Connect with us

Testy a recenzie

Malá osa – testovali sme Yamaha XJ6

Publikovaný

on

Test Yamaha XJ6

Väčšina ľudí si testovanie motocyklov predstavuje ako jazdu slnečným dňom za dokonalých podmienok. Ja som si na to svoje testovanie ?vybral? pár dní, na ktoré bolo hlásené ochladenie, neutíchajúce dažde a policajná razia. Aspoň ju teda vyskúšam vo všetkých situáciách.

Je to malé, je to žlté, bzučí to… je to osa
Hneď prvé, čo ma pri preberaní XJ-éčky z redakcie upútalo bolo, že je strašne malá. Je to len zvyk a slovo malá netreba chápať v zmysle ?prerastený Simson?, ale skôr malá ako kompaktná. Po nasadnutí na nízke sedadlo, z ktorého určite dosiahnu na zem aj tí najnižší, si človek veľmi rýchlo zvykne na to, že má pod sebou plnohodnotný motocykel. Bude to znieť ako reklama na dámske hygienické potreby, ale XJ jednoducho sadne. Všetko je tam, kde to má byť. Riadidlá nie sú široké, ale príjemne padnú do ruky vďaka svojej výške, šírke aj tvaru. Trojuholník stúpačky, sedadlo, riadidlá tvorí výbornú kombináciu, nohy nie sú zlomené pod jazdcom a pozícia je takmer vzpriamená, teda ani po celom dni sa nedostavila bolesť chrbta, ramien, nôh, či rúk. Sedadlo je príjemne tvarované, nikde netlačí a dá sa na ňom krásne obsedieť. Sťažovať sa nemôže ani spolujazdec, ktorý má napriek kompaktným rozmerom stroja veľmi dobré sedadlo a príjemnú pozíciu. Jedinou vecou, ktorá ma k sedadlu napadla ako potenciálny zápor je, že sa po ňom jazdec nekĺže. Nie je to však negatívum, je to skôr o zvyku.

Keď sa pozrieme na motocykel z pozície jazdca máme tu veľmi pekne riešenú prístrojovú dosku, ktorá sa skladá z digitálneho tachometra a ručičkového otáčkomeru. Veľké plus dávam tomu, že otáčkomer nie je dominantný a pre všetkých, ktorí by mohli byť s daným usporiadaním nespokojní len doplním, že toto nie je športovec! Motocykel na to nie je určený a mimochodom podľa mňa sa na tomto stroji vie bežný ?civilista? bez problémov vyšportovať…

Celý test si môžete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý je už v predaji.

Yamaha XJ6 ABS
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 65,5 x 44,5 mm
Zdvihový objem: 600 ccm
Kompresný pomer: 12,2 : 1
Max. Výkon: 78 k pri 10 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 59,7 Nm pri 8 500 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 120 x 770 x 1 085 mm
Rázvor: 1 440 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem palivovej nádrže: 17,3 l
Pneu: vpredu:120/70 – ZR 17, vzadu:160/60 – ZR 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica typu, zdvih 130 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 130 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 298 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 210 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6750 Eur (203 350,50 Sk)

Text: Jozef Jambor, foto: V. Brniak Motomagazin & Motocykel.sk

Motocykel je neuveriteľne hravý a každá jazda na ňom bola jednoducho zábavou

Malá osa XJ6

1 komentár

1 komentár

  1. AMIS

    26. júna 2009 at 21:40

    Všetko by bolo fajn ale tá zadná kyvka a predná stavba to celé zabila 😕

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri