Konečne zasa po čase sa aj u nás priostrilo a to doslova, nielen menom poslednej Haryho stavby, ale hlavne jej prevedením a kvalitou bola latka nastavená veľmi vysoko.
Ale pekne poporiadku, Hary a jeho dielňa Unauthorized, nepatrí k žiadnym nováčikom na scéne, a za tých pár rokov si stihol vybudovať slušné meno.
Ja osobne si ho spájam s „čistotou“ a dotiahnutým každým detailom. Zmysel pre detail bol už celkom jasne badateľný pri motorke Get Rigid, ktorej sme tiež venovali jedno vydanie. Nasledoval Speedy G, ktorý bol z môjho pohľadu prekonanou métou, no a napokon na nás vytiahol Hary žiletku Razor´s Edge. Zámerne spomínam len motorky z obdobia posledných 4 – 5 rokov, pretože tie majú spoločného menovateľa a síce pevný „rigid“ rám. U všetkých troch nájdeme v podstate identický rám, napriek tomu každá motorka je úplne iná. Get Rigid bol „veľmi americký“, resp. bol zrkadlom toho, čo práve začalo lietať po scéne, ľahký mix medzi chopprom a bobrom. Speedy bol raketou v každom ohľade, ale čo je Razor´s Edge? V každom prípade je dôkazom toho, že konkrétne táto stavba sa nedá nijako zaškatuľkovať. Archaický podvozok v podobe hardtailu a springer vidly by ho radili medzi oldschooly, naproti tomu veľké 21” koleso vpredu aj vzadu sú módnym výstrelkom posledných troch rokov podpísané faktom, že pochádzajú z dizajnérskej dielne hádam ani nie 30-tnika Rolanda Sandsa. V srdci toho bije SS Motor s 96 palcami v spolupráci so 6 stupňovou prevodovkou od toho istého výrobcu a otvoreným primárom od Custom Chromu. Zamýšľať sa nad tým akú dynamiku poskytuje 1 600 ccm vcelku ľahkej konštrukcii asi nemá význam, top speed a “jašenie sa” je limitované konštrukciou rámu, čo je trochu na škodu veci, tento malý nedostatok je však vyvážený dokonalým dizajnom.
Majster výfukov
Nebojím sa to napísať, totižto tak ako je Roman Buš majster predných vidlíc, Hary je majstrom výfukových kolien a výfukov samotných. Na prvom mieste je u neho Supertrapp, to je bezpochyby. Je to vlastne výrobca rôznych koncoviek výfuku, ktoré sú vcelku ľahko dostupné, čiže som skeptikom práve nahodil na smeč, “že jaký majster, keď používa bežné koncovky” – áno, ale jedine Hary ich vie zavesiť takým tým svojským spôsobom ako by to nikto nečakal. A na dôvažok samotné kolená, tie bývajú tiež umeleckým dielom.
Samozrejme, videl som už všelijako pozvárané kolená najrôznejších tvarov a kvalít, otázka je však funkčnosť a vplyv na motor, a v tom si momentálne s Harym u nás nezadá nikto.
Keď rozpočet nie je zvlášť obmedzený
Je skôr výnimkou ako pravidlom nájsť v dnešnej dobe investora na motorku, napriek tomu treba napísať, že všetci slovenskí etablovaní stavitelia motoriek majú to šťastie, že ešte vždy dokážu nájsť zákazníka, ktorý má záujem o motorku snov, a hlavne je na takýto projekt finančne nachystaný. Hary patrí takisto do tejto skupiny „vyvolených“ a darí sa mu na každý svoj tématicky projekt nájsť zákazníka. Či už pred, alebo počas samotnej realizácie. Razor´s Edge bol tým šťastným, že mal svojho majiteľa od začiatku, a je dôležité dodať, že majiteľ si nechal rád poradiť a nešetril na miestach, kde sa to jednoducho nehodí, dokonca bol naklonený vyberať si špičku na trhu. Dôkazom toho sú šperky ako PM armatúry, už spomenuté kolesá, akrylové – priehľadné veko prevodovky, brzdové komponenty, a v neposlednom rade lak, ktorý, dovolím si napísať, patrí minimálne k Česko-Slovenskej špičke.
Čo dodať na záver?
V čase našej uzávierky mal Razor za sebou niekoľko desiatok kilometrov, a podľa slov Haryho sa musel trochu popasovať s tryskami v karburátore, pretože údajne to neťahalo tak ako si predstavoval…… môj osobný komentár nebudem zverejňovať, na dôvažok však len jednu poznámku, nezdá sa vám ten človek až príliš perfekcionista??? 🙂
Technické údaje:
Meno: Razor´s Edge
Rám: Santee wishbone rigid
Motor: SS 96 Evo style
Karburátor: SS Super E
Sánie: Stag Velocity/Unauthorized
Vačky: SS 510
Prevodovka: SS 6 rychl.
Kolesá: P,Z 21” Roland Sands
Predná vidla: springer replika WL
Brzdy: vpredu PM
Vzadu: DNA Sprockster
Primár: Custom Chrome
Sekundár: Reťaz 530 o –ring
Pneu: Metzeler
Ovládače: PM
Text: Marcel Masaryk, foto: Marek Kostolánsky
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2012
Janka
Razor´s Edge
Razor´s Edge je mixom starej školy a najnovších módnych trendov
Inak Hary tvorí tieto skvosty s takou ľahkosťou a samozrejmosťou, ako sliepka znáša vajcia 😀 Keďže pri posledných stavbách mám to šťastie vidieť aj progres počas stavby 😇 , môžem s kľudným svedomím prehlásiť, že je to ozaj talent svetového formátu 🙂 👍
Stavba krasna, ale tie fotky…. 😕
Taka dobra „location“ na fotenie a tak nedotiahnute fotky…. skoda toho, mohla to byt parada…
to snad lepsie fotky som si ja urobil v garazi… 🙄
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
RoboNM
18. júna 2012 at 16:54
👍 čo stavba, to skvost, akurát to nestavia na ľudí mojej výšky 🤣 🤣
italofighter
19. júna 2012 at 4:45
Pekny kusok presne podla vkusu bral by som hned
RoboNM
19. júna 2012 at 5:06
Inak Hary tvorí tieto skvosty s takou ľahkosťou a samozrejmosťou, ako sliepka znáša vajcia 😀 Keďže pri posledných stavbách mám to šťastie vidieť aj progres počas stavby 😇 , môžem s kľudným svedomím prehlásiť, že je to ozaj talent svetového formátu 🙂 👍
FaDe
19. júna 2012 at 11:46
Stavba krasna, ale tie fotky…. 😕
Taka dobra „location“ na fotenie a tak nedotiahnute fotky…. skoda toho, mohla to byt parada…
to snad lepsie fotky som si ja urobil v garazi… 🙄