Zamatová kráska Je jedno, akého ste motovyznania, sú proste stroje, na ktoré sa vždy budeme dívať inak. Z talianskej kuchyne medzi ne patrí Ducati, Benelli a v neposlednom rade Moto Guzzi.
Model MG Bellagio zaparkoval v redakčnej garáži ešte v r. 2007, osedlali sme ho až v tomto roku, a tak som oprašoval myšlienky z minuloročnej Norge a cez Bellagio sa pomaly pripravujem na extravagantné Stelvio. Téma dňa je ale zamatové a tajomné Bellagio a presne tak, ako vyzerá, tak sa i správa. Tajomne, prekvapivo a zamatovo.
Dizajn a myšlienka Talianski kuchári ukuchtili Bellagio s myšlienkou, že prekvapia všetkých tým, ako sa dá do Guzzi vtesnať myšlienka amerických športových cruiserov s talianskym nádychom a so zachovaním osvedčených prvkov, aby sa zo stroja nevytratila európska duša. Toto presne má vystihovať model Bellagio. Lenže Guzzi sa len málokedy dá presvedčivo ukecať na nekresťanské kone, takže športová jazda bude mierne oklieštená, zato sa tu môžete stopercentne spoľahnúť na dizajn, že nič sa nevytratí z tohto modelu, čo Guzzi robí Guzzi. Dielenské spracovanie je na vynikajúcej úrovni, švíky na sedle sú ako namaľované, každá skrutka je naleštená, farba zamatová matná, kardan s motorom tvoria ukážkový technicky prepracovaný celok, tiež radosť je pozerať na detaily, ktorých táto tichá kráska skrýva viac, ako by ste očakávali.
Nielen dizajn… Neodmysliteľný sklon valcov s vytŕčajúcimi kolenami a zvodmi, ktoré ústia do dvoch štíhlych chrómových koncoviek sú vždy u Guzzi dominantou. Jednoramenná zadná kyvná vidlica je zároveň súčasťou kardanového prevodu CARC systém, nízkoprofilové športové pneumatiky sú na rovnako športovo pôsobiacich diskoch a aby sa zachovala príbuznosť k smerovaniu cruiser, sú tu vypletané kolesá, a aby sa zachoval športový look, máme vpredu dva brzdové kotúče, ktoré stíska technika Brembo a nenápadnú červenú pružinu centrálneho tlmiča. Všimnite si zadný šport pripomínajúci blatník, nikdy nebol u MG tak ?proklete? krátky. Predné svetlo, prístrojový panel a nádrž sú skôr klasické využité z iných modelov. Riadidlá sú ale chuťovkou typu cruiser, na pravej strane v bajonete je tlačilo ovládania tripmetra, prekvapenie je páčka sýtiča, (však tu máme vstrekovanie), našiel som tu i rýchle ovládanie nastavenia zadného tlmiča pod sedadlom vľavo (u Norge je zakrytovaný, ťažko dostupný), a ďalšie prekvapenie ? nastavovanie predných tlmičov. Motor je čistý exhibicionista, nič z neho nie je ukryté a je dominantou stroja, veľmi opatrne sú tu nastavené chrómované časti ? zrkadlá, riadidlá, smerovky, orámovanie budíkov, kryt hrdla nádrže, koncovky zvodov… No tak čo ešte stojím, všetko mám, plnú nádrž tiež a vyrážam.
Parádna jazda… Upozorňujem všetkých, že pokiaľ nie ste Moto Guzzi pozitívni, tak nechajte tak, ja som nestranný, a tak triezvymi očami pozerám na stroj podo mnou. Úprimne ? nie všetky Guzzi sa mi páčia, ale vždy som mal oči pre veľkú Brevu, Norge a Griso. Túto zaujatú rodinu som ?zfleku? rozšíril o Bellagio a konečne sa môžem i previesť. Úlet v podobe Stelvia nás čaká cez leto, v tomto prípade ale nemám celkom jasno, kam ho v mojom vnútri zaradím. Je slnečný 23. február, teplota vonku 14°C, cesty čisté, ale chladné, motorka skoro nová, tesne v okolí zábehu. Aké bolo moje prekvapenie, keď skoro po štyroch mesiacoch státia v redakcii Bellagio chytilo na prvý šup a nezhaslo. Použil som pritom manuálny sýtič, nechal stroj pobežať a točím plynom. Hladký chod motora, mierne vibrácie, to všetko mi oživuje spomienky na Norge. Prevodovka sa nezaprie, cvaká ako o dušu, teda radenie správne tvrdé (ako Tomáš z GVP moto hovorí ?Aspoň vieš, že radíš?). Viem teda, že radím a plaším 75 koní vo februárovom slnku. Ktosi by povedal, trošku málo na 224 kg stroj, ale omyl. Bellagio už na prvý pohľad vytvára kľudnú atmosféru a tak aj je. Jednotka je krátka, treba rýchlo za dva, tri, štyri. Presne v týchto stupňoch sa skrýva i sila a zvlášť trojka a štvorka je akčná na zrýchlenie, predbiehanie a testovanie akcelerácie. Tu sa mi motor páči najviac. Ešte trochu akčná päťka, s ktorou motor ako tak súhlasí a konečná za šesť. Pri šestke už treba mať nad 85 a viac, je to len doťahovák. Motocykel v tejto polohe ide slušne bez výstrelkov, na obiehanie to nestačí, keď otočím rukoväťou nič dramatické sa nedeje. Vždy radšej podraďujem dolu aj o dva a opäť, a opäť bojujem s vetrom oproti. Tvrdé radenie je ale spojené s krátkym trhnutím stroja pri radení hore alebo dolu, stále neviem hladko radiť, aby som dosiahol plynulý priebeh stroja. Chce to dlhší tréning, potom ale uvažujem aj o tom, že stroj je príliš nový a surový, potrebuje ďaleko viac najazdených kilometrov. Posed je aj po dlhšej dobe príjemný, skoro ako doma v obývačke. Hlavy valcov bez príplatku vyhrievajú moje kolená. Brzdy sú vpredu až zbytočne ostré, tie dva kotúče je cítiť, možno by v pohode stačil iba jeden. Motocykel má geometriu novej generácie, správa sa slušne ako dospelá motorka, podvozok príjemne tlmí, v zrkadlách vidím, čo mám vidieť, vibrujú iba vo vyšších otáčkach. Pohodovka nastáva okolo 100-vky, tak akurát, že boj s vetrom som vyhral, vibrácie minimálne, spotreba tiež. A tých 75 koní? Moto Guzzi nezmyselnú hru o kone s nikým nikdy nehralo a ani nemieni. Filozofia je niekde inde. A ani mne nechýbajú. Tam, kde ich potrebujem, tam sú a s Bellagiom sa nemienim plašiť 150-tkou po cestách. To teda nie. Skôr sa zastavím na kafé, odparkujem pred susedom, pokecám, vezmem ženu, zájdeme k známym. No žena by trošku protestovala, kvôli menšiemu sedlu vzadu (niežeby mala veľký zadok, ale preto, že sedlo je len núdzové ? športové, ako aj blatník pod ním), ale ja sedím kráľovsky. Prekážok a priečnych i pozdĺžnych nerovností je v našom regióne bohato, a podvozok je s nimi viac ako dobre vysporiadaný. Spomínam na problematické nastavovanie podvozku u Norge, kde som v každej ostrejšej zákrute chytal hlavný stojan. U Norge to už vyriešili, Bellagio ho nemá vo výbave, a tak i plne naložený môžem klopiť bez strachu.
Spokojný parkujem Moto Guzzi sú stroje, s ktorými potrebujete mať príbuzné DNA. To, že za rok osedlám aj 40 rôznych strojov, ma presne dostáva do objektívneho obrazu, o čom táto delikatesa je. Nesmiete v ňom hľadať raketu, ale triezvy, decentný stroj na obdobie a čas, na ktorý chcete spomínať v dobrom. Príjemné a jednoduché ovládanie ho predurčujú na denno-denné využívanie do práce alebo zábavou. Ženy, ktoré túžia po väčšej kubatúre s bezpečnou odozvou by sa tu našli, chlapi, ktorí chcú niečo iné ako stroje predávajúce sa po tisíckach túto voľbu neobanujú, rýchlo zbohatnutí mladí ľudia tu nájdu jednoznačné odlíšenie od tuctovosti. Bellagio po doplnení čelného skla a pár brašní dozadu sa stáva motorkou na ďaleké letné cesty k moru alebo spokojne i do Álp. Je to skvelý kompromis medzi troma kategóriami motocyklov, a tak je v ponuke Guzzi jedným z najuniverzálnejších a zároveň najpríjemnejších modelov s veľkým akčným rádiusom a spotrebou okolo 5 l/100 km.
+ Príjemný viacstranný dizajn, dobré ovládanie, vysoká kvalita dielenského spracovania, univerzálnosť, netuctovosť, nízka spotreba, brzdy
– Tradične hlučná prevodovka, tvrdá reakcia pri preraďovaní, tvrdšie ručné páčky plynu a spojky a možno malý priestor pre spolujazdca, čo ale vnímam ako cruiserovský úmysel
MOTOR Typ: vzduchom chladený štvortaktný dvojvalec do "V-twin" 90°, rozvod OHV, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 95 x 66 mm
Zdvihový objem: 936 ccm
Kompresný pomer: 10 : 1
Max. výkon: 75 k pri 7 200 ot./min
Max. krútiaci moment: 78 Nm pri 6 000 ot./min
Príprava zmesi: sekvenčné viacbodové vstrekovanie paliva
Norma: Euro 3
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 270 x 890 x 1 310 mm
Rázvor: 1 570 mm
Výška sedla: 780 mm
Objem palivovej nádrže: 19 l, rezerva 4 l
Pneu: Metzeler, vpredu: 120/70?18, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica Marzocchi, priemer klzákov 45 mm, zdvih 140 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 120 mm
Brzdy Brembo: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 282 mm
Hmotnosť: 246 kg
Cena: 369 000 Sk
Motocykel na test zapožičal: GVP MOTO s.r.o. Komárno
Kopec vecí je rovnakých, ako na iných modeloch Guzzi. Mne sa to zdalo ale nejaké malunké, to sedlo ale fakt treba vidieť naživo. Je z neho cítiť, že to nešila len tak nejaká sériová tetuška.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Duskis
4. novembra 2008 at 8:01
Je to paráda,len tá cena ☹️
AMIS
4. novembra 2008 at 10:38
Kopec vecí je rovnakých, ako na iných modeloch Guzzi. Mne sa to zdalo ale nejaké malunké, to sedlo ale fakt treba vidieť naživo. Je z neho cítiť, že to nešila len tak nejaká sériová tetuška.
packy
4. novembra 2008 at 10:43
Pekna motorka, len tie zvody tam posobia tak akosi agresivne.
a ta cena – nuzzzzzzz, Italia…
AMIS
4. novembra 2008 at 10:46
Packy na tých zvodoch si móžeš sušiť tangáče čo si na zrazoch poperieš 😁 A pália jak ďas 😕
pebac
5. novembra 2008 at 6:56
Krásna motorka . . . 🙂 😛 😇
malymirec
6. novembra 2008 at 23:19
Krasne 😈