160 koní s jazdou po ľavej strane Skoro 10000 km od Slovenska, v najjužnejšom štáte Afriky v Juhoafrickej republike, v priľahlom vidieku Kapského Mesta sme mali tú česť testovať luxusné, veľkorysé a veľmi rýchle motorky BMW K 1600 GT a K 1600 GTL. Tropické teploty (29-33˚C), všade prítomný silný vietor, prímorská magistrála vytesaná do útesov okolo mora, ako i horské pasy pripomínajúce európske Alpy s množstvom krásnych stúpajúcich a klesajúcich zákrut i rýchlostné cesty boli pre nás výborným pomocníkom na odhalenie toho, čo tento vrcholový model vo svojej triede ponúkne novým majiteľom a prečo sa práve do týchto strojov oplatí investovať.
Táto technika je proste úžasná Modely BMW K 1600 GT a K 1600 GTL sú vybavené najkompaktnejším šesťvalcom v histórii vôbec. S výkonom 160 k a iba s 5 mm medzerami medzi valcami sa tak tento model takpovediac stáva lídrom vo svoje triede medzi konkurenciou. Nie je to len nový motor, ale i adaptívne svetlomety s novou technológiou prenosu svetla, rozloženie váhy, systém ESA II, ako i multifunkčný ovládač elektronických systémov a palubného počítača a mnoho ďalších moderných prvkov.
Prvý kontakt – nevšedný zážitok Dojem z prvého kontaktu bol násobený samotným prostredím Afriky. Na začiatok treba uviesť že model GTL nie je len model GT doplnený o luxusnejšiu výbavu. Oba modely majú rovnakú funkciu, ale mierne sa odlišujú, pričom model GT je viac športovejšie ladený a GTL je vyladený na ešte väčšie pohodlie ako GT. Pocitovo je to hneď rozpoznateľné pri prvom nasadnutí – rozdielna výška sedadla, rozdielna poloha stúpačiek, či rozdielne vytvarované predné plexi. Dva ohromné výfuky majú krásny zvuk, oba modely sú rovnako dobre čitateľné pri manipulácii na mieste, či za jazdy. Palubná doska je prehľadná a odnímateľné ale zároveň integrované GPS Garmin je čiastočne možné obsluhovať i cez multiovládač na ľavej rukoväti.
Jazdiť s GT cez 200 km/h je hračka, spotreba pod 6 l GT-čka sú rýchlo návykové a netreba sa ich báť. Okamžite padnú do ruky a ja už riešim počas jazdy iba polohu predného štítu. Motor pracuje od najnižších otáčok úplne plynule a má krásne rovnomerný neprekvapivý nárast výkonu. V praxi to znamená plynulý ale raketový ťah, hladné preradenie a opäť to isté až po šestku. Jazda krokom je možná vďaka citlivosti plynu a za pár okamihov som sa na úzkej ceste pri fotografovaní už otáčal bez dotyku nôh zo zemou. Viac ako 300 kg. váha je znateľná len pri manipulácii na mieste, a už pri minimálnej rýchlosti mám pocit, že ovládam pierko. Motor krásne pracuje v rýchlych i krátkych zákrutách a rýchlo si zvykáme na seba a na prostredie v ktorom jazdím.
Celkom som najazdil 500 km v spomínanom prostredí a určite vás zaujíma ako sa zvýšila spotreba so zvýšeným obsahom. Už len spomeniem, že skoro vôbec a v pohode som jazdil pod 6 litrov.
Všetky fakty a dojmy až v Motomagazíne Jazda s GT-čkami je luxusný zážitok a o tomto zážitku sa s vami dopodrobna podelím v Motomagazíne č.: 4/2011, ktorý budeme mať už i na výstave Motocykel v Bratislave. Ak chcete vedieť o GT-čkach to, čo už dnes viem ja, zastavte sa u nás a rád sa s vami o skúsenosti podelím.
Za pozvánku ďakujeme: FMoto Bavaria s.r.o. Bratislava Za sprievod ďakujeme: Petr König, Country sales manager BMW Motorrad CZ/SK
Text: Vlado Brniak, foto: autor a BMW
Testovali sme BMW K 1600 GT / GTL v Juhoafrickej republike
BMW K 1600 GT pred hotelom nastúpený v línii s nemeckou presnosťou
BMW K 1600 GTL sme testovali na druhý deň, trasa testu bola ale iná ako u GT
Tu niekde sa stretáva Atlantický oceán s Indickým
GTL-ku vnútrozemie sedelo po všetkých stránkach
Adaptívny svetlomet - revolúcia v motorkách – pohybuje sa lampa i zrkadlá svetlometu
Zadný kufor na GTL je odnímateľný pomocou centrálneho ovládača na jeho dne zvnútra
Multifunkčný ovládač na ľavej rukoväti – rýchlo návyková vec
Viacúčelový výklopný deflektor
GPS Garmin je síce integrované, ale zároveň je odnímateľné
1600 ccm, 160 k a spotreba pod 6 litrov?
Kapota má super aerodynamiku a perfekte kryje posádku
Nie sú to Alpy, ale podobajú sa
Luxusná motorka v exotickej krajine – ideálna kombinácia na super zážitok
V JAR si vyberiete, doliny, pasy, alebo diaľnice – cesty sú lepšej kvality ako u nás
Dary mora na obed – zážitok číslo 2
Prvý deň červená trasa – cca 300 km, druhý deň modrá trasa cca 190 km
najbližšie pôjdem za letenku, stravu a spolutestovanie aj dovolenku si vezmem, ani honorár nebudem chcieť, aj poslúchať budem, aj botičky nakrémujem 🤣 🤣
Tak, tak pani motorka veľmi ťažko na nej hľadať niečo, čo by som jej rázne vytkol, že tak toto je nanič, alebo tak nejako. Niečo malé nepodstatné mám, ale to až v teste. Ono určite čas nejaké veci ukáže, ale v BMW sa o to i tak rýchlo postarajú. RoboNM Fú Robo, keby to tak záviselo odo mňa ale s tým krémovaním botičiek to nie je zlý nápad… AIR Spotreba je sama o sebe prekvapenie, alebo možno u BMW ani nie, však sú asi jediný čo za posledné roky udávajú spotrebu a nemajú sa za čo hanbiť a je jedno čo to je R alebo K.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
21. februára 2011 at 18:09
No isto velmi zaujimave a navykove vozenie, na turistiku ma to láka do budúcna, no a ta spotrebe je fakt zaujimava na tento objem 🙂 🙂 🙂
RoboNM
21. februára 2011 at 20:45
Počuj, už som ti vravel že som tlmočník? 🤣 🤣
najbližšie pôjdem za letenku, stravu a spolutestovanie aj dovolenku si vezmem, ani honorár nebudem chcieť, aj poslúchať budem, aj botičky nakrémujem 🤣 🤣
raptor
21. februára 2011 at 22:04
Pani motorka 🙂
VladiB
22. februára 2011 at 9:19
Tak, tak pani motorka veľmi ťažko na nej hľadať niečo, čo by som jej rázne vytkol, že tak toto je nanič, alebo tak nejako. Niečo malé nepodstatné mám, ale to až v teste. Ono určite čas nejaké veci ukáže, ale v BMW sa o to i tak rýchlo postarajú.
RoboNM Fú Robo, keby to tak záviselo odo mňa ale s tým krémovaním botičiek to nie je zlý nápad…
AIR Spotreba je sama o sebe prekvapenie, alebo možno u BMW ani nie, však sú asi jediný čo za posledné roky udávajú spotrebu a nemajú sa za čo hanbiť a je jedno čo to je R alebo K.
krivoklat
10. marca 2011 at 22:17
Hm, možno, niekedy, ked budem veľký……..veľmi rád, aj jazdenka by mohla byť