Moto3 – to je názov novej triedy, ktorá od roku 2012 nahradí v Majstrovstvách sveta cestných motocyklov súčasné stodvadsaťpäťky.
Dvojtaktné motory s objemom 125 ccm budú nahradené štvortaktnými motormi dvojitého objemu, teda 250-kami. Presnejšie sa jedná o jednovalec s vŕtaním 81 mm. Definitívne rozhodnutie padlo počas Grand Prix Českej republiky, kde boli predstavené aj niektoré ďalšie podrobnosti. Každý motor by mal byť použiteľný minimálne v troch pretekoch a jeho cena by nemala presiahnuť 10 000 €. Každý zúčastnený výrobca by mal navyše v prípade dopytu byť schopný zásobiť motormi minimálne pätnásť pretekárov.
Názory na túto zmenu sa rôznia, hlavne pamätníci sú sklamaní, pretože dvojtakty sú podľa mnohých z nich považované za "skutočnejšie" pretekárske náčinie, pravda je však taká, že súčasnú predraženú situáciu okolo MS bolo treba riešiť. Po tom, ako sa tento rok jednoznačne ako prínos uviedla nová trieda Moto2, ktorá nahradila 250-ky, očakáva sa niečo podobné aj v prípade Moto3. Tento projekt navyše odobrujú aj súčasní pretekári svetového šampionátu, ktorí na otázku okolo novej triedy odpovedali aj na tlačových konferenciách po jednotlivých pretekoch v Brne. V zásade sa zhodujú na tom, že štartové pole by sa malo vyrovnať a hlavne pre nováčikov, ktorí do MS vstúpia, to bude šanca presadiť sa, keďže v súčasnosti sa len ťažko môžu v začiatkoch dostať ku konkurencieschopnému materiálu. Ako ďalšiu výhodu pretekári vidia jednoduchšie nastavenie motocykla, keď dvojtakty sú napríklad omnoho citlivejšie na zmenu počasia.
Na záver treba dodať, že príchodom triedy Moto3 sa nejde až tak celkom do neznáma, keďže tieto stroje už jazdia v japonskom šampionáte.
No neviem, pre mna mali dvojtaktne „motorove pily“ 125tky caro a ich zavody boli ovela zaujimavejsie ako samotne MotoGp, jednovalcova 250tka mi pripadala vzdy ako lenivec, taky o nicom motor, ani rici ani cici
Tiež mi budú klasické dvojtakty chýbať. Ako fanúšik som na tom vyrastal a nikdy nezabudnem na tú vôňu spáleného ricínu, ktorý sa však už dávno na pretekoch nepoužíva. Aj klasické päťstovky boli môjmu srdcu bližšie ako MotoGP. Čo sa ale týka rýchlosti novej triedy Moto3, tak to celkom pomalé a lenivé nebude, podľa niektorých informácií na terajšie 125-ky strácajú cca 2-3 sekundy na kolo.
Tiež mi budú klasické dvojtakty chýbať. Ako fanúšik som na tom vyrastal a nikdy nezabudnem na tú vôňu spáleného ricínu, ktorý sa však už dávno na pretekoch nepoužíva. Aj klasické päťstovky boli môjmu srdcu bližšie ako MotoGP. Čo sa ale týka rýchlosti novej triedy Moto3, tak to celkom pomalé a lenivé nebude, podľa niektorých informácií na terajšie 125-ky strácajú cca 2-3 sekundy na kolo.
Veď práve, je to začiatok vývoja. To sa týka aj triedy Moto2, ktorá je zatiaľ pomalšia ako Superšporty. Ale podľa Vostárka, ktorý teraz šiel v Brne Moto2, je to omnoho lepšie zvezenie ako Superšport.
Na moto2 sa mi nepacia tie obemdzenia; motor len od Hondy, 2 druhy podvozkov, podla mna to je haluz, sak o tom by mali byt kazde preteky, kto aku motorku postavi ako ju dokaze vyladit. Samozrejme jazdec je na prvom mieste.
V motokrose sa niečo podobné už udialo dávno.
250 4T jednovalec má ozaj paru, tie motory v motokrose aj v endure preskočili 125 2T. Potom neskor povolili objem 2T motorov na 144 a potom až na 150cm ale aj tak sa v motokrose jazdia dvojtakty ojedinele už. Myslím na svetovej úrovni. Po gulášových pretekoch je ešte 125 2T dosť a jazdia dokonca aj svoju tiredu často. V endure zatiaľ nič ľahšie ako 2T nevymysleli takže tam majú dvojtakty svoje miesto stále. Ale cestnú športovú motorku dvojtakt 125 vidím na našich cestáh ozaj ojedinele. Škoda, že sa skončila éra dvojtaktov, tie ako hovoria tomu bratia Řechtačky nemali chybu.
Kxbibo: máš pravdu a navyše je to s tým motokrosom prepojené, veď pretekársky motocykel Moriwaki MD 250, ktorý jazdí v Japonsku a je na fotke pri článku, má pod kapotou motor Honda CRF250X…
Tak moment, pokial si dobre spominam, tak CRF motory maju zivotnost pri zatazi v motokrose maximalne 13 mh (overitelna informacia) neverim, ze by teda mohli vydrzat 2 – 3 preteky na ceste, vychadzajuc z predpokladu ze zaklad Moto3 by mali tvorit prave upravene motory z MX.
Ták a je to tu. Samozrejme dôvody sú komerčné, klasika sa stratila. Pre mňa preteky nestratili na lesku, len trošku z nadhľadu vidím súčasné MotoGP ako majstrák Španielska v 125ccm, Hondacup v Moto2… to je čiste Hodna loby, jeden druh motora… no neviem im prísť na chuť, aj keď sa stále iba deklaruje, koľko ich je na štarte. MotoGP-sa tak pretechnizovalo, že málokto ju zvláda, preteky sú často nudné… „najlacnejšie“ body. Nechápem, prečo v tejto triede nie je posun starších motoriek ďalej, aby bolo pole „hustejšie“. Iste, piloti sú geniálni, to je fakt, ale stále vzdychať za starou krásnou érou je smutné.
Na margo Moto2… proste ju zaraďujem do skupiny 4-taktov, ktoré bežný fanda nerozozná od seba : 600 SS, 600 Stok, 1000 Stock, Moto2… hučia rovnako, vypadajú rovnako, je to trieštenie tried na rovnakom princípe. toť nedávno aj totálny laik rozoznal 80-125-250-500.
Ale vývoj a hlavne komercia sa nedá zastaviť… a tak sa tešme tomu, čo je 🙂
kxbibo: bude stacit fakt, ze som v Honde pracoval? alebo si mozes zavolat hociktoremu dealerovi, popripade na centralu technikovi, popripade Lacovi Snegonovi, ten ich generalkoval niekolko….
A ked som napisal maximalne 13 mh, mal som tym na mysli „maximalne“ 13 mh a menej.
blackhole ide mi len o informácie. O nič viac. Rýpať nechcem. Výmena piestu nie je generálka, ale servis, teda aspoň u mňa pri týchto motoroch. Je to niekomu divné ale na bežnej cestnej moto zoderieš asi skôr gripy na riadítkach ako piesty. 😁
kxbibo : mne sa tiez nechce dotahovat, vychadzam len z toho co viem o CRF… motoroch. A pre niekoho je vymena piestu servis, pre niekoho nie, ide len o slovcko 😉
Večná škoda…. vmam eľmi v oblube dvojtakty ( posledné dva roky som ho aj jazdil ) a aj ked som už prešie lna 4t 750tku tak si raz ešte zadelím dvojtaktnú NSR 250 🙂
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
blackhole
17. augusta 2010 at 11:12
No neviem, pre mna mali dvojtaktne „motorove pily“ 125tky caro a ich zavody boli ovela zaujimavejsie ako samotne MotoGp, jednovalcova 250tka mi pripadala vzdy ako lenivec, taky o nicom motor, ani rici ani cici
Risso46
17. augusta 2010 at 11:53
Tiež mi budú klasické dvojtakty chýbať. Ako fanúšik som na tom vyrastal a nikdy nezabudnem na tú vôňu spáleného ricínu, ktorý sa však už dávno na pretekoch nepoužíva. Aj klasické päťstovky boli môjmu srdcu bližšie ako MotoGP. Čo sa ale týka rýchlosti novej triedy Moto3, tak to celkom pomalé a lenivé nebude, podľa niektorých informácií na terajšie 125-ky strácajú cca 2-3 sekundy na kolo.
Risso46
17. augusta 2010 at 11:54
Tiež mi budú klasické dvojtakty chýbať. Ako fanúšik som na tom vyrastal a nikdy nezabudnem na tú vôňu spáleného ricínu, ktorý sa však už dávno na pretekoch nepoužíva. Aj klasické päťstovky boli môjmu srdcu bližšie ako MotoGP. Čo sa ale týka rýchlosti novej triedy Moto3, tak to celkom pomalé a lenivé nebude, podľa niektorých informácií na terajšie 125-ky strácajú cca 2-3 sekundy na kolo.
blackhole
17. augusta 2010 at 11:57
Risso46 3 sekundy je rozdiel triedy. Ale beriem, ze cely vyvoj je len niekde na zaciatku a zrychli sa to.
Risso46
17. augusta 2010 at 12:36
Veď práve, je to začiatok vývoja. To sa týka aj triedy Moto2, ktorá je zatiaľ pomalšia ako Superšporty. Ale podľa Vostárka, ktorý teraz šiel v Brne Moto2, je to omnoho lepšie zvezenie ako Superšport.
blackhole
17. augusta 2010 at 12:49
Na moto2 sa mi nepacia tie obemdzenia; motor len od Hondy, 2 druhy podvozkov, podla mna to je haluz, sak o tom by mali byt kazde preteky, kto aku motorku postavi ako ju dokaze vyladit. Samozrejme jazdec je na prvom mieste.
kxbibo
17. augusta 2010 at 16:46
V motokrose sa niečo podobné už udialo dávno.
250 4T jednovalec má ozaj paru, tie motory v motokrose aj v endure preskočili 125 2T. Potom neskor povolili objem 2T motorov na 144 a potom až na 150cm ale aj tak sa v motokrose jazdia dvojtakty ojedinele už. Myslím na svetovej úrovni. Po gulášových pretekoch je ešte 125 2T dosť a jazdia dokonca aj svoju tiredu často. V endure zatiaľ nič ľahšie ako 2T nevymysleli takže tam majú dvojtakty svoje miesto stále. Ale cestnú športovú motorku dvojtakt 125 vidím na našich cestáh ozaj ojedinele. Škoda, že sa skončila éra dvojtaktov, tie ako hovoria tomu bratia Řechtačky nemali chybu.
Risso46
17. augusta 2010 at 17:55
Kxbibo: máš pravdu a navyše je to s tým motokrosom prepojené, veď pretekársky motocykel Moriwaki MD 250, ktorý jazdí v Japonsku a je na fotke pri článku, má pod kapotou motor Honda CRF250X…
blackhole
17. augusta 2010 at 18:56
Tak moment, pokial si dobre spominam, tak CRF motory maju zivotnost pri zatazi v motokrose maximalne 13 mh (overitelna informacia) neverim, ze by teda mohli vydrzat 2 – 3 preteky na ceste, vychadzajuc z predpokladu ze zaklad Moto3 by mali tvorit prave upravene motory z MX.
raptor
17. augusta 2010 at 21:01
Nebolo to tak davno ked rossi povedal mudru vetu ze by radsej jazdil na nesputanej 2T 500 ako na sterilnej 4T 1000
rudoeifel
18. augusta 2010 at 5:17
Ták a je to tu. Samozrejme dôvody sú komerčné, klasika sa stratila. Pre mňa preteky nestratili na lesku, len trošku z nadhľadu vidím súčasné MotoGP ako majstrák Španielska v 125ccm, Hondacup v Moto2… to je čiste Hodna loby, jeden druh motora… no neviem im prísť na chuť, aj keď sa stále iba deklaruje, koľko ich je na štarte. MotoGP-sa tak pretechnizovalo, že málokto ju zvláda, preteky sú často nudné… „najlacnejšie“ body. Nechápem, prečo v tejto triede nie je posun starších motoriek ďalej, aby bolo pole „hustejšie“. Iste, piloti sú geniálni, to je fakt, ale stále vzdychať za starou krásnou érou je smutné.
Na margo Moto2… proste ju zaraďujem do skupiny 4-taktov, ktoré bežný fanda nerozozná od seba : 600 SS, 600 Stok, 1000 Stock, Moto2… hučia rovnako, vypadajú rovnako, je to trieštenie tried na rovnakom princípe. toť nedávno aj totálny laik rozoznal 80-125-250-500.
Ale vývoj a hlavne komercia sa nedá zastaviť… a tak sa tešme tomu, čo je 🙂
kxbibo
18. augusta 2010 at 6:15
blackhole a kto ti overí tú informáciu životnosť 13mth?
blackhole
18. augusta 2010 at 6:31
kxbibo: bude stacit fakt, ze som v Honde pracoval? alebo si mozes zavolat hociktoremu dealerovi, popripade na centralu technikovi, popripade Lacovi Snegonovi, ten ich generalkoval niekolko….
A ked som napisal maximalne 13 mh, mal som tym na mysli „maximalne“ 13 mh a menej.
kxbibo
18. augusta 2010 at 7:36
blackhole 😁 asi trošku pritiahnuté za vlasy. A čo ste v tých motoroch menili po 13mth?
blackhole
18. augusta 2010 at 7:46
kxbibo ja osobne nic, ale menili sa piesty, kruzky, piestne capy. Neviem o co Ti ide, ale pokracuj 😘
kxbibo
18. augusta 2010 at 8:17
blackhole ide mi len o informácie. O nič viac. Rýpať nechcem. Výmena piestu nie je generálka, ale servis, teda aspoň u mňa pri týchto motoroch. Je to niekomu divné ale na bežnej cestnej moto zoderieš asi skôr gripy na riadítkach ako piesty. 😁
blackhole
18. augusta 2010 at 8:20
kxbibo : mne sa tiez nechce dotahovat, vychadzam len z toho co viem o CRF… motoroch. A pre niekoho je vymena piestu servis, pre niekoho nie, ide len o slovcko 😉
raptor
18. augusta 2010 at 10:01
Z toho mala co viem o CRF tak honda mala problem zo zaklepavanim ventilov..
Mato69
19. augusta 2010 at 15:59
Večná škoda…. vmam eľmi v oblube dvojtakty ( posledné dva roky som ho aj jazdil ) a aj ked som už prešie lna 4t 750tku tak si raz ešte zadelím dvojtaktnú NSR 250 🙂