Connect with us

Testy a recenzie

Návrat do budúcnosti – Test Kawasaki W800

Publikovaný

on

Keď sa povie retro, tak sa jedná dnes o populárnu skupinu motocyklov, kde po obnove modelu W650 má čo povedať aj kvalitná značka Kawasaki. Za seba poviem len jedno: „Kde mám nakopávačku???“

Kawasaki je mi srdcom najsympatickejšia japonská značka. Model W800 je jasným dôkazom výbornej práce obchodného oddelenia. Kawasaki po šesťdesiatych rokoch prebrala značku Meguro, ktorá vyrábala licenčne päťstovky BSA. Neskôr sa objem prevŕtal na 625 ccm a v roku 1965 sa svetu prezentuje nová Kawasaki W1. Do siedmich rokov prišiel po modeli W2 aj posledný, W3. Orientáciu treba chápať ako zbraň namierenú proti Honde CB750 a podobným modelom. Ja by som to tak síce dnes nebral, ale bola iná doba. Každopádne, Kawasaki dokázala hlavne jedno, ísť vlastnou cestou. Znalci preto nezabudnú na roky 1999 až 2007 a reinkarnáciu modelu „W“ pod označením W65O (vrátane mojej obľúbenej nakopávačky :)).

Dizajn
Ak mám túto tému začať, treba sa sústrediť na motor. Ten je „grom“ všetkého na motorke a jeho kráľovský hriadeľ mu totálne žeriem. Stavba je klasicky prikrčená a dlhá, drôtený výplet kolies a okrúhle svetlo, sedadlo dovezené priamo od predstáv Steva Mcqueena. Najviac som mu ale sadol na tú jeho anglickú zelenú a gumové chrániče na nádrži, to som mohol. Chrómu je tu tak akurát, výfuk decentne doplňuje každú stranu motocykla. Každá maličkosť je v duchu retra, všetko čoho sa dotknete má silu vnuknúť vám pocit dávnych rokov. Myslím tak aj na prepínače i dvojicu budíkov, ktoré ladia k celkovej koncepcii, hlavne sa mi páčilo ciachovanie. Všetko to ale pri celkovej jednoduchosti strašne príjemne funguje. Dobré je, ak si akokoľvek skúsený motorkár v každom veku osedlá túto Kawu, bude sa okamžite orientovať, dokonca si nájde aj svoju polohu vcelku rýchlo a ľahko. Dizajn riadidiel a ich orientácia na sedlo je výborná. Za sedlo dávam po dizajne 10 bodov, na sedenie to hodnotím rovnako. Je tu silná proporčná vyváženosť všetkých detailov od hlavných častí motocykla až po maličkosti. Keď to zhrniem, v štúdiu a továrni sa odviedla práca na jednotku, motor i každá súčiastka zapadá do celkového vyznenia stroja ako súzvuk bluesovej gitary B. B. Kinga. Nič tu nie je naviac, nič tu nechýba. Pocit? Upokojujúci.

Zoznámenie
Skôr ako tu začnem popisovať W800-ku, ujasnime si jednu vec. Na tento motocykel sa pozerajme napríklad ako na triedu cruiser alebo podobne. Ide o pohodovú aj keď „športovejšiu“ využiteľnosť. Príklad? H-D Sportster. A teraz teda k motocyklu. Naštartovanie je jemné, troška cítiť kráľovský hriadeľ, no je to k dobru. Spojka príjemná a kvalt tam padá bez problémov. Jednotka je na podiv krátka a dáva tak pocit agresívneho zrýchlenia. Záber je tak od dvoch tisíc otáčok a stúpa rovnako až k červenému poľu. Máte pocit rýchlosti a prudkého záberu, aj keď realita nie je až taká dramatická, búcham druhý stupeň a následne tretí. Kawa letí vpred a podvozok stíha. To sa ale deje iba do 120 km/h, potom zadná časť už nezvláda kľučkovanie a začne určité vlnenie známe na veľkých cruiseroch. Dá sa to potiahnuť až cez 160, ale aj keď telo to zvláda, vytráca sa istota v ovládaní. V skúsených rukách je to všetko predvídateľné a ujazditeľné, ale to všetko je rušivý element. Teraz sa vrátim na začiatok, máme iný pohľad na vec, neporovnávame tu klasický naháč a´la Hornet, tu sme inde. Tak môžem povedať, že podvozok je dobrý, nie super, ale dá sa. Zato motor je na porciu koní a svoj objem vo výbornej forme. Má peknú odozvu a dá sa na plný plyn hnať kam len chcete. Je to len o podvozku a vašej odvahe. Prekvapila ma agilnosť a jeho ochota. Ak si pridám k radosti po otáčkach jeho dizajn, je tak motor asi tá najlepšia stránka motocykla (moja subjektívna). A jazda?

Čas minulosti
Razím si to mestom rýchlo von a užívam si obdivné pohľady. Oni nevedia, že to chce pohodu, ja zas viem, že nesedím na „závoďáku“. W800 je príjemný motocykel, ktorý ale má svoju povahu i náladu. V myšlienkach si tak porovnávam čo sa za tie peniaze dá iné kúpiť… okamžite som prestal, tu sa takto nedá uvažovať. Začal som teda prehadzovať uhlík úvah, či tu niečo mohlo byť dokonalejšie a je jasné, že nedávne verzie Cafe racerov (GT, Sport atď.) od Ducati tu zelení ťažko prekonajú, ale to asi ani nebolo úmyslom – tak čo teda zlepšiť? V ten moment si to podraďujem na trojku, skladám „zelenkavú minulosť“ blízučko k stúpačkám na obchvatovom zjazde a mierim k nákupným centrám. Tu to trafím… pomyslel som si. Tak čo zlepšíme. Určite chovanie podvozku vo vyšších rýchlostiach, nejde o to, že na to nemá, ale neskúseného to pri 140-ke môže riadne vyľakať aj keď v skúsenejších rukách je to normálne zvládnuteľné. Ide teda o takú istotu v rukách pri ovládaní. Je jasné, že predný kotúč nie je zázrak, ale postačuje. Tu fakt dizajn prekonáva všetko a o to tu ide, image je image. A na to všetko je to aj slušná zábava. A o to nám pri „motorkovaní“ ide, chceme sa baviť, chceme aby nás motocykel potešil a postupom času stále mal na nás upokojujúci vplyv z jazdy na ňom. W800 na to má aj keď jeho cena nie je najmenšia….mal by som dokonca napísať – je to drahé. Ale viete čo? Je, a čo? Ako dobre, aspoň ju nebude mať každý…
Parkujem pred známym centrom šialenstva nákupov a promenád zlatokopiek, odkladám helmu a sledujem okolie, páči sa im. Prednému tlmeniu už nič nedarujem, brzdu dusím naplno a motor vôbec nemá potrebu ma nakopať, že mu ubližujem, naozaj ide výborne na tých pár koníkov. Premýšľam či teda dáku VT750S, druhom aj sadne, len je slabá ku Kawe, čo do motora a je to o inom, len cena je výrazne lepšia. Asi by som volil „Wéčko“. Je fakt sexi. Sadla by môjmu tatovi, ten ju mať – miluje ju. Dokochal som sa a vyrazil nazad ukončiť výlet a skúsenosti. Dávam pohodu a neprekračujem 110 km/h. Žabka si to krásne vrní a poslúcha na slovo, tu sa cíti doma, neprotestuje v zákrutách a brzda stíha. Necítim bolesť krku (ako u custom posedu) a chrbtica je v pohode. Na dlháňov to nebude, ale miesto si podľa mňa nájdu tiež. Nemal som možnosť na spolujazdca, fakt lialo viac ako svietilo, tak dúfajme, že si to aj on užije. Dochádzam v pohode a zisťujem, že spotreba bola viac ako príjemná. Pousmejem sa a dávam klasike dobrú noc.

Čo záverom?
Ťažko nájsť presné hodnotenie, buď sa vám to páči alebo ohrniete nosom (že Kami). Cena nie je malá, ale zas ju nestretnete na každom rohu. Podvozok je fajn do 120 -140, brzdy fungujú. Tento stroj je o pohode a láske ku klasike. Užite si ju, ak to máte v sebe – nesklame vás, ak ale neviete či ju naozaj chcete, nepokúšajte – nemusí vám sadnúť a vaše podvedomie vás doženie k nechuti, ktorú si W800 nezaslúži. Kawasaki postavila dobrú, nie úžasnú motorku, ktorá sa nehrá na nič viac čím je. Škoda len tej nakopávačky…

Kawasaki W800

Cena: 8 195 Eur
Motor: 773 ccm, 8 ventilov SOHC, R2
Výkon: 48 k pri 6 500 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 2 500 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 180 x 790 x 1 075 mm
Rám: kolískový pozváraný z oceľových profilov
Hmotnosť: 216 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 465 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem pal. nádrže: 14 l
Pneu: vpredu: 100/90-19, vzadu: 130/80-18

Motocykel na test zapožičal: U.M.S., s.r.o., Bratislava


Text: Dušan „Campa“ Lysák, foto: Miro Tamáši,

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 9/2011 Janka

Návrat do budúcnosti – Test Kawasaki W800

25 komentárov

1 komentár

  1. raptor

    19. októbra 2011 at 13:19

    Príspevok zmazaný administrátorom.

  2. Lehy

    20. októbra 2011 at 5:37

    Reklama na Campari,len RI sa tam už nezmestilo 🤣

  3. raptor

    20. októbra 2011 at 7:28

    Rafinovaté moderovanie

    😁 🤣

  4. blackhole

    20. októbra 2011 at 7:32

    Velice chutne, uz aj tu sa maze? a jako preco? sa to zda niekomu ako spravne?!?!?!

  5. raptor

    20. októbra 2011 at 7:37

    Marcel dovol mi aby som ti to vysvetlil

    tvoje video (rovnako ako moje) obzvlast hrubym sposobom napadlo ego a psyché autora predmetného článku a nadjazdca zároveň

    p.s. nevies kde v trnave mi urobia nalepky na gate? predstavujem si to ako ako stylizovany napis „raptor“ medzi dvoma narcismi

  6. Lehy

    20. októbra 2011 at 7:39

    😀

  7. blackhole

    20. októbra 2011 at 7:42

    raptor ja by som to neriesil nalepkou, vystrihnem ti z vykresu sablonu a s volajakym emalovym sprayom ti to nastriekam, bude to trvanlivejsie, vies ako, „Raptor“ medzi dvoma narcismi, fu to teplo…..a vies ze tie samolepky, jako teplom sa nicia

  8. raptor

    20. októbra 2011 at 7:46

    Dakujem uctivo za ponuku lakyrnik si dobry o to pokoj, ale chcem kracat v stopach mojho MOTOvzoru
    a preto viem co chcem…..chcem etikiety motogatkowe 😇

  9. blackhole

    20. októbra 2011 at 7:52

    OK volam grafikovi 🤣

  10. VladiB

    20. októbra 2011 at 8:14

    Ja fakt nechapem, nechapem, nechapem.
    Nie je náhodou téma W800?????

  11. raptor

    20. októbra 2011 at 8:16

    Vlado prepac.. ten pan s cervenou nalepkou sedi na nejakej motorke? musim sa este raz pozriet 🤐

  12. VladiB

    20. októbra 2011 at 8:58

    raptor Kua chlape ty si nemenný
    …. neprepáčim….

  13. blackhole

    20. októbra 2011 at 9:03

    VladiB menia sa len udalosti, ale niektori su ako sa hovori „Mistři převleků“

  14. raptor

    20. októbra 2011 at 9:06

    Vlado – tak neprepac a kona, maz maz maz….. myslim ze si zasluzim odtat ruku alebo aspon obe

    a mozem sa pri tom tvarit aj previnilo 😎

  15. raptor

    20. októbra 2011 at 9:21

    Este aby bolo jasne, ja nemam nic proti tebe Vlado, len mi vadi sebaprezentacia jedneho tvojho redaktora
    napriklad taky Tamasi je oproti tomu na obrazkoch pan jazdec a cuduj sa svete este aj skromny

    tak mi prepac ze mi udrel do oka ten uplne zbytocny narcisticky napis na jeho gaťkách

    p.s. kludne ma mozes vymazat a myslim to tak ako pisem

  16. VladiB

    20. októbra 2011 at 9:48

    Nemusim to vymazať, ale aj nápis na nohaviciach je o slobode prejavu a nie je sám čo ho tam má a to nie je reč len o pretekároch.
    Proste toto je o teste a nie o nohaviciach a osobnej neznášanlivosti. Pokiaľ by campa bol total neprijateľný nemal by u nás ani riadok. Nech robil v minulosti čo a ako, nie je z toho nič, čo by pre redakciu bolo kvôli minulosti neprijateľné a preto je tu.

    Kvôli externej spolupráci máme stále dopyt – pravidelne – a skúšali to iní ľudia a takí, ktorých poznáš a nevzali sme ich, lebo boli z niektorého hľadiska pre redakciu neprijateľní. (Nedám do ruky hoc komu motorku len preto že si myslí, že vie na nej jazdiť)

    A inak či osobný, alebo pracovný život je v prvom rade o kompromisoch a kto ich nevie robiť, tak nikoho okolo seba nemá a toho potom všetci neznášajú. Keď sa s niekým proste fakt nedá, tak kašlem aj ja na kompromisy lebo nemajú zmysel. Ale toto je celá iná téma patrí iné miesto a je veľmi obšírnejšia ako len pár riadkov v diskusii.

    Nechajme to a venujme sa téme w800.

  17. blackhole

    20. októbra 2011 at 9:56

    Jako W 800 je fajna motorka, len tie gatky…..

  18. raptor

    20. októbra 2011 at 9:58

    W800 je bezdebaty pekna a podarena motorka
    a vlado brniak by sa bezdebaty nestratil v parlamente

  19. VladiB

    20. októbra 2011 at 11:30

    Súhlasím s vami na 1000 % w800 je fakt parádna motorka, lenže v mojom prípade presne ako u MG V7 – mám problém: rád sa na také veci pozerám, rád ich obdivujem, sánka dolu ale to je všetko. Netúžim po retro motorke hoc aj v s modernou technikou.
    A ten parlament no neviem vedľa koho by som tam chcel sedieť, tak radšej zostanem na mojej starej stoličke v redakcii.

  20. blackhole

    20. októbra 2011 at 11:46

    VladiB s caffacmi je to tak, ze s tym moc nepocestujes, ani enduro nezajazdis, ani sa s tym nebudes nahanat po okruhu, ale ked chces ist stylovo na kavu tak siahnes urcite po takomto niecom. A na to presne boli W800 aj MG V7 vyrobene.

    aaaaaa do toho parlamentu si sandi kam len chces 🤣 🤣 🤣

  21. milan3232

    20. októbra 2011 at 11:58

    No, mne ta moto nic nehovori a ani sa mi nepaci. Mozno nazivo by to bolo ine, ale z fotiek nie som ohureny…

    VladiB – no sak prave maju volne miesto. Uz asi tak tyzden. Recnicky pultik ti uz obsadili… 🙂

  22. VladiB

    20. októbra 2011 at 12:44

    blackhole Tak ak sa to myslí takto, tak áno, ale napr. Vinco Gyory z GVP prišiel na V7 na MotoGP do Brna a to by bolo pre mňa trochu sado-mäso. ja proste na takúto trasu potrebujem pohodlie a hlavne presnejšie ovládateľnú techniku. Takže na kafe ano.

  23. blackhole

    20. októbra 2011 at 13:13

    VladiB ja som bol na sportstri v HR a celkom v pohode, je to o pohlade na vec. Kto chce pocestuje aj na W800, avsak primarne Caffe Racer ma uz vo svojom nazve obsiahnute na co je urceny.
    konieckoncov mame o tom uz rubriku

  24. FaDe

    20. októbra 2011 at 13:14

    🤣 🤣 🤣
    mali chlapci na pieskovisku 🤣 🤣 🤣

    W800-ka je pekny retro-bike a najkrajsi je na nom ten kralovsky hriadel, skoda len ze W v logu ukradli Wernerovi 😛

  25. blackhole

    20. októbra 2011 at 14:00

    Este poznamka k tym upravenym W800 v galerii – firma nie je L2L ale LSL (motorradtechnik)

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri