Čo si budeme nahovárať, hry, hračky a zábavu máme radi všetci a je jedno či máte práve 10 alebo 50 rokov, keď sa naskytne správna chvíľa, tak práca a povinnosti idú bokom. Presne v tomto duchu prichádza najnovší prírastok na trhu úžitkových štvorkoliek – Access Max 700 EFI a ako sme sa presvedčili v našom redakčnom teste je pripravený kedykoľvek hodiť prácu za hlavu a vrhnúť sa na poriadnu adrenalínovú zábavu.
Špička v ponuke výrobcu Max 700 je novinkou, ktorá sa radí na absolútny vrchol v ponuke výrobcu a je citeľným posunom vpred nielen po dizajnovej, ale aj motorickej stránke. Moderný dizajn a veľmi dobrá úroveň dielenského spracovania musia uspokojiť aj náročných užívateľov. No a to isté platí aj v prípade podvozku, ktorý je pripravený zvládať najnáročnejší terén.
Motorická moderna Kvapalinou chladený jednovalec o objeme 686 ccm je vybavený štvorventilovou technikou ovládanou rozvodom SOHC. Vnútorný povrch valca je pokrytý keramickou vrstvou, ktorá znižuje trenie vo vnútri valca a pomáha lepšie odvádzať teplo a zvyšuje životnosť motora. Ľahký kovaný piest vyniká tuhosťou a pomáha dostať motor rýchlo do otáčok. Naopak, o kultivovaný chod bez vibrácií sa stará vyvažovacia hriadeľ. Tu však výpočet technických inovácií nekončí a o prípravu zmesi sa stará elektronické vstrekovanie od firmy Bosch, ktoré spolupracuje so snímačom polohy škrtiacej klapky a ponúka lineárne narastajúci výkon. No a o tom, že výkon tomuto motoru nechýba sme sa presviedčali na každom kroku, vlastne po celý čas som mal zaradený rýchly prevodový stupeň a to aj v pomalých sekciách alebo strmých stúpaniach, čo je samo o sebe dobrou vizitkou motora. Tento výkon sa na kolesá dostáva pomocou štandardného dvojstupňového variátora a ďalej si môžete elektronicky aktivovať predný náhon a keď je najhoršie, tak aj uzávierku prednej nápravy.
Obratný podvozok Základ podvozku tvorí tuhý oceľový rám v ktorom je uložený motor. Všetky štyri kolesá sú zavesené nezávisle a vysoký zdvih pruženia sľubuje bezproblémovú prejazdnosť aj v náročnom teréne. Tuhosť pruženia sa potom dá nastaviť v piatich polohách. O rýchle spomalenie sa stará štvorica kotúčových bŕzd. V prípade podvozku by som však vyzdvihol kompaktnosť celej konštrukcie a krátky rázvor, čo prinášalo ľahké a obratné ovládanie, ktoré nie je u úžitkových štvorkoliek samozrejmosťou. Max na tom nebol zle ani čo sa týka hmotnosti a so svojimi 305 kg patrí medzi najľahšie vo svojej triede.
Ergonómia športovca Vydarený dizajn som už spomínal a potešila aj úroveň dielenského spracovania. Pri pohľade zboku Max vyzerá skôr ako športová štvorkolka s vysokými zdvihmi pruženia a plynule nadväzujúcim jednodielnym sedlom na nádrž. Športový je aj posed a sedlo je len minimálne vykrojené a sedíte tak viac vzpriamene. Napriek tomu komfortu je dostatok a miesto tu nájde aj prípadný spolujazdec, ktorý má naviac k dispozícii vyvýšené plastové plošiny namiesto stúpačiek.
Bohatá výbava V prípade štvorkoliek ázijského pôvodu sme si už zvykli na bohatú sériovú výbavu a Max v tomto smere rozhodne nesklamal. Okrem efektných hliníkových diskov a robustných kovových nosičov, ktoré naviac štvorkolku chránia pred poškodením sa už v sériovej výbave dočkáte kovových krytov motora a podvozku, vodotesnej odkladacej skrinky vpredu, elektrického navijáku, homologovaného ťažného zariadenia a 12V zásuvky.
V ústrety zábave Aj keď Max 700 sa radí do kategórie úžitkových štvorkoliek, tak hneď po prvých metroch strávených v sedle bolo jasné, že táto štvorkolka je pripravená maximálne vyjsť v ústrety aj športovo a dobrodružne ladeným jazdcom. V nemalej miere za to môže výkonný motor, ktorý už od najnižších otáčok zásobuje jazdca dostatkom výkonu, ktorý sa vo veľmi lineárnej krivke a prakticky bez výkyvov šplhal až do svojho maxima. Pomalé prekonávanie náročných úsekov, alebo naopak okamžitá akcelerácia, je na porovnateľnej úrovni ako v prípade renomovanej konkurencie podobných objemov.
Potom je tu podvozok, ktorý je síce nastavený mäkšie a ponúkal komfortnú jazdu aj pri rýchlych presunoch po rozbitých cestách, no vysoké zdvihy pruženia dokázali bez mihnutia oka absorbovať aj väčšie nárazy a občasný ľahký prelet ponad horizontník nijako negatívne neovplyvnil kvalitu jazdy, práve naopak, tej zábavy bolo zrazu ešte o niečo viac. Čo ma však potešilo najviac bola obratnosť štvorkolky, ktorú so sebou prinášal krátky rázvor. Chvíľu som si vzhľadom na rozmery a zameranie štvorkolky musel na to zvykať, no v náročnom teréne som tomu rýchlo prišiel na chuť a bez problémov sa dali robiť v stúpačkach „otáčky okolo nohy“ pričom zadné kolesá boli neustále v šmyku, čo ešte uľahčovalo prudké zatáčanie a ovládanie bolo doslova hravé.
Je Max 700 ešte úžitková štvorkolka? Odpoveď je áno a práve v tom je najväčší plus tejto štvorkolky. Môžete na ňu naložiť všetko potrebné, poprípade zapnúť dozadu vozík alebo kosačku presne tak, ako na bežnej pracovnej štvorkolke, no s jediným rozdielom, že cestou za prácou si to môžete strihnúť hustým lesom alebo blatistým brodom a užiť si pri tom trochu zábavy.
Záver Access Max 700 je štvorkolkou, ktorá je pripravená uspokojiť aj náročného zákazníka, nechýba jej výkon, kvalitný podvozok a bohatá sériová výbava, vďaka čomu môžete rovno vyraziť za prácou alebo v tomto prípade aj za zábavou, no a pri cene 6 799 Eur sa dá povedať, že za relatívne málo peňazí na vás naozaj čaká kopec zábavy.
Access Max 700 EFI
Cena: 6 799 Eur
Motor: 686 ccm, 4 ventily, SOHC, R1
Výkon: výrobca neudáva
Krút. moment: výrobca neudáva
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 040 x 1 200 x 1 252 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 305 kg
Rázvor: 1 260 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 21 l
Pneu: vpredu: 25×8-12, vzadu: 25×10–12
Homologizácia: áno
ATV na trest zapožičal: ASP Group, s.r.o., Žebrák (CZ)
Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2013
Janka
Hračka pre veľkých chlapcov – Test Access Max 700 EFI
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Frank
13. mája 2013 at 6:17
Toto je paráda, len škoda, že naša legislatíva obmedzila pohyb mimo cesty 🙁
Aj ked úprimne niekedy sa tomu nečudujem 🤐