Connect with us

Spravodajstvo

Rossi a Ducati – hrozí rozchod?

Publikovaný

on

Pre tých, ktorí nikdy nevedeli prehrýzť úspechy deväťnásobného šampióna Valentina Rossiho sú jeho výsledky s motocyklom Ducati zdrojom k posmechu, tí, ktorí vedia čo všetko v tomto športe dokázal, ho ľutujú a veria, že za slabými výsledkami nie je jeho osoba. Pravdou je, že dosahované výsledky sú katastrofálne a milióny ľudí na celom svete sa pýtajú: dokedy ešte?!

„Svadba“ Rossiho a Ducati, teda dvoch talianskych partnerov, prilákala veľa hostí a zvedavcov a bolo po nej mnoho očakávaní, no po roku a pol sa čoraz častejšie sa ozývajú hlasy o rozchode. V Taliansku sa dokonca objavujú špekulácie, že už v roku 2013 by sa mohol Rossi objaviť na štarte vo vlastnom tíme s motocyklom Yamaha a sponzorom Coca Cola… Ale podobných "zaručených informácií" od novinárov môžeme v najbližšej dobe očakávať ako húb po daždi.

Keď sa v roku 2003 pri svojom plánovanom odchode od Hondy Rossi rozhodoval či pôjde k Yamahe alebo Ducati, v prospech japonskej značky hovoril fakt, že práve tam mu zabezpečovali istotu plného rozhodovania o vývoji motocykla. Predstavitelia Ducati však nemienili nechať vývoj len na jazdcovi, pretože im šlo predovšetkým o značku a nie o to, aby sa vravelo, že motocykel nevyvinula fabrika, ale pretekár. Tak to Talian vysvetlil vo svojej biografickej knihe, ktorá sa stala svetovým bestsellerom. Vtedy sa Rossi rozhodol, ako je dnes zrejmé vďaka jeho nasledujúcim štyrom titulom šampióna, správne. V tých rokoch sa Valentino vyjadroval, že svoju kariéru motocyklového pretekára aj na Yamahe dokončí. Tlak okolia, hľadanie novej motivácie a takisto nový zdatný súper a tímový kolega Jorge Lorenzo, v ktorom Japonci uvideli nasledovníka Rossiho úspechov, však doslova prinútili Rossiho prehodnotiť svoje rozhodnutie a skúsiť to predsa len na Ducati. Talian na talianskom motocykli, obrovský záujem médií a iste aj nezanedbateľná finančná čiastka, to všetko dopomohlo k tomu, aby si Rossi a Ducati podali ruku. Prišli však prvé testy a s nimi prvé sklamania. Vlaňajšia sezóna dopadla takisto veľkým sklamaním a ako na pokračovanie je tomu aj dnes. Rossi skončil vo včerajších prvých pretekoch sezóny po 12. mieste v kvalifikácii až desiaty.

Aktuálne sa k situácii pre server gpone.com vyjadril samotný pretekár, ktorý vraví, že nádej bola vyčerpaná už vlani: "Keď ma teraz v Katare predbehol Barbera takým spôsobom, že som sa dostal mimo trať, bolo jasné, že mal jediný cieľ, dostať sa predo mňa. Na aktuálnej pozícii nezáležalo. Dokonca som premýšľal nad tým, že zájdem do boxov a preteky skončím, ale neurobil som to len z úcty k tímu a aby som nazbieral nejaké potrebné dáta. Ducati nešla smerom, ktorý som naznačil, ale ja nie som inžinier a nemôžem vyriešiť všetky problémy."
Rossi sa vyjadril aj k tomu, že jeho súperi na rovnakých strojoch sú rýchlejší ako on:
"Veľmi by sa nezmenilo, keby som skončil šiesty. To pre mňa určite nie je lákavý výsledok, mojím cieľom je prinajmenšom pódium. Nemôžem riadiť motorku tak ako chcem. Som rýchlejší na ojazdených pneumatikách ako na nových. Keď začnú pneumatiky kĺzať, trochu sa to zlepší. Nemám dôveru a nemôžem sa dokonca dostať ani pred Haydena, ktorý dal všetko do toho, aby skončil 28 sekúnd za prvým. Problémy s motorkou sa nezmenili a ani moje požiadavky. Motorka je neriaditeľná a je jedno, na ktorej trati sme. Mám problémy s vjazdom do zákrut a nemôžeme dúfať, že sa situácia úplne zmení s novými pneumatikami," dodáva deväťnásobný šampión.

Foto: Ducati Corse

3 komentáre

1 komentár

  1. Yetti

    10. apríla 2012 at 7:17

    Už nech je naspäť na výslní a je mi jedno na akej značke. Ešte 10 titul v MotoGP by mohol dať. Potom 2 vo WSBK a nech si potom ide dajme tomu aj do Rally. 🙂

  2. VladiB

    10. apríla 2012 at 8:46

    Toto nevyzerá dobre ani náhodou, veľká škoda…

  3. milan3232

    10. apríla 2012 at 10:49

    Hold, tu je presne vidiet, ze nie jakda motorka vyhovuje kazdemu. Niekto na tej Ducne vyhrava, niekto za ten svet nie. 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri