Connect with us

Testy a recenzie

Test KTM 990 R Superduke

Publikovaný

on

Nebo, peklo, zem…
Zastával som názor neskúsenej väčšiny. Demagógia je rýchlejšia než smrť, to vám poviem, lenže on ten svet je iný ako si ho predstavujeme po názoroch od známych. Napríklad: 35 rokov a 160 výhier. Krátka veta? A čo READY TO RACE? Mne po týždni stačilo to najkratšie. KTM.

To je otázka!
To prebehlo mojim mozgom keď môj kolega Miro zavolal, či vezmem na test Duka…… ako sa vôbec môže tak pýtať. Jeleň. A ako som zložil, zostal som pomarančový ako Bart Simpson. Ale nevedel som do čoho idem, zopár krátkych známostí tu bolo, ale Super Duke a dokonca ?eRko??! To je už iná káva. Chalani v KTM sú super partia na pohľadanie, preberanie bez problémov, potom už len také zbytočnosti druhu: ?nie je to poistené? alebo ?bacha, je to sviňa nervózná?…. vôbec som nič neregistroval. Podpísal a šiel. Cesta do práce nestačila na prvé zoznámenie, tak som čakal na padla a obliekal kožu. Keď som sa ale večer vracal domov, úsmev nikde. Tak som to hodil na moju únavu a rozhodol sa ráno skoro vstať. Ale ani tam som nenašiel tú správnu cestu na ideálny vzťah. Nakoniec ma náhodou navštívil kamarát Riči, dávnejšie pracujúc v KTM a dodnes vlastniac KTM SM a RC8, dostal som pár rád ako ju skrotiť a ono to začalo fungovať spôsobom ? nezvykal som si ja na ňu, ona si musela zvyknúť na mňa… a tak som začal kráčať po oranžovej ceste lemovanej čiernou ?eRkovou? stuhou.

Rakúske Nebo, Peklo, Zem
Milujem dva valce. Ja viem že sa opakujem. Motor má takmer 100 kW a krútiaci moment má krásnu hodnotu 102 Nm pri 8 000 otáčkach. Priehradový rám z chrómmolybdénových rúrok s práškovaným povrchom je doplnený hliníkovou zadnou časťou. To čo ?vojvoda? má extra proti obyčajnému je WP výbava a to vrátane 32-stupňového tlmiča riadenia, tak strašne chýbajúceho na menej výkonnej sestre. Viaclamelová spojka sa kúpe v oleji a ovláda šesť stupňov prevodovky. Brzdy Brembo sú fantastické a presné, ale to už je snáď u tejto spoločnosti samozrejmosť. Stroj je v hrudnej časti silný, má takú postavu kulturistu rokov minulých ? veľké telo, tenký pás a nohy…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 11/2009, ktorý je už v predaji.

Text: Dušan ?Campa? Lysák

KTM 990 R Superduke
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do"V", rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 101 x 62,4 mm mm
Zdvihový objem: 999 ccm
Kompresný pomer: 11,5 : 1
Max. výkon: 131 k pri 10 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 102 Nm pri 8 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): výrobca neudáva
Rázvor: 1 450 ? 15 mm
Výška sedla: 865 mm
Objem palivovej nádrže: 18,5 l
Pneu: vpredu:120/70 ? 17, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 48 mm, zdvih 135 mm, vzadu: jeden centrálny tlmič pruženia, zdvih 150 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 186 kg (bez paliva)
Cena: 13 790 Eur (415 437,54 Sk)

KTM SUPERDUKE 990R

3 komentáre

3 Comments

  1. Express

    20. októbra 2009 at 9:10

    Osobne by som pri takejto moto privital viac akcne video 😈

  2. MartineR

    20. októbra 2009 at 11:27

    Jéééj, to video je točené pri Nemšovej 🙄 tam som býval 25 rokov 🙂

  3. PaLec

    22. októbra 2009 at 17:59

    Paráda

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri