Connect with us

Spravodajstvo

Odbyt motocyklov v SR kolíše – máme aktuálne čísla

Publikovaný

on

Tlačová správa 17. mája 2010

Za apríl 2010 pribudlo 626 nových motocyklov, vrátane medzi ne zaraďovaných štvorkoliek (kategória ATV), čo je oproti aprílu 2009 (794 nových motocyklov vrátane štvorkoliek) pokles o 21,16 %. Pritom za predošlý mesiac tohto roku marec sa dosiahol v porovnaní s vlaňajším marcom zasa nárast odbytu motocyklov o 82,99 %.

Oproti prvým štyrom mesiacom roku 2009 (celkovo 1 346 všetkých nových motocyklov a štvorkoliek) pribudlo za rovnaké obdobie tohto roka 1 325 nových motocyklov, čo predstavuje dopyt zhruba ako vlani (menej o 1,57 %).

Z registrovaných motocyklov všetkých druhov sa za január až apríl 2010 najviac dodalo jednostopových vozidiel v najnižšej triede o objeme motora do 50 kubických centimetrov, ktorá zvýšila svoj podiel na 37,7 percenta. Svoje miesta v poradí si opäť vymenili najvýkonnejšie motocykle kategórií: o objemoch motora 501 až 800, ktoré postúpili z tretieho na druhé miesto so zvýšeným podielom 17,3 % a na tretie miesto z druhého klesli motocykle nad 801 kubických centimetrov so získaným podielom 15,3 %.

Rovnako ako počas celého vlaňajšieho roku pripadlo za január až apríl 2010 najviac spomedzi nových motocyklov zo všetkých tried na suverénne vedúce vyhotovenie Scooter (580) a Naked (194). I po prvých štyroch mesiacoch tohto roku minuloročný tretí Chopper (102) však predstihlo, na tomto mieste nahradilo a na štvrtú priečku odsunulo Enduro (134).

Najžiadanejšou značkou spomedzi novo registrovaných motocyklov bola za január až apríl roku 2010 s podielom 15,0 % značka Honda. Druhá Yamaha si ukrojila 11,6 %. Na tretie miesto s 9,7 % postúpilo Suzuki. Ďalšie poradie 4. Adams 7,5 %; 5. Keeway 6,8 %; 6. Kawasaki 4,6 %; 7. Yuki 3,7 %; 8. Motorro 3,4 %; 9. BMW 3,0 %; 10. Betka 2,6 %; 11. Aprilia 2,1 % a 12. CPI 1,7 %.

Z neregistrovaných vozidiel zahrnutých do skupiny motocyklov pribudlo za prvé štyri mesiace tohto roku osem štvorkoliek (ATV) a 98 terénnych (krosových – ORS) motocyklov. Tieto kategórie si rozdelili značky: Kawasaki s celkovým podielom 46,2 % (49 ORS), Suzuki 44,3 % (5 ATV + 42 ORS), Yamaha 5,7 % (1 ATV + 5 ORS) a Honda 3,8 (2 ATV + 2 ORS).

Ing. Mária Nováková, ZAP SR

Fotografia je ilustračná

8 komentárov

1 komentár

  1. VladiB

    17. mája 2010 at 12:19

    CCa 1,6 % prepad predaja za rovnaké obdobie min. roka nie je špatné číslo, ale je to zlé číslo oproti roku 2008, kedy sa predalo 1739 ks všetkého spolu, r. 2009 = 1346 a rok 2010 = 1325 ks. cca 400 ks v čase ked sa o kríze ešte ani nehovorilo.

  2. RoboNM

    17. mája 2010 at 12:32

    Vladi, ja sa ani nečudujem, ide koniec sveta, ani záruka ti nestihne vypršať do toho 2012, tak načo niečo kupovať 🤣 🤣

    ja osobne sa pripravujem na ragnarok dňom aj nocou

    P.S. ospravedlňuje ma to vonkajšie „počasie“ 😠

  3. raptor

    18. mája 2010 at 7:05

    ENeMko celkom pekna povest, aj ked tie starogrecke su mi sympatickejsie 🙂

    [linka]

  4. RoboNM

    18. mája 2010 at 8:41

    Rapťák, ja osobne som zaťažený na severskú mytológiu. 🙂 Prose Edda mám doma v AJ aj tej staronordčine, či čo to je za srandovný jazyk 😁

    Nordická je krásne temná, im tam z tej zimy a tmy fest j****o 🤣

  5. raptor

    18. mája 2010 at 10:26

    Ak mas nejaku knizku aj po slovensky tak pozicaj…

  6. RoboNM

    18. mája 2010 at 11:57

    Ja som to našiel na nete 😉

  7. slobo

    18. mája 2010 at 13:07

    „Regnarok“ necitali
    v AM. Urade pre spravu nerastnych surovin (MMS)

    … preto ..(?).. nemontuju 50t. nudzove uzavery na dno vrtu,
    ako to zakon uklada spolocnostiam, vrtajucim v Severnom mori.

  8. RoboNM

    18. mája 2010 at 13:45

    Slobo, ale oni sa riadia pravidlom: kto nemaže, nejede. Cítia zodpovednosť za veľrybí tuk, ktorým spôsobili smrť mnohým chúdencom megagupkám, tak teraz vracajú olej, síce trochu iný, ale olej späť do mora 🤣 🤣

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri