Produkcia značky Keeway sa už niekoľko rokov orientuje na nízkobjemové skútre a motorky do 125 ccm. Ponuka výrobcu v tomto segmente je skutočne bohatá a čo je potešujúce, tak Keeway nás pravidelne zásobuje novinkami a inovovanými modelmi. Medzi najnovšie prírastky v ponuke výrobcu patrí aj športový naháč s označením RKV 125, ktorý sme podrobili nášmu redakčnému testu.
Nový model nahrádza populárny naháč Speed 125, ktorý bol v ponuke výrobcu niekoľko rokov a hneď na úvod treba dodať, že nový model je krokom správnym smerom. Môžeme povedať, že Keeway dospel a zmocnel. Mám teraz na mysli najmä kvalitu podvozku, ktorý je tuhší a okamžite to cítiť na jazdných vlastnostiach motocykla.
Osvedčený koncept Pod novým image sa ukrýva osvedčená technika v podobe vzduchom chladeného jednovalca, vybaveného dvojventilovou technikou, ktorý ponúka výkon na hranici 11 k. Na zadné koleso sa tento výkon prenáša pomocou 5-stupňovej prevodovky. V prípade podvozku zostal koncept jednoduchého kolískového rámu zachovaný, no pribudli kvalitnejšie a tuhšie komponenty pruženia, ktoré jednoznačne prospievajú lepším jazdným vlastnostiam. Plusom sú aj nové 17-palcové ráfy kolies, ktoré prinášajú štandardné rozmery a istotu aj v hlbších náklonoch.
Celé je to o detailoch V prípade čínskej produkcie je to vždy celé o detailoch a na jednej strane zostanete ohúrený doplnkom alebo detailom, ktorý by ste na lacnej motorke nikdy nečakali, a na druhej strane sú to potom detaily, ktoré naopak príliš nepotešia. RKV 125 nie je výnimkou, aj keď v žiadnom prípade nejde o extrémy, ktoré tu boli v minulosti, skôr ide o pár drobností, ktoré prekvapili. Do kategórie príjemných prekvapení patril napríklad prepracovaný predný svetlomet, ktorý náramne pripomínal svetlo z veľkého športového naháča (odhadli sme to na Benelli TNT), alebo zadné svetlo tvorené efektnými LED – diódami. Potom tu boli ráfy kolies s červeným eloxovaným pásikom na bokoch (žiadna nálepka ale skutočná farba). Nakoniec spomeniem ešte kvalitný prešívaný poťah sedla. Vo všetkých prípadoch ide o doplnky, ktoré by ste na malých, cenovo dostupných 125-kách inde len ťažko hľadali. Potom tu naopak boli detaily, ktoré predstavovali opačný extrém, a asi najviac mi vadila páka zadnej brzdy s obrovským zdvihom a stúpačky, ktoré sa po ohnutí nevracali do pôvodnej polohy. Za menšiu chybičku krásy možno ešte považovať aj rôzne typy zámkov v zapaľovaní a na uzávere nádrže, čo vyžadovalo nosiť dva rôzne kľúče namiesto jedného, tak ako je bežným štandardom.
Športová jazda mu sedí Keeway po vizuálnej stránke určite spĺňa predstavy moderného naháča a príjemný pocit sa nestráca ani po prvom posadení sa do sedla. Rozmerovo to rovnako nie je najhoršie a dostatok komfortu čaká nielen na rôzne postavy, ale primerané pohodlie čaká aj na prípadného spolujazdca. Po stlačení štartéra sa motor ochotne preberá k životu a ozve sa tichým a kultivovaným zvukom, za čo môže aj mohutná koncovka výfuku, ktorá by sa asi nestratila ani na motore s minimálne dvojnásobným zdvihovým objemom. K motoru však veľa výčitiek nepadlo, naopak už od najnižších otáčok plynulo reagoval a k dispozícii máte celkom slušný záťah. Na rozdiel japonskej a európskej moderny nedosahuje tak vysokých maximálnych otáčok a radíte preto o niečo skôr. Napriek tomu, ak chcete udržiavať vysoké tempo, tak je potrebné udržiavať motor blízko maximálnych otáčok, no zvláda to bez protestov. K rýchlosti 90 km/h sa dostal celkom rýchlo, no ďalšie zrýchľovanie do maxima cca 105 km/h (údaj na tachometri) už prebiehalo pozvoľnejšie. Na predbiehanie rýchlej premávky tak bola potrebná väčšia rezerva, no v meste a väčšinou aj mimo neho, mal jednovalec dosť „pary“ na držanie kroku s rýchlejšou premávkou. Keeway je však zábavným naháčom, ktorý sa nebráni športovejšej jazde. Ovládanie je prekvapivo ľahké a presné a vďaka vzpriamenému posedu je manipulácia s motocyklom jednoduchá. Podvozok vás podrží aj pri agresívnejšej jazde a pred hlbším náklonom vás zastaví len vytŕčajúca páka nožnej brzdy a centrálneho stojana, ktoré zbytočne moc vyčnievajú spopod motorky a rýchlo sa dostanú do kontaktu s asfaltom. Pruženie je citeľne tuhšie v porovnaní s verziou Speed, no na môj vkus bola predná vidlica stále ešte mäkká, čo sa prejavilo najmä počas intenzívnejšieho brzdenia. Brzdy by sa dali zaradiť medzi to lepšie čo čínske značky ponúkajú a najmä predná dokáže pri silnejšom stlačení páčky motorku rýchlo spomaliť. Zadná brzda naopak trochu trpí nezmyselne dlhým previsom zadnej páky a na dosiahnutie potrebného účinku musíte brzdu poriadne hlboko zatlačiť.
Záver Model RKV 125 je jednoznačne krokom správnym smerom a je jasným dôkazom toho, že štandard ázijských produktov ide rýchlo nahor. Motor, podvozok, ale aj dizajn plný efektných detailov vytvárajú fungujúci celok. Vo svojej cenovej kategórii je to určite jedna z najzaujímavejších motoriek na trhu a začínajúcemu jazdcovi má čo ponúknuť.
Keeway RKV 125
Cena: 1 699 Eur
Motor: 124 ccm, OHC, R1
Výkon: 11 k pri 9 000 ot./min.
Krút. moment: 9,2 Nm pri 9 000 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová , reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 060 x 760 x 1 140 mm
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 120 kg (suchá)
Rázvor: 1 335 mm
Objem pal. nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 100/80-17, vzadu: 130/80-17
Motocykel na test zapožičal: GVP MOTO spol. s r. o, Komárno
Text: Miro Tamáši, foto: V. Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2011
Janka
Malý, nahý nástupca – Test Keeway RKV 125
Novému podvozku dominuje vidlica typu upside down. Exkluzívnym detailom je červený eloxovaný pás na boku ráfu
Motor prekvapí svojím kultivovaným správaním, naopak neuveriteľne dlhé rameno páčky zadnej brzdy patri skôr do múzea ako na moderný naháč
Moderná prístrojovka je kombináciou multifunkčného displeja a analógového otáčkomera
Prepracovaný predný svetlomet, ktorý náramne pripomínal svetlo z veľkého športového naháča Benelli
Prešívané sedlo z kvalitných materiálov v tejto triede určite nie je bežným štandardom
Zadné partie zdobí štíhle koncové svetlo vybavené LED - diódami
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.