V časoch keď sa aj v motocyklovom priemysle stále hlasnejšie hovorí o náhrade klasického spaľovacieho motora alternatívnym pohonom, pričom všetka pozornosť sa upiera na elektromotor, tak sa vždy nájde niekto kto rozmýšľa trochu inak a ponúkne vlastnú alternatívu pohonu blízkej budúcnosti. Napríklad ako austrálsky študent dizajnu Dean Benstead, ktorý predstavil projekt s názvom O2 Pursuit. Zdroj energie v tomto prípade predstavuje stlačený kyslík. Ako základ poslúžili podvozkové časti zo súťažného endura Yamaha WR250R, Di Pietriho motor na stlačený vzduch a 18-litrová potápačská fľaša. Funkčný prototyp dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť až 140 km/h a pri konštantnej rýchlosti 60 km/h vydrží v prevádzke až tri hodiny. Okrem nulových emisii, jednoduchej konštrukcii s minimom pohyblivých častí sa tento koncept môže pochváliť aj krátkym časom potrebným na opätovné naplnenie vzduchovej nádrže (cca 2 min.), čo najmä v porovnaní s časom potrebným na dobitie elektrickej batérie je výborná hodnota. Napriek tomu budúcnosť tohto vozidla je diskutabilná, nakoľko dojazd je pri použití dostupnej technológie uskladnenia stlačeného vzduchu veľmi obmedzený, čo je na reálne využitie zatiaľ dosť veľkou prekážkou.
Dosť zaujímavé… 👍 V podstate tankovať sa to bude dať aj na pumpách, ale iba na takých, kde je možné dofúkať pneumatiky 😀 . Ak by sa toto dostalo do cestného priemyslu, porobilo by to riadny bordel myslím 🙂 . Zaujímali by ma celkom výkonové hodnoty. Ale keďže sa to dokáže rozgúľať na 140 km/h 😶 , tak to nebude žiadny čaj 🙂
😶 Nulove emisie?
A ten kyslik im skace do tlakovych flias sam? Podla mna ho tam natlaca dobre cmudiaci starucky 30 rocny diesel, a v lepsom pripade elektromotor co ma elektriku z hnedouholnej elektrarne. 🤐
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Dragon
28. decembra 2011 at 14:14
Dosť zaujímavé… 👍 V podstate tankovať sa to bude dať aj na pumpách, ale iba na takých, kde je možné dofúkať pneumatiky 😀 . Ak by sa toto dostalo do cestného priemyslu, porobilo by to riadny bordel myslím 🙂 . Zaujímali by ma celkom výkonové hodnoty. Ale keďže sa to dokáže rozgúľať na 140 km/h 😶 , tak to nebude žiadny čaj 🙂
AIR
29. decembra 2011 at 6:53
Dragon no manipulacia s kyslikom je ina, ako fukat gumy stlacenym vzduchom… podla obrazkov v studii treba menit cele kyslikove flase, kus za kus 😉 😉 😉
Dragon
29. decembra 2011 at 9:49
Hej, máš pravdu, ale v prípade, že by sa mal meniť kus za kus je to nepraktické…
AIR
29. decembra 2011 at 12:12
Ale rychlejsie ako tankovanie stlačeneho kyslíka 😕 😕 😕
RoboNM
29. decembra 2011 at 14:41
Fuuha, neviem, či by som chcel mať v 80 km/h medzi nohami v teréne kyslíkovú fľašu 😶
bacaono
2. januára 2012 at 10:53
😶 Nulove emisie?
A ten kyslik im skace do tlakovych flias sam? Podla mna ho tam natlaca dobre cmudiaci starucky 30 rocny diesel, a v lepsom pripade elektromotor co ma elektriku z hnedouholnej elektrarne. 🤐
FaDe
2. januára 2012 at 16:57
Bacaono: ty si jaky skeptik 😀 😀 😀 👍