Connect with us

Spravodajstvo

O2 Pursuit – motorka na vzduch

Publikovaný

on

V časoch keď sa aj v motocyklovom priemysle stále hlasnejšie hovorí o náhrade klasického spaľovacieho motora alternatívnym pohonom, pričom všetka pozornosť sa upiera na elektromotor, tak sa vždy nájde niekto kto rozmýšľa trochu inak a ponúkne vlastnú alternatívu pohonu blízkej budúcnosti. Napríklad ako austrálsky študent dizajnu Dean Benstead, ktorý predstavil projekt s názvom O2 Pursuit. Zdroj energie v tomto prípade predstavuje stlačený kyslík. Ako základ poslúžili podvozkové časti zo súťažného endura Yamaha WR250R, Di Pietriho motor na stlačený vzduch a 18-litrová potápačská fľaša. Funkčný prototyp dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť až 140 km/h a pri konštantnej rýchlosti 60 km/h vydrží v prevádzke až tri hodiny. Okrem nulových emisii, jednoduchej konštrukcii s minimom pohyblivých častí sa tento koncept môže pochváliť aj krátkym časom potrebným na opätovné naplnenie vzduchovej nádrže (cca 2 min.), čo najmä v porovnaní s časom potrebným na dobitie elektrickej batérie je výborná hodnota. Napriek tomu budúcnosť tohto vozidla je diskutabilná, nakoľko dojazd je pri použití dostupnej technológie uskladnenia stlačeného vzduchu veľmi obmedzený, čo je na reálne využitie zatiaľ dosť veľkou prekážkou.

O2 Pursuit – motorka na vzduch

Advertisement

7 komentárov

7 Comments

  1. Dragon

    28. decembra 2011 at 14:14

    Dosť zaujímavé… 👍 V podstate tankovať sa to bude dať aj na pumpách, ale iba na takých, kde je možné dofúkať pneumatiky 😀 . Ak by sa toto dostalo do cestného priemyslu, porobilo by to riadny bordel myslím 🙂 . Zaujímali by ma celkom výkonové hodnoty. Ale keďže sa to dokáže rozgúľať na 140 km/h 😶 , tak to nebude žiadny čaj 🙂

  2. AIR

    29. decembra 2011 at 6:53

    Dragon no manipulacia s kyslikom je ina, ako fukat gumy stlacenym vzduchom… podla obrazkov v studii treba menit cele kyslikove flase, kus za kus 😉 😉 😉

  3. Dragon

    29. decembra 2011 at 9:49

    Hej, máš pravdu, ale v prípade, že by sa mal meniť kus za kus je to nepraktické…

  4. AIR

    29. decembra 2011 at 12:12

    Ale rychlejsie ako tankovanie stlačeneho kyslíka 😕 😕 😕

  5. RoboNM

    29. decembra 2011 at 14:41

    Fuuha, neviem, či by som chcel mať v 80 km/h medzi nohami v teréne kyslíkovú fľašu 😶

  6. bacaono

    2. januára 2012 at 10:53

    😶 Nulove emisie?
    A ten kyslik im skace do tlakovych flias sam? Podla mna ho tam natlaca dobre cmudiaci starucky 30 rocny diesel, a v lepsom pripade elektromotor co ma elektriku z hnedouholnej elektrarne. 🤐

  7. FaDe

    2. januára 2012 at 16:57

    Bacaono: ty si jaky skeptik 😀 😀 😀 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri