Model CBR600F je ďalšou novinkou vo výrobnom programe Hondy pre rok 2011. V tomto prípade nejde o úplnú novinku, najmä keď sa zameriame na samotný koncept „efka“. Motocykle s označením CBR600F začala Honda vyrábať už v roku 1987 a spomeniem, že v USA boli predávané pod označením Hurricane. Model bol veľmi obľúbený, čo dokazuje aj doba 19 rokov, počas ktorej sa vyrábal. V roku 2003 ho však do úzadia potlačila vlastná sestra s označením CBR600RR, ktorá naplno vyťažila z popularity extrémnych superšportov a priateľskejšiu verziu „F“ z trhu vytlačila. Doba priateľských a praktickejších superšportov je však naspäť.
Štýl a dizajn Dizajn novej „eF-ky“ bol vypracovaný s dôrazom na ergonómiu a pohodlie jazdca a spolujazdca. Práve preto sú riadidlá uložené vyššie ako u bežných superšportov. Vďaka tomu nebudú zápästia jazdca tak namáhané. Sedadlo s výškou 800 mm bude vyhovovať širokej škále postáv a trojuholník sedadlo-stúpačky-riadidlá dáva jazdcovi uvoľnenú pozíciu, v ktorej bez komplikácií prežije celodenné jazdenie. Plná kapotáž ku športovému motocyklu jednoducho patrí. CBR600F ponúka kapotáž, ktorá účinne chráni jazdca pred vetrom a znižuje odpor vzduchu. Pre vyššie postavy sa dá doobjednať vyššie plexi z bohatej ponuky originálneho príslušenstva. Keďže sa jedná o praktického športovca, výrobca nezabudol ani na spolujazdcove pohodlie. Sedadlo spolujazdca je preto väčšie a hrubšie ako u iných športových modelov. Je uložené bližšie a nižšie pri jazdcovi, a preto dáva pocit istoty a uľahčuje nasadanie a vysadanie. Držadlá pre spolujazdca sú elegantne ukryté v zadnej časti motocykla a teda spĺňajú funkčnú stránku a zároveň nenarúšajú dizajn.
Väčšina športových motoriek má dvojitý predný svetlomet. F-ka ide na to z opačného konca. Navrhli pre ňu jeden svetlomet, ktorý je dizajnovou lahôdkou. Každého určite zaujmú modré šošovky pozičných svetiel. Boli inšpirované luxusnými športovými automobilmi.
Farebné kombinácie a doplnková výbava Výrobca pripravil novú CBR600F v troch farebných kombináciách. Prvou je bielo-červená (Pearl Cool White/Hyper Red). Jedná sa o najšportovejší dizajn a vo farbách je vidieť odkaz na športové úspechy Hondy. Druhou je bielo-modrá (Pearl Cool White/Moody Blue Metallic) kombinácia a je to vyslovene štýlovka. Poslednou farbou v ponuke je čierno-šedá (Pearl Nightstar Black/Matt Cynos Grey Metallic). V kombinácii lesklých a matných povrchov dáva modelu svojský charakter a osobnosť. Ako býva u Hondy samozrejmosťou, ani nová CBR600F sa nezaobíde bez doplnkovej výbavy. Budúci majiteľ si môže dokúpiť kryt sedadla spolujazdca, ktorý dá motocyklu agresívnejší a športovejší výzor, vyššie plexi (34 mm oproti sérii), polepy kolies v bielo-červenej farbe, tašku na sedadlo spolujazdca, vyhrievané rukoväte, zadný (vnútorný) blatník, chrániaci centrálne uložený tlmič a zároveň nenarušuje dizajn motocykla, kryt pod sedadlo a množstvo ďalších drobností ako sú tankpad, alarm alebo sieťka, ktorá sa uchytí na sedadlo spolujazdca.
Podvozok Pohonná jednotka je uložená v chrbticovom hliníkovom ráme. Motor je namáhanou súčasťou rámu a celková konštrukcia je veľmi ľahká a zároveň tuhá. Podvozok sa tak bude správať isto pri rôznych scenároch, ktoré môžu jazdca na ceste stretnúť. Vďaka optimalizácii ťažiska sa motocykel ovláda veľmi ľahko. V tomto smere výrobca myslel na široký okruh potencionálnych zákazníkov, začiatočníkmi počnúc a ostrieľanými športovcami končiac.
Keďže motor aj rám sú veľmi kompaktné, výrobca mohol použiť dlhú kyvnú vidlicu a pritom zachovať aj jeden z najkratších rázvorov v tejto triede. Rázvor motocykla je 1 437 mm. Podvozok nezaprie, že pochádza zo superšportovej triedy.
O pruženie vpredu sa stará obrátená vidlica HMAS s priemerom nosníkov 41 mm a dráhou pruženia 120 mm. Pruženie vpredu aj vzadu je plne nastaviteľné. Vzadu sa o pruženie stará centrálne uložený tlmič pruženia s dráhou pruženia 128 mm. Na rozdiel od modelu RR je pruženie vzadu mäkšie a komfortnejšie. CBR600F je obuté do štandardných superšportových rozmerov a vpredu nájdete pneumatiku s rozmerom 120/70-17 a vzadu je naopak rozmer 180/55-17. O spomalenie a zastavenie motocykla sa postará dvojica 296 mm kotúčov s trojpiestikovými strmeňmi vpredu a jeden 240 mm kotúč s jedným piestikom vzadu. K dispozícii je aj verzia s kombinovaným systémom ABS.
Motor 16-ventilový radový štvorvalec s rozvodom DOHC o objeme 599 ccm bol pôvodne navrhnutý pre model CBR600RR v roku 2007. Okrem RR-ky ho nájdete ešte v Hornete. Motor bol vyladený tak, aby mal hladký priebeh a účinný krútiaci moment už v nízkych otáčkach. Maximálna sila 102 k sa dostaví pri 12 000 ot./min. Krútiaci moment vyvrcholí na hodnote 64 Nm pri 10 500 ot./min.
Okrem kvalitnej pohonnej jednotky je dôležité aj umiestnenie motora. Vďaka svojim kompaktným rozmerom a nízkej váhe má veľmi pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti aj na dizajn motocykla. Palivová nádrž (18,4 litrov) a krátke výfukové potrubie sú uložené tesne pri motore. Samozrejmosťou je elektronické vstrekovanie PGM-FI. Elektrická kontrolná jednotka ECU spolupracuje s digitálnym zapaľovaním a zaručuje tak správne množstvo zmesi. Výsledkom je jednoduché štartovanie, výborná odozva rukoväte plynu a nízka spotreba.
Výfukové potrubie s usporiadaním 4-2-1 ukrýva účinný katalyzátor, ktorý znižuje emisie. Elektronické vstrekovanie paliva naviac spolupracuje s kyslíkovým senzorom výfukového systému, takže dokáže okamžite reagovať na zmeny a postará sa o optimálne spaľovanie.
Text: J. Jambor, foto: archív Motomedia
Honda CBR600F
Cena: 8 290/8 890 Eur (ABS)
Motor: 599 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4
Výkon: 102 k pri 12 000 ot./min.
Krút. moment: 64 Nm pri 10 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 150 x 740 x 1 150 mm
Rám: jednoduchý chrbticový, pozváraný z hlin. zliatiny
Hmotnosť: 206 kg (prevádzková hmotnosť)
Rázvor: 1 437 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 19 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011
Janka
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
milan3232
29. apríla 2011 at 4:57
Aaach jaj. Fkova CBRka… 6 rokov som mal doma jej starsi model r.v. 91.
Velmi pekne spomienky. Spolahliva motorka.
raptor
29. apríla 2011 at 5:54
No neviem ci CBR 600F je / bol supersport
milan3232
29. apríla 2011 at 7:44
Vtedy bol, bo nebola CBR 600 RR. Rok 1991 to je uz taka minulost a technicky uplne ina doba dinosaurov.