Na svete nenájdete veľa motoriek, ktoré vám už v sériovom prevedení ponúknu to, čo Yamaha VMAX. Sila, vzhľad a úroveň dielenského spracovania je v prípade Yamaha skutočne na „maximálnej“ úrovni. Čo sa však stane keď sa VMAX-a chytí trojica najlepších svetových úpravcov?
Yamaha oslovila Francúza Ludovica Lazaretha, Nemca Marcusa Walza a Američana Rolanda Sandsa s jedinou úlohou – upraviť VMAX podľa vlastných predstáv. Všetci traja dostali na túto úlohu tri týždne a Yamaha si nekládla žiadne požiadavky, čo sa týka rozsahu úprav, jednoducho ponechali to na fantázii tvorcov. Hotové kreácie mali svetovú premiéru počas novembrovej výstavy EICMA 2011 v Miláne. Potom ich čakalo „turné“ po najdôležitejších európskych výstavách a jedinečnú šancu vidieť túto exkluzívnu trojicu preto mali aj priaznivci motocyklov na Slovensku, počas výstavy Motocykel 2012 na bratislavskej Inchebe.
VMAX Ludovica Lazaretha
V prípade francúzskeho úpravcu VMAX predstavuje svojimi parametrami bláznivú, no inšpiratívnu motorku. To čo v tomto prípade nepotrebuje zmenu je podľa Ludovica ohromný motor V4, ktorý dominuje celému dizajnu. V jeho prípade sa samotná stavba začína motorom okolo, ktorého sa postaví celá motorka. Motor VMAX-a je nádherný a nepotrebuje žiadne zmeny a aj preto je dielo Ludovica Lazaretha najmä o výzore a dizajne. Motorka sa dočkala nových postranných otvorov sánia, pribudli nové koncovky výfuku, veľký kryt spodných časti motora zasahuje až ku koncovkám výfuku. Dizajnu dominujú hrany a uhladené plochy, ktoré na sériovej verzii nenájdete. K naplneniu svojich predstáv si pomohol aj miernym znížením predných partii a výsledkom je silueta, ktorá pripomína bojovú stíhačku.
Ludovic Lazareth Dielňa tohto talentovaného Francúza sídli v mestečku Annecy-le-Vieux blízko švajčiarskych hraníc. Preslávil sa nielen na poli motocyklov ale aj vo svete štyroch kolies, kde predstavil niekoľko zaujímavých stavieb, akými sú štvorkolky vybavené motormi z Yamahy R1, alebo rôznymi variáciami automobilov Mini Cooper vybavených motorom V8. Ludovic je absolventom dizajnu a túto zručnosť naplno využíva vo svojej tvorbe. S prestavbou VMAX-a už má svoje skúsenosti, keď už v roku 1991 postavil na základe pôvodného modelu futuristickú stavbu.
VMAX Marcusa Walza
Projekt nemeckého dizajnéra sa niesol v trochu odlišnom poňatí a namiesto estetického výsledku sa Walz zameral na technické aspekty motocykla s cieľom maximalizovať jeho športové vlastnosti. Jeho dielňa sídli v meste Hockenheim, ktoré je úzko prepojené s pretekárskym okruhom Hockenheim Ring a aj to bol jeden z dôvodov jeho rozhodnutia. Jeho cieľom bolo urobiť z VMAXA-a motorku, s ktorou môže jazdiť na okruhu, no zároveň môže v absolútnom pohodlí jazdiť po meste. Bolo teda dôležité vyrobiť motorku, ktorá by mala potrebné homologácie a spĺňala všetky podmienky spojené s prevádzkou po bežných komunikáciách. Marcusove dielo si zachováva veľa charakteristík sériového modelu a najväčším vizuálnym rozdielom je tak nová podsedlová časť. Stačí sa však pozrieť bližšie a celá motorka je priam posiata drobnými detailmi, ktoré nesú nezameniteľný Marcusov rukopis. Veľký dôraz sa kládol na zníženie hmotnosti a preto tu nájdete veľké množstvo komponentov vyrobených z uhlíkových vlákien, ktoré nahradili pôvodné.
Marcus Walz Marcus dnes patrí medzi ikony motocyklového customu. Po tom ako v roku 1992 kvôli vážnemu zraneniu ukončil svoju motokrosovú kariéru si otvoril dielňu Walz Hardcore Cycles, ktorá je dnes známa po celom svete. Medzi jeho najväčšie profesionálne úspechy patrí víťazstvo v súťaží Biker Built-Off v roku 2006, ktorá je vysielaná na Discovery Channel. Stál aj pri zrode a vývoji nového typu rámu Drag Style frame. Marcus v súčasností vlastní niekoľko outletových obchodov po celej Európe, ktoré predávajú jeho motorky a príslušenstvo.
VMAX Rolanda Sandsa
Tvorba tohto Američana je známa tým, že sa nevyhýba rôznym extrémnym riešeniam. Určite zato môže aj jeho pretekárska minulosť, vďaka čomu prináša na svoje stavby prvky, ktoré nie sú v tejto triede práve štandardné. Nepohrdne rôznymi značkami ani kategóriami motocyklov, ktoré rovnako robia jeho tvorbu špecifickou a exkluzívnou. Platí to aj v prípade prestavby VMAX a pre Sandsa to predstavovalo úplné odstrojenie motocykla na až na samotnú kostru. Cieľom však zostalo zachovanie pôvodného motora, rámu a zavesenia kolies. „Stavebným materiálom“ sa v tomto prípade stala oceľ, hliník, karbón a podľa slov Rolanda Sandsa aj krv a pot. Napriek zámeru nezasahovať do motora a podvozku je Rolandov VMAX v porovnaní so sériovým prevedením značne odlišný. Úplne nová skrátená podsedlová časť opticky predlžuje zadnú kyvnú vidlicu. Kompletne prepracované je výfukové potrubie, ktoré namiesto po stranách teraz ústi priamo pod sedlom. Zmenil sa aj posed, ktorý je teraz viac naklonený dopredu a vyhovuje uvoľnenej športovej jazde.
Roland Sands Bývalý pretekár, ktorý bol po sérii zranení (32 zlomených kostí) nútený predčasne ukončiť svoju kariéru a prilbu vymenil za sadu náradia a počítač. Na customovu scénu vtrhol ako víchor, najmä vďaka nekonvenčným stavbám, ktoré vybočovali svojím extrémnym poňatím zo zabehnutých koľají. Neberie ohľad na značku ani typ motocykla a dokáže postaviť z ľubovoľného stroja exkluzívnu stavbu. Získal niekoľko ocenení a v súčasnosti patrí medzi najvyhľadávanejších staviteľov na medzinárodnej scéne.
Všetky predstavené verzie VMAX-a sú jedinečné diela, ktoré nie sú určené pre sériovú výrobu, no v prípade, že patríte medzi šťastlivcov, ktorí majú sériového VMAX-a v garáži a niektorý z trojice modelov vás zaujal natoľko, že by ste chceli niečo podobné, tak sa môžete obrátiť priamo na úpravcov, ktorí vám určite vyjdú v ústrety.
[linka]
Autor: Miro Tamáši
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2012
Predstavenie Yamaha VMAX Hypermodified
Ludovic sa venoval najmä vizuálnej stránke VMAX-a
Úplne nové koncovky výfuku sa výrazne podpísali pod zmeny dizajnu
Ludovic Lazareth nechal motor V4 vyniknúť v plnej kráse
VMAX Marcusa Walza sa vizuálne najviac podobá sériovej verzii
Marcus Walz dnes patrí medzi ikony európskeho customu
Motor je plný doplnkov z Marcusovej dielne Walz Hardcore Cycles
Sériový zadný blatník a svetlá boli nahradené niečím atraktívnejším
Po vizuálnej stránke sa VMAX Rolanda Sandsa predĺžil, no môže za to nová krátka podsedlová časť
Dizajn Rolanda Sandsa sa opiera o jeho pretekársku minulosť, preto vo veľkej miere využíva karbónové diely
Roland Sands patrí dnes medzi najuznávanejších staviteľov na oboch stranách Atlantiku, pričom jeho stavbám nechýba športový extrém a nekonvenčné riešenia
Pekne predstavenie, vidim ze ste sa nechali na vystave Motocykel inspirovat. Pravdupovediac tieto tri MAXy boli jednym z najvacsich dovodov preco som aj tento rok navstivil slovensku vystavu motocyklov v hnusnej Inchebe.
Sklbit Sandsov celkovy dizajn s Markusovymi detailami a je to uplne dokonale! 😇 😈
Stale dumam kde ten Roland skryl benzin na tej motorke… Furt mi to vychadza ze to bude tak ledva na kaficko…
Hehe ja som si stale myslel ze on predlzil tu kyvku a ono to je vsetko len o optike a priestore po odstranenej nadrzi spod sedla…
Ale najst objem palivovej nadrze sa mi nepodarilo… Tipoval by som to tak na 6-7 litrov…
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
FaDe
24. apríla 2012 at 17:50
Pekne predstavenie, vidim ze ste sa nechali na vystave Motocykel inspirovat. Pravdupovediac tieto tri MAXy boli jednym z najvacsich dovodov preco som aj tento rok navstivil slovensku vystavu motocyklov v hnusnej Inchebe.
Sklbit Sandsov celkovy dizajn s Markusovymi detailami a je to uplne dokonale! 😇 😈
Stale dumam kde ten Roland skryl benzin na tej motorke… Furt mi to vychadza ze to bude tak ledva na kaficko…
FaDe
24. apríla 2012 at 18:05
Hehe ja som si stale myslel ze on predlzil tu kyvku a ono to je vsetko len o optike a priestore po odstranenej nadrzi spod sedla…
Ale najst objem palivovej nadrze sa mi nepodarilo… Tipoval by som to tak na 6-7 litrov…
AMIS
2. mája 2012 at 19:56
Mne šiel po chuti ten Lazaret 😈 uz len stihacku harier na dvore 👍
B12
2. mája 2012 at 20:31
Ja som konzervatívnejší. Páči sa mi Walzov štýl. Keď vyrastiem, tak si ju určite kúpim. Len tak do obývačky … 👋 😉
VladiB
3. mája 2012 at 10:50
U mňa vyhral Roland – ten urobil z VMAXA úplne inú motorku