Connect with us

Spravodajstvo

KTM Freeride v predaji už v roku 2011

Publikovaný

on

Rakúska značka KTM uvoľnila prvé oficiálne informácie ohľadom pripravovaného projektu motocyklov poháňaných elektromotorom. Dvojica modelov s označením Freeride otvára úplne novú kapitolu v histórii výrobcu a predstavenie elektromotorom poháňaného športového motocykla, ktorý produkuje nulové emisie opäť umožní jazdcu s terénnym motocyklom v prostredí, kde sa práve kvôli emisiám a hluku nemohol pohybovať.
KTM je predovšetkým výrobcom športového náradia a v tomto duchu prebieha aj vývoj konceptu Freeride. Výkonové parametre sú porovnateľné s ostrou dvojtaktnou 125-kou. Výkon elektromotora vrcholí na hranici 30 k pri 6 000 otáčkach. Oveľa zaujímavejšia je hodnota krútiaceho momentu 43 Nm, ktorú má jazdec k dispozícii už od 500 otáčok. Aj najmenšie pootočenie plynovou rukoväťou sa tak premieta do okamžitej odozvy na zadnom kolese. Na motore nenájdete spojku a k rozbehu stačí jednoducho pootočiť plynovou rukoväťou. Batéria novej generácie na jedno nabitie ponúkne zhruba hodinu jazdy v prostredí typickom pre enduro jazdu. Na opätovné nabitie na 100% potrebuje zhruba 90 minút, alebo ju jednoducho vymeníte za druhú. Životnosť batérie dosahuje približne 500 nabití, čo je porovnateľný životný cyklus so spaľovacím motorom. Kvalitný podvozok je prispôsobený k jazde v najnáročnejších podmienkach súťažného endura pri použití porovnateľných komponentov ako v prípade klasického konceptu. Celý motocykel váži len 90 kg, čo je rovnako na úrovni motocykla so spaľovacím motorom. Konkurencieschopná by mala byť aj cena, ktorá neprekročí hranicu 10 000 Eur a prvé sériové kusy budú k dispozícii už na jar budúceho roku.

KTM Freeride sa do predaja dostane už na jar roku 2011

KTM Freeride v predaji už v roku 2011

7 komentárov

1 komentár

  1. MartineR

    25. marca 2010 at 9:50

    👍
    priznám sa, že od začiatku vývoja elektro-cyklov som sa na ne pozeral kriticky, no keď sa človek nad tým zamyslí, tak byť v prostredí biotopu nepočuteľný a najlepšie aj neviditeľný (camo nástrek, maskáče) …
    prečo nie ? 😈

  2. Heavy

    25. marca 2010 at 10:08

    MartineR …a čo takto beduínsku kamufláž, solárne panely a hybaj sa natriasať po dunách na Sahare? 😀
    Nie je to asi nápad z najhorších postrkať do velocipédov elektromotory, ale chce to zverejniť detailný záber na zadnú kyvku, aby bolo jasné či sa tam bude dať upevniť aj vrchnák z ovocnej drene, ako sme mali za čias pubescentných na našich bicykloch. Nostalgické spomienky – ako to krásne rapčalo, keď sme sa rútili dole dedinou. A ako nám ľudia radostne mávali… vlastne moment, ak niekto kýve s rukou a prsty má zovreté v päsť, to asi mávanie nebolo… 😉

  3. raptor

    25. marca 2010 at 10:55

    Heavy ten napad s vrchnakom z ovocnej drene do elektrocyklov si si mal dat patentovat.. podla ti to touratech alebo aspon wunderlich ukradne… o rizome ani nehovoriac 😁

  4. RoboNM

    25. marca 2010 at 14:16

    Do terénu vidím fakt viac menej iba výhody, odľahčenie, hluk, emisie, teplo, mňamky 👍

  5. raptor

    25. marca 2010 at 14:30

    A uz sa nebude dat zvysit vykon pretryskovanim ale bude sa prepajkovavat 🤣 najvacsi tuneri budu mat v ruke proxxon pajkovacku a drazdit zensku dusu drsnou vonou kolofonie 🤣

  6. kxbibo

    25. marca 2010 at 16:50

    Pančovaná motorka 😁

    Rád by som sa na tom povozil.

  7. RoboNM

    25. marca 2010 at 17:27

    Mali by ešte doplniť pedále ako u babety, aby si si mohol poprípade dobiť baterku v teréne šľapaním 🤣 🤣

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri