Connect with us

Testy a recenzie

Luxusná zábava – GG QUAD (40 fotografií)

Publikovaný

on

Minitest GG QUAD

Luxusná hračka GG QUAD sa dostala i na Slovensko a spoločnosť FMoto v Pezinku je zároveň dovozcom GG Motorrad Technik a práve u tejto spoločnosti si mali možnosť vyskúšať cestnú extrémnu štvorkolku švajčiarskej produkcie GG QUAD. Tento špeciál je určený pre bohatú verejnosť vďaka cene, ale hlavne preto, že cenu tvorí špičkové dielenské spracovanie doslova na úrovni F1. Je to kusová stavba na ktorej nájsť chybičku krásy je umenie a aj tak keď na ňu pozerám z blízka stále mám pocit, že toto nepatrí na cestu ale na výstavné pódia k extrémnym strojom.

Kusovka s ováciami
Model GG Quad je ten lacnejší z produkcie GG. Pohonnú jednotku využíva z osvedčených boxerov o objeme 1130 ccm, ktorá sa používa v Adventure. Vzduchom chladený motor je akoby vtesaný do rámu a podvozku, ktorého prakticky každý diel je originálnym dielcom GG Technik. Mnohé diely zadnej i prednej nápravy sú rezané laserovým nožom zo vzácnej a ľahkej zliatiny a keď pozeráte jednotlivé diely, je vám jasné že za týmto strojom sú tisícky hodiny tvorivej práce konštruktéra. Preto tá cena a preto jedinečnosť GG, lebo nikto také nevyrobí. V ponuke výrobcu je i štvorvalcový GG Quadster so 167 koníkmi v podpalubí. Tento model s maximálkou 225 km/h je o triedu vyššie, Slovensko ešte ale nevidel.

Rozobratý bavorák
Podvozok vrátane kardanu a diferenciálu tvorí celok na pretekárskej úrovni, zato endurácky motor ? boxer je tu tak, ako ho vyrobili v BMW. GG využíva i všetky páčky radenia, bŕzd, ovládanie smeroviek, a všetko čo sa dá z BMW použiť. Motor je v tomto stroji sám o sebe raritou, pretože v kombinácii so sklolaminátovou kapotou a kreatívnym podvozkom ide vskutku o svetový unikát.

Radosť z jazdy?
No tá tu je a potom i pot na čele. Testovaný model má tuhý športový znížený podvozok a pneumatiky hodné malého športového auta. Aj keď používa označenie Quad neznamená to, že sú poháňané všetky štyri kolesá. Pohon je iba vzadu prostredníctvom kardanu a diferenciálu. Dostať Quad do šmyku vyžaduje značné úsilie, pretože Quad nemá žiadnu podporu riadenia, všetko ide napriamo a natvrdo, tak pri športovej jazde a ak chcete s Quadom športovať, pripravte si silné zápästia. Naopak ak sa chcete sa len voziť, tak sa môžete vo veľkej pohode i dvaja, pretože Quad je dvojmiestny a navyše na bokoch má ?truhly?, ktoré sú obrovské prázdne úložné priestory, čo Quad stavia do úplne inej, priam turistickej pozície. Ovládanie v bežnej premávke je normálne, radenie je čisto motocyklové, dokonca i smerovky sú presne ako na motocykloch BMW. Zato brzdy sú tu čisto automobilové, štyri kotúče, navyše vpredu protiľahlé dva strmene na jednom kotúči. Zaflekovať natvrdo s Quadom môže znamenať i to, že sa Quad zastaví ako F1 a vy kľudne môžete z neho vyletieť. Ale to len pri extrémnej jazde.

Prečo chcem mať GG Quad?
Je viacero dôvodov, napr. bežný: potrebujem rýchle vozidielko na chodenie do práce, potom na nákup a výlety s priateľkou. Športový: mám rád cestný šport a toto by mohlo byť to správne? Lenže žiadnu podobnú súťaž nepoznám a Quad nie je určený do terénu, len na cestu. Extravagantný: tu by som bol doma a jednoznačne budem mať to, čo nikto na Slovensku nevlastní. Navyše dostanem do garáže neuveriteľný zberateľský kúsok, ktorý je predurčený k tomu, aby donekonečna pútal pozornosť celého okolia. Alebo všetky dôvody naraz. Potom je tu špeciálny model pre handicapovaných ľudí s jednoduchým nastupovaním a možnosťou pribalenia vozíčka, lenže máloktorý takýto človek bude mať 30 000 Eur v základe, takže GG Quad je skôr len pre bohatých, ale tých na Slovensku viac ako dosť.

Motor: BMW boxer
Typ: vzduchom chladený dvojvalec, štvortaktný Boxer motor, rozvod DOHC, 8 ventilov
Zdvihový objem: 1 130 ccm
Max. výkon: 95 k pri 6 750 ot./min.
Max. krútiaci moment: 98 Nm pri 5 250 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva BMS-K
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová + spiatočka
Sekundárny prevod: kardan, diferenciál

Podvozok
Rám: GG- konštrukcia, špeciálny zliatina, s kombináciou trubkového oceľového základného rámu
Rozmery (D x Š): 2 200 x 1 400
Objem palivovej nádrže: 20 l
Pneu: vpredu: 195/40-16, vzadu: 225/40-17
Pruženie: vpredu aj vzadu: hydraulický tlmič, zdvih 100 mm,
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúčov 270 mm, 2 protiľahlé strmene na 1 kotúči, vzadu: 2 x kotúčová, priemer kotúčov 270 mm, po 1 strmeni
Hmotnosť: 375 kg
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Cena: od 30 000 Eur

Text a foto V. Brniak
Test bol publikovaný v časopise Motomagazín 7-8/2008

Športovať s GG je skutočne náročné, naopak bežná jazda je pohoda

Luxusná zábava

9 komentárov

1 komentár

  1. labkooo

    4. decembra 2008 at 11:40

    Krásny stroj ale si myslím že 30 000eur je dosť veľa

  2. lojmo

    4. decembra 2008 at 13:04

    Veru 30 sa mi zdá tiež veľa a to je cena len od 30 hore.S klímou to vide určite viac. 😁

  3. MartineR

    4. decembra 2008 at 17:10

    Nestalo toto cudo uz na vystave motocykel v BA-inchebe v stanku FMoto ? mam blby pocit, ze daco divne s boxerom (a nebolo to GS) som tam zahliadol …

  4. raptor

    4. decembra 2008 at 17:31

    Za 30 tisic euro urobim na motorke cestu okolo sveta a mozem spokojne zomriet..

  5. milan3232

    4. decembra 2008 at 20:00

    Za 30 000 ojro je to kus extravagancie a vynimocnosti. Paci sa mi, ale urcite bych si ju nekupil.
    Ani motorka ani auto. Ma to vsetky nevyhody z oboch.

  6. joshua

    4. decembra 2008 at 22:43

    Pani skvele ta jazda do protismeru 😕 a este to aj zverejnit. no nemam slov.
    40 fotiek z 1 parkoviska…. to snad ani nepotrebuje komentar 🤣

  7. VladiB

    5. decembra 2008 at 10:10

    joshua Zaujímavá kritika, takže pár faktov a komentár,. V prvom rade to bol minitest ? teda jednodňová vzácna príležitosť previezť sa na GG. Nikto nechcel naháňať miliónové GG po rozbitých slovenských cestách a riskovať nehodu na športovom tvrdom podvozku. Mohli by sme ho veľmi rýchlo poškodiť. Preto sme našli úplne mŕtve parkovisko bez ľudí a vozidiel (nebolo tam ani jedno) vrátane ?jednosmerky? . Účel bol získať čo najviac info o GG za NULOVÉHO rizika. Nemáme najmenší problém zverejniť 40 fotiek z parkoviska . Ide o to poskytnúť všetkým vám čo najviac fotografií pre ilustráciu produktu a z tohto hľadiska je úplne jedno že sú všetky na parkovisku. Viac by sa ti páčili fotky z CD?
    Ak sa bude takáto situácia opakovať i niekedy nabudúce spravíme to takto presne takto.

  8. raptor

    5. decembra 2008 at 10:42

    Joshua skus sa na to pozriet z druhej strany… ja vlada uplne chapem ze to testoval na uzavretom parkovisku

    mas 20 rokov a ides tu rozpravat o tom co nepotrebuje komentar z velkymi smiechmi?… chlapce trocha skromnosti a pokory by nezaskodilo

  9. AMIS

    7. decembra 2008 at 22:35

    Normálne som mal chuť namontovať elektróny na Zuzu 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri