Connect with us

Testy a recenzie

Testujeme Honda VFR800X Crossrunner – online zo Španielska

Publikovaný

on

Prešli necelé tri roky a ja sa opäť nachádzam v sedle úplne zmodernizovaného modelu od Hondy – VFR800X Crossrunner. Z bežnej i keď zaujímavej  motorky sa stala šteklivá zábavka, ktorá zrazu vyzerá a správa sa celkom inak ako tá pôvodná. Všetko sa prekopalo, upravilo, zmenilo. Máločo ostalo na pôvodnom mieste, máločoho sa nedotkli ruky vývojového tímu Hondy.

Zmena v motore, dominuje kapotáž

Okamžitá a najvážnejšia zmena nastala v dizajne, kde model 2015 s modelom 2011 by bolo trestné vôbec porovnávať. Honda vsadila na X dizajn a Fun faktor celej  myšlienky a pred nami stojí skoro nový stroj. Len v krátkosti spomeniem najdôležitejšie technické novinky mimo dizajnu, predovšetkým zvýšený výkon a krúťak, kompletné LED svetelné rampy na oboch koncoch, plne nastaviteľné pruženie vzadu, trakčná kontrola v dvoch stupňoch, samo vypínateľné smerovky, či vyhrievané rukoväte… Zmenila sa i pozícia jazdca, pričom vodič má na výber výšku nastavenia sedadla. Celkom ma očaril i multifunkčný nový prístrojový panel s nekonečnými informáciami ale i citlivo nastavená trakčná kontrola.

Prvý dojem je silný

Crossrunner som pred nedávnom skúšal i na stojane na výstave Intermot. Ďaleko silnejší zážitok ma ale čakal v jeho sedle. Crossrunner vás okamžite postaví do pozície veliteľa bez dlhšieho návyku. Priam legendárny VTEC motor má svoje neskutočné čaro dodnes. Spúšťanie sa ďalších párov ventilov je postavené v tomto motore do pozície maximálnej ladnosti, aby výkon razom jazdca neprekvapil. Zvuková kulisa je zvodná ako i predtým a veľmi vhodne zvolená testovacia trasa – cca 200 km dala zabrať výkonovej krivke, trakčnej kontrole ale i ABS-ku a neskutočným pneumatikám Pirelli Scorpion, bez ktorých by asi táto motorka nebola tým, čím je. Po celodennej trase som bez únavy dorazil do cieľa a začal hodnotiť dojmy. Crossrunner X je ďaleko viac ako len zmodernizovaný stroj, stal sa bezpečnejším, ešte ľahšie ovládateľnejším a z pohľadu okolia veľmi atraktívnym. Ale v cieli som aj zistil, že ma trochu bolia sedacie svaly. Ak chcete vedieť o tomto strojčeku ďaleko viac, počkajte si na vydanie Motomagazín 12/2014, kde nájdete kompletný  test. Možno budete prekvapení, čo som objavil navyše, čo je super a čo by sa ešte dalo zmeniť .

Malaga, Španielsko, 30.10.2014

Vlado Brniak

Testujeme Honda VFR800X Crossrunner – online zo Španielska

Advertisement

2 komentáre

2 Comments

  1. Dragon

    30. októbra 2014 at 21:03

    Podarený stroj… kedysi dávno som bažil po staršej VFR-e, ale toto by sa mi v garáži páčilo viac! Som zvedavý na detaily. Pozdravujem! 👍

  2. VladiB

    3. novembra 2014 at 8:27

    Všetko nové, všetko zmenené, v podstate úplne nový stroj. Páčila by sa ti hlavne kvôli motoru, je to nezameniteľné…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri