Connect with us
Aprilia Tuareg 660

Spravodajstvo

Jakeš skončil, na Katriňáka čaká osudová siedma etapa

Publikovaný

on

Na účastníkov najťažšej rely sveta čakala vo štvrtok najdlhšia etapa tohto ročníka (817 km). Už mimoriadne dlhý selektívny úsek (414 km) pred začatím samotného špeciálu preveril kvalitu nočného rýchleho servisu, po predchádzajúcich dvoch dňoch bez asistencie.Tento úsek bohužiaľ znamenal koniec aj pre slovenského pretekára Ivana Jakeša. Ten mal prvý vážny technický problém už cca 50-60 km po štarte do etapy, kedy mu zlyhala elektroinštalácia motocykla. Po dlhom čase čakania sa dočkal servisného vozidla, mechanik Rasťo Katriňák odhalil chybu a túto rýchlo odstránil. "Snažil som sa čo najrýchlejšie v rámci povolených limitov dostať na štart rýchlostnej skúšky, no času bolo málo a predo mnou ešte viac ako 350 km," uviedol Ivan Jakeš. Jeho radosť z odstránenia technického problému však netrvala dlho. "Už po 150 kilometroch po oprave sa mi rozsypala celá elektrika aj iné časti motorky. Toto sa už urobiť nedalo, navyše to bolo v úseku, ktorým už servisné vozidlá nešli," spresnil nešťastný Jakeš. "Popoludní už bol naložený v nepopulárnom zbernom kamióne, a po príchode do cieľa etapy, poletí najbližším možným spojom do Európy," informoval Marián Novikmec, manažér Environ Servis Moto Teamu.

Bez problémov sa nezaobišiel vo štvrtok ani 40-ročný Katriňák. "Tesne pred začiatkom takmer 400 kilometrovej rýchlostnej skúšky som zistil, že mám úplne prasknutú zadnú lavicu motocykla. No nemal som čas rozmýšľať, čo s tým a musel som vyštartovať. Celý čas som dúfal, že to vydrží. Po dojazde do cieľa rýchlostnej skúšky som sa zhrozil pri pohľade na túto časť motorky. Všetko to držalo iba silou vôle na jednej skrutke," povedal Katriňák po príjazde do cieľa.

Doposiaľ bola pre Katriňáka vždy osudná siedma etapa, ktorá je na programe v piatok. "Vôbec si neuvedomujem, či je zajtra siedma alebo hocijaká iná etapa. Sústredím sa pred ňou tak isto ako doposiaľ pred každou. S bratom Rasťom sme zoservisovali motorku, idem sa ešte raz najesť a dobre vyspať, aby som si odpočinul. Ide sa mi dobre, len aby mi motorka vydržala. Nepresiľujem ani seba, ani stroj. Snažím sa ísť bez rizík a v rámci možností na istotu. Cítim ešte výkonnostnú rezervu, vďaka ktorej by som v celkovom hodnotení ešte mohol postúpiť o pár priečok, ale Dakar ešte zďaleka nekončí, preto nechcem nezdravo riskovať. Ozaj by som chcel prísť až do cieľa," dodal na záver martinský jazdec.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri