Connect with us

Testy a recenzie

Test Moto Guzzi Bellagio

Publikovaný

on

Zamatová kráska
Je jedno, akého ste motovyznania, sú proste stroje, na ktoré sa vždy budeme dívať inak. Z talianskej kuchyne medzi ne patrí Ducati, Benelli a v neposlednom rade Moto Guzzi.
Model MG Bellagio zaparkoval v redakčnej garáži ešte v r. 2007, osedlali sme ho až v tomto roku, a tak som oprašoval myšlienky z minuloročnej Norge a cez Bellagio sa pomaly pripravujem na extravagantné Stelvio. Téma dňa je ale zamatové a tajomné Bellagio a presne tak, ako vyzerá, tak sa i správa. Tajomne, prekvapivo a zamatovo.


Dizajn a myšlienka
Talianski kuchári ukuchtili Bellagio s myšlienkou, že prekvapia všetkých tým, ako sa dá do Guzzi vtesnať myšlienka amerických športových cruiserov s talianskym nádychom a so zachovaním osvedčených prvkov, aby sa zo stroja nevytratila európska duša. Toto presne má vystihovať model Bellagio. Lenže Guzzi sa len málokedy dá presvedčivo ukecať na nekresťanské kone, takže športová jazda bude mierne oklieštená, zato sa tu môžete stopercentne spoľahnúť na dizajn, že nič sa nevytratí z tohto modelu, čo Guzzi robí Guzzi. Dielenské spracovanie je na vynikajúcej úrovni, švíky na sedle sú ako namaľované, každá skrutka je naleštená, farba zamatová matná, kardan s motorom tvoria ukážkový technicky prepracovaný celok, tiež radosť je pozerať na detaily, ktorých táto tichá kráska skrýva viac, ako by ste očakávali.

Nielen dizajn…
Neodmysliteľný sklon valcov s vytŕčajúcimi kolenami a zvodmi, ktoré ústia do dvoch štíhlych chrómových koncoviek sú vždy u Guzzi dominantou. Jednoramenná zadná kyvná vidlica je zároveň súčasťou kardanového prevodu CARC systém, nízkoprofilové športové pneumatiky sú na rovnako športovo pôsobiacich diskoch a aby sa zachovala príbuznosť k smerovaniu cruiser, sú tu vypletané kolesá, a aby sa zachoval športový look, máme vpredu dva brzdové kotúče, ktoré stíska technika Brembo a nenápadnú červenú pružinu centrálneho tlmiča. Všimnite si zadný šport pripomínajúci blatník, nikdy nebol u MG tak ?proklete? krátky. Predné svetlo, prístrojový panel a nádrž sú skôr klasické využité z iných modelov. Riadidlá sú ale chuťovkou typu cruiser, na pravej strane v bajonete je tlačilo ovládania tripmetra, prekvapenie je páčka sýtiča, (však tu máme vstrekovanie), našiel som tu i rýchle ovládanie nastavenia zadného tlmiča pod sedadlom vľavo (u Norge je zakrytovaný, ťažko dostupný), a ďalšie prekvapenie ? nastavovanie predných tlmičov. Motor je čistý exhibicionista, nič z neho nie je ukryté a je dominantou stroja, veľmi opatrne sú tu nastavené chrómované časti ? zrkadlá, riadidlá, smerovky, orámovanie budíkov, kryt hrdla nádrže, koncovky zvodov… No tak čo ešte stojím, všetko mám, plnú nádrž tiež a vyrážam.

Parádna jazda…
Upozorňujem všetkých, že pokiaľ nie ste Moto Guzzi pozitívni, tak nechajte tak, ja som nestranný, a tak triezvymi očami pozerám na stroj podo mnou. Úprimne ? nie všetky Guzzi sa mi páčia, ale vždy som mal oči pre veľkú Brevu, Norge a Griso. Túto zaujatú rodinu som ?zfleku? rozšíril o Bellagio a konečne sa môžem i previesť. Úlet v podobe Stelvia nás čaká cez leto, v tomto prípade ale nemám celkom jasno, kam ho v mojom vnútri zaradím. Je slnečný 23. február, teplota vonku 14°C, cesty čisté, ale chladné, motorka skoro nová, tesne v okolí zábehu. Aké bolo moje prekvapenie, keď skoro po štyroch mesiacoch státia v redakcii Bellagio chytilo na prvý šup a nezhaslo. Použil som pritom manuálny sýtič, nechal stroj pobežať a točím plynom. Hladký chod motora, mierne vibrácie, to všetko mi oživuje spomienky na Norge. Prevodovka sa nezaprie, cvaká ako o dušu, teda radenie správne tvrdé (ako Tomáš z GVP moto hovorí ?Aspoň vieš, že radíš?). Viem teda, že radím a plaším 75 koní vo februárovom slnku. Ktosi by povedal, trošku málo na 224 kg stroj, ale omyl. Bellagio už na prvý pohľad vytvára kľudnú atmosféru a tak aj je. Jednotka je krátka, treba rýchlo za dva, tri, štyri. Presne v týchto stupňoch sa skrýva i sila a zvlášť trojka a štvorka je akčná na zrýchlenie, predbiehanie a testovanie akcelerácie. Tu sa mi motor páči najviac. Ešte trochu akčná päťka, s ktorou motor ako tak súhlasí a konečná za šesť. Pri šestke už treba mať nad 85 a viac, je to len doťahovák. Motocykel v tejto polohe ide slušne bez výstrelkov, na obiehanie to nestačí, keď otočím rukoväťou nič dramatické sa nedeje. Vždy radšej podraďujem dolu aj o dva a opäť, a opäť bojujem s vetrom oproti. Tvrdé radenie je ale spojené s krátkym trhnutím stroja pri radení hore alebo dolu, stále neviem hladko radiť, aby som dosiahol plynulý priebeh stroja. Chce to dlhší tréning, potom ale uvažujem aj o tom, že stroj je príliš nový a surový, potrebuje ďaleko viac najazdených kilometrov. Posed je aj po dlhšej dobe príjemný, skoro ako doma v obývačke. Hlavy valcov bez príplatku vyhrievajú moje kolená. Brzdy sú vpredu až zbytočne ostré, tie dva kotúče je cítiť, možno by v pohode stačil iba jeden. Motocykel má geometriu novej generácie, správa sa slušne ako dospelá motorka, podvozok príjemne tlmí, v zrkadlách vidím, čo mám vidieť, vibrujú iba vo vyšších otáčkach. Pohodovka nastáva okolo 100-vky, tak akurát, že boj s vetrom som vyhral, vibrácie minimálne, spotreba tiež. A tých 75 koní? Moto Guzzi nezmyselnú hru o kone s nikým nikdy nehralo a ani nemieni. Filozofia je niekde inde. A ani mne nechýbajú. Tam, kde ich potrebujem, tam sú a s Bellagiom sa nemienim plašiť 150-tkou po cestách. To teda nie. Skôr sa zastavím na kafé, odparkujem pred susedom, pokecám, vezmem ženu, zájdeme k známym. No žena by trošku protestovala, kvôli menšiemu sedlu vzadu (niežeby mala veľký zadok, ale preto, že sedlo je len núdzové ? športové, ako aj blatník pod ním), ale ja sedím kráľovsky. Prekážok a priečnych i pozdĺžnych nerovností je v našom regióne bohato, a podvozok je s nimi viac ako dobre vysporiadaný. Spomínam na problematické nastavovanie podvozku u Norge, kde som v každej ostrejšej zákrute chytal hlavný stojan. U Norge to už vyriešili, Bellagio ho nemá vo výbave, a tak i plne naložený môžem klopiť bez strachu.

Spokojný parkujem
Moto Guzzi sú stroje, s ktorými potrebujete mať príbuzné DNA. To, že za rok osedlám aj 40 rôznych strojov, ma presne dostáva do objektívneho obrazu, o čom táto delikatesa je. Nesmiete v ňom hľadať raketu, ale triezvy, decentný stroj na obdobie a čas, na ktorý chcete spomínať v dobrom. Príjemné a jednoduché ovládanie ho predurčujú na denno-denné využívanie do práce alebo zábavou. Ženy, ktoré túžia po väčšej kubatúre s bezpečnou odozvou by sa tu našli, chlapi, ktorí chcú niečo iné ako stroje predávajúce sa po tisíckach túto voľbu neobanujú, rýchlo zbohatnutí mladí ľudia tu nájdu jednoznačné odlíšenie od tuctovosti. Bellagio po doplnení čelného skla a pár brašní dozadu sa stáva motorkou na ďaleké letné cesty k moru alebo spokojne i do Álp. Je to skvelý kompromis medzi troma kategóriami motocyklov, a tak je v ponuke Guzzi jedným z najuniverzálnejších a zároveň najpríjemnejších modelov s veľkým akčným rádiusom a spotrebou okolo 5 l/100 km.

+ Príjemný viacstranný dizajn, dobré ovládanie, vysoká kvalita dielenského spracovania, univerzálnosť, netuctovosť, nízka spotreba, brzdy

– Tradične hlučná prevodovka, tvrdá reakcia pri preraďovaní, tvrdšie ručné páčky plynu a spojky a možno malý priestor pre spolujazdca, čo ale vnímam ako cruiserovský úmysel

MOTOR
Typ: vzduchom chladený štvortaktný dvojvalec do "V-twin" 90°, rozvod OHV, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 95 x 66 mm
Zdvihový objem: 936 ccm
Kompresný pomer: 10 : 1
Max. výkon: 75 k pri 7 200 ot./min
Max. krútiaci moment: 78 Nm pri 6 000 ot./min
Príprava zmesi: sekvenčné viacbodové vstrekovanie paliva
Norma: Euro 3
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 270 x 890 x 1 310 mm
Rázvor: 1 570 mm
Výška sedla: 780 mm
Objem palivovej nádrže: 19 l, rezerva 4 l
Pneu: Metzeler, vpredu: 120/70?18, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica Marzocchi, priemer klzákov 45 mm, zdvih 140 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 120 mm
Brzdy Brembo: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 282 mm
Hmotnosť: 246 kg
Cena: 369 000 Sk

Motocykel na test zapožičal: GVP MOTO s.r.o. Komárno

Autor, foto: Motomagazín

Článok bol publikovaný v Motomagazíne 04/2008

Test Moto Guzzi Bellagio

6 komentárov

6 Comments

  1. Duskis

    4. novembra 2008 at 8:01

    Je to paráda,len tá cena ☹️

  2. AMIS

    4. novembra 2008 at 10:38

    Kopec vecí je rovnakých, ako na iných modeloch Guzzi. Mne sa to zdalo ale nejaké malunké, to sedlo ale fakt treba vidieť naživo. Je z neho cítiť, že to nešila len tak nejaká sériová tetuška.

  3. packy

    4. novembra 2008 at 10:43

    Pekna motorka, len tie zvody tam posobia tak akosi agresivne.
    a ta cena – nuzzzzzzz, Italia…

  4. AMIS

    4. novembra 2008 at 10:46

    Packy na tých zvodoch si móžeš sušiť tangáče čo si na zrazoch poperieš 😁 A pália jak ďas 😕

  5. pebac

    5. novembra 2008 at 6:56

    Krásna motorka . . . 🙂 😛 😇

  6. malymirec

    6. novembra 2008 at 23:19

    Krasne 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri