Connect with us

Spravodajstvo

Modelová rada KTM SX pre rok 2011

Publikovaný

on

Rakúska značka s miernym predstihom uvoľnila prvé informácie ohľadom motokrosových špeciálov rady „SX“ pre rok 2011. Pre výrobcu to bude mimoriadne dôležitý rok, nakoľko okrem predstavenia úplne nového modelu, KTM podrobila výrazným úpravám prakticky všetky motokrosové špeciály.

KTM 350 SX-F
Hlavnou novinkou je samozrejme úplne nový model 350 SX-F, ktorý v súčasnosti vo svetovom šampionáte triedy MX1 úspešne „testuje“ Antonio Cairoli. Sériová podoba tohto modelu bude vizuálne prakticky identická s továrenským špeciálom. Úplne nový motor o objeme 350 ccm je rozmerovo a hmotnosťou takmer identický s motorom z modelu 250 SX-F, čo zabezpečuje celému motocyklu ovládateľnosť a kompaktnosť porovnateľnú s 250-kami. Na druhej strane motor s ultrakrátkym zdvihom (vŕtanie x zdvih: 88 x 57,5 mm) v spolupráci s elektronickým vstrekovaním paliva a ventilovým rozvodom DOHC ponúka výkon, ktorý sa približuje 450-kam. Elektronické vstrekovanie paliva naviac umožňuje pomocou špeciálneho softvéru individuálne meniť výkonové krivky motora priamo z vášho počítača. Úplne nový je aj podvozok, ktorý využíva nový oceľový rám, no najväčšiu novinku nájdete na systéme pruženia a KTM sa po rokoch opäť vracia k centrálne uloženému tlmiču pruženia s prepákovaním. Tento systém sa ukázal byť lepším najmä v náročnom prostredí superkrosu a ponúka širšie možnosti nastavenia ako postranne uložený tlmič PDS. Systém s postranne uloženým tlmičom však nezmizne, ale naďalej zostáva na dvojtaktoch rady SX a všetkých súťažných špeciáloch rady EXC.

Štvortakty SX-F
Nový rám a podvozok je aj súčasťou modelov 450 a 250 SX-F. V prípade menšej 250-ky sa výraznejších úprav dočkal aj motor, ktorý dostal nové vačkové hriadele s pozmeneným časovaním. Výsledkom by mal byť lepší výkon v nižších a stredných otáčkach. Ďalšou novinkou je možnosť vybavenia motora elektroštartérom. Najväčšou zmenou však je elektronické vstrekovanie paliva, ktoré okrem plynulejšieho priebehu výkonu ponúka vďaka programovateľnej riadiacej jednotke aj oveľa širšie možnosti individuálneho doladenia výkonu. Väčšia 450-ka sa po motorickej stránke dočkala len menších úprav a pri príprave zmesi stále zostáva verná karburátoru Keihin.

Dvojtakty SX
Najväčšou novinkou je aj v tomto prípade nový rám, ktorý je dokonca ľahší ako porovnateľný hliníkový. Systém zadného pruženia na dvojtaktoch zostáva verný systému postranne uloženého tlmiča pruženia (PDS). Drobné úpravy na motore priniesli mierny nárast výkonu v prípade oboch dvojtaktov 150 a 250 SX

KTM 350 SX-F pre rok 2011

Modelová rada KTM SX pre rok 2011

1 komentár

1 komentár

  1. kxbibo

    21. mája 2010 at 11:38

    Pekné zmeny. KTM bude mať pekný uhladený desing. Ja som skôr zvedavý na enduro verzie.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri