-stupňová, remeň
Rám: hliníkový
Prevádzková hmotnosť: 239 kg
Rázvor: 1 475 mm
Výška sedla: 820 mm (+-20)
Objem pal. nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 120/70 ZR-17
vzadu: 190/55 ZR-17
__________________________________________________

Text: Števo Hvizdák, foto: archív Motomedia
Publikované: Motomagazín 11/2010

Horex VR6 Roadster

3 komentáre

3 Comments

  1. RoboNM

    27. decembra 2010 at 12:57

    Hmm, pekné 🙂

    i keď, Už existoval aj Horec 8 valec 😁
    [linka]

  2. kankoXF

    27. decembra 2010 at 20:25

    🙂 👍 JJ
    Jaka Jawa!!!

  3. malymirec

    28. decembra 2010 at 15:18

    Veľmi som zvedavý na prvý test 😇
    Táto motorka mi moc moc učarovala vzhľadom. A to nehovorím o motore 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri