Connect with us

Testy a recenzie

SUI GENERIS* ? Honda CB1000R ABS vs Yamaha FZ1N ABS *(lat. = Svojho druhu)

Publikovaný

on

V Motomagazíne č.: 7-8/09 pripravujeme: Test Honda CB1000R ABS vs. Yamaha FZ1N ABS

Mal som ten názor (ja- fanúšik poriadneho železného dvojvalca), že keď naháč ? tak klasiku. Veľký motor a chladenie vzduchom. Vždy som na nich preferoval klasické svetlo a dvojicu okrúhlych budíkov. Takú Yamahu XJR 1300 alebo Hondu CB1300 som mal strašne rád. Lenže v máji sa zamilujete tak rýchlo, že ani neviete, odkiaľ to prišlo.

Nahota v garáži
Do našej redakcie dorazila biela Honda ako prvá. A keď na druhý deň vedľa nej stála šedo-čierna Yamaha, napadlo nás postaviť tieto dve proti sebe. Ak to vezmeme v treťom rozmere ? pred garážou stál Campa, v jednej ruke helmu, v druhej zodranú bundu a pozeral ako puk dovnútra na to nahaté peklo… a to sa stane práve mne, no verili by ste? Tento japonský ?black and white? jing-jang som musel rozbehať podľa seba a to znamenalo poriadne to otestovať. V ten moment mi na hlave po jednom na stranách vybehol roh, keď som sa obzrel dozadu ? vlnil sa tam čertovský chvost. Mohol som štartovať…

Celý test si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý bude v predaji od 20. 06. 2009.

Honda CB1000R ABS
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 75 x 56,5 mm
Zdvihový objem: 998 ccm
Kompresný pomer: 11,2:1
Max. výkon: 125 k pri 10 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 99 Nm pri 7 750 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: jednoduchý chrbticový pozváraný z hliníkovej zliatiny
Rozmery (D x Š x V): 2 090 x 775 x 1 090 mm
Rázvor: 1 445 mm
Výška sedla: 828 mm
Objem palivovej nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnený tlmič pruženia, zdvih 128 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 265 mm
Hmotnosť: 217 kg (pohotovostná hmotnosť)
Cena: 10 450 Eur (314 816,70 Sk)

Yamaha FZ1N ABS
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 77 x 53,6 mm
Zdvihový objem: 998 ccm
Kompresný pomer: 11,5 : 1
Max. výkon: 150 k pri 11 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 106 Nm pri 8 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkovej zliatiny
Rozmery (D x Š x V): 2 140 x 770 x 1 205 mm
Rázvor: 1 460 mm
Výška sedla: 815 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 190/50-17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, zdvih 130 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 130 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 221 kg (pohotovostná hmotnosť)
Cena: 10 090 Eur (303 971,34 Sk)

Text: Dušan ?Campa? Lysák, foto: V. Brniak

SUI GENERIS* ? Honda CB1000R ABS vs Yamaha FZ1N ABS

Advertisement

5 komentárov

1 komentár

  1. Silwestrik

    19. júna 2009 at 4:06

    Ach jaj,,,nevem prist na chut noveej dobe 😁

  2. campa

    20. júna 2009 at 8:20

    Tiež som skôr na veterána no CB bola hutne dobrá motorka.

  3. VMax

    20. júna 2009 at 15:58

    XJR 1300 SP 😉

  4. PeterBA

    20. júna 2009 at 16:37

    Si viem predstaviť aj lešpie miesto na fotenie…. 😁

  5. campa

    20. júna 2009 at 16:44

    Peter: zloba k zlobe 🤣

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri