Väčšina ľudí si testovanie motocyklov predstavuje ako jazdu slnečným dňom za dokonalých podmienok. Ja som si na to svoje testovanie ?vybral? pár dní, na ktoré bolo hlásené ochladenie, neutíchajúce dažde a policajná razia. Aspoň ju teda vyskúšam vo všetkých situáciách.
Je to malé, je to žlté, bzučí to… je to osa Hneď prvé, čo ma pri preberaní XJ-éčky z redakcie upútalo bolo, že je strašne malá. Je to len zvyk a slovo malá netreba chápať v zmysle ?prerastený Simson?, ale skôr malá ako kompaktná. Po nasadnutí na nízke sedadlo, z ktorého určite dosiahnu na zem aj tí najnižší, si človek veľmi rýchlo zvykne na to, že má pod sebou plnohodnotný motocykel. Bude to znieť ako reklama na dámske hygienické potreby, ale XJ jednoducho sadne. Všetko je tam, kde to má byť. Riadidlá nie sú široké, ale príjemne padnú do ruky vďaka svojej výške, šírke aj tvaru. Trojuholník stúpačky, sedadlo, riadidlá tvorí výbornú kombináciu, nohy nie sú zlomené pod jazdcom a pozícia je takmer vzpriamená, teda ani po celom dni sa nedostavila bolesť chrbta, ramien, nôh, či rúk. Sedadlo je príjemne tvarované, nikde netlačí a dá sa na ňom krásne obsedieť. Sťažovať sa nemôže ani spolujazdec, ktorý má napriek kompaktným rozmerom stroja veľmi dobré sedadlo a príjemnú pozíciu. Jedinou vecou, ktorá ma k sedadlu napadla ako potenciálny zápor je, že sa po ňom jazdec nekĺže. Nie je to však negatívum, je to skôr o zvyku.
Keď sa pozrieme na motocykel z pozície jazdca máme tu veľmi pekne riešenú prístrojovú dosku, ktorá sa skladá z digitálneho tachometra a ručičkového otáčkomeru. Veľké plus dávam tomu, že otáčkomer nie je dominantný a pre všetkých, ktorí by mohli byť s daným usporiadaním nespokojní len doplním, že toto nie je športovec! Motocykel na to nie je určený a mimochodom podľa mňa sa na tomto stroji vie bežný ?civilista? bez problémov vyšportovať…
Celý test si môžete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý je už v predaji.
Yamaha XJ6 ABS
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 65,5 x 44,5 mm
Zdvihový objem: 600 ccm
Kompresný pomer: 12,2 : 1
Max. Výkon: 78 k pri 10 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 59,7 Nm pri 8 500 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 120 x 770 x 1 085 mm
Rázvor: 1 440 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem palivovej nádrže: 17,3 l
Pneu: vpredu:120/70 – ZR 17, vzadu:160/60 – ZR 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica typu, zdvih 130 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 130 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 298 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 210 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6750 Eur (203 350,50 Sk)
Text: Jozef Jambor, foto: V. Brniak Motomagazin & Motocykel.sk
Motocykel je neuveriteľne hravý a každá jazda na ňom bola jednoducho zábavou
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AMIS
26. júna 2009 at 21:40
Všetko by bolo fajn ale tá zadná kyvka a predná stavba to celé zabila 😕