Connect with us

Spravodajstvo

Superšport do ulíc – Predstavenie Kawasaki ZX-6R 636 Ninja

Publikovaný

on

Pozícia superšportových motocyklov sa v posledných rokoch na trhu radikálne zmenila a ich predaje sa každoročne scvrkávajú. Z absolútneho vrcholu sa tak pomaly porúčajú a prenechávajú miesto iným možno praktickejším a všestrannejším motorkám. Najmä kategória 600-viek bola citeľne zasiahnutá týmto prepadom a novinky sa objavujú v oveľa menšom rozsahu ako sme boli zvyknutí. Rok 2013 však prináša určité oživenie a okrem Kawasaki prichádza s inovovanými modelmi Honda a Triumph. No a práve Kawasaki prichádza z modelom, ktorý sľubuje viac zábavy a výkonu do prostredia reálneho sveta, čo ho môže posunúť na čelo omladenej svorky hyperaktívnych 600-viek.

Kubické centimetre ničím nenahradíš
Táto magická formulka, ktorú kedysi zaviedli americkí výrobcovia automobilov má ešte stále svoje čaro a najmä u motocyklov s menším zdvihovým objemom aj opodstatnenie. Presne v tomto duchu postupovala aj Kawasaki a tak trochu porušila nepísané predpisy tejto triedy a zdvihový objem štvorvalca narástol o 37 ccm. Nejde pritom o nič nové a Kawasaki podobný krok úspešne urobila aj pred pár rokmi. Zvýšený objem bol dosiahnutý zvýšením zdvihu o 2,6 mm, čo prinieslo nárast výkonu v prakticky celom rozsahu otáčok. Výkon dosahuje svoje maximum 131 k pri 13 500 ot./min. a krútiaci moment vrcholí na hranici 71 Nm pri 11 500 ot./min. Hlavným prínosom je však nárast výkonu v prostredí reálnej premávky a jazdec má k dispozícii pružnejší a lahšie dávkovateľný motor. Zvýšený objem si vyžiadal menšie úpravy profilu vačkových hriadelí, ktoré pomáhajú výkonu v maximálnych otáčkach. Zmenil sa aj kompresný pomer, ktorý z 13,1:1 klesol na 12,9:1. Ďalšou dôležitou novinkou na motore je nová antihoppingová spojka F.C.C, ktorá vychádza z okruhovej techniky. Vyniká ľahším ovládaním a zvýšenou stabilitou počas podraďovania.

Modernizovaný podvozok prináša zlepšenie v prostredí reálnej premávky
Tuhý a kompaktný rám spolu s kyvnou vidlicou je identický s pôvodným modelom a zmeny sa týkajú najmä pruženia a brzdného systému. Úplnou novinkou je nová generácia prednej vidlice Showa SFF-BP, ktorá je kombináciu technológie SFF (s oddelenou funkciu tlmenia a predpätia) a BPF (so zväčšeným piestom tlmiča). Nová technológia sľubuje ešte lepšie jazdné vlastnosti a výbornú spätnú väzbu počas intenzívneho brzdenia. Naviac svojim nastavením viac vyhovuje rýchlym a vlnitým cestám. Zadný tlmič pruženia rovnako ponúka mäkšie nastavenie, ktoré viac vyhovuje využitiu v bežnej premávke. Novinky nájdete aj na brzdnom systéme, ktorý je podobný tomu aký nájdete na vlajkovej lodi ZX-10R a dvojicu kotúčov vpredu zvierajú radiálne uchytené strmene typu monobloc z dielne Nissin. Brzdný systém možno naviac vybaviť elektronickým racingovým systémom ABS, ktorý rovnako pochádza priamo z modelu ZX-10R.

Najsofistikovanejšia 600-vka z dielne Kawasaki
Elektronický balík na novej Kawasaki radí tento model medzi absolútnu špičku a môžete sa spoľahnúť na minimálne rovnaké elektronické pomôcky ako v prípade modelu ZX-10R. Vypínateľný 3-stupňový systém trakčnej kontroly KTRC je rovnaký aký nájdete na poslednej generácii super rýchleho turistu ZX-14R a je ešte modernejší ako na superbiku ZX-10R. Prvé dva stupne tohto systému zabezpečujú maximálnu akceleráciu a naopak tretí stupeň ponúka maximálnu stabilitu v prípade klzkého povrchu. Prvé dva stupne povoľujú určitý stupeň preklzu a vďaka monitorovaniu situácie každých 5 milisekúnd dokážu okamžite reagovať v prípade zhoršujúcich sa podmienok. Systém trakčnej kontroly nie je jedinou pomôckou , na ktorú sa môže jazdec spoľahnúť a k dispozícii má pripínateľné mapy výkonu. Má pri tom na výber z dvojice výkonových režimov (Full Power a Low Power). V kombinácii so systémom trakčnej kontroly KTRC môže tak experimentovať až z ôsmymi možnosťami nastavenia výkonu a trakčnej kontroly.

Ostrejší dizajn po vzore ZX-10R
Vítanou zmenou je upravený dizajn, ktorý vychádza z vlajkovej lode ZX-10R. Do popredia tak vstupujú ostré a agresívne línie, ktoré najlepšie vidieť na prednej kapotáží, ktorá je identická s dizajnom svojho staršieho súrodenca. Snahu o minimalistický dizajn je vidieť na štíhlych bočných kapotážach. Zadným partiám dominuje nové zadné svetlo, ktoré už využíva modernú LED techniku. Kombinovaný prístrojový panel zásobuje jazdca všetkými potrebnými informáciami a pribudli informácie týkajúce sa nastavenia trakčnej kontroly a zvoleného výkonového režimu. Vyzerá to tak, že pre konkurenciu bude nová generácia modelu ZX-6R 636 naozaj ťažkým orieškom a zelená farba bude v roku 2013 v triede superšportov dosť žiadaná.

Kawasaki ZX-6R 636

Cena: 12 395 / 12 995 Eur (ABS)
Motor: 636 ccm, 16 ventilov DOHC, R4
Výkon: 131 k pri 13 500 ot./min.
Krút. moment: 71 Nm pri 11 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 085 x 705 x 1 115 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hliníkových profilov
Hmotnosť: 192/ 194 kg (ABS) (prevádzková)
Rázvor: 1 395 mm
Výška sedla: 830 mm
Objem pal. nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17

Text: Miro Tamáši, foto: Kawasaki

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2013 Janka

Superšport do ulíc – Predstavenie Kawasaki ZX-6R 636 Ninja

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri