Connect with us

Spravodajstvo

Praktický superšport – predstavenie Honda CBR600F

Publikovaný

on

Model CBR600F je ďalšou novinkou vo výrobnom programe Hondy pre rok 2011. V tomto prípade nejde o úplnú novinku, najmä keď sa zameriame na samotný koncept „efka“. Motocykle s označením CBR600F začala Honda vyrábať už v roku 1987 a spomeniem, že v USA boli predávané pod označením Hurricane. Model bol veľmi obľúbený, čo dokazuje aj doba 19 rokov, počas ktorej sa vyrábal. V roku 2003 ho však do úzadia potlačila vlastná sestra s označením CBR600RR, ktorá naplno vyťažila z popularity extrémnych superšportov a priateľskejšiu verziu „F“ z trhu vytlačila. Doba priateľských a praktickejších superšportov je však naspäť.

Štýl a dizajn
Dizajn novej „eF-ky“ bol vypracovaný s dôrazom na ergonómiu a pohodlie jazdca a spolujazdca. Práve preto sú riadidlá uložené vyššie ako u bežných superšportov. Vďaka tomu nebudú zápästia jazdca tak namáhané. Sedadlo s výškou 800 mm bude vyhovovať širokej škále postáv a trojuholník sedadlo-stúpačky-riadidlá dáva jazdcovi uvoľnenú pozíciu, v ktorej bez komplikácií prežije celodenné jazdenie. Plná kapotáž ku športovému motocyklu jednoducho patrí. CBR600F ponúka kapotáž, ktorá účinne chráni jazdca pred vetrom a znižuje odpor vzduchu. Pre vyššie postavy sa dá doobjednať vyššie plexi z bohatej ponuky originálneho príslušenstva. Keďže sa jedná o praktického športovca, výrobca nezabudol ani na spolujazdcove pohodlie. Sedadlo spolujazdca je preto väčšie a hrubšie ako u iných športových modelov. Je uložené bližšie a nižšie pri jazdcovi, a preto dáva pocit istoty a uľahčuje nasadanie a vysadanie. Držadlá pre spolujazdca sú elegantne ukryté v zadnej časti motocykla a teda spĺňajú funkčnú stránku a zároveň nenarúšajú dizajn.
Väčšina športových motoriek má dvojitý predný svetlomet. F-ka ide na to z opačného konca. Navrhli pre ňu jeden svetlomet, ktorý je dizajnovou lahôdkou. Každého určite zaujmú modré šošovky pozičných svetiel. Boli inšpirované luxusnými športovými automobilmi.

Farebné kombinácie a doplnková výbava
Výrobca pripravil novú CBR600F v troch farebných kombináciách. Prvou je bielo-červená (Pearl Cool White/Hyper Red). Jedná sa o najšportovejší dizajn a vo farbách je vidieť odkaz na športové úspechy Hondy. Druhou je bielo-modrá (Pearl Cool White/Moody Blue Metallic) kombinácia a je to vyslovene štýlovka. Poslednou farbou v ponuke je čierno-šedá (Pearl Nightstar Black/Matt Cynos Grey Metallic). V kombinácii lesklých a matných povrchov dáva modelu svojský charakter a osobnosť. Ako býva u Hondy samozrejmosťou, ani nová CBR600F sa nezaobíde bez doplnkovej výbavy. Budúci majiteľ si môže dokúpiť kryt sedadla spolujazdca, ktorý dá motocyklu agresívnejší a športovejší výzor, vyššie plexi (34 mm oproti sérii), polepy kolies v bielo-červenej farbe, tašku na sedadlo spolujazdca, vyhrievané rukoväte, zadný (vnútorný) blatník, chrániaci centrálne uložený tlmič a zároveň nenarušuje dizajn motocykla, kryt pod sedadlo a množstvo ďalších drobností ako sú tankpad, alarm alebo sieťka, ktorá sa uchytí na sedadlo spolujazdca.

Podvozok
Pohonná jednotka je uložená v chrbticovom hliníkovom ráme. Motor je namáhanou súčasťou rámu a celková konštrukcia je veľmi ľahká a zároveň tuhá. Podvozok sa tak bude správať isto pri rôznych scenároch, ktoré môžu jazdca na ceste stretnúť. Vďaka optimalizácii ťažiska sa motocykel ovláda veľmi ľahko. V tomto smere výrobca myslel na široký okruh potencionálnych zákazníkov, začiatočníkmi počnúc a ostrieľanými športovcami končiac.
Keďže motor aj rám sú veľmi kompaktné, výrobca mohol použiť dlhú kyvnú vidlicu a pritom zachovať aj jeden z najkratších rázvorov v tejto triede. Rázvor motocykla je 1 437 mm. Podvozok nezaprie, že pochádza zo superšportovej triedy.
O pruženie vpredu sa stará obrátená vidlica HMAS s priemerom nosníkov 41 mm a dráhou pruženia 120 mm. Pruženie vpredu aj vzadu je plne nastaviteľné. Vzadu sa o pruženie stará centrálne uložený tlmič pruženia s dráhou pruženia 128 mm. Na rozdiel od modelu RR je pruženie vzadu mäkšie a komfortnejšie. CBR600F je obuté do štandardných superšportových rozmerov a vpredu nájdete pneumatiku s rozmerom 120/70-17 a vzadu je naopak rozmer 180/55-17. O spomalenie a zastavenie motocykla sa postará dvojica 296 mm kotúčov s trojpiestikovými strmeňmi vpredu a jeden 240 mm kotúč s jedným piestikom vzadu. K dispozícii je aj verzia s kombinovaným systémom ABS.

Motor
16-ventilový radový štvorvalec s rozvodom DOHC o objeme 599 ccm bol pôvodne navrhnutý pre model CBR600RR v roku 2007. Okrem RR-ky ho nájdete ešte v Hornete. Motor bol vyladený tak, aby mal hladký priebeh a účinný krútiaci moment už v nízkych otáčkach. Maximálna sila 102 k sa dostaví pri 12 000 ot./min. Krútiaci moment vyvrcholí na hodnote 64 Nm pri 10 500 ot./min.
Okrem kvalitnej pohonnej jednotky je dôležité aj umiestnenie motora. Vďaka svojim kompaktným rozmerom a nízkej váhe má veľmi pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti aj na dizajn motocykla. Palivová nádrž (18,4 litrov) a krátke výfukové potrubie sú uložené tesne pri motore. Samozrejmosťou je elektronické vstrekovanie PGM-FI. Elektrická kontrolná jednotka ECU spolupracuje s digitálnym zapaľovaním a zaručuje tak správne množstvo zmesi. Výsledkom je jednoduché štartovanie, výborná odozva rukoväte plynu a nízka spotreba.
Výfukové potrubie s usporiadaním 4-2-1 ukrýva účinný katalyzátor, ktorý znižuje emisie. Elektronické vstrekovanie paliva naviac spolupracuje s kyslíkovým senzorom výfukového systému, takže dokáže okamžite reagovať na zmeny a postará sa o optimálne spaľovanie.

Text: J. Jambor, foto: archív Motomedia

Honda CBR600F

Cena: 8 290/8 890 Eur (ABS)
Motor: 599 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4
Výkon: 102 k pri 12 000 ot./min.
Krút. moment: 64 Nm pri 10 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 150 x 740 x 1 150 mm
Rám: jednoduchý chrbticový, pozváraný z hlin. zliatiny
Hmotnosť: 206 kg (prevádzková hmotnosť)
Rázvor: 1 437 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 19 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011 Janka

Praktický superšport – predstavenie Honda CBR600F

3 komentáre

1 komentár

  1. milan3232

    29. apríla 2011 at 4:57

    Aaach jaj. Fkova CBRka… 6 rokov som mal doma jej starsi model r.v. 91.
    Velmi pekne spomienky. Spolahliva motorka.

  2. raptor

    29. apríla 2011 at 5:54

    No neviem ci CBR 600F je / bol supersport

  3. milan3232

    29. apríla 2011 at 7:44

    Vtedy bol, bo nebola CBR 600 RR. Rok 1991 to je uz taka minulost a technicky uplne ina doba dinosaurov.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri