Connect with us

Testy a recenzie

Razor´s Edge – z Haryho dielne…

Publikovaný

on

Konečne zasa po čase sa aj u nás priostrilo a to doslova, nielen menom poslednej Haryho stavby, ale hlavne jej prevedením a kvalitou bola latka nastavená veľmi vysoko.

Ale pekne poporiadku, Hary a jeho dielňa Unauthorized, nepatrí k žiadnym nováčikom na scéne, a za tých pár rokov si stihol vybudovať slušné meno.
Ja osobne si ho spájam s „čistotou“ a dotiahnutým každým detailom. Zmysel pre detail bol už celkom jasne badateľný pri motorke Get Rigid, ktorej sme tiež venovali jedno vydanie. Nasledoval Speedy G, ktorý bol z môjho pohľadu prekonanou métou, no a napokon na nás vytiahol Hary žiletku Razor´s Edge.
Zámerne spomínam len motorky z obdobia posledných 4 – 5 rokov, pretože tie majú spoločného menovateľa a síce pevný „rigid“ rám. U všetkých troch nájdeme v podstate identický rám, napriek tomu každá motorka je úplne iná. Get Rigid bol „veľmi americký“, resp. bol zrkadlom toho, čo práve začalo lietať po scéne, ľahký mix medzi chopprom a bobrom. Speedy bol raketou v každom ohľade, ale čo je Razor´s Edge? V každom prípade je dôkazom toho, že konkrétne táto stavba sa nedá nijako zaškatuľkovať. Archaický podvozok v podobe hardtailu a springer vidly by ho radili medzi oldschooly, naproti tomu veľké 21” koleso vpredu aj vzadu sú módnym výstrelkom posledných troch rokov podpísané faktom, že pochádzajú z dizajnérskej dielne hádam ani nie 30-tnika Rolanda Sandsa. V srdci toho bije SS Motor s 96 palcami v spolupráci so 6 stupňovou prevodovkou od toho istého výrobcu a otvoreným primárom od Custom Chromu. Zamýšľať sa nad tým akú dynamiku poskytuje 1 600 ccm vcelku ľahkej konštrukcii asi nemá význam, top speed a “jašenie sa” je limitované konštrukciou rámu, čo je trochu na škodu veci, tento malý nedostatok je však vyvážený dokonalým dizajnom.

Majster výfukov

Nebojím sa to napísať, totižto tak ako je Roman Buš majster predných vidlíc, Hary je majstrom výfukových kolien a výfukov samotných. Na prvom mieste je u neho Supertrapp, to je bezpochyby. Je to vlastne výrobca rôznych koncoviek výfuku, ktoré sú vcelku ľahko dostupné, čiže som skeptikom práve nahodil na smeč, “že jaký majster, keď používa bežné koncovky” – áno, ale jedine Hary ich vie zavesiť takým tým svojským spôsobom ako by to nikto nečakal. A na dôvažok samotné kolená, tie bývajú tiež umeleckým dielom.
Samozrejme, videl som už všelijako pozvárané kolená najrôznejších tvarov a kvalít, otázka je však funkčnosť a vplyv na motor, a v tom si momentálne s Harym u nás nezadá nikto.

Keď rozpočet nie je zvlášť obmedzený

Je skôr výnimkou ako pravidlom nájsť v dnešnej dobe investora na motorku, napriek tomu treba napísať, že všetci slovenskí etablovaní stavitelia motoriek majú to šťastie, že ešte vždy dokážu nájsť zákazníka, ktorý má záujem o motorku snov, a hlavne je na takýto projekt finančne nachystaný. Hary patrí takisto do tejto skupiny „vyvolených“ a darí sa mu na každý svoj tématicky projekt nájsť zákazníka. Či už pred, alebo počas samotnej realizácie. Razor´s Edge bol tým šťastným, že mal svojho majiteľa od začiatku, a je dôležité dodať, že majiteľ si nechal rád poradiť a nešetril na miestach, kde sa to jednoducho nehodí, dokonca bol naklonený vyberať si špičku na trhu. Dôkazom toho sú šperky ako PM armatúry, už spomenuté kolesá, akrylové – priehľadné veko prevodovky, brzdové komponenty, a v neposlednom rade lak, ktorý, dovolím si napísať, patrí minimálne k Česko-Slovenskej špičke.

Čo dodať na záver?

V čase našej uzávierky mal Razor za sebou niekoľko desiatok kilometrov, a podľa slov Haryho sa musel trochu popasovať s tryskami v karburátore, pretože údajne to neťahalo tak ako si predstavoval…… môj osobný komentár nebudem zverejňovať, na dôvažok však len jednu poznámku, nezdá sa vám ten človek až príliš perfekcionista??? 🙂


Technické údaje:

Meno: Razor´s Edge
Rám: Santee wishbone rigid
Motor: SS 96 Evo style
Karburátor: SS Super E
Sánie: Stag Velocity/Unauthorized
Vačky: SS 510
Prevodovka: SS 6 rychl.
Kolesá: P,Z 21” Roland Sands
Predná vidla: springer replika WL
Brzdy: vpredu PM
Vzadu: DNA Sprockster
Primár: Custom Chrome
Sekundár: Reťaz 530 o –ring
Pneu: Metzeler
Ovládače: PM

Text: Marcel Masaryk, foto: Marek Kostolánsky

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2012 Janka

Razor´s Edge

4 komentáre

4 Comments

  1. RoboNM

    18. júna 2012 at 16:54

    👍 čo stavba, to skvost, akurát to nestavia na ľudí mojej výšky 🤣 🤣

  2. italofighter

    19. júna 2012 at 4:45

    Pekny kusok presne podla vkusu bral by som hned

  3. RoboNM

    19. júna 2012 at 5:06

    Inak Hary tvorí tieto skvosty s takou ľahkosťou a samozrejmosťou, ako sliepka znáša vajcia 😀 Keďže pri posledných stavbách mám to šťastie vidieť aj progres počas stavby 😇 , môžem s kľudným svedomím prehlásiť, že je to ozaj talent svetového formátu 🙂 👍

  4. FaDe

    19. júna 2012 at 11:46

    Stavba krasna, ale tie fotky…. 😕
    Taka dobra „location“ na fotenie a tak nedotiahnute fotky…. skoda toho, mohla to byt parada…
    to snad lepsie fotky som si ja urobil v garazi… 🙄

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri