Rakúska značka KTM uvoľnila prvé oficiálne informácie ohľadom pripravovaného projektu motocyklov poháňaných elektromotorom. Dvojica modelov s označením Freeride otvára úplne novú kapitolu v histórii výrobcu a predstavenie elektromotorom poháňaného športového motocykla, ktorý produkuje nulové emisie opäť umožní jazdcu s terénnym motocyklom v prostredí, kde sa práve kvôli emisiám a hluku nemohol pohybovať.
KTM je predovšetkým výrobcom športového náradia a v tomto duchu prebieha aj vývoj konceptu Freeride. Výkonové parametre sú porovnateľné s ostrou dvojtaktnou 125-kou. Výkon elektromotora vrcholí na hranici 30 k pri 6 000 otáčkach. Oveľa zaujímavejšia je hodnota krútiaceho momentu 43 Nm, ktorú má jazdec k dispozícii už od 500 otáčok. Aj najmenšie pootočenie plynovou rukoväťou sa tak premieta do okamžitej odozvy na zadnom kolese. Na motore nenájdete spojku a k rozbehu stačí jednoducho pootočiť plynovou rukoväťou. Batéria novej generácie na jedno nabitie ponúkne zhruba hodinu jazdy v prostredí typickom pre enduro jazdu. Na opätovné nabitie na 100% potrebuje zhruba 90 minút, alebo ju jednoducho vymeníte za druhú. Životnosť batérie dosahuje približne 500 nabití, čo je porovnateľný životný cyklus so spaľovacím motorom. Kvalitný podvozok je prispôsobený k jazde v najnáročnejších podmienkach súťažného endura pri použití porovnateľných komponentov ako v prípade klasického konceptu. Celý motocykel váži len 90 kg, čo je rovnako na úrovni motocykla so spaľovacím motorom. Konkurencieschopná by mala byť aj cena, ktorá neprekročí hranicu 10 000 Eur a prvé sériové kusy budú k dispozícii už na jar budúceho roku.
KTM Freeride sa do predaja dostane už na jar roku 2011
KTM Freeride v predaji už v roku 2011
KTM Freeride váži len 90 kg
Motor disponuje výkonom porovnateľným s dvojtaktnou 125-kou
KTM Freeride Street bude predstavený spolu s endurom
👍
priznám sa, že od začiatku vývoja elektro-cyklov som sa na ne pozeral kriticky, no keď sa človek nad tým zamyslí, tak byť v prostredí biotopu nepočuteľný a najlepšie aj neviditeľný (camo nástrek, maskáče) …
prečo nie ? 😈
MartineR …a čo takto beduínsku kamufláž, solárne panely a hybaj sa natriasať po dunách na Sahare? 😀
Nie je to asi nápad z najhorších postrkať do velocipédov elektromotory, ale chce to zverejniť detailný záber na zadnú kyvku, aby bolo jasné či sa tam bude dať upevniť aj vrchnák z ovocnej drene, ako sme mali za čias pubescentných na našich bicykloch. Nostalgické spomienky – ako to krásne rapčalo, keď sme sa rútili dole dedinou. A ako nám ľudia radostne mávali… vlastne moment, ak niekto kýve s rukou a prsty má zovreté v päsť, to asi mávanie nebolo… 😉
Heavy ten napad s vrchnakom z ovocnej drene do elektrocyklov si si mal dat patentovat.. podla ti to touratech alebo aspon wunderlich ukradne… o rizome ani nehovoriac 😁
A uz sa nebude dat zvysit vykon pretryskovanim ale bude sa prepajkovavat 🤣 najvacsi tuneri budu mat v ruke proxxon pajkovacku a drazdit zensku dusu drsnou vonou kolofonie 🤣
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
25. marca 2010 at 9:50
👍
priznám sa, že od začiatku vývoja elektro-cyklov som sa na ne pozeral kriticky, no keď sa človek nad tým zamyslí, tak byť v prostredí biotopu nepočuteľný a najlepšie aj neviditeľný (camo nástrek, maskáče) …
prečo nie ? 😈
Heavy
25. marca 2010 at 10:08
MartineR …a čo takto beduínsku kamufláž, solárne panely a hybaj sa natriasať po dunách na Sahare? 😀
Nie je to asi nápad z najhorších postrkať do velocipédov elektromotory, ale chce to zverejniť detailný záber na zadnú kyvku, aby bolo jasné či sa tam bude dať upevniť aj vrchnák z ovocnej drene, ako sme mali za čias pubescentných na našich bicykloch. Nostalgické spomienky – ako to krásne rapčalo, keď sme sa rútili dole dedinou. A ako nám ľudia radostne mávali… vlastne moment, ak niekto kýve s rukou a prsty má zovreté v päsť, to asi mávanie nebolo… 😉
raptor
25. marca 2010 at 10:55
Heavy ten napad s vrchnakom z ovocnej drene do elektrocyklov si si mal dat patentovat.. podla ti to touratech alebo aspon wunderlich ukradne… o rizome ani nehovoriac 😁
RoboNM
25. marca 2010 at 14:16
Do terénu vidím fakt viac menej iba výhody, odľahčenie, hluk, emisie, teplo, mňamky 👍
raptor
25. marca 2010 at 14:30
A uz sa nebude dat zvysit vykon pretryskovanim ale bude sa prepajkovavat 🤣 najvacsi tuneri budu mat v ruke proxxon pajkovacku a drazdit zensku dusu drsnou vonou kolofonie 🤣
kxbibo
25. marca 2010 at 16:50
Pančovaná motorka 😁
Rád by som sa na tom povozil.
RoboNM
25. marca 2010 at 17:27
Mali by ešte doplniť pedále ako u babety, aby si si mohol poprípade dobiť baterku v teréne šľapaním 🤣 🤣