Connect with us

Spravodajstvo

Spoznaj taliansku legendu Benelli. Ukážeme ti jej históriu ale aj súčasnosť.

Publikovaný

on

Benelli motocykle

Talianska motocyklová značka Benelli patrí k najstarším na svete, avšak ani to ju neochránilo od problémov počas jej existencie. Dnes je však našťastie všetko inak a tak vám predstavíme nie len jej bohatú históriu, ale najmä súčasnosť vo forme aktuálnych modelov na slovenskom trhu. Nech sa páči, vyrážame!

História motocyklovej značky Benelli

Benelli je jedna z najstarších motocyklových firiem sveta, ktorá ešte aj dnes existuje a funguje. Napríklad je staršia o celých 10 rokov než konkurenčná Moto Guzzi.
Až do začiatku 70. rokov išlo všetko viac menej ako po masle, ale nastupujúca nadvláda japonských značiek zastavila Benelli v rozlete. Následne niekoľko krát zmenila majiteľa, až v roku 2005 prišla tá zmena, ktorá ju zastabilizovala. Firmu a značku kúpila skupina Geely, teda jeden z najväčších výrobcov motocyklov a automobilov v Číne. A mimochodom aj majoritný majiteľ legendárnej automobilovej značky Volvo!

Modely Benelli v súčasnosti

Na slovenskom trhu ponúka táto značka skrz svojho predajcu Motocorse takmer všetky relevantné modely. Čo majú spoločné je výborná cenová politika, od tých najmenších 125tiek až veľké 800ky. Ten výber a ceny sú naozaj celkom príjemným prekvapením.

Benelli BN 125 / Limited

Základná mašina v ponuke Benelli, tj moderná 125ka naháč, a zároveň vstupná brána do sveta motocyklov. Výkon 11k a hmotnosť 142kg sú parametre aj pre úplných začiatočníkov. Zaujímavosťou je výška sedla 780 mm nad zemou.

Benelli TRK 502 X

Pekné cestovné enduro nie nepodobné dizajnovému jazyku z Mníchova. A možno aj to časť úspechu, keďže sa TRK už dlhodobe radí k najpredávanejším motocyklom na talianskom trhu. Jedná sa teda o bestseller značky. Verzia traveller je uhladenejšia verzia skôr na asfalt ako na šotolinu.
Obe majú objem 500 ccm s výkonom 48k a 6 st. prevodovkou. Ako bonus je 20l nádrž a fakt bohatá výbava už v základe.

Benelli 502c

Totožný motor ako enduro TRK, je to ale úplne iný motocykel s iným určením a cieľovou skupinou. Vyzerá na prvý pohľad ako agresívny naháč, avšak pri posadení za rajdy vyjde realita von – je to celým telom cruiser, nakoľko sú nohy pohodlne vpredu, nie pod samotným jazdcom.
Bonusom je opäť až nečakane veľká nádrž s objemom 21 litrov.

Benelli 752 s

Toto je návrat značky Benelli do veľkej triedy motocyklov. Veľmi pekne tvarovaný naháč. Objem 750 ccm a 77 koní a plno kvalitných značkových komponentov (od bŕzdy cez podvozok) dáva tušiť potenciál tejto motorky.

Benelli Leoncino 125, 250, 500 a 800

Leoncino (teda levíča po taliansky) existuje ako model už od roku 1951. V súčasnosti sa jedná o triedu naháčov, resp scramblerov s motormi 125, 500 a 750 ccm. Hmotnosť je napríklad pri verzií 500 hlboko pod 200 kg čo z neho robí výbornú motorku do mesta.

Imperiale 400

Čo by to bolo za tradičnú taliansku značku, ak by v portfóliu nemala aspoň jeden klasicky strihnutý motocykel? Imperiale 400 je postavená presne podľa povojnového receptu s motorom 374 ccm a výkonom relatívne skromných 20k. Toto je skutočne veľmi pekné moderné retro.

Nezabudnite si pozrieť priložené video, v ktorom vám všetky motocykle predstavíme!

Advertisement
Suzuki Suzuki
Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri