Connect with us

Spravodajstvo

Rýchly a štýlový Japonec – predstavenie Yamaha XSR900

Publikovaný

on

Už je to nejaký ten piatok, čo Yamaha predstavila klasickú modelovú líniu s prívlastkom Sport Heritage, alebo teda športové dedičstvo. Nájdete tu klasické modely ako XJR1300 alebo SR400. Najnovším prírastkom je dvojica noviniek ukrývajúca sa pod skratkou XSR. Model XSR700 sa dočkal predajného úspechu a logicky teda musí nasledovať súrodenec. A prečo neskrížiť dva úspešné biky, akými sú XSR700 a MT-09?  

Tak trochu iné retro

Yamaha pri návrhu spolupracovala so staviteľom menom Shinya Kimura a aj do modelu XSR900 zakomponovala filozofiu Faster Sons, ktorá v klasickom dizajne ukrýva najmodernejšiu techniku súčasnosti. Kto si na internete vyhľadá pána Kimuru, tak určite objaví, že má za sebou pár úprav, ktoré štýlovo sedia do dnešného trendu jednoduchých, surových ba až punkových úprav, ktoré nájdeme medzi Wrenchmonkees alebo Blitz Motorcycles. Tento motocyklový trend zapadá do hipsterského štýlu, ktorý sa tak nejak prelieva dobou. Aj napriek tomu je XSR900 posunutá tak trochu iným smerom. Inšpirácia na tento model sa totiž zrodila pri pohľade na motocykel Faster Wasp od iného notoricky známeho úpravcu menom Roland Sands. Kto nepozná opäť odporúčam prebádať internet. Každopádne XSR900 nie je surovo očesaný bike a nie je to moderný veterán. Je to štýlový naháč, ktorý neprehliadnete.  

Dizajnérsky originál

Potešujúcim faktom je, že pre tento model výrobca šetril plastom. Logicky má to byť neo retro motocykel a plasty naň jednoducho nepatria. Majiteľovi teda ponúka 14 litrovú nádrž s hliníkovými krytmi, predný a zadný hliníkový blatník, hlinikové bočné kryty a držiak predného svetla. Rám a výfukové zvody sú vyvedené v matnej čiernej farbe a kontrastujú tak s leštenou koncovkou výfuku. K celkovému dojmu prispieva aj štýlový predný a zadný svetlomet (obidva okrúhle) a stupňovité sedadlo.  

Silný športový zážitok

Pohonnou jednotkou je dobre známy trojvalec s objemom 850 ccm. Je to kvapalinou chladený štvortakt a rozvodom DOHC a so štyrmi ventilmi na valec. Aj napriek tomu, že motocykel má nádych moderného retra jeho moderná pohonná jednotka dáva 115 koní pri 10 000 otáčkach a krútiaci moment 87,5 Nm pri 8 500 otáčkach. Sú to viac ako slušné údaje a po našich skúsenostiach s modelom MT-09 už máme predstavu o ohromnomfun factore, ktorý na jazdca čaká. Elektronika dnes vládne svetu. XSR900 má kontrolu trakcie TCS (Traction Control System) nastaviteľnú v troch polohách účinnosti od maximálnej po minimálnu a dá sa aj vypnúť. Antihoppingová (A&S) spojka sa objavuje u stále väčšieho počtu modelov. Je tomu tak aj u XSR900 a jazdcovi pomáha ako pri podraďovaní, tak celkovo pri používaní spojky, ktorá tak pôsobí oveľa ľahšie. Jazdec to uvíta najmä v meste, kde sa spojkuje celkom výdatne. Palubný počítač umožňuje nastavenie jazdných režimov alias Yamaha D-MODE. Zvoliť sa dá, od drsnej športovej odozvy plynu až po bezpečnú reakciu stavanú na zhoršené podmienky. Vzhľadom na charakter, váhu a výbavu je motocykel vhodný aj pre menej skúsených jazdcov, no sami by sme určite radšej odporučili dvojvalcový XSR700, ktorý je priam ideálnou voľbou.  

Za oponou

Podvozok si XSR900 do veľkej miery požičal z modelu MT-09. Napríklad dvojitý chrbticový rám je komplet prevzatý. A prečo nie? Osvedčil sa, takže je tam minimálne riziko. Výška sedadla sa oproti modelu XSR700 posunula o 1,5 cm nahor na celkových 830 mm. Predná teleskopická vidlica má priemer nosníkov 41 mm a dráhu pruženia 137 mm. Zadná centrálne odpružená obojstranná kyvka má dráhu pruženia 130 mm. Vpredu je nastaviteľný odskok a vzadu odskok aj predpätie. ABS je samozrejmosťou v základnej výbave. Predná brzda má radiálne uchytený štvorpiestik a dvojicu 298 mm kotúčov. Vzadu je jeden 245 mm kotúč. Obuté sú športové pneumatiky s rozmerom 120/70 vpredu a 180/55 vzadu.  

Ohromný potenciál úprav

Dotvorenie biku je v tejto kategórii takpovediac očakávané a Yamaha preto ponúka veľké množstvo doplnkov, ktoré umožnia postaviť si XSR k obrazu svojmu. Na výber je takmer čokoľvek, napríklad sedadlo, cafe racer riadidlá a zrkadlá, kryt zadného sedadla, držiaky, kryty, tašky a podobne. Okrem stránok výrobcu sa na internete nájde určite množstvo špeciálnych doplnkov. Okrem motocykla ponúka výrobca možnosť vybaviť aj sám seba. Jazdec si môže dokúpiť koženú bundu, štýlovú prilbu a rukavice a prakticky celé oblečenie. Na záver ešte dodám, že nová Yamaha XSR900 sa bude predávať v troch farebných prevedeniach a to „60th Anniversary“, čo je typická žlto-čierna farebná schéma známa z pretekárskych bikov Yamaha zo 70-tych rokov, „Matt Grey“ čiže matne šedá a „Rock Slate“, čo je odtieň modrej.  

Yamaha XSR900

Cena: 9 890 Eur

Motor: 847 ccm, 12 ventilov, DOHC, R3

Výkon: 115 k pri 10 000 ot./min.

Krút. moment: 87,5 Nm pri 8 500 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 075 x 815 x 1 140 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hliníkových profilov

Hmotnosť: 195 kg(prev. hmotnosť)

Rázvor: 1 440 mm

Výška sedla: 830 mm

Objem pal. nádrže: 14 l

Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17  

 

Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin 4 / 2016

Text: Jozef Jambor, foto: Yamaha  

Rýchly a štýlový Japonec – predstavenie Yamaha XSR900

Advertisement

1 komentár

1 komentár

  1. JFK

    12. júla 2016 at 8:16

    👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri