Connect with us

Testy a recenzie

Malý, nahý náhradník – Test Keeway RKV 125

Publikovaný

on

Produkcia značky Keeway sa už niekoľko rokov orientuje na nízkobjemové skútre a motorky do 125 ccm. Ponuka výrobcu v tomto segmente je skutočne bohatá a čo je potešujúce, tak Keeway nás pravidelne zásobuje novinkami a inovovanými modelmi. Medzi najnovšie prírastky v ponuke výrobcu patrí aj športový naháč s označením RKV 125, ktorý sme podrobili nášmu redakčnému testu.

Nový model nahrádza populárny naháč Speed 125, ktorý bol v ponuke výrobcu niekoľko rokov a hneď na úvod treba dodať, že nový model je krokom správnym smerom. Môžeme povedať, že Keeway dospel a zmocnel. Mám teraz na mysli najmä kvalitu podvozku, ktorý je tuhší a okamžite to cítiť na jazdných vlastnostiach motocykla.

Osvedčený koncept
Pod novým image sa ukrýva osvedčená technika v podobe vzduchom chladeného jednovalca, vybaveného dvojventilovou technikou, ktorý ponúka výkon na hranici 11 k. Na zadné koleso sa tento výkon prenáša pomocou 5-stupňovej prevodovky. V prípade podvozku zostal koncept jednoduchého kolískového rámu zachovaný, no pribudli kvalitnejšie a tuhšie komponenty pruženia, ktoré jednoznačne prospievajú lepším jazdným vlastnostiam. Plusom sú aj nové 17-palcové ráfy kolies, ktoré prinášajú štandardné rozmery a istotu aj v hlbších náklonoch.

Celé je to o detailoch
V prípade čínskej produkcie je to vždy celé o detailoch a na jednej strane zostanete ohúrený doplnkom alebo detailom, ktorý by ste na lacnej motorke nikdy nečakali, a na druhej strane sú to potom detaily, ktoré naopak príliš nepotešia. RKV 125 nie je výnimkou, aj keď v žiadnom prípade nejde o extrémy, ktoré tu boli v minulosti, skôr ide o pár drobností, ktoré prekvapili. Do kategórie príjemných prekvapení patril napríklad prepracovaný predný svetlomet, ktorý náramne pripomínal svetlo z veľkého športového naháča (odhadli sme to na Benelli TNT), alebo zadné svetlo tvorené efektnými LED – diódami. Potom tu boli ráfy kolies s červeným eloxovaným pásikom na bokoch (žiadna nálepka ale skutočná farba). Nakoniec spomeniem ešte kvalitný prešívaný poťah sedla. Vo všetkých prípadoch ide o doplnky, ktoré by ste na malých, cenovo dostupných 125-kách inde len ťažko hľadali. Potom tu naopak boli detaily, ktoré predstavovali opačný extrém, a asi najviac mi vadila páka zadnej brzdy s obrovským zdvihom a stúpačky, ktoré sa po ohnutí nevracali do pôvodnej polohy. Za menšiu chybičku krásy možno ešte považovať aj rôzne typy zámkov v zapaľovaní a na uzávere nádrže, čo vyžadovalo nosiť dva rôzne kľúče namiesto jedného, tak ako je bežným štandardom.

Športová jazda mu sedí
Keeway po vizuálnej stránke určite spĺňa predstavy moderného naháča a príjemný pocit sa nestráca ani po prvom posadení sa do sedla. Rozmerovo to rovnako nie je najhoršie a dostatok komfortu čaká nielen na rôzne postavy, ale primerané pohodlie čaká aj na prípadného spolujazdca. Po stlačení štartéra sa motor ochotne preberá k životu a ozve sa tichým a kultivovaným zvukom, za čo môže aj mohutná koncovka výfuku, ktorá by sa asi nestratila ani na motore s minimálne dvojnásobným zdvihovým objemom. K motoru však veľa výčitiek nepadlo, naopak už od najnižších otáčok plynulo reagoval a k dispozícii máte celkom slušný záťah. Na rozdiel japonskej a európskej moderny nedosahuje tak vysokých maximálnych otáčok a radíte preto o niečo skôr. Napriek tomu, ak chcete udržiavať vysoké tempo, tak je potrebné udržiavať motor blízko maximálnych otáčok, no zvláda to bez protestov. K rýchlosti 90 km/h sa dostal celkom rýchlo, no ďalšie zrýchľovanie do maxima cca 105 km/h (údaj na tachometri) už prebiehalo pozvoľnejšie. Na predbiehanie rýchlej premávky tak bola potrebná väčšia rezerva, no v meste a väčšinou aj mimo neho, mal jednovalec dosť „pary“ na držanie kroku s rýchlejšou premávkou. Keeway je však zábavným naháčom, ktorý sa nebráni športovejšej jazde. Ovládanie je prekvapivo ľahké a presné a vďaka vzpriamenému posedu je manipulácia s motocyklom jednoduchá. Podvozok vás podrží aj pri agresívnejšej jazde a pred hlbším náklonom vás zastaví len vytŕčajúca páka nožnej brzdy a centrálneho stojana, ktoré zbytočne moc vyčnievajú spopod motorky a rýchlo sa dostanú do kontaktu s asfaltom. Pruženie je citeľne tuhšie v porovnaní s verziou Speed, no na môj vkus bola predná vidlica stále ešte mäkká, čo sa prejavilo najmä počas intenzívnejšieho brzdenia. Brzdy by sa dali zaradiť medzi to lepšie čo čínske značky ponúkajú a najmä predná dokáže pri silnejšom stlačení páčky motorku rýchlo spomaliť. Zadná brzda naopak trochu trpí nezmyselne dlhým previsom zadnej páky a na dosiahnutie potrebného účinku musíte brzdu poriadne hlboko zatlačiť.

Záver
Model RKV 125 je jednoznačne krokom správnym smerom a je jasným dôkazom toho, že štandard ázijských produktov ide rýchlo nahor. Motor, podvozok, ale aj dizajn plný efektných detailov vytvárajú fungujúci celok. Vo svojej cenovej kategórii je to určite jedna z najzaujímavejších motoriek na trhu a začínajúcemu jazdcovi má čo ponúknuť.

Keeway RKV 125

Cena: 1 699 Eur
Motor: 124 ccm, OHC, R1
Výkon: 11 k pri 9 000 ot./min.
Krút. moment: 9,2 Nm pri 9 000 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová , reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 060 x 760 x 1 140 mm
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 120 kg (suchá)
Rázvor: 1 335 mm
Objem pal. nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 100/80-17, vzadu: 130/80-17

Motocykel na test zapožičal: GVP MOTO spol. s r. o, Komárno


Text: Miro Tamáši, foto: V. Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2011 Janka

Malý, nahý nástupca – Test Keeway RKV 125

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri